Δ10/Β/Φ.68/οικ.9725/2842/2005
Τύπος: Αποφάσεις
ΦΕΚ: 713/Β/26.05.2005
Τροποποίηση της Δ.10/Φ.68/οικ.4437/1.3.2001 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Γεωργίας «Προδιαγραφές και χρονοδιάγραμμα ειδικής μελέτης αποκατάστασης (άρθρο 7, παρ. 1, εδαφ. β, ν. 2837/2000)».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Δ10/Φ68/οικ/4437/2001
Προδιαγραφές και χρονοδιάγραμμα ειδικής μελέτης αποκατάστασης (άρθρο 7 παρ. 1 εδαφ. β Ν.2837/2000).
109974/3106/2004
«Πρότυπες προδιαγραφές τεχνικής μελέτης. περιβαλλοντικής αποκατάστασης Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων. (Χ.Α.Δ.Α.)»
Αριθ. ΔΙΣΚΠΟ/Φ.29/οικ. 3299/2001
Τροποποίηση της ΔΙΣΚΠΟ/Φ.29/24441 Κοινής Απόφασης Υπουργών Εσωτ. Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομικών, Γεωργίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 208/τ.Β΄/25.2. 2000, για την επέκταση του μέτρου της υποβολής τηλεφωνικών αιτήσεων
Αριθμ. ΕΥΔ/ΕΠ-ΟΑΛΑΑ/οικ.765/2008
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Δ17α/10/68/Φ.8/27.12.2000 (ΦΕΚ 2/Β/4.1.2001) κοινής υπουργικής απόφασης Σύστασης Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού προγράμματος «Οδικοί Άξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη» στο Υπουργείο ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. με σκοπό την αναδιάρθρωσή της σύμφωνα με τα άρθρα 3 και 5 του ν. 3614/2007.
Αριθ. 1220/2012 (ΦΕΚ 926 Β/26-3-2012) Άρθρο 6 Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται οι υπ’ αριθμ. Δ17α/10/68/Φ8/27-12-2000 (ΦΕΚ 2/Β/ 04-01-2001), Δ17α/03/49/Φ8/25-09-2001 (ΦΕΚ 1266/Β/ 01-10-2001), Δ17α/09/68/Φ8/31-07-2003 (ΦΕΚ 1137/Β΄/ 11-08-2003), Δ17α/08/87/Φ8/16-06-2005 (ΦΕΚ 915/Β/ 05-07-2005), Δ17α/117/6/Φ8 ΓΕΝ/25-08-2006 (ΦΕΚ 1438/ Β/02-10-2006), Δ17α/24/9/Φ8 ΓΕΝ/02-03-2007 (ΦΕΚ 375/ Β/19-03-2007), ΕΥΔ/ΕΠ-ΟΑΛΑΑ/οικ.765/1-02-2008 (ΦΕΚ 641/Β/10-04-2008) κοινές υπουργικές αποφάσεις.
Αριθ. 1220/2012
Αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. Δ17α/10/68/Φ.8/27−12−2000 (ΦΕΚ 2/Β/4−1−2001) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. ΕΥΔ/ΕΠ−ΟΑΛΑΑ/οικ. 765/11−2−2008 (ΦΕΚ 641/Β/10−4−2008) κοινή υπουργική απόφαση περί Σύστασης ΕιδικήςΥπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» στο ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται οι υπ’ αριθμ. Δ17α/10/68/Φ8/27−12−2000 (ΦΕΚ 2/Β/04−01−2001), Δ17α/03/49/Φ8/25−09−2001 (ΦΕΚ 1266/Β/01−10−2001), Δ17α/09/68/Φ8/31−07−2003 (ΦΕΚ 1137/Β΄/11−08−2003), Δ17α/08/87/Φ8/16−06−2005 (ΦΕΚ 915/Β/05−07−2005), Δ17α/117/6/Φ8 ΓΕΝ/25−08−2006 (ΦΕΚ 1438/Β/02−10−2006), Δ17α/24/9/Φ8 ΓΕΝ/02−03−2007 (ΦΕΚ 375/Β/19−03−2007), ΕΥΔ/ΕΠ−ΟΑΛΑΑ/οικ.765/1−02−2008 (ΦΕΚ641/Β/10−04−2008) κοινές υπουργικές αποφάσεις.
