×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/226/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Σύσταση νέου φορέα Ε.Ο.Π.Υ.Υ. – Αρμοδιότητα διοικητικού οργάνου για τη χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές στους οδοντιάτρους προς απόκτηση ειδικότητας Ορθοδοντικής – Ανάκληση ή μη αναρμοδίως εκδοθείσας άδειας – Δέσμευση ή μη από τις εκθέσεις του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ο Διοικητής του ΙΚΑ ΕΤΑΜ ήταν καθ’ ύλην αναρμόδιο όργανο να χορηγήσει άδεια εκπαιδευτική με αποδοχές για την απόκτηση της ειδικότητας της Ορθοδοντικής στους οδοντιάτρους που υπηρετούσαν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επειδή η καθ’ ύλην αρμοδιότητα ανήκε στον τότε Υπουργό Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και σήμερα μετά τη σύσταση του νέου φορέα Ν.Π.Δ.Δ. Ε.Ο.Π.Υ.Υ. η καθ’ ύλην αρμοδιότητα ανήκει στους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι οποίοι εποπτεύουν από κοινού τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και εκδίδουν προς τούτο Κοινή Υπουργική Απόφαση, όταν προηγείται σχετική Εισήγηση της Διοίκησης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μετά από απόφαση-γνώμη αναγνωρισμένων Πανεπιστημιακών Κέντρων ή Ιδρυμάτων. β) Εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης να ανακαλέσει την διοικητική πράξη του Διοικητή ΙΚΑ ΕΤΑΜ, περί χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας τριών (3) ετών με αποδοχές στην απασχολούμενη τότε στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ, οδοντίατρο Β.Κ., για ειδίκευση στην Ορθοδοντική, δοθέντος ότι δεν έχει παρέλθει ο εύλογος χρόνος από την έκδοσή της. γ) Η Έκθεση υπ’ αριθμ. 333/Α/2011 του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης ως προς τις λύσεις που δίδονται απ’ αυτό επί των νομικών ζητημάτων που επεξεργάσθηκε δεν δεσμεύει το ΙΚΑ ΕΤΑΜ ούτε τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., γιατί το Σώμα αυτό δεν γνωμοδοτικό όργανο, αλλά το πόρισμα του για την τήρηση της νομιμότητας πρέπει να ληφθεί σοβαρώς υπόψη με τα προσήκοντα προς τούτο μέτρα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/269/2014

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Διενέργεια διαγωνισμών προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ – Αρμοδιότητα – Διαβίβαση των οικείων φακέλων των εκκρεμών διαγωνιστικών διαδικασιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Υπηρεσία (Δ/νση Προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) είναι καθ’ ύλην αναρμόδια να διενεργεί διαγωνισμούς προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ και ως εκ τούτου οφείλει να διαβιβάσει τους οικείους φακέλους στον ΕΟΠΥΥ.


ΝΣΚ/201/2013

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ενέργειες και αρμοδιότητες σχετικά με πόρισμα ελέγχου του ΣΕΕΥΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είναι αρμόδιος πλέον για τον χειρισμό περαιτέρω του πορίσματος του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας και νομιμοποιείται ενεργητικά για την άσκηση των ένδικων βοηθημάτων προς αναζήτηση των χρηματικών καταλογισμών.


ΝΣΚ/356/2011

Πορεία των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη, λόγω σύστασης του νέου «Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)» και ένταξης των Νοσοκομείων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ένταξη των προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών ισχύει και για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ως καθολικό διάδοχο, καθ’ ο μέρος αφορά τις μεταφερόμενες και εντασσόμενες σ’ αυτόν υπηρεσίες, αρμοδιότητες και προσωπικό του Κλάδου Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τις μονάδες υγείας του κ.λπ. Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν νομιμοποιείται κατ’ αρχάς να διενεργήσει διαγωνιστικές διαδικασίες για λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από 2-9-2011, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Όμως, υπάρχει η εναλλακτική δυνατότητα, πέραν της όποιας νομοθετικής ρύθμισης, να γίνει αξιοποίηση των διατάξεων του άρθρου 2 του Ν 2286/1995, που αφορά στην έγκριση των προμηθειών με την ένταξή τους στο ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών, να τροποποιηθεί το Ε.Π.Π., αφού προκληθεί η γνώμη της Επιτροπής Πολιτικής και Προγραμματισμού Προμηθειών και να χορηγηθεί το δικαίωμα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργήσει τις νέες διαγωνιστικές διαδικασίες λόγω εξαιρετικής περίπτωσης και για συγκεκριμένους λόγους, επειδή δεν έχει ακόμη καταρτιστεί ο οργανισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


ΝΣΚ/74/2000

Αθλητισμός. Μη χορήγηση άδειας λειτουργίας σκοπευτηρίου σε σκοπευτικό σύλλογο. Προσφυγή. Καθ ύλην αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον το ρυθμιστέο με την οικεία πράξη αντικείμενο της υπόθεσης είναι θέμα αθλητικό, αρμόδιος καθ ύλην Υπουργός για να εξετάσει την, κατ άρθρο 70 του π.δ.30/1996 προσφυγή κατά της αποφάσεως του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι ο Υφυπουργός Πολιτισμού επί του Αθλητισμού.


