×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Αθ/420/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Απόφαση 420/2025) αφορά τον έλεγχο οικονομικών εκκρεμοτήτων και λογαριασμών διαχείρισης, κυρίως για τις χρήσεις 2018-2019, με αναφορά σε παλαιότερες χρήσεις (2009-2017). Εξετάζονται διάφορα χρηματικά ποσά και απαιτείται η εκκαθάριση αυτών. Το συνολικό ποσό που τέθηκε αρχικά υπό έλεγχο για το 2018-2019 ανέρχεται στα 82.146,02 ευρώ. Η απόφαση περιλαμβάνει αναλυτικούς πίνακες με έσοδα και δαπάνες ανά έτος (2009-2017) και στοιχεία συναλλάγματος. Καταλήγει στην επιβεβαίωση των εκκρεμών υποχρεώσεων, συμπεριλαμβανομένων ποσών ύψους 48.113,96 ευρώ και 11.004,63 ευρώ, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά την οφειλή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/567/2024

Η απόφαση 567/2024 του Ελεγκτικού Συνεδρίου απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης κατά της 2581/2016 απόφασης του VII Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η αιτούσα, ως Προϊσταμένη της Ταμειακής Υπηρεσίας του πρώην Δήμου Νέας Ερυθραίας, είχε καταλογιστεί με τελικό ποσό 600.000,00 ευρώ για διαχειριστικό έλλειμμα (2003-2007). Το Δικαστήριο έκρινε ότι νομίμως καταλογίστηκε, καθώς ευθύνεται με βαρεία αμέλεια για τη συστηματικά πλημμελή διεξαγωγή της ταμειακής διαχείρισης. Απέρριψε τους ισχυρισμούς της για έλλειψη αιτιώδους συνδέσμου ή συγγνωστή πλάνη, επιβεβαιώνοντας έτσι τον περιορισμό του καταλογισθέντος ποσού που είχε ήδη αποφασιστεί με βάση το άρθρο 37 παρ. 1 του ν. 3801/2009.


ΔΕΔ/Αθ/691/2025

Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την εκκαθάριση και πιστοποίηση δαπανών, κυρίως για τα οικονομικά έτη 2010-2012. Εξετάστηκε η κανονικότητα πληρωμών σχετιζόμενων με διάφορα έργα, οι οποίες είχαν αρχικά δηλωθεί συνολικού ποσού €535.750,78. Μετά από ενδελεχή έλεγχο των κινήσεων τραπεζικών λογαριασμών και λοιπών παραστατικών, διαπιστώθηκε ότι μέρος των δαπανών του 2013, συνολικού ποσού €1.379,90, χρήζει τακτοποίησης. Κατά συνέπεια, το συνολικό ποσό που αναγνωρίζεται ως νομίμως καταβληθέν διαμορφώνεται τελικά στα €534.370,88 (μείον €1.379,90 από το αρχικό σύνολο). Η απόφαση περιέχει αναλυτικούς πίνακες εκκαθάρισης πιστώσεων και πληρωμών από το 2012 και το 2013.


ΔΕΔ/Θεσ/1201/2025

Η απόφαση 1201/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος του φορολογικού έτους 2023. Ο προσφεύγων αμφισβητούσε τον προσδιορισμό φόρου 13.064,70€, ο οποίος βασίστηκε στην προσθήκη τεκμαρτής διαφοράς εισοδήματος 35.943,05€ (λόγω αγοράς αυτοκινήτου 35.000€). Η διαφορά προέκυψε επειδή η φορολογική αρχή διέγραψε ποσό 298.685,78€ που είχε δηλώσει η σύζυγος ως «αδιάθετα ποσά από επαναπατριζόμενα κεφάλαια», λόγω έλλειψης νόμιμων δικαιολογητικών που να αποδεικνύουν την εισαγωγή συναλλάγματος. Οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντος περί παραβίασης της Σύμβασης Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Ελλάδας-Τουρκίας και της αρχής της χρηστής διοίκησης κρίθηκαν αβάσιμοι. Επίσης, οι ισχυρισμοί που αφορούσαν αποκλειστικά εισοδήματα της συζύγου απορρίφθηκαν ως απαραδέκτως προβαλλόμενοι εκ συμφέροντος τρίτου, επιβεβαιώνοντας έτσι το τελικό χρεωστικό ποσό.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/257/2025

