ΔΙΑΣΦ/Φ3/59/42607/2010
Τύπος: Εγκύκλιοι
Περί της εγγραφής/διαγραφής στα Μητρώα Ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ των Πιστοποιημένων Διαπραγματευτών»ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ.37/2010 (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΘΜ.ΔΙΑΣΦ/Φ3/32/1327981/2016 ΕΓΚ/23/2016)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΙΑΣΦ/Φ3/32/1327981/2016
Τροποποίηση των τιθέμενων με την εγκύκλιο 37/2010 της Διοίκησης δικαιολογητικών εγγραφής/διαγραφής στα Μητρώα Ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ των Πιστοποιημένων Διαπραγματευτών Αξιών (ΑΔΑ:6ΘΩΜ4691Ω3-ΩΝ8) ΕΓΚ/23/2016
ΔΙΑΣΦ/Φ15/2/1680335/2016
Εξαίρεση από την ασφάλιση του ΟΑΕΕ προσώπων που θέτουν σε προσωρινή ακινησία το ιδιόκτητο Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. όχημά τους.(ΑΔΑ:73ΜΥ4691Ω3-ΙΘΝ) ( ΕΓΚ/32/2016 )
ΔΙΕΙΣΦΜΜ/174/350794/2017
Εισφορές Κατηγοριών Ελευθέρων Επαγγελματιών – Αυτοαπασχολούμενων οι οποίοι, με το προγενέστερο του Ν.4387/2016 καθεστώς, υπάγονταν στην ασφάλιση Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης πλην ΟΑΕΕ – ΕΤΑΑ.(ΑΔΑ:ΩΘ7Ξ465ΧΠΙ-ΒΜΩ) (ΕΓΚ/11/2017)
Φ.80000/οικ.60298/1472/2016
Προθεσμία καταβολής, από 1.1.2017, των ασφαλιστικών εισφορών ασφαλισμένων, ελευθέρων επαγγελματιών και εμμίσθων, οι οποίοι έως την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 υπάγονταν στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ, του ΕΤΑΑ και του ΟΓΑ.
ΙΚΑ/Σ70/19/2016
«Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 55 του Ν. 4369/2016 περί παράτασης χορήγησης των συνταξιοδοτικών παροχών που έληξαν και εκκρεμεί εξέταση των ασφαλισμένων από τις υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α." (ΑΔΑ:65ΓΖ4691ΩΓ-ΝΞΧ) ΕΓΚ/7/2016
ΙΚΑ/Σ70/53/2016
«Παράταση χορήγησης των συνταξιοδοτικών παροχών που έληξαν κατά τη διάρκεια αναμονής των ασφαλισμένων προς εξέτασή τους από τις υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α.»(ΑΔΑ:7ΖΜΗ4691ΩΓ-ΦΗ4) (ΕΓΚ/28/2016 )
ΙΚΑ/Τ00/530/3/2016
«Ασφαλιστική τακτοποίηση ασφαλισμένων του τ. Ταμείου Συντάξεως και Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Γεωργικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων ( Τ.Σ.Ε.Α.Π.Γ.Σ.Ο.), κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 61 του Ν.4277/2014»(ΑΔΑ:61Ε04691ΩΓ-2ΨΚ) ΕΓΚ/17/2016
Σ40/63/1129189/2018
Α) Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθ. 17 και των παρ. 1 και 2 του άρθ. 36 του ν. 4387/2016, σχετικά με τη συνταξιοδότηση των υποχρεωτικά παράλληλα ασφαλισμένων μέχρι 31.12.2016 σε περισσότερους του ενός ενταχθέντες φορείς κύριας ασφάλισης ή στο Δημόσιο, λόγω άσκησης διαφορετικής επαγγελματικής δραστηριότητας. Β) Χορήγηση δεύτερης σύνταξης λόγω γήρατος ή λόγω αναπηρίας σε ασφαλισμένους που είχαν συνταξιοδοτηθεί μέχρι τις 12.5.2016.(ΑΔΑ:ΩΣΡΣ465ΧΠΙ-7ΒΞ) ΕΓΚ/43/2018
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/351/2023
