Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ανακοίνωση Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. 7/10/2022

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4413/2011, 4912/2021

Κράτηση ύψους 0,1% επί όλων των συμβάσεων που υπάγονται στον παρόντα νόμο και στον Ν.4413/2016 (Α' 148), αξίας άνω των χιλίων (1.000) ευρώ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Π1/1493/2012

Θέμα: «Κράτηση 0,10% στις συμβάσεις που υπάγονται στον ν. 4013/2011 για τις λειτουργικές ανάγκες της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων»

ΥΠΕΣ/34200/2012

ΘΕΜΑ : «Κράτηση 0,10% στις συμβάσεις που υπάγονται στον ν.4013/2011 για τις λειτουργικές ανάγκες της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων».


ΝΣΚ/84/2021

Εκτίμηση της χρηματικής αξίας αρχαίων κινητών. Αρμοδιότητα τριμελούς επιτροπής ειδικών επιστημόνων κατ’ άρθρο 73 παρ. 11 του ν. 3028/2002.(...)Η προβλεπόμενη στο άρθρο 73 παρ. 11 του ν. 3028/2002 τριμελής επιτροπή ειδικών επιστημόνων είναι αρμόδια για την εκτίμηση της χρηματικής αξίας των αρχαίων κινητών που δηλώθηκαν στην αρχαιολογική υπηρεσία και η κατοχή τους περιέρχεται στο Δημόσιο, στις περιπτώσεις που η χρηματική αξία των αρχαίων υπερβαίνει το ποσό των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Όταν η χρηματική αξία των αρχαίων είναι κατώτερη του ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ, αρμόδιος για την εκτίμηση της χρηματικής αξίας των αρχαίων, όπως και για τον προσδιορισμό του ύψους της αμοιβής σε όποιον προέβη στη δήλωσή τους, προκειμένου η κατοχή τους να περιέλθει στο Δημόσιο, είναι ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Περιφερειακής Υπηρεσίας του ΥΠΠΟΑ (ομόφωνα).


ΕλΣυν.Τμ.6/526/2018

Αναβάθμιση και επικαιροποίηση της μηχανογραφικής οργάνωσης και λειτουργίας του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων:..ζητείται η ανάκληση της 11/2018 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.. η ελεγχόμενη σύμβαση παραχώρησης μη νομίμως ανατέθηκε από το Δήμο … στην …, κατά παρέκκλιση των διαδικασιών του ν. 4413/2016, καθόσον δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 16 του εν λόγω νόμου, σύμφωνα με όσα βασίμως έγιναν δεκτά από το Κλιμάκιο. Επισημαίνεται εντούτοις ότι, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει με σαφήνεια η εκτιμώμενη αξία της παραχώρησης, ώστε να προσδιοριστεί εάν αυτή υπερβαίνει το προβλεπόμενο στο άρθρο 1 παρ. 2 του ν. 4413/2016 όριο, το οποίο και προσδιορίζει τις εφαρμοστέες διατάξεις. Και τούτο διότι για τον υπολογισμό της εκτιμώμενης αξίας απαιτείται, κατ’ άρθρο 8 του ν. 4413/2016, να λαμβάνονται υπόψη, πέραν του «συνολικού κύκλου εργασιών του παραχωρησιούχου καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης», και οι «πληρωμές ή οποιοδήποτε χρηματοοικονομικό πλεονέκτημα οποιασδήποτε μορφής το οποίο καταβάλλει η αναθέτουσα αρχή … προς τον παραχωρησιούχο» .. καθώς και η «αξία όλων των αγαθών, υπηρεσιών, περιουσιακών στοιχείων ή/και της χρήσης αυτών που θέτουν οι αναθέτουσες αρχές … στη διάθεση του παραχωρησιούχου, όπως ιδίως γη ή/και η χρήση αυτής, αρχαιολογικές εργασίες, εργασίες μετακίνησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, συνοδών έργων κ.λπ., υπό τον όρο ότι είναι αναγκαίες για την εκτέλεση των έργων ή την παροχή των υπηρεσιών» (.., τα στοιχεία δε αυτά δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία του φακέλου.Κατ’ ακολουθίαν, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης και η σχετική παρέμβαση, πρέπει να απορριφθούν.Αποφαίνεται ότι η 11/2018 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν πρέπει να ανακληθεί.

