×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ανακοίνωση Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. 7/10/2022

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4413/2011, 4912/2021

Κράτηση ύψους 0,1% επί όλων των συμβάσεων που υπάγονται στον παρόντα νόμο και στον Ν.4413/2016 (Α' 148), αξίας άνω των χιλίων (1.000) ευρώ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Π1/1493/2012

Θέμα: «Κράτηση 0,10% στις συμβάσεις που υπάγονται στον ν. 4013/2011 για τις λειτουργικές ανάγκες της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων»

ΥΠΕΣ/34200/2012

ΘΕΜΑ : «Κράτηση 0,10% στις συμβάσεις που υπάγονται στον ν.4013/2011 για τις λειτουργικές ανάγκες της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων».


ΝΣΚ/473/2003

ΟΠΕΚΕΠΕ. Κράτηση 3% υπέρ ΜΤΠΥ επί της αξίας των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών στον εν λόγω Οργανισμό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομίμως επιβάλλεται κράτηση 3% υπέρ ΜΤΠΥ επί της αξίας των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών (κατάρτιση Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών στον Ελαιοκομικό Τομέα), τις οποίες συνήψε τόσο το Ελληνικό Δημόσιο, όσο και ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) μετά την έναρξη λειτουργίας του.


ΕΣ/ΣΤ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/612/2022

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Κατ’ ακολουθίαν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης, εξαιτίας της συνδρομής των αναφερόμενων στις σκέψεις 21 - 23 ουσιωδών νομικών πλημμελειών της διαδικασίας ανάθεσης της ελεγχόμενης σύμβασης. Επισημαίνεται δε τέλος ότι μη νομίμως αναφέρονται στο άρθρο 5 του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης, μεταξύ άλλων, κρατήσεις,07% επί της αξίας κάθε πληρωμής της σύμβασης προ φόρων και κρατήσεων υπέρ της πρώην Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) και κράτηση 0,06%  επί της αξίας κάθε πληρωμής της σύμβασης προ φόρων και κρατήσεων υπέρ της πρώην Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), καθόσον σύμφωνα με το άρθρο 350 του ν. 4412/2016, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του ν. 4912/2022 (Α΄ 59/17.3.2022), η μόνη κράτηση που βαρύνει πλέον την ανάδοχο είναι αυτή του 0,1% επί της αξίας κάθε πληρωμής της σύμβασης προ φόρων και κρατήσεων υπέρ της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία έχει αντικαταστήσει την πρώην ΕΑΑΔΗΣΥ και την πρώην ΑΕΠΠ (βλ. άρθρα 1 έως 19 του ν. 4912/2022). Οι δε ανωτέρω κρατήσεις (0,07% και 0,06%) έχουν καταργηθεί από 1.10.2022, σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 7 του ν. 4912/2022, δοθέντος ότι στις 30.9.2022 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Πράξη 29/27.9.2022 του Υπουργικού Συμβουλίου περί «Διορισμού Προέδρου και οκτώ (8) Συμβούλων της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.)» (Τ.ΥΟΔΔ 908/30.9.2022) (βλ. και την από 24.10.2022 σχετική ανακοίνωση της ΕΑΔΗΣΥ, https://www.eaadhsy.gr/index.php/category-articles-gia-tous-foreis/718-anakoinosi-24-10-2022).


ΕλΣυν.Τμ.6/526/2018

Αναβάθμιση και επικαιροποίηση της μηχανογραφικής οργάνωσης και λειτουργίας του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων:..ζητείται η ανάκληση της 11/2018 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.. η ελεγχόμενη σύμβαση παραχώρησης μη νομίμως ανατέθηκε από το Δήμο … στην …, κατά παρέκκλιση των διαδικασιών του ν. 4413/2016, καθόσον δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 16 του εν λόγω νόμου, σύμφωνα με όσα βασίμως έγιναν δεκτά από το Κλιμάκιο. Επισημαίνεται εντούτοις ότι, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει με σαφήνεια η εκτιμώμενη αξία της παραχώρησης, ώστε να προσδιοριστεί εάν αυτή υπερβαίνει το προβλεπόμενο στο άρθρο 1 παρ. 2 του ν. 4413/2016 όριο, το οποίο και προσδιορίζει τις εφαρμοστέες διατάξεις. Και τούτο διότι για τον υπολογισμό της εκτιμώμενης αξίας απαιτείται, κατ’ άρθρο 8 του ν. 4413/2016, να λαμβάνονται υπόψη, πέραν του «συνολικού κύκλου εργασιών του παραχωρησιούχου καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης», και οι «πληρωμές ή οποιοδήποτε χρηματοοικονομικό πλεονέκτημα οποιασδήποτε μορφής το οποίο καταβάλλει η αναθέτουσα αρχή … προς τον παραχωρησιούχο» .. καθώς και η «αξία όλων των αγαθών, υπηρεσιών, περιουσιακών στοιχείων ή/και της χρήσης αυτών που θέτουν οι αναθέτουσες αρχές … στη διάθεση του παραχωρησιούχου, όπως ιδίως γη ή/και η χρήση αυτής, αρχαιολογικές εργασίες, εργασίες μετακίνησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, συνοδών έργων κ.λπ., υπό τον όρο ότι είναι αναγκαίες για την εκτέλεση των έργων ή την παροχή των υπηρεσιών» (.., τα στοιχεία δε αυτά δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία του φακέλου.Κατ’ ακολουθίαν, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης και η σχετική παρέμβαση, πρέπει να απορριφθούν.Αποφαίνεται ότι η 11/2018 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν πρέπει να ανακληθεί.

