×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/60/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτ. 936/16, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την προμήθεια εξοπλισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει φορητές μονάδες εποπτείας φάσματος (12 τεμάχια), σετ κατευθυντικών κεραιών (12 τεμάχια), συστήματα αυτόματης ραδιογωνιομέτρησης (4 τεμάχια), λογισμικό και υπολογιστές για τη λειτουργία τους, καθώς και υπηρεσίες εκπαίδευσης και συντήρησης. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.100.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με δικαίωμα προαίρεσης 528.000 ευρώ. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε ως ηλεκτρονικός ανοικτός διεθνής διαγωνισμός και το κριτήριο ανάθεσης ήταν η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/555/2021

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά της στο πλαίσιο δημόσιου διαγωνισμού για το έργο «Innovative Instruments for the Preservation and Promotion of Cultural Heritage in the Cross Border Area», με προϋπολογισμό 105.000€. Ισχυρίζεται ότι η απόρριψη ήταν παράνομη, καθώς θεωρεί ότι πληροί τα κριτήρια τεχνικής ικανότητας, συμπεριλαμβανομένης της υποβολής δάνειας εμπειρίας από συνεργάτες, ενώ επιπλέον αμφισβητεί την τεχνική αποδοχή της προσφοράς του ανταγωνιστή της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη συλλογή και ψηφιακή προβολή πολιτιστικού περιεχομένου για φορητές συσκευές και υπολογιστές.


ΑΕΠΠ/417/2018

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής (αριθ. 12/19-03-2018) που εγκρίνει τα Πρακτικά αποσφράγισης και τεχνικής αξιολόγησης (20/02/2018 & 15/03/2018) του διαγωνισμού για την προμήθεια ΣΕΤ ΛΑΠΑΡΟΣΚΟΠΙΚΩΝ (συσκευών και οργάνων χειρουργείου). Ειδικότερα, ζητεί: α) να ακυρωθεί ο αποκλεισμός της από τον διαγωνισμό για το είδος 1 (ΣΕΤ ΛΑΠΑΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΧΟΛΟΚΥΣΤΕΚΤΟΜΗΣ Verres), β) να απορριφθεί η προσφορά της ανταγωνίστριας εταιρείας ως μη συμμορφούμενη με τις τεχνικές προδιαγραφές (ιδίως για μη δυνατότητα ενεργοποίησης ψαλιδιού/διαχωριστή ιστών και από το χέρι), και γ) να κριθεί δεκτή η δική της προσφορά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια χειρουργικών σετ λαπαροσκοπικής χολοκυστεκτομής, με προϋπολογισμό 60.456,40€ (χωρίς ΦΠΑ).


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/164/2025

Η Πράξη 164/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της έκτης τροποποίησης της σύμβασης προμήθειας του «Συστήματος Εποπτείας Φάσματος Δορυφορικών Επικοινωνιών (ΣΕΦΔ)» της ΕΕΤΤ, ύψους 1.680.199,9 ευρώ (36,77% αύξηση). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η υπογραφή της σύμβασης κωλύεται ως προς το μεγαλύτερο μέρος των προμηθειών (όπως το Σύστημα Κεραίας Χ/Ka και οι εργασίες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου και περίφραξης), καθώς συνιστούν ανεπίτρεπτη επέκταση του αρχικού αντικειμένου και δεν είναι αναγκαίες για την άρτια ολοκλήρωση του ήδη λειτουργικού έργου. Η υπογραφή κρίνεται νόμιμη μόνο για την προμήθεια καμερών επιτήρησης κεραιών και τις αντιπλημμυρικές εργασίες διαμόρφωσης ακάλυπτων εκτάσεων, υπό τον όρο της αφαίρεσης του συνυπολογισθέντος Εργολαβικού Οφέλους 22%.


ΕλΣυν.Κλ.7/177/2013

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ- ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ ΔΑΠΑΝΗΣ .(....) .Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, τα προμηθευθέντα αγαθά (φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές και λογισμικό αυτών) αποτελούν αλληλένδετα μέρη του εξοπλισμού πλήρων και ενιαίων συστημάτων Η/Υ, προκειμένου αυτά να μπορέσουν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά και, ως εκ τούτου, αποτελούν, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, ομοειδή αγαθά. Επομένως, μη νομίμως επιμερίσθηκε η δαπάνη προμήθειας τους σε χωριστούς υποκωδικούς και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από τον εν λόγω επιμερισμό, χωρίς τη διενέργεια ενιαίου διαγωνισμού για το σύνολο των προμηθευθέντων ειδών.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη και, συνεπώς, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΑΔΗΣΥ/448/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά: α) να ακυρωθούν η Διακήρυξη της αναθέτουσας αρχής με αριθμό …/2022 και η προκήρυξη με αριθμό πρωτ. …/30-12-2022 για τη διενέργεια διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου συμφωνίας - πλαίσιο με αντικείμενο την προμήθεια … (CPV …), κατά το σκέλος τους που περιλαμβάνουν στην προμήθεια τη δραστική ουσία ESMOLOL HYDROCHLORIDE υπό μορφή φιαλιδίου 50ml με λυοφιλοποιημένη κόνι, και β) να τροποποιηθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις της αναθέτουσας αρχής ως προς τις ποσότητες της δραστικής ουσίας ESMOLOL HYDROCHLORIDE με μείωση από 87.627 τεμάχια/έτος σε 23.471 τεμάχια/ανά έτος.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/770/2024

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ – ΦΡΕΑΤΙΑ ΥΔΡΟΛΗΨΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΑ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΜΟΥΦΕΣ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΣΩΛΗΝΕΣ PVC, ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΚΡΟΥΝΟΥ :ζητεί την ανάκληση της 110/2024 Πράξης του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 4 της παρούσας, και εν όψει των προσκομισθέντων, τόσο ενώπιον του Κλιμακίου όσο και με την ένδικη προσφυγή, στοιχείων, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η προσφεύγουσα εταιρεία ανάπτυξε μια γνωστή από προηγούμενες όμοιες συμβάσεις μεθοδολογία κατάρτισης του προϋπολογισμού της ένδικης προμήθειας με ποσοτικό προσδιορισμό της προϋπολογισθείσας δαπάνης επί τη βάσει ορισμένης τιμής μονάδας και εν όψει της ανέλεγκτης από το Δικαστήριο εκτίμησης των αναγκών της. Ειδικότερα, δε, αναφορικά με τις προς προμήθεια ποσότητες, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) όπως προκύπτει από την 20974/2022 απόφαση του Δ.Σ. της προσφεύγουσας, τις προηγηθείσες της απόφασης αυτής εισηγήσεις, καθώς και το από 1.2.2024 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης και αναπτύσσεται με την ένδικη προσφυγή, αυτές καθορίστηκαν με βάση τις ανάγκες ζήτησης του Δικτύου Ύδρευσης για χρονικό διάστημα τριών (3), και όχι δύο (2), ετών, όπως εσφαλμένως υπέλαβε το Κλιμάκιο, προκειμένου, όχι μόνο να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες σε επισκευές και έργα συντήρησης του Δικτύου Ύδρευσης, καθώς και εκείνες από εν εξελίξει ή επικείμενες εργολαβίες, αλλά και με σκοπό τη δημιουργία επαρκούς αποθέματος, για την κάλυψη τυχόν έκτακτων λειτουργικών και διαχειριστικών αναγκών της προσφεύγουσας και την εξασφάλισης συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας του Δικτύου Ύδρευσης, β) το υφιστάμενο, στις 30.11.2021, απόθεμα, αποσκοπεί, κατά κανόνα, στην κάλυψη των αναγκών του Δικτύου Ύδρευσης κατά το ενδιάμεσο διάστημα, από τη λήξη των προηγούμενων συναφών συμβάσεων μέχρι τη συμβασιοποίηση της ένδικης διαγωνιστικής διαδικασίας, και όχι στην κάλυψη των αναγκών αυτών για το χρονικό διάστημα ισχύος των νέων (υπό σύναψη) συμβάσεων, δεδομένου, άλλωστε, ότι, από τις 30.11.2021 μέχρι την έκδοση της εν προκειμένω κατακυρωτικής απόφασης (18.10.2023), έχουν παρέλθει περίπου δύο (2) έτη, γ) αναφορικά με το Τμήμα 4, η ζητούμενη ποσότητα των 140.000 τεμαχίων τεκμηριώνεται, με βάση τα επικαλούμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των προηγούμενων ετών [3.646,91 τεμάχια μέση μηνιαία κατανάλωση των προηγούμενων ετών Χ36 μήνες= 131.288,76 τεμάχια για τρία (3) έτη], δ) ως προς τα Τμήματα 7 και 8, οι ποσότητες των 50.000 και 150.000 τεμαχίων, αντίστοιχα, δικαιολογούνται από τα ίδια ως άνω προσκομιζόμενα στοιχεία [για τα έτη 2021-2022 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 462,70 τεμάχια Χ 36 μήνες=16.657,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 2.988,78 τεμάχια Χ36 μήνες=107.596,08 τεμάχια για τρία (3) έτη, και για τα έτη 2023-2024 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 547,20 τεμάχια Χ 36 μήνες= 19.699,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 1.883,93 τεμάχια Χ 36 μήνες= 67.821,48 τεμάχια για τρία (3) έτη], λαμβάνοντας, επιπλέον, υπόψη ότι τμήμα των ποσοτήτων αυτών θα καλύψουν μέρος των αναγκών της εργολαβίας Ε-903, με τίτλο «Έργα Υλοποίησης Τεχνικών Ενεργειών Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης», στο φυσικό αντικείμενο της οποίας περιλαμβάνεται, πλην άλλων, η αντικατάσταση 180.000 υδρομετρητών, με παράλληλη αντικατάσταση του διακόπτη σύνδεσης των υδρομετρητών με το δίκτυο της προσφεύγουσας ή του ορειχάλκινου ρακόρ ή και των δύο αυτών υλικών ταυτόχρονα, και δ) σε ό,τι αφορά τα Τμήματα 11 και 12, οι ζητούμενες ποσότητες των 300 και 1.500 τεμαχίων, αντίστοιχα, μαζί με το υφιστάμενο απόθεμα από τη σχετικώς συναφθείσα σύμβαση του διαγωνισμού Δ6840/2020 (περίπου 1.000 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 2.500 τεμάχια για το Τμήμα 12) -το οποίο, εν όψει του ότι τα είδη των ως άνω Τμημάτων χρησιμοποιούνται πλέον μόνο σε έργα επενδυτικού ενδιαφέροντος, δεν έχει αναλωθεί στο σύνολό του- και λαμβάνοντας υπόψη και τα λοιπά προσκομιζόμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των ετών 2021-2022 και 2023-2024, από τα οποία προκύπτει σταδιακή μείωση της ροής ανάλωσης των αντίστοιχων υλικών (Τμήμα 11 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 37,64 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 30,53 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024, και Τμήμα 12 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 100,36 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 74,00 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024), οι προς προμήθεια ποσότητες παρίστανται εύλογες για την κάλυψη των αναγκών της προσφεύγουσας σε βάθος τριετίας (περίπου 1.355,04 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 3.612,96 τεμάχια για το Τμήμα 12).

Ανακαλεί την 110/2024 Πράξη του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΑΕΠΠ/1176/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του αναθέτοντος φορέα που ματαίωσε τον διαγωνισμό, επικαλούμενος ότι η οικονομική του προσφορά κρίθηκε μη συμφέρουσα. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών αποστολής λογαριασμών ύδρευσης και τηλεθέρμανσης για 220.000 τεμάχια εντός οκτώ ημερών, με εκτιμώμενη αξία 136.400 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόφαση ματαίωσης είναι πλημμελώς αιτιολογημένη, καθώς συγκρίθηκε με αποκλεισμένες προσφορές και απουσιάζει σύγκριση με έγκυρες προσφορές ή στοιχεία αγοράς.