Αναθεωρήθηκε με την ΕλΣυνΤμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/903/2018


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/78/2017

Καταβολή ποσών , ως αμοιβές σε αντίστοιχους καλλιτέχνες για την εκ μέρους τους παροχή διδακτικού ή εκπαιδευτικού έργου.(...) Στο προσωπικό δε αυτό έχει ήδη καταβληθεί με αντίστοιχα χρηματικά εντάλματα η πρώτη δόση της αντίστοιχης συνολικής συμβατικής του αμοιβής (βλ. το από 30.7.2016 έγγραφο του Προϊσταμένου του Τμήματος εξόδων του Δήμου, σύμφωνα με το οποίο οι αντίστοιχες συμβατικές αμοιβές έχουν πληρωθεί για όλο το χρονικό διάστημα από 20.11.2015 έως 31.5.2016, σε συνδυασμό με το από 12.2.2016 φύλλο ελέγχου των 136 έως 148/2016 χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής προηγούμενων όμοιων με τις επίμαχες αμοιβών του Δήμου προς το ίδιο ως άνω προσωπικό στο πλαίσιο εκτέλεσης των ίδιων αντίστοιχων συμβάσεων μίσθωσης έργου, το οποίο εκδόθηκε από την ίδια ως άνω Επίτροπο).Επομένως τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν υπάγονται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, από τον οποίο και πρέπει αυτό να απέχει. Οι τυχόν, όμως, καταβληθησόμενες, διά της εξόφλησής τους, δαπάνες υπάγονται στον κατασταλτικό του έλεγχο (άρθρα 38 και 39 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013, Α΄ 52).


ΑΕΠΠ/557/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της 6ης Τροποποίησης της Διακήρυξης 12/2018 και της πράξης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 6344/18-3-2019, επικαλούμενη ότι παράνοιμοι όροι της διακήρυξης αντιβαίνουν στον νόμο και τις γενικές αρχές του δικαίου. Συγκεκριμένα, επικρίνει τον αυθαίρετο υπολογισμό του κόστους συντήρησης στο 10% της συμβατικής αξίας, τη μη νόμιμη συμπερίληψη της απώλειας εξαέρωσης υγρού οξυγόνου, και άλλους ασαφείς ή περιοριστικούς όρους που εμποδίζουν τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση συστήματος τροφοδοσίας οξυγόνου για ιατρική χρήση.


ΑΕΠΠ/621/2021

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας στον διαγωνισμό για προμήθεια αυτοκινούμενου συστήματος ελέγχου έμφορτων φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων με ακτίνες Χ (X-RAY) αξίας 2.661.290,32€ (συνολικά 3.300.000€ με ΦΠΑ). Ειδικότερα, επικαλείται πλημμελή υποβολή δικαιολογητικών από την παρεμβαίνουσα, όπως μη έγκυρες μεταφράσεις πιστοποιητικών και μη συμπλήρωση όλων των απαιτούμενων πιστοποιητικών υδατοστεγανότητας για το σύστημα, καθώς και μη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές της διακήρυξης όσον αφορά τις διαστάσεις της επιβλεπόμενης περιοχής.


