ΔΕΔ/Αθ/392/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 392/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής επιχείρησης που τηρεί απλογραφικά βιβλία, η οποία στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ από τη Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου, για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις (ΦΜΥ) για τον Ιανουάριο 2019. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο. Η ΔΕΔ έκρινε ότι οι διαπιστώσεις του ελέγχου ήταν νόμιμες και βασίμως τεκμηριωμένες, απορρίπτοντας τον ισχυρισμό και επικυρώνοντας το πρόστιμο των 250,00 ευρώ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Αθ/390/2025
Η Απόφαση 390/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου για το φορολογικό έτος 2019. Στην προσφεύγουσα επιχείρηση, η οποία τηρεί απλογραφικά βιβλία, επιβλήθηκε πρόστιμο 250,00 ευρώ, σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής (στις 05.05.2019, μετά τη λήξη της νόμιμης προθεσμίας) της αρχικής δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις (ΦΜΥ) για τον μήνα Ιανουάριο 2019. Ο λόγος προσφυγής της επιχείρησης, ότι το επιβληθέν πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με το ύψος του βεβαιωθέντος φόρου, απορρίφθηκε, με αποτέλεσμα την επικύρωση της πράξης επιβολής προστίμου.
ΔΕΔ/Αθ/314/2025
Η Απόφαση 314 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας επιχείρησης που τηρεί απλογραφικά βιβλία. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ από το ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024 λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτή εργασία (ΦΜΥ) για τον Δεκέμβριο 2023. Η επιχείρηση ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον βεβαιωθέντα φόρο (4,95 ευρώ). Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι οι διαπιστώσεις του ελέγχου ήταν νόμιμες και βάσιμες, απορρίπτοντας τον λόγο της προσφυγής και επικυρώνοντας το πρόστιμο.
ΔΕΔ/Θεσ/1287/2025
Η Απόφαση 1287/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/06/2023 - 30/06/2023, η οποία υποβλήθηκε στις 27.02.2024 αντί για την καταληκτική ημερομηνία 31.08.2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον μικρό φόρο που καταβλήθηκε (4,95€). Η ΔΕΔ έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο των 250,00€, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, και απέρριψε τους ισχυρισμούς του.
ΔΕΔ/Θεσ/1288/2025
Η Απόφαση 1288 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης Οκτωβρίου 2023. Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου (€250,00) ήταν αισθητά δυσανάλογο σε σχέση με το καταβληθέν ποσό φόρου (€4,94). Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι η φορολογική αρχή ορθώς επέβαλε το πρόστιμο για την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης παρακράτησης φόρου, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4987/2022.
ΔΕΔ/Θεσ/1282/2025
Η απόφαση 1282/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή φορολογουμένου κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ που επιβλήθηκε από την Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο αφορά την εκπρόθεσμη υποβολή αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/04/2023-30/04/2023. Ο προσφεύγων ζήτησε ακύρωση, ισχυριζόμενος ότι το επιβληθέν πρόστιμο των 250,00€ ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον παρακρατηθέντα φόρο ύψους 7,94€. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο, αλλά διόρθωσε το νομικό πλαίσιο εφαρμογής από το άρθρο 53 του ν. 5104/2024 στο άρθρο 54 του ν. 4987/2022, καθώς η παράβαση τελέστηκε υπό την ισχύ του τελευταίου νόμου.
ΔΕΔ/Θεσ/1284/2025
Η Απόφαση 1284 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης 01/09/2023 - 30/09/2023, η οποία υποβλήθηκε στις 27.02.2024 αντί της προβλεπόμενης 30.11.2023. Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου (€250,00) ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον οφειλόμενο φόρο (€4,95). Η ΔΕΔ έκρινε ότι, παρόλο που η πράξη της Δ.Ο.Υ. αναφερόταν εκ παραδρομής στον ν. 5104/2024, το πρόστιμο νομίμως επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, ο οποίος ίσχυε κατά τον χρόνο της παράβασης, και ως εκ τούτου απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή.
ΔΕΔ/Θεσ/1285/2025
Η απόφαση 1285/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00€ της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης Μαΐου 2023, η οποία υποβλήθηκε στις 27.02.2024 αντί της νόμιμης προθεσμίας 31.07.2023. Ο προσφεύγων ζήτησε ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον οφειλόμενο φόρο των 4,94€. Η ΔΕΔ επιβεβαίωσε την ορθότητα του προστίμου, κρίνοντας ότι νομίμως επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 54 του ν. 4987/2022, μολονότι η φορολογική αρχή είχε αναφερθεί εκ παραδρομής στο άρθρο 53 του ν. 5104/2024.
ΔΕΔ/Θεσ/540/2025
Η απόφαση (Αριθμός 540/01.04.2025) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου. Ο προσφεύγων είχε επιβληθεί πρόστιμο 250,00€ από τη Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης απόδοσης παρακρατούμενου φόρου εργολάβων/εργοληπτών για τον Ιούλιο του 2024. Η προθεσμία υποβολής ήταν η 30.09.2024, ενώ η υποβολή έγινε στις 21.10.2024, με παρακρατούμενο φόρο ύψους 15,00€. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το ποσό του προστίμου ήταν δυσανάλογο και αντίθετο με την αρχή της χρηστής διοίκησης. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι το πρόστιμο των 250,00€ ήταν νόμιμο και ορθώς επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, καθώς ο φορολογούμενος τηρεί απλογραφικά βιβλία.
ΔΕΔ/Αθ/738/2025
Η απόφαση 738/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου της Δ.Ο.Υ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ επιβλήθηκε για εκπρόθεσμη υποβολή, στις 27/10/2020, της δήλωσης παρακρατούμενου Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την φορολογική περίοδο 1/7 - 31/7/2020. Η εταιρεία ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου ήταν δυσανάλογο (250€) σε σχέση με τον φόρο προς καταβολή (0,11€), παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, καθώς δεν υφίσταται διάκριση των προστίμων ως προς το ύψος τους βάσει του τελικού προς απόδοση φόρου σύμφωνα με το άρθρο 53 του ΚΦΔ (Ν. 5104/2024), επικυρώνοντας έτσι το πρόστιμο.
ΔΕΔ/Αθ/394/2025
Η απόφαση 394/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υπέβαλε μια επιχείρηση κατά πράξης επιβολής προστίμου 500,00 ευρώ, για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου, βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δύο δηλώσεων παρακράτησης φόρου μισθωτής εργασίας (ΦΜΥ) για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2019, οι οποίες υποβλήθηκαν στις 06.09.2019. Η προσφεύγουσα ζήτησε την ακύρωση του προστίμου, ισχυριζόμενη ότι ήταν δυσανάλογο σε σχέση με το ύψος του βεβαιωθέντος φόρου. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή και επικύρωσε το πρόστιμο των 500,00 ευρώ, κρίνοντας ότι οι διαπιστώσεις της έκθεσης ελέγχου ήταν νόμιμες, βάσιμες και αποδεκτές, και ότι η φορολογική αρχή ενήργησε εντός των ορίων της αρχής της νομιμότητας.