×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Αριθμ. Α2δ/Γ.Π.οικ.137/2014

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 415/1994
ΦΕΚ: 27/Β/09.09.1571

Αντικατάσταση της Α9γ/38800/98 (ΦΕΚ.1232 τ.Β΄) απόφασης «ως προς τον τρόπο, διαδικασία και οργάνωση εκπαίδευσης γιατρών προς απόκτηση ειδικότητας και καθιέρωση δικ/κών για ανάληψη υπηρεσίας γιατρών για ειδίκευση στα Νοσοκομεία».


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

15724/2015

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Α2δ/Γ.Π.οικ.137/31−12−2014 υπουργικής απόφασης «Αντικατάσταση της Α9γ/ 38800/98 (ΦΕΚ 1232 τ.Β΄) απόφασης «ως προς τον τρόπο, διαδικασία και οργάνωση εκπαίδευσης γιατρών προς απόκτηση ειδικότητας και καθιέρωση δικ/κών για ανάληψη υπηρεσίας γιατρών για ειδίκευση στα Νοσοκομεία» (ΦΕΚ 27/2015)

Καταργήθηκε με την υπ'αριθμ.Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/2016, ΦΕΚ 314/Β/15.2.2016.


Α9γ/38800/1998

Αντικατάσταση της Α9γ/19338/95 απόφασης ``ως προς τον τρόπο, διαδικασία και οργάνωση εκπαίδευσης γιατρών προς απόκτηση ειδικότητας`` και καθιέρωση δικ/κών για ανάληψη υπηρεσίας γιατρών για ειδίκευση στα Νοσοκομεία.

Αριθμ. Α2δ/Γ.Π.οικ.137/2014-ΦΕΚ Β/27/27.1.2015 :Μετά τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης, παύει να ισχύει η υπ’ αριθμ. Α9γ/38800/98 υπ. απόφαση, καθώς και κάθε άλλη συμπληρωματική ή τροποποιητική αυτής, εκτός της Υ10δ/οικ. 97174/18-10-2013, η οποία παραμένει σε ισχύ.

 


Υ10δ/οικ. 97174/2013

Συμπλήρωση της Α9γ/38800/98 Υπ. Καν. Απόφασης (ΦΕΚ 1232/Β/98), όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε με μεταγενέστερες αποφάσεις.

Παραμένει σε ισχύ με την Αριθμ. Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/2016, ΦΕΚ 314/Β/15.2.2016.


ΝΣΚ/388/2004

Τοποθέτηση στοματικών και γναθοπροσωπικών χειρουργών, για την απόκτηση τίτλου δεύτερης ιατρικής ειδικότητας -Τοποθέτηση ιατρών δημοσίου και ν.π.δ.δ. για την απόκτηση της ειδικότητας της στοματικής και γναθοπροσωπικής ιατρικής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ιατρός-οδοντίατρος, που τοποθετείται για την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας της στοματικής και γναθοπροσωπικής ιατρικής δεν έχει δικαίωμα να τοποθετηθεί για την απόκτηση και δεύτερης ιατρικής ειδικότητας. Και αντιστρόφως ιατρός-οδοντίατρος, που έχει αποκτήσει τίτλο οποιασδήποτε άλλης ιατρικής ειδικότητας δεν δικαιούται να τοποθετηθεί για την απόκτηση και του τίτλου της ειδικότητας της στοματικής και γναθοπροσωπικής χειρουργικής. β) Οι μόνιμοι ιατροί του δημοσίου και των ν.π.δ.δ. δεν δικαιούνται να τοποθετούνται ως υπεράριθμοι για ειδίκευση στην ειδικότητα της ιατρικής και οδοντιατρικής επιστήμης της στοματικής και γναθοπροσωπικής χειρουργικής.


15727/2015

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Α2δ/Γ.Π.οικ.139/31−12−2014 Υπουργικής απόφασης «Διαδικασία τοποθετήσεως ιατρών προς ειδίκευση στα νοσοκομεία της χώρας» (ΦΕΚ 68/2015 τ.Β΄).

Καταργήθηκε με την υπ'αριθμ.Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/2016, ΦΕΚ 314/Β/15.2.2016.


ΝΣΚ/148/2019

Εάν είναι δυνατή η έκδοση ατομικής διοικητικής πράξης υπό αίρεση και υπό όρο και υπό ποιές προϋποθέσεις στην περίπτωση τοποθέτησης ιατρού στο νοσηλευτικό ίδρυμα Γ.Ν.Α. ΚΑΤ για άσκηση και προς απόκτηση ειδικότητας χωρίς να έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή να τυγχάνει νόμιμης αναβολής στράτευσης, τουλάχιστον ισόχρονης με το χρόνο τοποθέτησής του για ειδίκευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η έκδοση ατομικής διοικητικής πράξης περί τοποθέτησης αιτούντος ιατρού στο Γ.Ν.Α. ΚΑΤ για άσκηση και προς απόκτηση ειδικότητας υπό την αίρεση ή υπό τον όρο μελλοντικής ρύθμισης των στρατιωτικών του υποχρεώσεων, εξαιτίας της έλλειψης της τυπικής προϋπόθεσης που αφορά στο πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης και συγκεκριμένα, εξαιτίας της μη τουλάχιστον ισόχρονης αναβολής με το χρόνο τοποθέτησής του για ειδίκευση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ.3 της υ.α. με αριθμό Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/15-2-2016 (ομόφ.).


