ΑΕΠΠ/586/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 201/2018 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, ιδίως στο μέρος που αφορά την αποδοχή της τεχνικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και σύνδεση με το υπάρχον δίκτυο τριών ψυκτικών μονάδων με ονομαστικές ψυκτικές αποδόσεις 250 kW, 140 kW και 70 kW (CPV: 42512500-3), συνολικής εκτιμώμενης αξίας 160.000 ευρώ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα μηχανήματα της συνδιαγωνιζόμενης δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, καθώς δεν φέρουν έγκυρη δήλωση συμμόρφωσης CE σύμφωνα με τον Κανονισμό 2016/2281 της ΕΕ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/669/2019
Η προσφεύγουσα επιδιώκει με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου που επικύρωσε την κατακύρωση της σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση νέας κλιματιστικής μονάδας για το χειρουργείο ενηλίκων στον προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση κλιματιστικής μονάδας με συνολική ψυκτική ικανότητα 125 kW για την κάλυψη των θερμικών και ψυκτικών αναγκών των χειρουργείων, με προϋπολογισμένη δαπάνη 90.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Επιπλέον, ζητείται η απόρριψη της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, η δήλωσή του ως έκπτωτου και η κατακύρωση της σύμβασης στην προσφεύγουσα, η οποία υποβλήθηκε ως η επόμενη πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά.
Π.Δ.1/2013
Καθορισμός βαθμίδων επαγγελματικών προσόντων για την επαγγελματική δραστηριότητα της εκτέλεσης συντήρησης, επισκευής και επιτήρησης της λειτουργίας ψυκτικών εγκαταστάσεων και προϋποθέσεις για την άσκηση της δραστηριότητας αυτής από φυσικά πρόσωπα.
Φ.2/1750/2008
Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2007/45/ΕΚ για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με τις ονομαστικές ποσότητες για προσυσκευασμένα προϊόντα, για την κατάργηση των Οδηγιών 75/106/ΕΟΚ και 80/232/ΕΟΚ και για την τροποποίηση της οδηγίας 76/211/ΕΟΚ.
Δ13/οικ/25150/557/2019
Τροποποίηση της υπ’αριθμ. Δ13/οικ./33475/ 1935/15-6-2018 (ΦΕΚ Β΄2281) κοινής υπουργικής απόφασης “Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων εφαρμογής του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’αριθμ. Δ13/ οικ./54653/2701/18-10-2018 (Β’ 4837)”.
ΑΕΠΠ/1642/2020
Η προσφεύγουσα εταιρία αίτησε με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ενέκρινε την προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης εταιρίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ενός καινούργιου ανατρεπόμενου φορτηγού και ενός ανυψωτικού μηχανήματος, με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 157.257 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι το προσφερόμενο όχημα της ανήκει στην κατηγορία ημιπροωθημένης οδήγησης και ότι η απόρριψη της προσφοράς της έγινε εσφαλμένα, ενώ η προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης δεν πληρούσε τις απαιτήσεις της διακήρυξης.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤ.ΣΥΝΘ/2824/2011
Ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς πόσιμου νερού..ζητείται η αναθεώρηση της 2198/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ορθά το Τμήμα έκρινε ότι η προσφορά της αναδόχου εταιρείας έπρεπε να απορριφθεί ως απαράδεκτη. Ο δε λόγος αναθεώρησης της αιτούσας ότι είναι ναυτική εταιρεία και ως εκ τούτου δεν καταλαμβάνεται από τις διατάξεις του νόμου περί ονομαστικοποίησης πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος αφού ο νόμος αυτός δεν προβλέπει εξαιρέσεις από την εφαρμογή του και, ως εκ τούτου, το γεγονός ότι έχει τη μορφή της ναυτικής και όχι της ανώνυμης εταιρείας δεν την απάλλασσε από την υποχρέωση οι μετοχές της να είναι ονομαστικές κατά το χρόνο υποβολής της προσφοράς της. Περαιτέρω, η αιτούσα ισχυρίζεται ότι καλύφθηκε η απαίτηση του νόμου για ονομαστικοποίηση των μετοχών της μέχρι φυσικού προσώπου και ως εκ τούτου η προσφορά της ήταν παραδεκτή δοθέντος ότι οι μετοχές της έχουν μετατραπεί από ανώνυμες σε ονομαστικές με το από 2.5.2011 πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης. Πλην όμως, όπως έγινε δεκτό ανωτέρω, προκειμένου η προσφορά ναυτικής εταιρείας που