ΝΣΚ/97/2014

1) Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 22 του Π.Δ. 422/1981 περί κρατήσεως 3% υπέρ Μ.Τ.Π.Υ. στις δαπάνες του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., για προμήθεια φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και υγειονομικού υλικού. 2) Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 23 παρ.2 του Π.Δ. 422/1981, επί των δαπανών φαρμακευτικής περιθάλψεως του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.1) Στις δαπάνες του «Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας» (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), από της ενάρξεως της λειτουργίας του και εντεύθεν, για προμήθεια φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και υγειονομικού υλικού πρέπει να γίνεται κράτηση 3% υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ)., όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 22 παρ. Α’ του Π.Δ. 422/1981. (πλειοψ.) 2) Από της εντάξεως των κλάδων υγείας του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Ι.Κ.Α.) και του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α.) ως υπηρεσιών, αρμοδιοτήτων και προσωπικού στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και την κατάργησή τους ως κλάδων υγείας Ι.Κ.Α και Ο.Γ.Α, υφισταμένου πλέον μόνο ενός κλάδου υγείας, αυτού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ, στον οποίο είναι ασφαλισμένοι πρώην ασφαλισμένοι Ι.Κ.Α., Ο.Γ.Α., Ο.Π.Α.Δ., Ο.Α.Ε.Ε., κ.α., δεν υφίστανται πλέον δαπάνες των κλάδων υγείας του Ι.Κ.Α και του Ο.Γ.Α. για προμήθειες, εκτελούμενα έργα κ.λπ., αλλά μόνο δαπάνες του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), οι οποίες υπάγονται στην κράτηση 3% υπέρ Μ.Τ.Π.Υ., όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 22 παρ.Α’ του Π.Δ. 422/1981. Η εξαίρεση του άρθρου 23 παρ.2 περ.θ’ του Π.Δ. 422/1981 αφορά στην φαρμακευτική περίθαλψη η οποία υπάρχει προκειμένης παροχής φαρμάκων και αναλώσιμου υγειονομικού υλικού στους ασφαλισμένους, είτε από τα ιδιωτικά φαρμακεία είτε από τα φαρμακεία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και όχι επί προμήθειας από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. φαρμάκων και αναλώσιμου υγειονομικού υλικού από τις φαρμακευτικές εταιρείες. (πλειοψ.)

ΝΣΚ/287/2017

Φόρος Μεταβίβασης Ακινήτου (ΦΜΑ). Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ). Εργολαβική σύμβαση. Προσύμφωνο. Εκχώρηση (δικαστική). Κατάσχεση ειδικού περιουσιακού στοιχείου.  Σε περίπτωση δικαστικής εκχώρησης προς τρίτο, της απαίτησης του εργολάβου έναντι του οικοπεδούχου για τη μεταβίβαση σε αυτόν χιλιοστών του οικοπέδου, που αντιστοιχούν σε αποπερατωμένο διαμέρισμα, κατά την μεταβίβαση στον τρίτο των χιλιοστών του οικοπέδου μετά των επ’ αυτού ανεγερθέντων κτισμάτων, δεν επιβάλλεται Φ.Π.Α., αλλά Φ.Μ.Α. και ο φόρος υπολογίζεται επί της, κατά νόμο, προσδιοριζομένης αξίας του ακινήτου κατά το χρόνο σύνταξης του μεταβιβαστικού συμβολαίου. Η ευνοϊκή ρύθμιση της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του ν. 1521/1950, που προβλέπει επιβολή φόρου μόνον επί των μεταβιβαζομένων ποσοστών του οικοπέδου, δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση αυτή (ομόφ.).


Π.Δ.1123/1980

Περί ορισμού του περιεχόμενου και του χρόνου ενάρξεως της προαιρετικής εφαρμογής του Γενικού Λογιστικού Σχεδίου.

Ν. 4308/2014, ΦΕΚ-251 Α/24-11-2014 ,παρ.3 (στ) άρθρου 38 :Για περιόδους που αρχίζουν μετά την 31η Δεκεμβρίου 2014, παύουν εφεξής να ισχύουν : ... στ) Το π.δ. 1123/1980 (Α΄ 283) περί εφαρμογής του Ελληνικού Γενικού Λογιστικού Σχεδίου, με την επιφύλαξη της παραγράφου 9 του άρθρου 3 του παρόντος νόμου (ν. 4308/2014), καθώς και οι σχετικές ρυθμίσεις των άρθρων 47 έως 49 του ν. 1041/1980, για τις υποκείμενες στον παρόντα νόμο οντότητες.

Ν. 4308/2014, παρ. 4 του άρθρου 38: “4. Από την 1η Ιανουαρίου 2015 καταργείται κάθε άλλη κανονιστική πράξη, εγκύκλιος ή Οδηγία που έχει εκδοθεί δυνάμει των καταργούμενων διατάξεων της παρ. 3 του παρόντος άρθρου, στο βαθμό που είναι σε αντίθεση με τις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου”