ΔΕΔ/Θεσ/781/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 781 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας ατομικής επιχείρησης παροχής γευμάτων ταχείας εξυπηρέτησης κατά τεσσάρων οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος (2018, 2019) και ΦΠΑ (2018, 2019). Οι πράξεις εκδόθηκαν από το 1ο ΕΛ.ΚΕ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, επιβάλλοντας συνολικά κύριο φόρο και πρόστιμα ύψους €95.491,37. Οι διαπιστώσεις αφορούσαν αποκρυφθείσα φορολογητέα ύλη (μη εκδοθέντα φορολογικά στοιχεία εσόδων) που προέκυψε από την αντιπαραβολή ηλεκτρονικών παραγγελιών μέσω ειδικών πλατφορμών με τις εκδοθείσες αποδείξεις λιανικής. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε αοριστία των πράξεων, έλλειψη συμβατικής σχέσης με τις πλατφόρμες και αντισυνταγματικότητα διάταξης του ΚΦΔ. Η ΔΕΔ απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς ως αβάσιμους, επιβεβαιώνοντας τα πορίσματα του ελέγχου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/414/2025
Η Απόφαση 414/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά της οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. για τη φορολογική περίοδο 01/01/2018 - 31/12/2018. Η αρχική πράξη, που εκδόθηκε από το 2ο ΕΛΚΕ Θεσσαλονίκης, καταλογίζει φόρο ύψους 33.082,14€, καθώς διαπιστώθηκε ότι η προσφεύγουσα δεν εξέδωσε τουλάχιστον 23.701 Αποδείξεις Λιανικής Πώλησης (ΑΛΠ) συνολικής αξίας 171.943,74€ για παραγγελίες που εκτελέστηκαν μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών. Ο έλεγχος βασίστηκε σε αντιπαραβολή αρχείων παραγγελιών των πλατφορμών με τις εκδοθείσες ΑΛΠ. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ανεπάρκεια του λογισμικού των πλατφορμών και έλλειψη αιτιολογίας, αλλά οι ισχυρισμοί κρίθηκαν αβάσιμοι ελλείψει αποδεικτικών στοιχείων, με αποτέλεσμα η τελική οφειλή φόρου να παραμείνει 33.082,14€.
ΔΕΔ/Θεσ/502/2025
Η Απόφαση 502 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υπέβαλε ατομική επιχείρηση παροχής γευμάτων ταχείας εξυπηρέτησης. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξεων επιβολής προστίμου συνολικού ύψους 20.942,81€ (10.032,93€ για το 2018 και 10.909,88€ για το 2019) για παραβάσεις μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων. Οι κυρώσεις βασίστηκαν σε έκθεση ελέγχου που διαπίστωσε 32.685 περιπτώσεις μη έκδοσης αποδείξεων, έπειτα από αντιπαραβολή των ηλεκτρονικών αρχείων του Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ) της επιχείρησης με δεδομένα παραγγελιών που λήφθηκαν από τις συνεργαζόμενες ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Η ΔΕΔ έκρινε βάσιμες τις διαπιστώσεις του ελέγχου και απέρριψε τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων περί αντισυνταγματικότητας, αοριστίας των πράξεων και έκδοσης χειρόγραφων στοιχείων, καθώς αυτοί ήταν αβάσιμοι ή αναπόδεικτοι.
ΔΕΔ/Θεσ/62/2025
Η απόφαση (62/17.01.2025) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ετερόρρυθμης εταιρίας εστιατορίου κατά πράξεων επιβολής προστίμου και διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. του 2ου ΕΛ.ΚΕ. Θεσσαλονίκης για τη φορολογική περίοδο 2018. Ο έλεγχος διαπίστωσε μη έκδοση φορολογικών στοιχείων (Φ.Π.Α. 18.005,34€ και πρόστιμα 9.197,75€) μέσω αντιπαραβολής των δηλωθέντων εσόδων με τα στοιχεία εκτελεσθεισών παραγγελιών από ηλεκτρονικές πλατφόρμες (διαφορά 95.174,65€), καθώς η εταιρία δεν προσκόμισε τα ζητούμενα αρχεία του Φορολογικού Μηχανισμού της. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς της εταιρίας περί συμπερίληψης εικονικών και ακυρωμένων παραγγελιών, κρίνοντας ότι δεν προσκομίστηκαν επαρκή αποδεικτικά. Επιπλέον, επιβεβαιώθηκε πρόστιμο 250,00€ για μη πλήρη ανταπόκριση σε αίτημα παροχής πληροφοριών, διορθώνοντας τη νομική βάση των προστίμων στα άρθρα 54 και 58Α του ν.4987/2022.
ΔΕΔ/Θεσ/348/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και προστίμων για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, με συνολικό καταλογιζόμενο ποσό 15.566,99 € και 48.621,39 € αντίστοιχα. Ο έλεγχος εφάρμοσε την έμμεση τεχνική ανάλυσης ρευστότητας επειδή το δηλούμενο οικογενειακό εισόδημα του προσφεύγοντα (π.χ., 4.969,15 € το 2018) κρίθηκε ανεπαρκές για την κάλυψη των δαπανών διαβίωσης (18.119,49 € το 2018). Η απόφαση απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα περί αοριστίας της έκθεσης, μη πλήρωσης των προϋποθέσεων έμμεσου ελέγχου, και ανακρίβειας των καταναλωτικών δαπανών, επιβεβαιώνοντας έτσι τα αρχικά πορίσματα του ελέγχου και τα καταλογιζόμενα ποσά.
ΔΕΔ/Θεσ/859/2025
Η Απόφαση 859 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που κατατέθηκε κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και προστίμων για τις φορολογικές περιόδους 2021 και 2022. Οι πράξεις επιβλήθηκαν στον προσφεύγοντα, ασκούντα ατομική επιχείρηση λιανικού εμπορίου ειδών αλιείας, από το 1ο ΕΛ.ΚΕ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, κατόπιν αξιοποίησης δεδομένων τραπεζικών λογαριασμών, διαπιστώνοντας αποκρυβείσα ύλη (μη δηλωθείσες πωλήσεις) ύψους €60.051,42 (2021) και €95.138,45 (2022). Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε έλλειψη αιτιολογίας και ότι οι κινήσεις αφορούσαν πιστώσεις γνωστής προέλευσης. Η ΔΕΔ κρίνει τους ισχυρισμούς αβάσιμους, επιβεβαιώνοντας ότι η φορολογική αρχή ορθώς καταλόγισε τα αδιάθετα ποσά ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και όχι ως προσαύξηση περιουσίας, με συνολική οφειλή φόρου και προστίμων €55.585,38.
ΝΣΚ/102/2001
Φορολογικός έλεγχος. Συμπληρωματικά στοιχεία για την δυνατότητα εκδόσεως συμπληρωματικών φύλλων ελέγχου φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ επί εικονικών τιμολογίων κλπ. Προσδιορισμός συνολικού εισοδήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Τα πορίσματα και οι διαπιστώσεις ελέγχου ειδικού συνεργείου του άρθρου 39 Ν 1914/90 που έγινε σε μεταγενέστερο στάδιο (υποθέσεων που είχαν περαιωθεί με συμβιβασμό) σε τρίτες επιχειρήσεις, εκ των οποίων προέκυψε ότι τα εκδοθέντα και τα καταχωρηθέντα από την λήπτρια επιχείρηση τιμολόγια πώλησης είναι εικονικά, αποτελούν συμπληρωματικά στοιχεία και είναι δυνατή η έκδοση και κοινοποίηση των σχετικών καταλογιστικών πράξεων (εισοδήματος, ΦΠΑ κλπ). 2. Δεν αποκλείεται δε (ιδιαίτερα επί προσφυγής στον εξωλογιστικό προσδιορισμό του εισοδήματος κλπ) και δεν απαιτείται διενέργεια πλήρους επανελέγχου αλλά αρκεί να προσδορισθεί εξ υπαρχής το συνολικό εισόδημα κατά συνεκτίμηση παλαιών και νέων στοιχείων.
ΔΕΔ/Θεσ/643/2025
Η απόφαση 643/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή του υπόχρεου κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α., καθώς και πράξης επιβολής προστίμου άρθρου 57 του Ν. 5104/2024, για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι ο έλεγχος νομίμως προσδιόρισε τα ακαθάριστα έσοδα με την έμμεση τεχνική ελέγχου («αρχή των αναλογιών»), καθώς ο προσφεύγων δεν διαφύλαξε τις φορολογικές μνήμες των Φ.Η.Μ. του και δεν προσκόμισε εκδοθέντα τιμολόγια, πληρώντας τις προϋποθέσεις του άρθρου 28 του Ν. 4172/2013 (Κ.Φ.Ε.). Επίσης, απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα κατά του επιβληθέντος προστίμου, επιβεβαιώνοντας την ορθότητα της μείωσης του προστίμου κατά 50% σε €30.000 για τα δύο έτη, λόγω της έκδοσης οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος.
ΔΕΔ/Θεσ/940/2025
Η απόφαση 940/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για το φορολογικό έτος 2018. Οι πράξεις, συνολικού ποσού 12.311,84€ για φόρο εισοδήματος/πρόστιμα και 7.216,70€ για ΦΠΑ/πρόστιμα, επιβλήθηκαν λόγω της λήψης τεσσάρων εικονικών φορολογικών στοιχείων για ανύπαρκτες συναλλαγές, συνολικής καθαρής αξίας 20.200,00€. Η ΔΕΔ υιοθέτησε πλήρως τα πορίσματα του ελέγχου, τα οποία διαπίστωσαν ότι η εκδότρια επιχείρηση ήταν συναλλακτικώς ανύπαρκτη, δεν διέθετε επαγγελματική έδρα, αποθηκευτικούς χώρους, αγορές σχετικές με το αντικείμενο, ούτε το απαιτούμενο προσωπικό ή μηχανήματα έργων. Ο ισχυρισμός περί καλοπιστίας του λήπτη απορρίφθηκε, καθώς η εικονικότητα αφορούσε την ανυπαρξία των συναλλαγών στο σύνολό τους, επιβεβαιώνοντας τον καταλογισμό των φόρων και των προστίμων.
ΔΕΔ/Θεσ/796/2025
Η απόφαση 796 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά της αρνητικής απάντησης της Προϊσταμένης του ΚΕ.ΦΟ.Κ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Η εταιρεία ζήτησε τη διόρθωση/τροποποίηση των πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. για τα έτη 2014-2016, υποστηρίζοντας ότι εισήχθησαν διπλάσιες διαστάσεις για ένα δασόκτημα στη Χαλκιδική από τις πραγματικές, καθώς και ότι δεν λήφθηκαν υπόψη περιβαλλοντολογικές απαγορεύσεις και το ποσοστό συνιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου (1/5). Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή επιβεβαιώνοντας την άρνηση, κρίνοντας ότι για τα έτη 2014 και 2015 το δικαίωμα για διόρθωση είχε παραγραφεί (άρθρο 74 Κ.Φ.Δ.) λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αίτησης, ενώ για το έτος 2016 η προσφεύγουσα δεν είχε συνυποβάλει άμεσα αποδεικτικά στοιχεία για πρόδηλη έλλειψη φορολογικής υποχρέωσης ή αριθμητικό λάθος, χωρίς την ανάγκη ελεγκτικών επαληθεύσεων.