συμμετέχει σε διαγωνισμό για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών προϋπολογιζόμενης δαπάνης άνω του 1.000.000 ευρώ, να είναι παραδεκτή πρέπει α) οι μετοχές της να είναι ονομαστικές μέχρι φυσικού προσώπου και β) αυτό να αποδεικνύεται μέσω της προσκομιδής: i) πιστοποιητικού της εποπτεύουσας την εταιρεία αρχής, από το οποίο προκύπτει ότι οι μετοχές της, με βάση το ισχύον καταστατικό της, είναι ονομαστικές και ii) αναλυτικής κατάστασης με τα στοιχεία των μετόχων της εταιρείας και τον αριθμό των μετοχών κάθε μετόχου, όπως τα στοιχεία αυτά είναι καταχωρημένα στο βιβλίο μετόχων της εταιρείας, το πολύ τριάντα εργάσιμες ημέρες πριν από την ημέρα υποβολής της προσφοράς. Εν προκειμένω ούτε οι μετοχές της αιτούσας ήταν ονομαστικές κατά το χρόνο υποβολής της προσφοράς της ούτε αυτή προσεκόμισε με την προσφορά της τα ως άνω απαραίτητα για την απόδειξη της ονομαστικοποίησης των μετοχών της δικαιολογητικά, παρά μόνο τη σύμβαση σύστασής της, στην οποία εμφανίζονται ως συμβαλλόμενα τα φυσικά πρόσωπα που με το - μεταγενέστερο του χρόνου υποβολής της προσφοράς της - από 2.5.2011 πρακτικό της γενικής της συνέλευσης αποφασίστηκε ότι θα κατέχουν τις μετατραπείσες σε ονομαστικές πλέον μετοχές της. Τούτο όμως δεν ασκεί επιρροή αφού η σύμβαση σύστασης της εταιρείας δεν περιλαμβάνεται στα εκ του νόμου προβλεπόμενα δικαιολογητικά απόδειξης ονομαστικοποίησης των μετοχών ούτε και την αποδεικνύει.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα μείζονος – επταμελούς σύνθεσης αποφαίνεται ότι η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να μην αναθεωρηθεί η προσβαλλόμενη 2198/2011 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τέλος, πρέπει να διαταχθεί η κατάπτωση υπέρ του Δημοσίου του κατατεθέντος παραβόλου (άρθρο 56 παρ. 4 π.δ.774/1980, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 57 παρ. 3 ν.3659/2008).
ΑΕΠΠ/908/2021
Η πρώτη προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης που έκανε αποδεκτή την τεχνική προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης εταιρείας, καταγγέλλοντας ότι δεν πληρούνταν οι όροι της διακήρυξης ως προς τα δικαιολογητικά τεχνικής επάρκειας, τις βεβαιώσεις κατασκευής οχημάτων και την προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία. Η δεύτερη προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης λόγω υποβαθμολόγησης της τεχνικής της προσφοράς και εσφαλμένης επαναβαθμολόγησης της προσφοράς της συνδιαγωνιζόμενης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών μεταφοράς του προσωπικού της αναθέτουσας αρχής με λεωφορεία, με εκτιμώμενη αξία 576.045,00 € χωρίς ΦΠΑ και με δικαίωμα προαίρεσης, βάσει κριτηρίου βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.
Δ13/οικ.16250/321/2020
Τροποποίηση της Δ13/οικ./33475/1935/15-6-2018 (ΦΕΚ Β’/2281) κοινής υπουργικής απόφασης “Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων εφαρμογής του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, όπως τροποποιήθηκε με την Δ13/ οικ./54653/2701/18-10-2018 (Β’/4837)” και την Δ13/ οικ.25150/557/3-6-2019 (Β’/2194) κοινή υπουργική απόφαση και ισχύει.
K.Y.A 9031/590/2013
Καθορισμός παραβόλου για την έκδοση των αδειών και τη συμμετοχή στις εξετάσεις για την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας της εκτέλεσης, συντήρησης, επισκευής και επιτήρησης της λειτουργίας ψυκτικών εγκαταστάσεων, καθώς και υπολογισμός της αποζημίωσης των μελών των εξεταστικών επιτροπών σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 15 του ν. 3982/2011 και το ν. 4024/2011.
ΑΕΠΠ/1000/2018
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τα τμήματα 4, 7, 8, 11, 14 και 15 του διαγωνισμού για προμήθεια βανών, καθώς και την ακύρωση της αποδοχής της προσφοράς της συνδιαγωνιζόμενης εταιρείας για τα τμήματα 19, 21, 22 και 24. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια βανών διάφορων τύπων και διαστάσεων, με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 1.201.250,00 € (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς της για ορισμένα τμήματα ήταν παράνομη, ενώ η αποδοχή της προσφοράς της συνδιαγωνιζόμενης για άλλα τμήματα ήταν εσφαλμένη, παραβιάζοντας τους όρους του διαγωνισμού και τις αρχές διαφάνειας και ισότητας.