Δ1β/Οικ.53766/2024
Τύπος: Εγκύκλιοι
Παγκόσμια ημέρα επισιτισμού - Διατροφής 2024, «Δικαίωμα στην τροφή, για μία καλύτερη ζωή και ένα καλύτερο μέλλον. Να μην μένει ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΙΣΩ». ΑΔΑ:94ΗΥ465ΦΥΟ-Ο6Μ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Δ1β/ Οικ. 54829/2023
Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού - Διατροφής 2023, «Το νερό είναι ζωή, το νερό είναι τροφή. Να μην μένει ΚΑΝΕΝΑΣ πίσω» ΑΔΑ:9ΨΚΚ465ΦΥΟ-Ψ4Μ
ΥΠ.ΕΣ/3418/2017
Οι Περιφέρειες και οι Πόλεις επιδιώκουν ένα καλύτερο μέλλον- 15η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Περιφερειών και Πόλεων (Βρυξέλλες, 9-12 Οκτωβρίου 2017): Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Δ2β/33248/2021
Παγκόσμια Ημέρα Κατά Του Καπνίσματος 31-05-2021 με θέμα: «Commit to Quit/Επιλέγω να μην καπνίζω-Δεσμεύομαι να το τηρώ» - η Νέα Παγκόσμια Πρόκληση. ΑΔΑ: ΨΗΓΣ465ΦΥΟ-Β6Ρ
ΝΣΚ/58/2015
Μειωμένο ωράριο εργασίας υπαλλήλου του Ε.Κ.Α.Β.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 16 του ν. 2527/1997, δεν είναι νόμιμο σε υπάλληλο που εργάζεται ως μέλος πληρώματος ασθενοφόρου του Ε.Κ.Α.Β. και δικαιούται μειωμένο ωράριο εργασίας κατά μία ώρα την ημέρα, η εν λόγω μείωση του χρόνου εργασίας να μην του χορηγείται σε ημερήσια βάση, αλλά σωρευτικά, με τη μορφή αδείας. (ομοφ.)
ΔΕΔ/Θεσ/286/2025
Η απόφαση 286 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανής προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου, φορολογικού έτους 2018. Το αρχικό πρόστιμο ύψους 200,00€ επιβλήθηκε στην προσφεύγουσα επιχείρηση για την εκπρόθεσμη υποβολή μίας αρχικής κατάστασης εσόδων και δεκατριών τροποποιητικών καταστάσεων δαπανών και λιανικών συναλλαγών (ΜΥΦ) για το έτος 2018. Η προσφεύγουσα ζήτησε την ακύρωση, ισχυριζόμενη ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε άδεια λοχείας και ότι έπρεπε να επιβληθεί μόνο ένα πρόστιμο 100€ ανά έτος. Η ΔΕΔ αποδέχθηκε εν μέρει τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι όλες οι εκπρόθεσμες καταστάσεις υποβλήθηκαν την ίδια ημέρα και πρέπει να θεωρηθούν ως μία ενιαία δήλωση. Ως εκ τούτου, τροποποίησε την πράξη επιβολής, περιορίζοντας το πρόστιμο από 200,00€ σε 100,00€, σύμφωνα με την οριστική φορολογική υποχρέωση που καθορίστηκε από την απόφαση.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/517/2021
Προμήθεια ειδών διατροφής...Αορίστως δε κι αναποδείκτως προβάλλεται ότι οι προσφορές των αναδόχων στις κατηγορίες αυτές είναι ίδιες ή και χαμηλότερες από τις τιμές του παρατηρητηρίου τιμών. Αλυσιτελώς δε, καθ’ ερμηνεία του δικογράφου, προβάλλεται ότι η ως άνω πλημμέλεια δεν είναι ουσιώδης καθόσον στις οικείες συμβάσεις διαλαμβάνεται πρόβλεψη περί συμφωνίας των τιμών με τη νόμιμα διαμορφούμενη κάθε φορά μέση τιμή λιανικής πώλησης του είδους, όπως αυτή προκύπτει από το εκάστοτε εκδιδόμενο δελτίο πιστοποίησης τιμών του Τμήματος Εμπορίου της Γενικής Διεύθυνσης της Περιφέρειας ..., δοθέντος ότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκ. 2.2. της