Δ10-Δ/Φ5/6510/1995
Τύπος: Έγγραφα
Ειδικό τέλος εκ 5% υπέρ Ο.Τ.Α., άρθρου 19 Ν. 1428/1984.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/140/2017
Υποχρέωση καταβολής ειδικού τέλους υπέρ ΟΤΑ, «πράσινου τέλους» και αναλογικών μισθωμάτων, σε περίπτωση ιδιοχρησιμοποίησης αδρανών υλικών που παράγονται σε μισθωμένο δημόσιο λατομείο.(...)Η εταιρεία που μισθώνει και εκμεταλλεύεται δημόσιο λατομείο, δυνάμει σύμβασης που σύναψε με ανάδοχο κατασκευής έργου, το οποίο ανατέθηκε από το Δημόσιο με Σύμβαση Παραχώρησης η οποία κυρώθηκε με το ν. 3621/2007, και εκτελεί εργασίες παραγωγής σκυροδέματος για το Έργο αυτό, μέσα σε αυτοτελή εγκατάστασή της, με πρώτη ύλη αδρανή υλικά μεταφερόμενα, με δελτίο αποστολής, από το λατομείο της, για τα οποία δεν εκδίδονται τιμολόγια, δεν υποχρεούται στην καταβολή του ειδικού τέλους υπέρ Ο.Τ.Α, του άρθρου 19 ν. 1428/1984 (πλειοψ.). Επίσης δεν υποχρεούται σε καταβολή του «πράσινου τέλους», του άρθρου 183 τταρ. 5 ν. 4001/2011 (ομόφ.). Αντίθετα, υποχρεούται στην καταβολή αναλογικών μισθωμάτων, όπως τα τελευταία έχουν ορισθεί στο μισθωτήριο συμβόλαιο (ομόφ.)
ΝΣΚ/237/2001
Λατομεία. Χορήγηση συναινέσεως για διενέργεια ερευνητικών εργασιών μαρμάρου εντός λατομικής ζώνης. Ερευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν απαιτείται εκ νέου έρευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984 για τη χορήγηση συναινέσεως διενεργείας ερευνητικών εργασιών προς διαπίστωση της υπάρξεως μαρμάρου εντός λατομικής περιοχής αδρανών υλικών στο πλαίσιο της διατάξεως του άρθρου 3 παρ.5 του ως άνω νόμου 1428/1984, δεδομένου ότι τούτο έχει γίνει πριν τον καθορισμό της λατομικής περιοχής κατ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ.1 του Ν 1428/1984, το οποίο αφορά όλες τις επιτρεπόμενες εντός των λατομικών περιοχών δραστηριότητες, δηλαδή και την εκμετάλλευση μαρμάρου.
ΝΣΚ/30/2011
Δημόσια έργα εθνικής σημασίας – Διάθεση στον παραχωρησιούχο χωρίς αντάλλαγμα πρόσθετων χώρων που ανήκουν στο Δημόσιο για την εγκατάσταση λατομείων – Σύναψη ή μη σχετικής σύμβασης – Καταβολή ή μη ειδικού τέλους Ν 1428/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ηπείρου παραχώρηση στον παραχωρησιούχο της χρήσεως χωρίς αντάλλαγμα πρόσθετου χώρου που ανήκει στο Δημόσιο για την εγκατάσταση λατομείων, δανειοθαλάμων, χώρων απόρριψης αχρήστων, αποθηκευτικών χώρων και χώρων εκσκαφών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12 της σύμβασης του έργου που κυρώθηκε με το Ν 3555/2007 και κατά την έννοια που αποδίδεται στους όρους αυτούς με το άρθρο 3 αυτής, εφ όσον συντρέχουν όλες οι σχετικές προς τούτο θετικές και αρνητικές προϋποθέσεις, που προβλέπονται στο άρθρο 10 του Ν 1428/1984. Δεν υφίσταται υποχρέωση για την καταβολή του ειδικού τέλους του άρθρου 19 του Ν 1428/1984. (ομοφ.)
