ΔΕΔ/Θεσ/1130/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 1130/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή εταιρείας κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00€ από τη ΔΟΥ Βόλου. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής (28/05/2021) αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/10/2020 - 31/10/2020, η οποία είχε αρχική καταληκτική προθεσμία 31/12/2020. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε ως λόγο ανωτέρας βίας την ασθένεια και τη νοσηλεία του γιου του λογιστή της σε ογκολογική κλινική. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι οι λόγοι ανωτέρας βίας συνέτρεξαν μετά τον Νοέμβριο του 2020, αφήνοντας στον λογιστή επαρκή χρόνο για εμπρόθεσμη υποβολή. Επίσης, η ευθύνη βαρύνει τον νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας ανεξάρτητα από τους συνεργάτες της. Το πρόστιμο επιβλήθηκε ορθώς, βάσει του άρθρου 54 του Ν.4987/2022.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/1293/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κοινοπραξίας κατά πράξης επιβολής προστίμου 2.000,00€ (πλέον χαρτοσήμου 2,4%) του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Λάρισας. Το πρόστιμο επιβλήθηκε για εκπρόθεσμη υποβολή του Συνοπτικού Πίνακα Πληροφοριών σχετικά με ενδοομιλικές συναλλαγές ύψους 2.571.615,86€ για το φορολογικό έτος 2023. Η κοινοπραξία επικαλέστηκε λόγους ανωτέρας βίας λόγω ασθένειας του λογιστή της (σύσταση για κατάκλιση). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις νόμιμης απαλλαγής λόγω ασθένειας λογιστή (άρθρο 67 ν. 5042/2023), καθώς δεν αποδείχθηκε ότι ο λογιστής ήταν εξουσιοδοτημένος μέσω myAADE και δεν υπήρξε νοσηλεία τριών τουλάχιστον ημερών σε νοσοκομείο.
ΝΣΚ/156/2002
Κοινοτικό Δίκαιο – Γεωργία. Εννοια ανωτέρας βίας κατά το άρθρο 11 Καν. (ΕΟΚ) 3887/92.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η ασθένεια της κόρης του δικαιούχου της ενίσχυσης και η νοσηλεία της για ένα μήνα λόγω εμπύρετης σηψαιμίας δεν συνιστά κατ άρθρο 11 Καν. 3887/92 περιστατικό ανωτέρας βίας επειδή δεν αφορά τον ίδιο δικαιούχο-κάτοχο της εκμετάλλευσης και ούτε του προκάλεσε ανικανότητα να ασκήσει το επάγγελμά του για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε κάθε περίπτωση δε η γνωστοποίηση του επικαλούμενου λόγου έγινε εκπροθέσμως.
ΔΕΔ/Θεσ/401/2025
Η απόφαση 401/2025 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00 € από την Δ.Ο.Υ. Αλεξανδρούπολης, για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δικαιολογητικών που ζητήθηκαν για την αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, κατά παράβαση του άρθρου 14 και επισύροντας κυρώσεις του άρθρου 53 παρ. 1 του Ν. 5104/2024. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε παράλειψη του λογιστή της, εκ παραδρομής και φόρτου εργασίας, χωρίς πρόθεση δόλου. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων δεν απαιτείται δόλος, αλλά αρκεί η διαπίστωση της παράβασης, και ότι η φορολογική αρχή εφάρμοσε δέσμια αρμοδιότητα, καθώς δεν επικαλέστηκαν λόγοι ανωτέρας βίας. Ως εκ τούτου, το πρόστιμο των 100,00 € παραμένει σε ισχύ.
ΔΕΔ/Θεσ/1303/2025
Η απόφαση 1303 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ως απαράδεκτης. Ο προσφεύγων είχε επιβάλει πρόστιμο 250,00 € από την Δ.Ο.Υ. Καστοριάς (πράξη 24/02/2025) λόγω μη θέσης σε λειτουργία ταξιμέτρου, παραβαίνοντας το άρθρο 57 παρ. 6 του Ν. 5104/2024. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι δεν ήταν υπεύθυνος, καθώς είχε μισθώσει το ταξί, ενώ επικαλέστηκε και ανωτέρα βία (σοβαρό ιατρικό πρόβλημα λογιστή) για την εκπρόθεσμη υποβολή. Η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι η πράξη κοινοποιήθηκε νομίμως στις 24/02/2025 και η προσφυγή (31/03/2025) ήταν εκπρόθεσμη. Ο ισχυρισμός περί ανωτέρας βίας απορρίφθηκε, καθώς δεν αποδείχθηκε απρόβλεπτο γεγονός που απέτρεπε την έγκαιρη ενημέρωση.
