ΑΕΠΠ/967/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής η οποία απέρριψε την οικονομική του προσφορά στη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την ανάδειξη αναδόχου του έργου σίτισης φοιτητών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στις πόλεις Κομοτηνή, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα. Το συνολικό προϋπολογιζόμενο ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 6.240.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για δύο έτη με δικαίωμα παράτασης ενός έτους. Ο προσφεύγων αποκλείστηκε επειδή δεν ανέγραψε τη συγκεκριμένη αποδεκτή τιμή, αλλά αναφέρθηκε μόνο στο ημερήσιο σιτηρέσιο, παρόλο που είχε αναδειχθεί πρώτος σε τεχνική βαθμολογία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/582/2018
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθ. 124/58/31-5-2018 της Συγκλήτου του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης που επαναξιολόγησε τις τεχνικές προσφορές. Ο πρώτος προσφεύγων ζητά νέα αξιολόγηση λόγω εσφαλμένης αιτιολογίας, ενώ ο δεύτερος ζητά την αναπομπή στην αναθέτουσα αρχή για πλήρη συμμόρφωση προς την Απόφαση της ΑΕΠΠ 328/2018 και την έκδοση νέας βαθμολογίας με βάση συγκριτική επισκόπηση, με συγκεκριμένες προτάσεις για τη βαθμολογία των συμμετεχουσών εταιρειών. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάδειξη αναδόχου για τη σίτιση των δικαιούμενων φοιτητών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στις πόλεις Κομοτηνή, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα, με συνολικό προϋπολογισμό 6.240.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και δικαιωμάτων προαίρεσης, για δύο έτη με δικαίωμα παράτασης ενός έτους.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/193/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης του …, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του Πανεπιστημίου στις πόλεις Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.123.612,91 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.(....)Εξάλλου, αορίστως αναφέρεται, στο σημείο (ε) του ίδιου εγγράφου, ότι η υποδιαίρεση της σύμβασης σε τμήματα δύναται να οδηγήσει στην εκδήλωση ενδιαφέροντος από εταιρείες αμφίβολης αξιοπιστίας, σε αντίθεση με τους μέχρι τώρα προσφέροντες. Τέλος, η πλημμέλεια αυτή παρίσταται ουσιώδης, αφενός διότι στον διαγωνισμό υποβλήθηκε μια μόνο προσφορά και αφετέρου διότι σκοπός του ενωσιακού νομοθέτη κατά τη θέσπιση της επίμαχης ρύθμισης...δεν είναι μόνο η προώθηση της συμμετοχής μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και η αποδοτικότητα των δαπανών των αναθετουσών αρχών, μέσω της βελτίωσης του κόστους και της καινοτομίας των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και η ανάπτυξη του ελεύθερου ανταγωνισμού κατά την ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων(....)Κωλύεται η σύναψη του σχεδίου σύμβασης του …, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του Πανεπιστημίου στις πόλεις Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1008/2022.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1459/2022.
ΑΕΠΠ/804/2018
Στην προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Συγκλήτου του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η οποία έκανε δεκτό τον φάκελο της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του πανεπιστημίου στις πόλεις Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα για 2 έτη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας για τα κτίρια και τους χώρους του πανεπιστημίου, με δυνατότητα παράτασης για 1 έτος, και εκτιμώμενη αξία 1.593.015,06 ευρώ. Η αιτούσα υποστηρίζει ότι η παρεμβαίνουσα δεν υπέβαλε πλήρη δικαιολογητικά, ειδικότερα, δεν περιελάμβανε τη σχετική βεβαίωση για την αποζημίωση του έκτακτου προσωπικού στις υπηρεσίες φύλαξης, όπως απαιτεί η διακήρυξη.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/204/2023
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:παροχή υπηρεσιών καθαριότητας όλων των κτιριακών εγκαταστάσεων του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) στις πόλεις Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα, εκτιμώμενης αξίας 1.232.386,00 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. (1.528.158,63 με Φ.Π.Α.) για δύο έτη, πλέον δικαιώματος προαίρεσης ποσού 616.193,00 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. (764.079,32 ευρώ με Φ.Π.Α.) για ένα επιπλέον έτος(...)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στο πλαίσιο της ως άνω διαδικασίας ανάθεσης και, ως εκ τούτου, κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο ότι το εργατικό κόστος της σύμβασης θα αναδιαμορφωθεί, κατόπιν εξασφάλισης των αναγκαίων πιστώσεων εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής, κατά τρόπο ώστε να είναι σύμφωνο με τις προβλεπόμενες στην οικεία κανονιστική διάταξη, ισχύουσα κατά τον χρόνο υπογραφής της σύμβασης, κατώτατες αμοιβές των εργαζομένων που θα απασχολήσει ο ανάδοχος στο πλαίσιο παροχής των επίμαχων υπηρεσιών ... Επισημαίνεται, τέλος, ότι η αναθέτουσα αρχή πρέπει να ζητήσει όπως η ανάδοχος εταιρεία προσκομίσει υπεύθυνη δήλωση περί μη συνδρομής των περιπτώσεων ... σχετικά με περιοριστικά μέτρα λόγω ενεργειών της Ρωσίας που αποσταθεροποιούν την κατάσταση στην Ουκρανία, το οποίο (άρθρο), ως άμεσης εφαρμογής, καταλαμβάνει και την ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1008/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται η ανάκληση της 193/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η μεταξύ αυτών υπογραφή σχεδίου σύμβασης με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του Πανεπιστημίου στις Πόλεις Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.633.280,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και συμβατικού ποσού 2.080.155,86 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.