Ν.2115/1993
Τροποποίηση, αντικατάσταση και συμπλήρωση διατάξεων του Ν.1428/1984. "Εκμετάλλευση λατομείων αδρανών υλικών και άλλες διατάξεις"
ΝΣΚ/115/2006
Εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 6 του Ν 1428/1984 στις συμβάσεις μίσθωσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 1428/1984, που απαγορεύει την υπομίσθωση και κάθε άλλη μορφή μεταβίβασης των μισθωτικών δικαιωμάτων λατομείου αδρανών υλικών και επιτρέπει μόνο μετά από έγκριση της Διοίκησης την εισφορά των μισθωτικών δικαιωμάτων σε εταιρεία, αφορά αποκλειστικά την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των δημόσιων λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης, γι’ αυτό και δεν έχει εφαρμογή στην παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης.
100842/1969
Εκτελούμενα Έργα Ο.Τ.Α.
20000/1984 .Κρατήσεις υπέρ τρίτων σε εκτελούμενα Δημοτικά και Κοινοτικά έργα.46826/1984 Κρατήσεις υπέρ τρίτων σε μελέτες έργων Δήμων και Κοινοτήτων
ΝΣΚ/175/2015
Δημόσια λατομεία – Καθορισμός ως υπόχρεου για αποζημίωση υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 16 του ν. 1428/1984 και 5 του ν. 5895/1933, λόγω μη νόμιμης εξόρυξης αδρανών υλικών από εκμεταλλεύτρια εταιρεία – Διαγραφή ή μη από την αρμόδια υπηρεσία των βεβαιωμένων μισθωμάτων, δεδομένου του χρόνου που έχει παρέλθει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η, κατά τα άρθρα 16 παρ.1 του ν. 1428/1984 και 5 του ν. 5895/1933, υποχρέωση αποζημίωσης του Δημοσίου, λόγω διενέργειας παράνομης εκμετάλλευσης λατομείου αδρανών υλικών, βαρύνει την εταιρεία που πραγματοποίησε την παράνομη πράξη και, εν προκειμένω, την εταιρεία «ΛΑΤΟΜΙΚΗ Α.Ε.» για πράξεις που τελέσθηκαν μέχρι 28.2.2007 και την εταιρεία «ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΔΑΜΑΣΤΑΣ Α.Ε.» για πράξεις που τελέσθηκαν από 1.3.2007 και εντεύθεν. 2) Οι παράνομα εξορυχθείσες και πωληθείσες ποσότητες αδρανών υλικών ναι μεν δεν προσμετρώνται κατά τον υπολογισμό των αναλογικών μισθωμάτων, πλην όμως η αρμόδια Υπηρεσία δεν δικαιούται ούτε υποχρεούται να προβεί στη διαγραφή των, αντιστοιχούντων σε αυτές, βεβαιωμένων μισθωμάτων και την απόδοσή τους στην μισθώτρια εταιρεία «ΛΑΤΟΜΙΚΗ Α.Ε.», ως αχρεώστητα καταβληθέντων, ή το συμψηφισμό τους με την οφειλόμενη προς το Δημόσιο αποζημίωση του άρθρου 5 του ν. 5895/1933, για την αυθαίρετη χρήση της έκτασης από την οποία οι εξορυχθείσες και πωληθείσες ποσότητες αδρανών υλικών προέρχονται, διότι δικαιούχος του πλειστηριάσματος των παράνομα παραχθέντων λατομικών προϊόντων, υποχρεωτικά εκποιητέων με πλειοδοτική δημοπρασία, είναι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου και, ήδη, η Περιφέρεια Κρήτης, στην οποία είναι αποδοτέα τα κατά τα ανωτέρω βεβαιωθέντα μισθώματα, που αποτελούν ποσοστό του τιμήματος της πώλησης των παράνομα εξορυχθέντων αδρανών υλικών. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/440/2011
Απαλλαγή ή μη από το πρόσθετο ειδικό τέλος του άρθρου 5 του Ν 1350/1983 οδικών οχημάτων που έχουν μεταβιβαστεί στον υπόχρεο ιδιοκτήτη με τη διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης του άρθρου 45 του Ν 1892/1990, σύμφωνα με το άρθρο 46α παρ.13 του Ν 1892/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο ιδιοκτήτης που προσκομίζει εκπρόθεσμα για τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ όχημα, του οποίου έχει καταστεί κύριος στο πλαίσιο της διαδικασίας ειδικής εκκαθάρισης του άρθρου 45 του Ν 1892/1990, δεν απαλλάσσεται από το ειδικό πρόσθετο τέλος της παρ.4 του άρθρου 5 του Ν 1350/1983, καθόσον το τέλος αυτό, συνδεόμενο με τις προϋποθέσεις νόμιμης κυκλοφορίας του οχήματος, δεν εμπίπτει στις περιπτώσεις απαλλαγής της διάταξης του άρθρου 46α παρ.13 του Ν 1892/1990. (ομοφ.)