Η Πράξη 257/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) και του σχεδίου Σύμβασης Σύμπραξης για το έργο «Αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας Ν. Λάρισας - Ορφανών Ν. Καρδίτσας» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Το έργο, προϋπολογισμού πληρωμών διαθεσιμότητας ύψους 107.200.000,00 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.), υλοποιείται ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) με προέχοντα χαρακτήρα δημοσίου έργου. Η διαδικασία ανάθεσης έγινε με ανταγωνιστικό διάλογο, και ως προσωρινός Ι.Φ.Σ. αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «...Α.Ε.». Η απόφαση καταλήγει στο ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου Σύμβασης Σύμπραξης.


ΔΕΔ/Αθ/131/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά της Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων (Φ.Μ.Α.) της Δ.Ο.Υ. Πύργου. Η φορολογική αρχή είχε προσδιορίσει την αγοραία αξία του ακινήτου στα 838.404,43 ευρώ, έναντι της δηλωθείσας αξίας 114.329,00 ευρώ, καταλογίζοντας συνολικό ποσό 38.150,56 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης διαφοράς φόρου 21.722,13 ευρώ, προστίμου 50% και τόκων). Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι τα συγκριτικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν εσφαλμένα και χρονολογικά μη πρόσφορα. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τους ισχυρισμούς, επικυρώνοντας την αξία που προσδιόρισε ο έλεγχος βάσει συγκριτικών στοιχείων και των ισχυουσών αντικειμενικών τιμών του 2022, επιβεβαιώνοντας έτσι την οριστική φορολογική υποχρέωση της εταιρείας.


ΕΣ/ΚΛ.Α/3/2021

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου στην πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση … (ήδη Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας- Περιφερειακή Ενότητα …), διαπιστώθηκε η ύπαρξη ελλειμμάτων στο νομικό αυτό πρόσωπο, που δημιουργήθηκαν κατά τις διαχειριστικές χρήσεις ετών 2008, 2009 και 2010. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε η ύπαρξη ελλειμμάτων στην ανωτέρω διαχείριση  ποσών 2.123.462,26 ευρώ, 816.000,00 και 254.360,00 ευρώ, κατά τις διαχειριστικές χρήσεις ετών 2008, 2009 και 2010 αντίστοιχα, που αφορούσαν στη σύναψη έξι (6) προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης …, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και της Αναπτυξιακής Εταιρείας Νομού …, καθώς και στην απευθείας ανάθεση έξι (6) έργων στην εργοληπτική επιχείρηση «… Ο.Ε.»(....)Το Κλιμάκιο, συνεκτιμώντας, με βάση τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, τις περιστάσεις των δημιουργηθέντων ελλειμμάτων κατά την εκτέλεση των ανωτέρω έξι προγραμματικών συμβάσεων και των έξι απευθείας αναθέσεων, ιδίως δε το γεγονός ότι δεν προέκυψε ούτε προσπορισμός ίδιου οφέλους εκ μέρους των υπολόγων για την αποκατάσταση των ελλειμμάτων αυτών ούτε  τέλεση ποινικού αδικήματος σε σχέση με τη διαχείριση των οικονομικών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης όσον αφορά την 6η προγραμματική σύμβαση και τις προαναφερθείσες απευθείας αναθέσεις σε συνδυασμό με το ύψος του καταλογισθέντων ποσών που κρίνεται ιδιαίτερα μεγάλο, αποφαίνεται ότι το ποσό του καταλογισμού πρέπει να μειωθεί στο 1/10 για έκαστο των υπολόγων.