ΝΣΚ/197/2015

Ανάθεση καθηκόντων Αναπληρωτή Προϊσταμένου του Τμήματος Γραμματείας της Υποδιοικητή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Β. Τ. στον Ο.Χ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Δεν δύναται να οριστεί σε κενή οργανική θέση ως Αναπληρωτής Προϊστάμενος στο Τμήμα Γραμματείας Υποδιοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ Δ/0 και με βαθμό Δ΄, επειδή πρέπει να τηρηθεί το προβάδισμα των βαθμών και στην αρμόδια Διεύθυνση Γραμματείας της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπηρετούν υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ με βαθμό ανώτερο του Δ΄, δηλαδή τρεις (3) υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ και με Β΄ βαθμό. 2) Δεν είναι δυνατή η ανάθεση καθηκόντων Αναπληρωτή Προϊσταμένου του Τμήματος Γραμματείας της Υποδιοικητή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Β. Τ. στον Ο.Χ., ο οποίος έχει βαθμό Δ2 κατηγορίας ΠΕ, κατά τα ανωτέρω υπό στοιχ. 1 προαναφερθέντα. 3) Είναι όμως δυνατή η ανάθεση καθηκόντων Αναπληρωτή Προϊσταμένου, σε υπάλληλο κατηγορίας ΠΕ και με Β΄ βαθμό και μάλιστα σε εκείνον που έχει περισσότερο χρόνο στο βαθμό αυτό, από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Γραμματείας της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. 4) Αρμόδιο καθ’ ύλην όργανο για την τοποθέτηση υπαλλήλου ως Αναπληρωτή Προϊσταμένου ήταν και είναι ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Γραμματείας της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενώ είναι καθ’ ύλην αναρμόδια όργανα προς το σκοπό αυτό ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και η Υποδιοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Β.Τ. 5) Θα προσμετρηθεί ως προϋπηρεσία για την υπηρεσιακή εξέλιξη του Ο.Χ. ο χρόνος άσκησης των καθηκόντων του, ως Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος, από 24-12-2014, βάσει του ουσιαστικού και όχι του τυπικού κριτηρίου, επειδή του ανατέθηκαν εν τοις πράγμασι (de facto) συγκεκριμένα καθήκοντα Αναπληρωτή Προϊσταμένου, τα οποία αποδεικνύονται ανεπιφύλακτα από διοικητικά έγγραφα που υπάρχουν στον Υπηρεσιακό του φάκελο, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν έλαβε χώρα νομότυπα η ανάθεση των καθηκόντων του αυτών από την Υποδιοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η πράξη της οποίας δεν ήταν αιτιολογημένη και δεν υπήρξε κρίση Υπηρεσιακού Συμβουλίου, αλλά και σε κάθε περίπτωση δεν συνέτρεχαν για την ανάθεση των καθηκόντων αυτών οι νόμιμες προς τούτο προϋποθέσεις και ο Ο.Χ. δικαιούται περαιτέρω το προβλεπόμενο για τη θέση Αναπληρωτή Προϊσταμένου επίδομα από την έναρξη της αναπλήρωσης. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


Φ80000/26225/1757/2013

ΘΕΜΑ: « Ερώτημα σχετικά με το χρόνο υποβολής της αίτησης αναγνώρισης πλασματικών χρόνων, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 40 του ν. 3996/2011 » Σχετ. 1: Έγγραφο Διοίκησης ΙΚΑ - ΕΤΑΜ με αριθμ. Γ99/119/3.03.2003 Σχετ. 2: Έγγραφο Διοίκησης ΙΚΑ - ΕΤΑΜ με αριθμ. Σ40/283/2.11.2012 

Δ.ΟΡΓ.Α 1014322/2016

Τροποποίηση της αριθμ. Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/8−4−2014 (Β΄ 865, 1079 και 1846) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, ως προς την αναδιάρθρωση και τον ανακαθορισμό καθ’ ύλην αρμοδιότητας Ειδικών Αποκεντρωμένων και Περιφερειακών Τελωνειακών Υπηρεσιών, καθώς και ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην καθ’ ύλην και στην κατά τόπον αρμοδιότητα Τελωνείων.


ΝΣΚ/162/2012

Αποσπασμένος στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ υπάλληλος του ΟΑΕΕ ΤΕΒΕ – Διερεύνηση πειθαρχικών παραπτωμάτων του από το Υπηρεσιακό Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Καταγγελία ή μη της σύμβασης εργασίας – Αρμοδιότητα των ανωτέρω φορέων κατά την πειθαρχική διοικητική διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Την απόφαση του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 4 του Π.Δ. 760/1976, πρέπει να επιδώσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον εκδόσαντα το παραπεμπτήριο και στον υπάλληλο. β) Την πράξη καταγγελίας της σύμβασης εργασίας που στηρίζεται στην ως άνω απόφαση του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πρέπει να εκδώσει ο Διοικητής του Ο.Α.Ε.Ε., ο οποίος είχε προβεί στην πρόσληψη του ως άνω υπαλλήλου.


ΝΣΚ/301/2017

ΕΦΚΑ – Αρμοδιότητα ΕΟΠΥΥ προς αναζήτηση αχρεωστήτως χορηγηθεισών παροχών υγείας σε είδος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο ΕΟΠΥΥ, καθολικός διάδοχος του Κλάδου Υγείας σε είδος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είναι αρμόδιος να αναζητήσει παροχές υγείας σε είδος αχρεωστήτως χορηγηθείσες από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατά το διάστημα 2009-2010.


ΝΣΚ/332/2014

Αποδοχές ειδικών συνεργατών Διοικητού και Υποδιοικητών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν υπάγονται στις διατάξεις του ν. 2469/1997 (άρθρο 6 παρ.9) οι ειδικοί συνεργάτες Διοικητού και Υποδιοικητών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίοι προσλαμβάνονται με ειδικές συμβάσεις εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε κενές οργανικές θέσεις συσταθείσες δυνάμει του ν. 2556/1997 (άρθρο 19 παρ.1α).