παρούσας), το αποτέλεσμα του διενεργούμενου διαγωνισμού για την προμήθεια ειδών διατροφής κατακυρώνεται στον συμμετέχοντα οικονομικό φορέα που προσφέρει τη χαμηλότερη τιμή, όπως, όμως, αυτή προκύπτει από την εφαρμογή του ποσοστού έκπτωσης στην προϋπολογισθείσα δαπάνη του υπό προμήθεια είδους. Τούτο, διότι, μέσω της ανωτέρω ποσοστιαίας προσφοράς η αναθέτουσα Αρχή επιτυγχάνει πάντοτε καλύτερη τιμή (και σε κάθε περίπτωση όχι ίση, απορριπτομένης της περί του αντιθέτου συμβατικής πρόβλεψης), σε σχέση με τη διαμορφούμενη μέση τιμή κατά την ημέρα της παράδοσης του είδους, σε αντίθεση με το κριτήριο της χαμηλότερης «σταθερής» τιμής. Τέλος, αβασίμως ζητείται η ανάκληση της προσβαλλόμενης Πράξης για λόγους δημοσίου συμφέροντος, διότι τέτοιοι λόγοι δεν αναιρούν την υποχρέωση της αναθέτουσας Αρχής να τηρεί τους κανόνες ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων, οι οποίοι ομοίως έχουν θεσπιστεί για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος (βλ. Ε.Σ. Ολ. 2117/2020, Τμ. Μειζ. Επταμ. Συνθ. 1642/2020). Κατ’ ακολουθίαν αυτών, η ένδικη προσφυγή πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, να ανακληθεί εν μέρει η 3/2021 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου ΟΤΑ V στο Δήμο ... και να επιτραπεί η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων σύμβασης μεταξύ του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Οργανισμός Κοινωνικής Πολιτικής ....» και των αναδειχθέντων αναδόχων: α) «...» για τα είδη διατροφής των ομάδων 1, 2, 8 και 9, β) «....» για εκείνα της ομάδας 3 και γ) «...» για τα είδη της ομάδας 10.
ΕλΣυν/Κλ.7(ΚΠΕ)/44/2017
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι: Α) νομίμως εντέλλεται η δαπάνη διανυκτέρευσης της 25ης Ιανουαρίου 2017 για τους πρώτο και τρίτο φερόμενους ως δικαιούχους και η αντίστοιχη δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης και για τους τρεις (3) φερόμενους ως δικαιούχους. Τούτο διότι, η απόσταση της έδρας τους από τον τόπο διεξαγωγής του Συνεδρίου υπερβαίνει τα 120 χλμ. και δικαιολογεί κατά νόμον την διανυκτέρευση από την προηγούμενη, χωρίς τούτο να αντιβαίνει την αρχή της οικονομικότητας, δεδομένης της έναρξης του συνεδρίου νωρίς το μεσημέρι (13.00) και της πρόσθετης ανάγκης να βρίσκονται στον χώρο του συνεδρίου πριν την έναρξη των εργασιών. Β) Νομίμως εντέλλεται η δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης της 28ης Ιανουαρίου 2016 για τους πρώτο και δεύτερο φερόμενους ως δικαιούχους διότι η εντολή μετακίνησης, κατά το μέρος που αφορά την παράταση της επίσκεψής τους στην Αθήνα κατά μία (1) ημέρα, είναι αρκούντως αιτιολογημένη και Γ) νομίμως καταβάλλεται η συνολική δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης για τον δεύτερο φερόμενο ως δικαιούχο διότι, από τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν το χρηματικό ένταλμα αποδεικνύεται πλήρως η διενέργεια της μετακίνησης, η δε διοργανώτρια αρχή του Συνεδρίου ανέλαβε την κάλυψη μόνον των δαπανών κίνησης και διανυκτέρευσης και όχι διατροφής.