(....)Περαιτέρω, η επιλογή της υποδιαίρεσης δεν συνεπάγεται διπλή πληρωμή του εξοπλισμού, όπως αβασίμως αιτιάται το προσφεύγον, εφόσον το κόστος του εξοπλισμού ενσωματώνεται στην προσφορά κάθε αναδόχου, η δε δυνατότητα υποβολής προσφορών για ένα, περισσότερα ή για όλα τα τμήματα θα μείωνε τον κίνδυνο μη υποβολής προσφοράς για ένα από τα τμήματα. Εν όψει τούτων, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η ενιαία δημοπράτηση βαίνει πέραν του μέτρου που είναι αναγκαίο για την επίτευξη του σκοπού του …. περιορίζοντας, χωρίς αποχρώντα λόγο, τον κύκλο των δυνάμει προσφερόντων και παρακωλύοντας τον ανταγωνισμό.Απορρίπτει τις προσφυγές.Δεν ανακαλεί την 193/2022 Πράξη προσυμβατικού ελέγχου του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1459/2022
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1459/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΥΠΟΔΙΑΙΡΕΣΗ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ:ζητείται η αναθεώρηση της 1008/2022 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος, απορριπτικής των συνεκδικασθεισών προσφυγών ανάκλησης των αιτούντων κατά της 193/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η μεταξύ τους υπογραφή σχεδίου σύμβασης με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτηρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του Πανεπιστημίου στις Πόλεις Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.633.280,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και συμβατικού ποσού 2.080.155,86 ευρώ πλέον Φ.Π.Α..(...)Σε κάθε περίπτωση, ο πρωτεύων και υπερισχύων σκοπός της ανάθεσης των κρίσιμων υπηρεσιών φύλαξης είναι η ικανοποίηση της δημόσιας ανάγκης για ασφάλεια και ευταξία στο Δ.Π.Θ. προς προστασία του ανθρώπινου δυναμικού, των φοιτητών και των υλικοτεχνικών υποδομών του. Ο σκοπός αυτός δεν επιτρέπεται να τίθεται υπό διακινδύνευση ή να δυσχεραίνεται η επίτευξή του από την παράλληλη επιδίωξη ικανοποίησης έτερων στόχων. Συνεπώς, η επιδίωξη της ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν είναι δυνατόν να υπέρκειται του ως άνω υπερέχοντος δημόσιου σκοπού ασφάλειας ..., ο οποίος εξυπηρετείται ορθολογικότερα και οικονομικότερα με την ενιαία οργάνωση και εκτέλεση των υπηρεσιών φύλαξης όλων των εγκαταστάσεών του Πανεπιστημίου από ένα και μόνον ανάδοχο καθώς και με τον κεντρικό συντονισμό και έλεγχο αυτών από το αναθέτον .... Ως εκ τούτου, το τελευταίο προέβη σε ορθή χρήση της διακριτικής του ευχέρειας αιτιολογώντας σαφώς και επαρκώς την επιλογή του.(...)Αναθεωρεί τη 1008/2022 απόφαση του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Δέχεται τις προσφυγές ανάκλησης αμφοτέρων των ανωτέρω διαδίκων και ανακαλεί την 193/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης
ΑΕΠΠ/174/2017
Ο προσφεύγων ζητά: 1) την ακύρωση της Απόφασης Συγκλήτου του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (αριθ. 77/49/9-11-2017) που έκρινε δεκτά τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Επιτροπής Διαγωνισμού, 2) την απόρριψη της προσφοράς του αντιπάλου οικονομικού φορέα που δεν προσκόμισε τα νόμιμα δικαιολογητικά και έντυπα τεχνικής προσφοράς, 3) επανεκτίμηση της συνολικής βαθμολογίας του αντιπάλου με αφαίρεση του λεωφορείου που δεν πληρούσε τις ελάχιστες προδιαγραφές. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη μίσθωση λεωφορείων για το Αντικείμενο 2: Ξάνθη με εκτιμώμενη αξία 122.122,16 ευρώ άνευ ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/214/2021
Με την προδικαστική προσφυγή του, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της υπ' αριθ. 125/9-12-2020 απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του εγκριθέντος με αυτήν πρακτικού της Επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού. Ειδικότερα, αιτείται την ακύρωση του μέρους της απόφασης που έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα για το Τμήμα Ε΄ της σύμβασης, καθώς και του μέρους που η τεχνική προσφορά του παρεμβαίνοντος αξιολογήθηκε με υψηλότερη βαθμολογία. Σκοπός της προσφυγής είναι είτε ο αποκλεισμός του παρεμβαίνοντος από τον διαγωνισμό, είτε η βαθμολογική προτεραιότητα της τεχνικής προσφοράς του προσφεύγοντος έναντι αυτής του παρεμβαίνοντος. Αντικείμενο της σύμβασης είναι ο Διεθνής, Ανοικτός, Ηλεκτρονικός Διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου/ων σίτισης των φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στις πόλεις του Βόλου, Καρδίτσας, Τρικάλων, Λαμίας και Λάρισας, με προϋπολογισμό 9.798.557,40€ πλέον ΦΠΑ 13%. Η σύμβαση υποδιαιρείται σε πέντε τμήματα, με το επίμαχο Τμήμα Ε΄ να αφορά τη σίτιση των φοιτητών στην πόλη της Λάρισας με εκτιμώμενη συνολική αξία 920.129,40€ πλέον ΦΠΑ 13%.