ΝΣΚ/367/2002

Φορολογία Εισοδήματος Τραπεζών. Έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί, κατ εφαρμογήν του άρθρου 105 παρ.5 του Ν 2238/1994, όπως ισχύει μετά το Ν 2579/1998, να αναγνωρισθεί από το φορολογικό έλεγχο τραπέζης (διαχειριστικής περιόδου 1-1-1996 έως 31-1-1996) προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδά της, ειδικής προβλέψεως για απόσβεση επισφαλούς απαιτήσεώς της, στην περίπτωση κατά την οποία η ίδια τράπεζα είχε εκπέσει, με βάση την προϊσχύουσα ταυτάριθμη διάταξη, από τα ακαθάριστα έσοδα της διαχειριστικής περιόδου (1-1-1993 έως 31-12-1993) ειδική πρόβλεψη για την ίδια απαίτηση, διαγράφοντας μάλιστα την τελευταία κατά την επόμενη χρήση (1994), με δεδομένο ότι η διενεργηθείσα από την τράπεζα (πρώτη) έκπτωση της πρόβλεψης και η διαγραφή της απαίτησης απορρίφθηκαν από τον φορολογικό έλεγχο που έγινε το 1996 (για τις χρήσεις 1993 και 1994) ως μη ειδικώς αιτιολογημένες, καθόσον αφορά στην αδυναμία είσπραξης από την τράπεζα της απαίτησης αυτής (μη επιβεβαίωση επισφάλειας – αδυναμίας είσπραξης της απαιτήσεως της τράπεζας), οριστικοποιηθέντων των αποτελεσμάτων της τραπέζης χρήσεως 1993 με διοικητική επίλυση της διαφοράς κατά την οποία η τράπεζα αποδέχθηκε την ως άνω απόρριψη του ελέγχου. (πλειοψ.)


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)226/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Υγειονομικό υλικό:Νόμιμη η καταβολή από Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο ποσού 73.437,15 ευρώ, 106.393,12 ευρώ, 16.159,33 ευρώ, 87.411,18 ευρώ, 35.893,86 ευρώ, 24.600 ευρώ, 5.055,30 ευρώ, αντιστοίχως, σε εταιρείες, ως αμοιβή τους για την προμήθεια διαφόρων ειδών αντιδραστηρίων, εφόσον τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα εκδόθηκαν σε εκτέλεση συμβάσεων που είχαν υποβληθεί στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η νομιμότητα δε αυτών έχει κριθεί οριστικά με σχετική απόφαση του VI Τμήματος, η οποία δεν αναθεωρήθηκε με απόφαση του Τμήματος Μείζονος – Επταμελούς Συνθέσεως, δεσμεύοντας έτσι τα διοικητικά όργανα που ασκούν έλεγχο δαπανών ερειδομένων επί των συμβάσεων αυτών.


ΔΕΔ/Αθ/313/2025

Η απόφαση (Αρ. 313/13.02.2025) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε από επιχείρηση υπόχρεη τήρησης απλογραφικών βιβλίων (ΑΦΜ: …………). Η προσφυγή στρεφόταν κατά της πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ, φορολογικού έτους 2023, που εκδόθηκε από την Προϊσταμένη του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος (ΦΜΥ) για τον Νοέμβριο 2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον βεβαιωθέντα φόρο ύψους 4,95 ευρώ. Η Διεύθυνση επικύρωσε το πρόστιμο, επιβεβαιώνοντας τη νομιμότητα των διαπιστώσεων του ελέγχου και τη δέσμευση της Διοίκησης από την αρχή της νομιμότητας.


ΔΕΔ/Αθ/673/2025

Η απόφαση 673/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την ενδικοφανή προσφυγή μιας υπό εκκαθάριση εταιρείας και των εταίρων της κατά τεσσάρων Πράξεων Επιβολής Προστίμου ΚΒΣ της Δ.Ο.Υ. Κηφισιάς για τις διαχειριστικές χρήσεις 2007, 2008, 2009 και 2010. Τα πρόστιμα είχαν επιβληθεί λόγω λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων. Η ΔΕΔ δέχτηκε την προσφυγή και ακύρωσε όλες τις προσβαλλόμενες πράξεις. Η ακύρωση θεμελιώθηκε στον ισχυρισμό της παραγραφής, καθώς κρίθηκε, βάσει τελεσίδικης απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου, ότι η κοινοποίηση των πράξεων (η οποία πραγματοποιήθηκε το 2020) έγινε πέραν του προβλεπόμενου χρόνου παραγραφής, καθιστώντας τον σχετικό καταλογισμό μη νόμιμο.