ΝΣΚ/132/2010
Θέματα κατατάξεως ως Λ/Φ ή προσλήψεως ως διοικητικών υπαλλήλων των εν χηρεία τελούντων συζύγων αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας υπαξιωματικού Λιμενικού Σώματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι εν χηρεία διατελούντες σύζυγοι του προσωπικού του Λ.Σ. που απεβίωσε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας ή εξαιτίας της υπηρεσίας, εφόσον έχουν εν ζωή ένα τουλάχιστον τέκνο, έχουν δικαίωμα εισαγωγής στη ΣΔΛ/Φ, ύστερα από αίτησή τους, χωρίς ανάγκη συμμετοχής τους στο διαγωνισμό, αλλά υπό την προϋπόθεση της προκηρύξεώς του ή δικαίωμα προσλήψεώς τους στο πρώην Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (ήδη Γενική Γραμματεία Ασφάλειας – Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, Γενική Γραμματεία Ναυτιλιακής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, βλ. π.δ. 184, 185 και 189/2009) ή στα εποπτευόμενα από αυτό ν.π.δ.δ., ως διοικητικοί υπάλληλοι με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και σε θέση ανάλογη των προσόντων τους. Και στις δύο περιπτώσεις οι δικαιούχοι πρέπει να κατέχουν, κατά περίπτωση, τα απαιτούμενα από τις κείμενες διατάξεις προσόντα και να μην έχουν τα προβλεπόμενα κωλύματα, με εξαίρεση βεβαίως τα όρια ηλικίας και προκειμένου περί των Λ/Φ τα σωματικά προσόντα και το ελάχιστο όριο του γενικού βαθμού του απολυτηρίου τίτλου, ειδικώς δε προκειμένου περί των Λ/Φ δεν πρέπει να έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας αποχωρήσεως.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1112/2023
Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στις κτιριακές εγκαταστάσεις και στον περιβάλλοντα χώρο του Γενικού Νοσοκομείου Ελευσίνας «…» (στο εξής αναφερόμενο ως «ΓΝΕ»), για χρονικό διάστημα ενός έτους πλέον ισόχρονου δικαιώματος προαίρεσης για ένα επιπλέον έτος, συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.975.099,76 ευρώ(....)Η δε αναθέτουσα αρχή με τις διευκρινήσεις της αποσαφήνισε το γεγονός ότι οι προσφορές πρέπει να καλύπτουν το ελάχιστο εργατικό κόστος των ατόμων που αναφέρονται στον πίνακα με τίτλο «Κατανομή ατόμων ανά βάρδια» του Παραρτήματος Ι της διακήρυξης, όπου αναφέρονται αναλυτικά τα συνολικά άτομα που θα πρέπει να βρίσκονται στο ΓΝΕ σε κάθε βάρδια για κάθε ημέρα, προκειμένου να καλύπτονται συνολικά οι ανάγκες καθαρισμού του Νοσοκομείου. Συνεπώς, η κάλυψη μέρους των ελεγχόμενων υπηρεσιών από το υπηρετούν στο ως άνω Νοσοκομείο προσωπικό αποτελεί κρίσιμο στοιχείο που προσδιορίζει την έκταση του φυσικού και συνάμα οικονομικού αντικειμένου των υπηρεσιών αυτών κατά τρόπο διαφορετικό από τη διακήρυξη, το οποίο δεν προκύπτει ότι περιήλθε προσηκόντως σε γνώση των ενδιαφερομένων να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό οικονομικών φορέων και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να οδηγήσει στην κρίση ότι ο εσφαλμένος υπολογισμός του εργατικού κόστους από τη β΄ κατά σειρά προσφεύγουσα δεν είναι ουσιώδης, διότι με τον τρόπο αυτό θίγεται η αντικειμενική ακεραιότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας και άγονται κατ’ αποτέλεσμα σε άνιση και δυσμενή μεταχείριση έναντι της β΄ κατά σειρά προσφεύγουσας οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, οι οποίοι απέβλεψαν, κατά την κατάστρωση και την υποβολή της οικονομικής προσφοράς τους, στην τήρηση του όρου της μη υπέρβασης του ελάχιστου εργατικού κόστους για την κάλυψη των αναγκών της δημοπρατούμενης υπηρεσίας, με βάση το φυσικό αντικείμενο και τις εν γένει ποσότητες των απαιτούμενων υπηρεσιών, όπως είχαν καθοριστεί με σαφήνεια στους όρους της δημοσιευμένης διακήρυξης, σε συνδυασμό και με τις διευκρινήσεις που δόθηκαν από την αναθέτουσα αρχή, με αποτέλεσμα είτε να μην υποβάλουν καν προσφορά, είτε να μην υποβάλουν παραδεκτή προσφορά, είτε να μην υποβάλουν την οικονομικότερη προσφορά.Δεν ανακαλεί την 96/2023 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/257/2024
ΜΕΙΚΤΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ.Αντικατάσταση υδρόψυκτου ψύκτη και λεβήτων.(...)(α) Η ελεγχόμενη σύμβαση δεν αφορά στην το πρώτον επέμβαση σε ένα παλαιό κτήριο για την εγκατάσταση συστημάτων ψύξης και θέρμανσης, αλλά στην αντικατάσταση, ήτοι στην προμήθεια και εγκατάσταση, σύγχρονου και βελτιωμένων προδιαγραφών βασικού εξοπλισμού (ψύκτη, λεβήτων, τοπικών μονάδων-fan coils), σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές που περιλαμβάνονται στα συμβατικά τεύχη (Τεχνική Περιγραφή, Προϋπολογισμός Εργασιών) και με προσαρμογή αυτών στις υπάρχουσες υποδομές, ήτοι με τις ηλεκτρομηχανολογικές και υδραυλικές εργασίες που είναι αναγκαίες για τη διασύνδεσή του στα ήδη υπάρχοντα λειτουργικά μηχανήματα και δίκτυα (αγωγούς) ύδρευσης και ηλεκτρικής ενέργειας.Επομένως, δεν πρόκειται για ειδική Τεχνική Μελέτη έργου, αλλά για μία περιγραφή των προς εκτέλεση «εργασιών» (όπως ορίζει και ο τίτλος αυτής -Τεχνική Περιγραφή-) με παράθεση των τεχνικών προδιαγραφών των προς προμήθεια ειδών, συνοδευόμενη από ηλεκτρομηχανολογικά σχέδια των υπαρχουσών εγκαταστάσεων και της σύνδεσης του νέου εξοπλισμού με αυτές. (γ) Η πρόβλεψη από την αναθέτουσα αρχή κονδυλίου απροβλέπτων δεν μπορεί να χαρακτηρίσει μία σύμβαση ως σύμβαση έργου, καθόσον η επιβάρυνση του προϋπολογισμού της σύμβασης με αυτό το κονδύλι είναι δυνατή μόνον όταν το κύριο αντικείμενο της μεικτής σύμβασης μπορεί αντικειμενικά να χαρακτηρισθεί ως έργο, γεγονός που δεν συντρέχει εν προκειμένω. Περαιτέρω, η ανάγκη εκτέλεσης συμπληρωματικών «εργασιών» δεν συναρτάται αποκλειστικά με τη σύμβαση έργου, αλλά μπορεί να προκύψει, εξαιτίας απρόβλεπτων περιστάσεων, και κατά την εκτέλεση συμβάσεων προμήθειας ή/και υπηρεσιών (άρθρο 132 παρ.1 περ. γ του ν. 4412/2016). Και (δ) Ο εσφαλμένος νομικός χαρακτηρισμός της επίμαχης σύμβασης, ως σύμβασης έργου, συνιστά ουσιώδη νομική πλημμέλεια, διότι, κατά τα βασίμως διαλαμβανόμενα στην πληττόμενη.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω πρέπει η κρινόμενη προσφυγή να απορριφθεί και να μην ανακληθεί η 23/2023 πράξη της Επιτρόπου στη 2η Υπηρεσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Τομέα Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.