Γ4α.δ/Γ.Π.οικ.26949/2025

Σχετικά με την αυτεπάγγελτη αναζήτηση ποινικού μητρώου για τοποθέτηση ιατρών για άσκηση ειδικότητας και πρόσληψη ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ.ΑΔΑ: ΡΟ19465ΦΥΟ-Ψ2Μ


ΣΧΕΤ.: 1) Η υπ’ αρ.πρωτ.Γ4δ/Γ.Π.οικ.37686/2024 Υπουργική απόφαση «Καθορισμός της διαδικασίας τοποθέτησης ιατρών στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα προς απόκτηση ειδικότητας» (ΦΕΚ 4576 Β’) και ιδίως η παρ. 5 του άρθρου 7.       

 2) Η υπ’ αρ.πρωτ.ΔΥ1γ/οικ.13290/15-3-1993 Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός δικαιολογητικών για διορισμό σε θέση του κλάδου γιατρών Ε.Σ.Υ.» (ΦΕΚ 224 Β’).  


ΝΣΚ/226/2012

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Σύσταση νέου φορέα Ε.Ο.Π.Υ.Υ. – Αρμοδιότητα διοικητικού οργάνου για τη χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές στους οδοντιάτρους προς απόκτηση ειδικότητας Ορθοδοντικής – Ανάκληση ή μη αναρμοδίως εκδοθείσας άδειας – Δέσμευση ή μη από τις εκθέσεις του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ο Διοικητής του ΙΚΑ ΕΤΑΜ ήταν καθ’ ύλην αναρμόδιο όργανο να χορηγήσει άδεια εκπαιδευτική με αποδοχές για την απόκτηση της ειδικότητας της Ορθοδοντικής στους οδοντιάτρους που υπηρετούσαν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επειδή η καθ’ ύλην αρμοδιότητα ανήκε στον τότε Υπουργό Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και σήμερα μετά τη σύσταση του νέου φορέα Ν.Π.Δ.Δ. Ε.Ο.Π.Υ.Υ. η καθ’ ύλην αρμοδιότητα ανήκει στους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι οποίοι εποπτεύουν από κοινού τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και εκδίδουν προς τούτο Κοινή Υπουργική Απόφαση, όταν προηγείται σχετική Εισήγηση της Διοίκησης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μετά από απόφαση-γνώμη αναγνωρισμένων Πανεπιστημιακών Κέντρων ή Ιδρυμάτων. β) Εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης να ανακαλέσει την διοικητική πράξη του Διοικητή ΙΚΑ ΕΤΑΜ, περί χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας τριών (3) ετών με αποδοχές στην απασχολούμενη τότε στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ, οδοντίατρο Β.Κ., για ειδίκευση στην Ορθοδοντική, δοθέντος ότι δεν έχει παρέλθει ο εύλογος χρόνος από την έκδοσή της. γ) Η Έκθεση υπ’ αριθμ. 333/Α/2011 του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης ως προς τις λύσεις που δίδονται απ’ αυτό επί των νομικών ζητημάτων που επεξεργάσθηκε δεν δεσμεύει το ΙΚΑ ΕΤΑΜ ούτε τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., γιατί το Σώμα αυτό δεν γνωμοδοτικό όργανο, αλλά το πόρισμα του για την τήρηση της νομιμότητας πρέπει να ληφθεί σοβαρώς υπόψη με τα προσήκοντα προς τούτο μέτρα.