ΔΕΔ/Θεσ/1290/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που ασκήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής, στις 27.02.2024, αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/07/2023 – 31/07/2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον οφειλόμενο φόρο (4,94€). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το εν λόγω ποσό, εφαρμόζοντας (κατά το ορθόν) το άρθρο 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, καθώς η παράβαση επισύρει διοικητικό πρόστιμο 250,00€ για υπόχρεους τήρησης απλοποιημένων λογιστικών προτύπων. Συνεπώς, η ενδικοφανής προσφυγή απορρίφθηκε.
ΔΕΔ/Θεσ/1291/2025
Η απόφαση 1291/15.07.2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά πράξης επιβολής προστίμου 2.000,00€ (άρθρου 55 ν. 5104/2024) της Δ.Ο.Υ. Λάρισας για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής του Συνοπτικού Πίνακα Πληροφοριών για ενδοομιλικές συναλλαγές. Η εταιρεία επικαλέστηκε ανωτέρα βία λόγω ασθένειας του λογιστή της, προσκομίζοντας ιατρική γνωμάτευση για κατάκλιση. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του Ν. 5042/2023 για παράταση, καθώς δεν αποδείχθηκε νοσηλεία τριών τουλάχιστον ημερών σε νοσοκομείο, ούτε η νόμιμη εξουσιοδότηση του λογιστή, ενώ η ιατρική σύσταση για κατάκλιση δόθηκε μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής (26η Ιουλίου 2024).
ΔΕΔ/Αθ/738/2025
Η απόφαση 738/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου της Δ.Ο.Υ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ επιβλήθηκε για εκπρόθεσμη υποβολή, στις 27/10/2020, της δήλωσης παρακρατούμενου Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την φορολογική περίοδο 1/7 - 31/7/2020. Η εταιρεία ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου ήταν δυσανάλογο (250€) σε σχέση με τον φόρο προς καταβολή (0,11€), παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, καθώς δεν υφίσταται διάκριση των προστίμων ως προς το ύψος τους βάσει του τελικού προς απόδοση φόρου σύμφωνα με το άρθρο 53 του ΚΦΔ (Ν. 5104/2024), επικυρώνοντας έτσι το πρόστιμο.
ΔΕΔ/Θεσ/549/2025
Η απόφαση 549 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός μη επιτηδευματία κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€ από τη Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 53 του ν. 5104/2024, για την εκπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για τη φορολογική περίοδο 01.09.2024 - 30.09.2024. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε προβλήματα υγείας ως λόγο ανωτέρας βίας για την καθυστέρηση. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος απορρίπτεται ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος και ότι η φορολογική αρχή ορθώς επέβαλε το πρόστιμο των 100,00€ για την εκπρόθεσμη δήλωση.
ΔΕΔ/Θεσ/1294/2025
Η απόφαση 1294/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€, που εκδόθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Βόλου. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στην εταιρεία λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης 01/07/2021 - 31/07/2021. Η εταιρεία ζητούσε την ακύρωση, ισχυριζόμενη ότι το ποσό του προστίμου ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερο από το ποσό του φόρου και αντίκειτο στη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο των 250,00€, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4987/2022 (κατά το ορθόν νομικό χαρακτηρισμό), και απέρριψε τον ισχυρισμό της προσφεύγουσας.
ΝΣΚ/165/2004
ΟΣΔΕ – Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος – Ανωτέρα βία – Ασθένεια παραγωγού – Προθεσμία επικλήσεως και αποδείξεως λόγου ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εάν, μετά την ανάληψη της υποχρεώσεως διατηρήσεως επιλεξίμων ζώων και πριν την πάροδο της προβλεπομένης χρονικής περιόδου διατηρήσεως των 100 ημερών, εκδηλωθούν στον κάτοχο της κτηνοτροφικής εκμεταλλεύσεως, όλως απροβλέπτως και εκτάκτως, συμπτώματα ασθενείας που συνεπάγονται την ανικανότητά του να ασκήσει το επάγγελμά του για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε συντρέχει στο πρόσωπο του παραγωγού περίπτωση ανωτέρας βίας, η οποία, εφόσον γνωστοποιηθεί εμπροθέσμως και προσήκοντως στην αρμόδια υπηρεσία, οδηγεί στην απαλλαγή του παραγωγού από τις συνέπειες που συνεπάγεται η μη τήρηση της υποχρεώσεώς του. Απαράδεκτη η επίκληση λόγων ανωτέρας βίας και η προσκόμιση σχετικών δικαιολογητικών μετά την πάροδο 10 εργασίμων ημερών από τη στιγμή που ο κάτοχος της εκμετάλλευσης μπορούσε να προβεί στην ενέργεια αυτή.