ΝΣΚ/237/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λατομεία. Χορήγηση συναινέσεως για διενέργεια ερευνητικών εργασιών μαρμάρου εντός λατομικής ζώνης. Ερευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν απαιτείται εκ νέου έρευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984 για τη χορήγηση συναινέσεως διενεργείας ερευνητικών εργασιών προς διαπίστωση της υπάρξεως μαρμάρου εντός λατομικής περιοχής αδρανών υλικών στο πλαίσιο της διατάξεως του άρθρου 3 παρ.5 του ως άνω νόμου 1428/1984, δεδομένου ότι τούτο έχει γίνει πριν τον καθορισμό της λατομικής περιοχής κατ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ.1 του Ν 1428/1984, το οποίο αφορά όλες τις επιτρεπόμενες εντός των λατομικών περιοχών δραστηριότητες, δηλαδή και την εκμετάλλευση μαρμάρου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/227/2015
Καθορισμός περιοχής ως λατομικής και αποχαρακτηρισμός αυτής, λόγω μη ενεργοποίησής της εντός της εκ του νόμου προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παράλειψη του αρμόδιου Περιφερειάρχη να εκδόσει την απόφαση αποχαρακτηρισμού ως λατομικής της περιοχής, η οποία δεν έχει ενεργοποιηθεί εντός της –εκ του νόμου– οριζόμενης προθεσμίας, δεν συνεπάγεται αυτοδίκαιη νόμιμη παράταση ισχύος της απόφασης καθορισμού της περιοχής ως λατομικής ούτε παρέχει τη δυνατότητα παράτασης της ισχύος της με ρητή διοικητική πράξη. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Δ10-Δ/Φ5/6510/1995
Ειδικό τέλος εκ 5% υπέρ Ο.Τ.Α., άρθρου 19 Ν. 1428/1984.
ΝΣΚ/449/2001
Λατομεία. Αρχαιολογικοί χώροι. Επαναπροσδιορισμός των ορίων λατομικής περιοχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος α) Ο Νομάρχης Μεσσηνίας οφείλει να τροποποιήσει την απόφαση καθορισμού της λατομικής περιοχής στην θέση Παλιοτσουκαλαίϊκα της περιοχής Τσουκαλαίϊκων Ν. Μεσσηνίας και να επαναπροσδιορίσει τα όρια της λατομικής περιοχής, ούτως ώστε αυτά να απέχουν δύο (2) τουλάχιστον χιλιόμετρα από τα όρια του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου. Μετά την κατά τα άνω τροποποίηση και επαναπροσδιορισμό των ορίων της λατομικής περιοχής ο Νομάρχης οφείλει να ανακαλέσει τις άδειες εκμεταλλεύσεως ή να καταγγείλει τις συμβάσεις μισθώσεως λατομείων αδρανών υλικών που τυχόν λειτουργούν στο τμήμα της λατομικής περιοχής που θα καταργηθεί με την απόφαση τροποποιήσεως και επαναπροσδιορισμού των ορίων, διότι θα έχουν απωλέσει το νόμιμο έρεισμά τους. β) Πριν από την έκδοση της απόφασης τροποποίησης της αποφάσεως καθορισμού της λατομικής περιοχής και επαναπροσδιορισμού των ορίων της περιοχής αυτής, δεν απαιτείται να συσταθεί και γνωμοδοτήσει σχετικώς, η προβλεπόμενη, από τις διατάξεις των άρθρων 1 επ. του ΒΔ της 27/30-3-1919 Περί συστάσεως ειδικής επιτροπής προς γνωμοδότησιν περί της εκδόσεως ή μη απαγορευτικής διαταγής της λατομίας δι αρχαιολογικούς λόγους, επιτροπή, δεδομένου ότι το ως άνω ΒΔ καταργήθηκε με το άρθρο 54 παρ.1 περ.α και στ του Ν 669/1977.
ΝΣΚ/115/2006
Εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 6 του Ν 1428/1984 στις συμβάσεις μίσθωσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 1428/1984, που απαγορεύει την υπομίσθωση και κάθε άλλη μορφή μεταβίβασης των μισθωτικών δικαιωμάτων λατομείου αδρανών υλικών και επιτρέπει μόνο μετά από έγκριση της Διοίκησης την εισφορά των μισθωτικών δικαιωμάτων σε εταιρεία, αφορά αποκλειστικά την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των δημόσιων λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης, γι’ αυτό και δεν έχει εφαρμογή στην παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης.
ΝΣΚ/308/2004
Δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως απόφασης καθορισμού λατομικής περιοχής μετά τη λήξη της προβλεπόμενης από το νόμο (άρθρο 6 Ν 2702/1999) προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως απόφασης νομάρχη περί καθορισμού λατομικής περιοχής μετά τη λήξη της προβλεπόμενης από το άρθρο 6 παρ.1 του Ν 2702/1999 προθεσμίας είναι νόμιμη, διότι η εν λόγω προθεσμία είναι ενδεικτική, αφού δεν προκύπτει αποκλειστικός χαρακτήρας αυτής ούτε από την ανωτέρω διάταξη ή από άλλες διατάξεις της νομοθεσίας περί λατομείων αδρανών υλικών, ούτε από τον σκοπό του θεσμού των λατομικών περιοχών, ενώ δεν τίθεται θέμα ευλόγου χρόνου, δεδομένου ότι η απόφαση του νομάρχη εκδόθηκε εντός της προθεσμίας αυτής.
ΝΣΚ/30/2011
Δημόσια έργα εθνικής σημασίας – Διάθεση στον παραχωρησιούχο χωρίς αντάλλαγμα πρόσθετων χώρων που ανήκουν στο Δημόσιο για την εγκατάσταση λατομείων – Σύναψη ή μη σχετικής σύμβασης – Καταβολή ή μη ειδικού τέλους Ν 1428/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ηπείρου παραχώρηση στον παραχωρησιούχο της χρήσεως χωρίς αντάλλαγμα πρόσθετου χώρου που ανήκει στο Δημόσιο για την εγκατάσταση λατομείων, δανειοθαλάμων, χώρων απόρριψης αχρήστων, αποθηκευτικών χώρων και χώρων εκσκαφών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12 της σύμβασης του έργου που κυρώθηκε με το Ν 3555/2007 και κατά την έννοια που αποδίδεται στους όρους αυτούς με το άρθρο 3 αυτής, εφ όσον συντρέχουν όλες οι σχετικές προς τούτο θετικές και αρνητικές προϋποθέσεις, που προβλέπονται στο άρθρο 10 του Ν 1428/1984. Δεν υφίσταται υποχρέωση για την καταβολή του ειδικού τέλους του άρθρου 19 του Ν 1428/1984. (ομοφ.)
ΝΣΚ/286/2006
Η «αποκλειστική» προθεσμία της παρ.1 του άρθρου 2 του ΠΔ 411/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προθεσμία του άρθρου 2 παρ.1 του ΠΔ 411/1984, ως προθεσμία για διοικητική ενέργεια στα πλαίσια της επιλογής Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των ΤΕΙ, έχει την έννοια της έντονης υπόδειξης προς τη διοίκηση για τη ταχύτερη περάτωση της εκκρεμούσης διαδικασίας. Οι δε σχετικές ενέργειες της Διοικήσεως λαμβανομένων υπόψη των συγκεκριμένων πραγματικών δεδομένων έγιναν εντός ευλόγου χρόνου.
ΝΣΚ/216/2002
Μεταβολή ιδιοκτησιακού καθεστώτος δημοσίου λατομείου αδρανών υλικών. Εκδοση νέας άδειας εκμεταλλεύσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις περιπτώσεις δημοσίων λατομείων αδρανών υλικών που μεσολαβεί αναγνώριση, δικαστικώς ή διοικητικώς, τρίτου προσώπου ως ιδιοκτήτη του εδάφους, η υφιστάμενη σύμβαση μισθώσεως, στην οποία υπεισέρχεται αυτοδικαίως ο αναγνωρισθείς τρίτος (άρθρο 2 παρ.4 Ν 1428/1984) εξακολουθεί να επέχει και θέση άδειας εκμεταλλεύσεως και δεν απαιτείται η έκδοση από τον οικείο νομάρχη σχετικής συμπληρωματικής πράξεως.
ΝΣΚ/67/2020
Αμοιβές Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων (ΕΛΕ) Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων.(...)Οι αμοιβές που καταβάλλονται στους Ειδικούς Λειτουργικούς Επιστήμονες (ΕΛΕ) Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων, λόγω συμμετοχής τους σε προγράμματα που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους, δεν υπόκεινται στο ανώτατο όριο πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών του άρθρου 104 παρ. 2 του Συντάγματος και στο όριο του άρθρου 41 παρ. 2 του Υ.Κ. (ν. 3528/2007).
ΝΣΚ/353/2001
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Βεβαίωση μισθωμάτων δημοσίων λατομείων αδρανών υλικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την αποστέρηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης των αρμοδιοτήτων που συνάπτονται με τη δημόσια περιουσία και τη ρητή υποκατάσταση του Νομάρχη από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, σε όλα τα θέματα, που αφορούν εκμίσθωση και διαχείριση του συνόλου των δημόσιων λατομείων, που συνιστούν δημόσια περιουσία, δεν είναι νοητή, πλέον, βεβαίωση ποσού, προερχόμενου από τα ανωτέρω πάγια και αναλογικά μισθώματα, επ ονόματι της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ούτε, καθ οιονδήποτε τρόπο, διάθεση (απόδοση του ιδίου ποσού σ αυτήν, ΝΑ). Κατά το σημείο, τούτο, θα πρέπει να θεωρηθεί, σιωπηρώς, καταργηθείσα η πρόβλεψη του τελευταίου εδαφίου της παρ.4 του άρθρου 7 του Ν 1428/1984, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Ν 2115/1993.