ΠΥΡΟΣΒ.ΔΙΑΤ/15/2014
Έγκριση της υπ’ αριθμ. 15/2014 Πυροσβεστικής Διάταξης με θέμα: «Προδιαγραφές μελέτης, σχεδίασης και εγκατάστασης των φορητών, μόνιμων και λοιπών προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων και μέσων της ισχύουσας νομοθεσίας πυροπροστασίας».(Τροποποιήθηκε με την Αριθμ. 24738 Φ.701.2/2017, ΦΕΚ 2089/Β/19.6.2017)
ΝΣΚ/452/2004
Υπαγωγή επιχείρησης εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις της παρ.5 και του β’ εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η επιχείρηση εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών «.... ΕΠΕ» υπάγεται στις ρυθμίσεις των διατάξεων της παρ.5 και του β εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και δεν κωλύεται η υποβολή σήμερα της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης διευθέτησης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος στο χώρο εγκατάστασής της.
ΣτΕ/106/2011
ΜΕΛΕΤΕΣ:(..)Επειδή, ο ν. 3316/2005, που ρυθμίζει την ανάθεση και εκτέλεση «δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών» (Α΄42) ορίζει, στο άρθρο 2 παρ. 2 ότι «Οι μελέτες, ανάλογα με το αντικείμενό τους, διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες: (1) (8) Στατικές μελέτες (μελέτες φερουσών κατασκευών κτιρίων και μεγάλων ή ειδικών τεχνικών έργων) (3) (13) Μελέτες υδραυλικών έργων (εγγειοβελτιωτικών έργων, φραγμάτων, υδρεύσεων, αποχετεύσεων) και διαχείρισης υδατικών πόρων. (14)». Η παράγραφος 3 του ίδιου άρθρου 2 προβλέπει ότι το αντικείμενο κάθε κατηγορίας μελετών και η αντιστοιχία του με το γνωστικό αντικείμενο των μελετών, που δικαιούνται να εγγραφούν ανά κατηγορία στο Μητρώο Μελετητών, προσδιορίζεται με υπουργική απόφαση. Τέτοια κανονιστική απόφαση δεν έχει ακόμη εκδοθεί. Εξ άλλου, και οι προϊσχύσασες διατάξεις (άρθρον μόνον του π.δ. 541/1978, Α.116) διέκριναν τις μελέτες σε 26 κατηγορίες, «αναλόγως του κυρίου αντικειμένου αυτών», χωρίς, όμως, να προσδιορίζουν ειδικότερα το αντικείμενο κάθε κατηγορίας μελέτης. Περαιτέρω, το άρθρο 4 παρ. 7 του ίδιου νόμου (3316/2005) ορίζει ότι με υπουργική απόφαση «εγκρίνεται, με βάση τις ισχύουσες εκάστοτε τεχνικές προδιαγραφές, κανονισμός προεκτιμώμενων αμοιβών μελετών» και ότι «η εφαρμογή τιμών του κανονισμού για τον καθορισμό της προεκτιμώμενης αξίας των συμβάσεων είναι υποχρεωτική για τις αναθέτουσες αρχές». Με βάση την ως άνω εξουσιοδοτική διάταξη, εκδόθηκε η απόφαση ΔΜΕΟ/α/0/1257/2005 του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (Β΄ 1162), με την οποία εγκρίθηκε Κανονισμός Προεκτιμώμενων Αμοιβών Μελετών και Υπηρεσιών (Κ.). Στο κεφάλαιο Ε΄του Κανονισμού αυτού, όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση ΔΜΕΟ/α/ο/2361/2006 του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (Β΄58) προβλέπεται σχετικά με τις μελέτες ύδρευσης (αρθ.ΥΔΡ 5Α) «5.4 Μελέτη δεξαμενής ύδρευσης από οπλισμένο σκυρόδεμα. Η ενιαία τιμή προεκτιμώμενης αμοιβής για την εκπόνηση μελέτης δεξαμενής ύδρευσης από οπλισμένο σκυρόδεμα υπολογίζεται συναρτήσει του όγκου της δεξαμενής5.5 Μελέτη έργων αντλιοστασίου ύδρευσης. Η ενιαία τιμή προεκτιμώμενης αμοιβής (Α) για την εκπόνηση μελέτης αντλιοστασίου ύδρευσης, η οποία περιλαμβάνει πλήρη υδραυλικό σχεδιασμό και διαστασιολόγηση υγρών και ξηρών θαλάμων, καθορισμό διαστάσεων και σταθμών λειτουργίας, καθώς και μελέτη ανωδομής, στην οποία θα υπάρχουν οι απαραίτητες προβλέψεις για την ορθή εγκατάσταση του πάσης φύσεως ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, χωρίς όμως να περιλαμβάνεται η ηλεκτρομηχανολογική μελέτη του πάσης φύσεως Η/Μ εξοπλισμού που εγκαθίσταται, υπολογίζεται συναρτήσει της επιφάνειας κάλυψης του αντλιοστασίου.. Σε περίπτωση που απαιτούνται ειδικές θεμελιώσεις, η αμοιβή προσαυξάνεται κατά 30%».
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/731/2021
Δημοσιονομική διόρθωση αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού...Ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, διότι με τη διακήρυξη και τα τεύχη δημοπράτησης του εν λόγω έργου επιδιώχθηκε η δέσμευση του αναδόχου για την εκτέλεση κάθε είδους εργασίας που αποσκοπεί στην κατασκευή του ΧΥΤΑ σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο προδιαγραφών διαχείρισης στερεών αποβλήτων (ΚΥΑ 114218/1997), που ήταν εκ των προτέρων γνωστό, λαμβανομένου ιδιαιτέρως υπόψη του γεγονότος ότι επελέγη για την ανάθεση της οικείας σύμβασης το σύστημα υποβολής προσφορών που περιλαμβάνει μελέτη και κατασκευή. Κατά τούτο, στην έννοια των εργασιών αποκατάστασης του χώρου διάθεσης απορριμμάτων περιλαμβάνεται κάθε κατάλληλη και απαιτούμενη, κατά την πλήρη εφαρμογή των σχετικών προδιαγραφών, κατασκευή, συνεπώς και η κατασκευή περίφραξης με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ανωτέρω ΚΥΑ (παρ. 2.4. Κεφάλαιο 5 του Παραρτήματος Ι αυτής), και όχι απλώς η συμπλήρωση της υφιστάμενης περίφραξης, όπως προέβλεπε η Τεχνική Περιγραφή και η Ε.Σ.Υ. του έργου, η οποία δεν πληρούσε, άλλωστε, τις τιθέμενες από το νόμο τεχνικές προδιαγραφές, αλλά και το απαραίτητο εξωτερικό οδικό δίκτυο για την ασφαλή και άμεση πρόσβαση στον χώρο του ΧΥΤΑ (παρ. 2.6. Κεφάλαιο 5 του Παραρτήματος Ι της ως άνω ΚΥΑ) που δεν περιλήφθηκε καθόλου στην Τεχνική Περιγραφή και την Ε.Σ.Υ. του έργου, ήτοι εργασίες που αποτέλεσαν το αντικείμενο του 1ου Α.Π.Ε. Επομένως, εφόσον κατά την εκπόνηση από την αναθέτουσα αρχή των τεχνικών προδιαγραφών του έργου, αλλά και από τον ανάδοχο – ο οποίος, σύμφωνα με τα τεύχη δημοπράτησης, έπρεπε να λάβει πλήρη γνώση των τοπικών συνθηκών του έργου – της μελέτης εφαρμογής αυτού, με βάση τις οποίες προσδιορίστηκε το τεχνικό αντικείμενο, δεν τηρήθηκαν οι απαιτούμενες από το νόμο σχετικές προδιαγραφές, οι εργασίες που περιελήφθησαν στον 1ο Α.Π.Ε. δεν είναι αποτέλεσμα προφανών παραλείψεων ή σφαλμάτων προμέτρησης της αρχικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, αλλά τροποποιούν τα βασικά διακριτά στοιχεία της όλης κατασκευής όπως προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση και, ως εκ τούτου, μη νομίμως καλύφθηκαν από το κονδύλι των απροβλέπτων.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/188/2021
Εγκατάσταση και λειτουργία μονάδας αφαλάτωσης...Με τα δεδομένα αυτά η κρίση του Κλιμακίου είναι η εξής:7.1. Στην διακήρυξη του διαγωνισμού και στα έγγραφα της σύμβασης στα οποία παραπέμπει (άρθρο 10 της διακήρυξης), δεν περιλαμβάνεται το προβλεπόμενο από τις προαναφερόμενες διατάξεις των άρθρων 277 και 281 ν. 4412/2016 νόμιμο περιεχόμενο ως προς την πλήρη, σαφή και ακριβή περιγραφή του υπό ανάθεση φυσικού αντικειμένου, τον προϋπολογισμό του καθώς και την τεκμηρίωσή του. Tούτο διότι η διακήρυξη αναφέρει ότι η υπό ανάθεση σύμβαση αφορά σε «υπηρεσίες αφαλάτωσης ύδατος», ενώ ο Προϋπολογισμός υπολογίζεται ως «προμήθεια ύδατος». Επίσης στα ίδια έγγραφα δεν περιλαμβάνονται αναλυτικότερα στοιχεία περιγραφής, ποσότητας και προϋπολογισμού των επιμέρους ειδών υλικών και εξοπλισμού (σωληνώσεων, αγωγών, μηχανημάτων, αντλιών, αναλωσίμων λειτουργίας κλπ) της φορητής μονάδας αφαλάτωσης και των τεχνικών χαρακτηριστικών τους, η προμήθεια και εγκατάσταση των οποίων απαιτείται, σύμφωνα με το ανωτέρω κεφ. 3 «Τεχνικές Προδιαγραφές», όπως και η ακριβής περιγραφή ποσότητας και είδους των λοιπών απαιτούμενων παροχών του αναδόχου ως προς τις εργασίες εγκατάστασης και υπηρεσίες λειτουργίας (άρθρο 281 παρ.2 εδαφ. ια ν. 4412/2016). Επιπλέον δεν περιλαμβάνονται στην διακήρυξη όροι ως προς την αποδοχή ή απόρριψη της τεχνικής προσφοράς (άρθρο 281 παρ.2 εδαφ. ιζ ν. 4412/2016). Επομένως δεν αποδεικνύεται στη συγκεκριμένη περίπτωση η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας ανάθεσης, στην οποία υπήρξε περιορισμένη συμμετοχή σε εθνικό μόνο επίπεδο, ο τρόπος κατάστρωσης και η τεκμηρίωση του προϋπολογισμού και η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση των διατιθέμενων πόρων προς τον προαναφερόμενο σκοπό. Επιπλέον προκύπτει ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί η περίπτωση αστοχίας της εγκατάστασης για την οποία κρίθηκε σκόπιμο να περιλαμβάνεται σχετικός όρος στο σχέδιο σύμβασης (σκέψη 5.6.), κατόπιν και των ερωτημάτων των ενδιαφερομένων οικονομικών φορέων και των διευκρινίσεων που παρασχέθηκαν ανωτέρω, γεγονός το οποίο ενισχύει την σημασία των επιπτώσεων από την έλλειψη των νόμιμων στοιχείων τεκμηρίωσης και ακριβούς περιγραφής βάσει μελέτης του φυσικού αντικειμένου. Έτσι, όμως, η αναθέτουσα Αρχή παρέλειψε να προσδιορίσει με ακρίβεια τα ανωτέρω στοιχεία καθώς και να συμπεριλάβει σχετική τεκμηρίωση και ανάλυση στα έγγραφα της σύμβασης, αν και θα μπορούσε, δεδομένου ότι όπως προκύπτει από το προαναφερόμενο 2239/22.4.2021 έγγραφο της …. ο προϋπολογισμός μπορεί να τεκμηριωθεί, αλλά μόνο κατά προσέγγιση, με παραπομπή στα στοιχεία πρόσφατου συναφούς διαγωνισμού για κατασκευή παρόμοιας μονάδας αφαλάτωσης σε άλλη περιοχή της …. Κατόπιν των ανωτέρω το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχουν λόγοι οι οποίοι κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1201/2021