Αναθεωρήθηκε με την ΕλΣυνΤμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/903/2018


ΝΣΚ/14/2015

Ασφάλιση δοκίμων μοναχών στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης και Υγείας του Ο.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι δόκιμοι μοναχοί και οι δόκιμες μοναχές, που είναι εγγεγραμμένοι στα οικεία βιβλία ή καταλόγους όλων των Ιερών Μονών της Ελλάδος, υπάγονται, όπως και οι μοναχοί ή μοναχές, στην (προαιρετική) ασφάλιση του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του Ο.Γ.Α. και ασφαλίζονται στον Κλάδο Υγείας του Ο.Γ.Α., χωρίς καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται με τις οικείες διατάξεις. (ομοφ.) Παραπομπή από την υπ'αριθμ. 59/2013 Γνωμ. του Α΄Τμήματος Ν.Σ.Κ.


ΔΕΔ/Αθ/110/2025

Η απόφαση 110 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ και επιβολής προστίμων για το φορολογικό έτος 2018. Η προσφυγή απορρίφθηκε ως απαράδεκτη ως προς την προσβολή της πράξης διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος (άρθρο 45 του ν. 5104/2024), καθώς η αρμοδιότητα ανήκει στον Πρόεδρο Πρωτοδικών. Οι βασικές φορολογικές πράξεις επικυρώνονται, δεδομένου ότι ο έλεγχος διαπίστωσε λήψη 109 εικονικών φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 953.597,91 € από συναλλακτικά ανύπαρκτη εταιρεία. Απορρίφθηκαν οι ισχυρισμοί περί παραβίασης του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης, καθώς και ο ισχυρισμός περί καλής πίστης λήπτη γιατί οι συναλλαγές κρίθηκαν εικονικές στο σύνολό τους. Επιπλέον, επικυρώθηκε πρόστιμο 1.000 € για μη ανταπόκριση σε αίτημα της φορολογικής διοίκησης λόγω υποτροπής. Η συνολική οριστική φορολογική υποχρέωση ανήλθε σε 828.112,62 €.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/78/2017

Καταβολή ποσών , ως αμοιβές σε αντίστοιχους καλλιτέχνες για την εκ μέρους τους παροχή διδακτικού ή εκπαιδευτικού έργου.(...) Στο προσωπικό δε αυτό έχει ήδη καταβληθεί με αντίστοιχα χρηματικά εντάλματα η πρώτη δόση της αντίστοιχης συνολικής συμβατικής του αμοιβής (βλ. το από 30.7.2016 έγγραφο του Προϊσταμένου του Τμήματος εξόδων του Δήμου, σύμφωνα με το οποίο οι αντίστοιχες συμβατικές αμοιβές έχουν πληρωθεί για όλο το χρονικό διάστημα από 20.11.2015 έως 31.5.2016, σε συνδυασμό με το από 12.2.2016 φύλλο ελέγχου των 136 έως 148/2016 χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής προηγούμενων όμοιων με τις επίμαχες αμοιβών του Δήμου προς το ίδιο ως άνω προσωπικό στο πλαίσιο εκτέλεσης των ίδιων αντίστοιχων συμβάσεων μίσθωσης έργου, το οποίο εκδόθηκε από την ίδια ως άνω Επίτροπο).Επομένως τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν υπάγονται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, από τον οποίο και πρέπει αυτό να απέχει. Οι τυχόν, όμως, καταβληθησόμενες, διά της εξόφλησής τους, δαπάνες υπάγονται στον κατασταλτικό του έλεγχο (άρθρα 38 και 39 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013, Α΄ 52).


ΝΣΚ/7/2012

Έννοια ειδικών λογαριασμών που υπάγονται στο Ν.3697/2008.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο «Ειδικός Λογαριασμός για τον εξοπλισμό της ΥΠ.Ε.Ε. για την καταπολέμηση των ναρκωτικών», που συστάθηκε με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, τροφοδοτείται με πόρους που αποτελούν δωρεά του Αμερικανικού προς το Ελληνικό Δημόσιο και αποσκοπεί στον εξοπλισμό των Υπηρεσιών Δίωξης Ναρκωτικών του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) για την βελτίωση των μέσων δίωξης και της αποτελεσματικότητάς του, δεν εμπίπτει στις διατάξεις του Ν.3697/2008 και επομένως δεν καταργήθηκε με το νόμο αυτό. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/557/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της 6ης Τροποποίησης της Διακήρυξης 12/2018 και της πράξης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 6344/18-3-2019, επικαλούμενη ότι παράνοιμοι όροι της διακήρυξης αντιβαίνουν στον νόμο και τις γενικές αρχές του δικαίου. Συγκεκριμένα, επικρίνει τον αυθαίρετο υπολογισμό του κόστους συντήρησης στο 10% της συμβατικής αξίας, τη μη νόμιμη συμπερίληψη της απώλειας εξαέρωσης υγρού οξυγόνου, και άλλους ασαφείς ή περιοριστικούς όρους που εμποδίζουν τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση συστήματος τροφοδοσίας οξυγόνου για ιατρική χρήση.