×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/1285/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 1285/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00€ της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης Μαΐου 2023, η οποία υποβλήθηκε στις 27.02.2024 αντί της νόμιμης προθεσμίας 31.07.2023. Ο προσφεύγων ζήτησε ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον οφειλόμενο φόρο των 4,94€. Η ΔΕΔ επιβεβαίωσε την ορθότητα του προστίμου, κρίνοντας ότι νομίμως επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 54 του ν. 4987/2022, μολονότι η φορολογική αρχή είχε αναφερθεί εκ παραδρομής στο άρθρο 53 του ν. 5104/2024.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Θεσ/1284/2025

Η Απόφαση 1284 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης 01/09/2023 - 30/09/2023, η οποία υποβλήθηκε στις 27.02.2024 αντί της προβλεπόμενης 30.11.2023. Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου (€250,00) ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον οφειλόμενο φόρο (€4,95). Η ΔΕΔ έκρινε ότι, παρόλο που η πράξη της Δ.Ο.Υ. αναφερόταν εκ παραδρομής στον ν. 5104/2024, το πρόστιμο νομίμως επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, ο οποίος ίσχυε κατά τον χρόνο της παράβασης, και ως εκ τούτου απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή.


ΔΕΔ/Θεσ/1287/2025

Η Απόφαση 1287/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/06/2023 - 30/06/2023, η οποία υποβλήθηκε στις 27.02.2024 αντί για την καταληκτική ημερομηνία 31.08.2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον μικρό φόρο που καταβλήθηκε (4,95€). Η ΔΕΔ έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο των 250,00€, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, και απέρριψε τους ισχυρισμούς του.


ΔΕΔ/Θεσ/1290/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που ασκήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής, στις 27.02.2024, αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/07/2023 – 31/07/2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον οφειλόμενο φόρο (4,94€). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το εν λόγω ποσό, εφαρμόζοντας (κατά το ορθόν) το άρθρο 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, καθώς η παράβαση επισύρει διοικητικό πρόστιμο 250,00€ για υπόχρεους τήρησης απλοποιημένων λογιστικών προτύπων. Συνεπώς, η ενδικοφανής προσφυγή απορρίφθηκε.


ΔΕΔ/Θεσ/1289/2025

Η απόφαση 1289/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, στις 27.02.2024 αντί της 31.10.2023, αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/08/2023 – 31/08/2023. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε την υπέρμετρη φύση του προστίμου συγκριτικά με τον καταβληθέντα φόρο (4,95€). Η ΔΕΔ έκρινε νόμιμη την επιβολή του προστίμου των 250,00€, διορθώνοντας τη νομική βάση σε άρθρο 54 του ν. 4987/2022 (αντί 53 του ν. 5104/2024), καθώς η παράβαση τελέστηκε υπό το καθεστώς του πρώτου νόμου.


ΔΕΔ/Θεσ/1281/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, συγκεκριμένα στις 27.02.2024, αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης 01/11/2023 - 30/11/2023. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με το μικρό ποσό του καταβληθέντος φόρου (7,42€), ζητώντας ακύρωση. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό, διατηρώντας το πρόστιμο. Διόρθωσε ωστόσο τη νομική του βάση, εφαρμόζοντας το άρθρο 54 του ν. 4987/2022 αντί του αρχικά αναφερόμενου άρθρου 53 του ν. 5104/2024, καθώς ο χρόνος της παράβασης ρύθμιζε την εφαρμογή του πρώτου νόμου.


ΔΕΔ/Θεσ/1294/2025

Η απόφαση 1294/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€, που εκδόθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Βόλου. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στην εταιρεία λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης 01/07/2021 - 31/07/2021. Η εταιρεία ζητούσε την ακύρωση, ισχυριζόμενη ότι το ποσό του προστίμου ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερο από το ποσό του φόρου και αντίκειτο στη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο των 250,00€, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4987/2022 (κατά το ορθόν νομικό χαρακτηρισμό), και απέρριψε τον ισχυρισμό της προσφεύγουσας.


ΔΕΔ/Θεσ/1288/2025

Η Απόφαση 1288 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης Οκτωβρίου 2023. Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου (€250,00) ήταν αισθητά δυσανάλογο σε σχέση με το καταβληθέν ποσό φόρου (€4,94). Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι η φορολογική αρχή ορθώς επέβαλε το πρόστιμο για την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης παρακράτησης φόρου, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4987/2022.


ΔΕΔ/Αθ/392/2025

Η απόφαση 392/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής επιχείρησης που τηρεί απλογραφικά βιβλία, η οποία στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ από τη Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου, για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις (ΦΜΥ) για τον Ιανουάριο 2019. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο. Η ΔΕΔ έκρινε ότι οι διαπιστώσεις του ελέγχου ήταν νόμιμες και βασίμως τεκμηριωμένες, απορρίπτοντας τον ισχυρισμό και επικυρώνοντας το πρόστιμο των 250,00 ευρώ.


ΔΕΔ/Αθ/393/2025

Η απόφαση 393/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου ύψους 250,00€, που επιβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 53 του ν. 5104/24, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακρατούμενου φόρου από μισθωτή εργασία (ΦΜΥ) για τον μήνα Μάιο του 2019. Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση, ισχυριζόμενος ότι η επιβολή του προστίμου ήταν δυσανάλογη σε σχέση με τον καταβληθέντα φόρο, παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι στο φορολογικό δίκαιο οι διατάξεις ερμηνεύονται γραμματικά, όχι αναλογικά, και ότι ο έλεγχος συνταγματικών κανόνων δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Διοίκησης.


ΔΕΔ/Αθ/738/2025

Η απόφαση 738/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου της Δ.Ο.Υ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ επιβλήθηκε για εκπρόθεσμη υποβολή, στις 27/10/2020, της δήλωσης παρακρατούμενου Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την φορολογική περίοδο 1/7 - 31/7/2020. Η εταιρεία ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου ήταν δυσανάλογο (250€) σε σχέση με τον φόρο προς καταβολή (0,11€), παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, καθώς δεν υφίσταται διάκριση των προστίμων ως προς το ύψος τους βάσει του τελικού προς απόδοση φόρου σύμφωνα με το άρθρο 53 του ΚΦΔ (Ν. 5104/2024), επικυρώνοντας έτσι το πρόστιμο.