ΝΣΚ/31/2011

Ενέργειες της Διοικήσεως μετά την ακύρωση με τελεσίδικη δικαστική απόφαση πράξεως επιβολής προστίμου εις βάρος ανώνυμης εταιρείας, λόγω παραβάσεως των περί εξωτερικού εμπορίου διατάξεων (άρθρο 8 Ν 936/1979).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η Διοίκηση δύναται νομίμως να προβεί, κατ αρχήν, σε ανάκληση της υπ αριθμ. 19667/5-3-1987 αποφάσεως της Ε.Ρ.Θ.Ε. που εκδόθηκε επί της από 12-6-1987 αιτήσεως θεραπείας της εταιρείας «.... Α.Ε.» και στην συνέχεια στην έκδοση νέας διοικητικής πράξεως επιβολής του προστίμου σε βάρος της άνω εταιρείας, με την αιτιολογία της αρχικής πράξεως επιβολής. (ομοφ.) 2) Αρμόδιο όργανο για την ανάκληση της παλαιάς, ως και για την έκδοση της νέας, ως άνω, διοικητικής πράξεως είναι ο Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στον οποίο έχουν περιέλθει οι αρμοδιότητες του Υπουργού Εμπορίου που πηγάζουν από την διάταξη του άρθρου 8 του Ν 936/1979. (ομοφ.)


ΝΣΚ/258/2009

Πάρκο κεραιών Αττικής. Νομιμότητα λύσης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών του Χρηματοοικονομικού-Τεχνικού Συμβούλου. Προσδιορισμός ημερομηνίας παραλαβής εκτελεσθεισών εργασιών. Υποχρέωση Δημοσίου πληρωμής πρόσθετων εξωσυμβατικών εργασιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και Κοινοπραξίας για παροχή υπηρεσιών «Χρηματοοικονομικού και Τεχνικού Συμβούλου για το έργο του Πάρκου Κεραιών Αττικής». Πρόταση Αναδόχου για λύση της Σύμβασης. Υπουργική απόφαση για συγκρότηση της «Ειδικής Επιτροπής επίλυσης ζητημάτων συνεπεία λύσης της Σύμβασης». Ειδική Επιτροπή. Η τελευταία επαναβεβαίωσε την ήδη γενομένη οριστική παραλαβή και κοστολόγησε τις εκτελεσθείσες εργασίες. Η Σύμβαση θεωρείται λυθείσα με την έκδοση της παραπάνω υπουργικής απόφασης. β) Οριστική παραλαβή στις 16-12-2004 από την αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης των τριών πρώτων παραδοτέων της Α΄ φάσης. γ) Εξωσυμβατικές εργασίες. Οι τρεις πρόσθετες εργασίες του Αναδόχου πρέπει να θεωρηθούν συμβατικές εργασίες. Άλλως, έπρεπε να ακολουθηθεί η διαδικασία του άρθρου 9 παρ. 3 περ. ε΄ του Π.Δ. 346/1998. Αδικαιολόγητος πλουτισμός. Δεν υπάρχουν εν προκειμένω οι προϋποθέσεις του.


ΕΑΔΗΣΥ/620/2022

Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της από 17-2-2022 κοινοποιηθείσας με αρ. 1020/035/20.12.2021 Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας, με την οποία αποφασίστηκε, αφενός η ματαίωση του διαγωνισμού, αφετέρου η ανάκληση των υπ' αριθμ. α) ΑΠ. 1001/17/26.7.2021, β) ΑΠ. 1010/12/11.10.2021, γ) ΑΠ. 1014/12/8.11.2021, δ) ΑΠ. 1015/11/15.11.2021 και ε) ΑΠ. 1017/31/29.11.2021 αποφάσεων της ίδιας ως άνω αρχής, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης Προμήθεια Τηλεκατευθυνόμενων Πτητικών Μέσων στα οποία θα εγκατασταθούν φορητά συστήματα εποπτείας Φάσματος, συνολικής, άνευ προαιρέσεων, προϋπολογισμένης δαπάνης 188.500 € πλέον Φ.Π.Α., που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 16-12-2020 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με Μοναδικό ΑΔΑΜ … την 27-1-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α ….