ΝΣΚ/147/2016
Δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 46§5 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας περί προληπτικών ή διασφαλιστικών μέτρων, σε σχέση με το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων, το χαρτόσημο από μισθώσεις ακινήτων και την εισφορά ΟΓΑ.(...)Στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 46 παρ. 5 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, Ν. 4174/2013), που προβλέπει την επιβολή διασφαλιστικών μέτρων, σε περίπτωση που η φορολογική διοίκηση διαπιστώνει «μη απόδοση, ανακριβή απόδοση, συμψηφισμό, έκπτωση ή διακράτηση Φ.Π.Α., Φ.Κ.Ε., φόρου ασφαλίστρων, παρακρατούμενων, επιρριπτόμενων φόρων, τελών και εισφορών», δεν περιλαμβάνονται τα πάσης φύσεως τέλη και εισφορές, αλλά μόνον αυτά που έχουν κατά νόμο τον χαρακτήρα παρακρατουμένου ή επιρριπτομένου τέλους ή εισφοράς και αποδίδονται στο Δημόσιο ή άλλο δικαιούχο φορέα από πρόσωπο διαφορετικό από το βαρυνόμενο. Το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (ΕΤΑΚ) των άρθρων 5 έως 19 του ν. 3634/2008 και το προβλεπόμενο στις διατάξεις π.δ. της 28ης Ιουλίου 1931 «Περί κώδικος των νόμων περί τελών χαρτοσήμου» τέλος χαρτοσήμου επί του ποσού των κτωμένων μισθωμάτων εξ ακινήτων, καθώς και η αναλογούσα σε αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 1 περ. Γ του ν. 4169/1961 ειδική κοινωνική εισφορά υπέρ του ΟΓΑ, δεν αποτελούν παρακρατούμενο ή επιρριπτόμενο φόρο ή τέλος και, ως εκ τούτου, δεν εμπίπτουν στη διάταξη του άρθρου 46§5 του ν. 4174/2013 (ομοφ.). - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/259/2007
α) Για να υπαχθεί στο τέλος διαφήμισης υπέρ Ο.Τ.Α. συγκεκριμένη δαπάνη διαφήμισης, θα πρέπει η διαφημιστική ενέργεια να προσομοιάζει με τις αναφερόμενες στο στοιχείο α’ της κατηγορίας Δ’ της παρ.1 άρθρου 15 του από 24.9/20.10.1958 Β. Δ/τος. β) Για να ενταχθεί στην έννοια της διαφήμισης της παρ.β’ της ως άνω αναφερόμενης κατηγορίας Δ’ συγκεκριμένη διαφημιστική ενέργεια, θα πρέπει να είναι σχετική με λειτουργία εμπορικού καταστήματος. γ) Η διαφημιστική δαπάνη για προβολή προϊόντων σε ενδυμασίες αθλητών και λοιπά αναγνωρίσιμα πρόσωπα υπόκειται στο τέλος διαφήμισης υπέρ Ο.Τ.Α. δ) Η δαπάνη για επικοινωνιακό υλικό μη διατιθέμενο απ’ ευθείας στο κοινό δεν υπόκειται σε τέλος διαφήμισης.