ΝΣΚ/271/2002

Δικαίωμα ιατρού πάσχοντος από σπαστική τετραπάρεση μεγάλου βαθμού (παραπληγία) να προσληφθεί ως υπεράριθμος σε νοσοκομείο και ειδικότητα επιλογής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δικαιούνται να προσληφθούν για ειδίκευση, ως υπεράριθμοι, για την άσκησή τους στην ειδικότητα και στο νοσοκομείο ή την κλινική της επιλογής τους όχι μόνον οι πάσχοντες από τις ρητώς αναφερόμενες στις παρ.1 του άρθρου 9 του Ν 2194/1994 και 11 του άρθρου 20 του Ν 2519/1997 παθήσεις, αλλά, για την ταυτότητα του λόγου και εκείνοι, που πάσχουν από ασθένειες, οι οποίες επιφέρουν, κατά την κρίση της αρμόδιας επιτροπής, ίδιας μορφής αναπηρία με τις ανωτέρω παθήσεις. Ιατρός πάσχων από βαρειάς μορφής σπαστική τετραπάρεση (πρακτικά παραπληγία), νόσο, η οποία οφείλεται σε βλάβη του κεντρικού νευρικού συστήματος, όπως και η σκλήρυνση κατά πλάκας, δικαιούται να προσληφθεί, ως υπεράριθμος, για την απόκτηση της ειδικότητας, για την οποία κρίνεται κατάλληλος από την αρμόδια Β/θμια Υγειονομική Επιτροπή, εφόσον η τελευταία κρίνει επίσης ότι η ασθένειά του επιφέρει ίδιας ή και μεγαλύτερης μορφής αναπηρία αυτής, που επιφέρει η σκλήρυνση κατά πλάκας.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/230/2018 (E΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ:Περαιτέρω, ομοίως αβασίμως προβάλλεται ότι σε κάθε περίπτωση η επιχορήγηση δεν ήταν νόμιμη διότι το ..... δεν είχε αρμοδιότητα καταβολής τακτικής μισθοδοσίας ειδικευόμενων ιατρών, δεδομένου ότι υπήρχε νομοθετικό κενό ως προς το ποιο ήταν το αρμόδιο όργανο για την καταβολή της μισθοδοσίας των ειδικευόμενων ιατρών των Εργαστηρίων Ιατροδικαστικής της Ιατρικής Σχολής του ....., οι οποίοι, αν και ειδικευόμενοι ιατροί, αποτελούν και «προσωπικό» των σχετικών Εργαστηρίων της Ιατρικής Σχολής του ...... Ακόμη και ενόψει του ότι η επιχορήγηση του ..... ποσού 20.214 ευρώ για τη μισθοδοσία της ως άνω ιατρού έγινε τον Οκτώβριο του έτους 2017, ήτοι σε χρόνο που ήταν βέβαιο ότι δεν θα μπορούσε να αναλωθεί εντός του έτους 2017, η ενσωμάτωση του ποσού στο ταμειακό υπόλοιπο έτους 2017 και η χρήση του για την πληρωμή της, αν και αφορούσε υποχρέωση που είχε προκύψει από σύμβαση προηγούμενου οικονομικού έτους, που εγκρίθηκε με την 75697/10.5.2018 απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, κρίνεται ότι έγινε χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων της 2/23297/ΔΠΓΚ/18/2018 (Β΄1101) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, αλλά με την πεποίθηση ότι η ως άνω παροχή, ως έκτακτη επιχορήγηση του ..... για την κάλυψη συγκεκριμένης δαπάνης μισθοδοσίας, ενέπιπτε στην περ. ζ΄ της παρ. 4 της ως άνω Υπουργικής Απόφασης, ενόψει και του χρονικού σημείου στο οποίο μεταφέρθηκε η σχετική πίστωση προς το ...... Τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3861/2010, στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» αναρτάται και η πράξη διορισμού και η σύμβαση, αμφότερες δε ισχύουν, κατά τη ρητή διατύπωση του άρθρου 4 του ως άνω νόμου, από το χρόνο ανάρτησής τους και συνεπώς μη νομίμως εντέλλεται η καταβολή της συγκεκριμένης μισθοδοσίας στην ως άνω ειδικευόμενη ιατρό, καθόσον αυτή αφορά σε εργασία της κατά το χρονικό διάστημα πριν από την ανάρτησή τους, όπως βασίμως προβάλλεται από την Επίτροπο με τον σχετικό λόγο διαφωνίας. Εντούτοις λαμβανομένης υπόψη της διατύπωσης του άρθρου 7 της Υ.Α Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/2016, όπου ενώ για την τοποθέτηση ιατρών για άσκηση προς απόκτηση ειδικότητας αναφέρει ότι απαιτείται όχι μόνο απόφαση του Υπουργού Υγείας, αλλά και σύμβαση, εντούτοις ορίζει παρακάτω ότι μόνο «η απόφαση αναρτάται στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και ότι οι ενδιαφερόμενοι ιατροί μπορούν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία στα νοσοκομεία με μόνη την προσκόμιση της εκτυπωμένης από το πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» απόφασης, συγγνωστώς τα αρμόδια όργανα του ..... υπέλαβαν ότι κρίσιμη ανάρτηση είναι αυτή της Α2δ/Γ.Π. 72205/30.12.2016 απόφασης του Υπουργού Υγείας, με την οποία τοποθετήθηκε η ειδικευόμενη ιατρός στο ..... στις 21.12.2017, αφού η προσκόμιση της αναρτημένης απόφασης αρκούσε για να παρουσιαστεί και να αναλάβει υπηρεσία, σύμφωνα την ως άνω Υ.Α Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/2016 και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων του ν. 3861/2010.