Δράσεις Επαγγελματικής Συμβουλευτικής – Κατάρτισης – Πιστοποίησης – Πρακτικής Άσκησης ωφελούμενων ανέργων άνω των 30 ετών στον αγροδιατροφικό κλάδο» στο πλαίσιο των Υποέργων :Με δεδομένα όσα εκτέθηκαν ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η τροποποίηση της από 6.2.2023 αρχικής σύμβασης μεταξύ του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ και της ένωσης «….», η οποία ενσωματώνεται στο ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης, συνιστά ουσιώδη τροποποίηση κατά την έννοια της περ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016, καθώς εμπίπτει στην περ. α΄ της παρ. 4 του ίδιου άρθρου, ήτοι εισάγει όρο που, εάν είχε περιληφθεί στην αρχική διαδικασία σύναψης της σύμβασης, πιθανολογείται σφόδρα ότι θα είχε επιτρέψει τη συμμετοχή περισσότερων οικονομικών φορέων και, συνακόλουθα, την ανάδειξη διαφορετικού αναδόχου. Ειδικότερα, όπως προεκτέθηκε, σύμφωνα με τις προβλέψεις της 2/2022 διακήρυξης, η υλοποίηση του τμήματος του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης που ανάγεται στην ενέργεια της συμβουλευτικής υποστήριξης, απαιτήθηκε όπως παρασχεθεί αποκλειστικά από πρόσωπα έχοντα τη συγκεκριμένη ειδικότητα, την οποία θα πιστοποιεί η ένταξή τους σε ένα από τα δύο (2) αναφερόμενα στα οικεία εδάφια της διακήρυξης μητρώα του ΕΟΠΠΕΠ. Η εκπλήρωση της συγκεκριμένης υποχρέωσης συμπεριλήφθηκε στα κριτήρια αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, καθόσον ορίσθηκε ότι, εκτός των προτεινόμενων εργαλείων υλοποίησης της ενέργειας της Επαγγελματικής Συμβουλευτικής, επιπλέον βαθμολογούνται η επάρκεια, η σαφήνεια και η συνολική μεθοδολογία υλοποίησης της ενέργειας αυτής, ενώ προβλέφθηκε, προσέτι, ότι στα Παραδοτέα που καλείται να υποβάλει ο ανάδοχος -ήδη- πριν από την έναρξη της ενέργειας της Συμβουλευτικής συμπεριλαμβάνεται το Μητρώο Συμβούλων, καθώς και ότι η υλοποίηση της συγκεκριμένης ενέργειας από άτομα που δεν πληρούν τα προβλεπόμενα στη διακήρυξη προσόντα για τη διενέργεια συνεδριών συνεπάγεται την επιβολή κύρωσης συνιστάμενης, ως προς τη συγκεκριμένη παρατυπία, σε περικοπή της αμοιβής του αναδόχου, ανάλογη με τις συνεδρίες που υλοποιήθηκαν από το συγκεκριμένο - μη κατάλληλο - Στέλεχος Συμβουλευτικής. Οι ως άνω προβλέψεις συμπεριλήφθηκαν, άλλωστε, και στην από 6.2.2023 σύμβαση. Περαιτέρω, στην τεχνική προσφορά της η συμμετέχουσα - και μετέπειτα ανάδοχος - ένωση εταιρειών ανέφερε ότι διαθέτει -ήδη- Μητρώο Συμβούλων, από το οποίο θα αντληθούν τα πρόσωπα που θα επιφορτισθούν με την υλοποίηση της συγκεκριμένης ενέργειας του αντικειμένου της σύμβασης. Με την επερχόμενη τροποποίηση παρέχεται μία επιπλέον δυνατότητα στο πλαίσιο εκτέλεσης της σύμβασης, με αντίστοιχη απομείωση των υποχρεώσεων του αναδόχου, σε αντίθεση με εκείνες που είχαν προβλεφθεί κατά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας: Η ενέργεια της συμβουλευτικής υποστήριξης επιτρέπεται να εκτελεσθεί και από άτομα, η ειδικότητα των οποίων ως συμβούλων σταδιοδρομίας/επαγγελματικού προσανατολισμού δεν έχει πιστοποιηθεί με την ένταξή τους σε ένα από τα δύο Μητρώα (Α ή Β) του ΕΟΠΠΕΠ, αρκεί να έχουν τα αναφερόμενα στη διακήρυξη επιστημονικά προσόντα, δυνάμει των οποίων θα κατατάσσονταν, κατ’ αρχήν, στο Μητρώο επιπέδου Β. Η ένταξη, επομένως, στα οικεία Μητρώα του ΕΟΠΠΕΠ καθίσταται πλέον προαιρετική, σε αντίθεση με τις προβλέψεις της διακήρυξης, όπου, μάλιστα, η εκπλήρωση της συγκεκριμένης υποχρέωσης συμπεριλήφθηκε στα κριτήρια αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς. Εκ τούτων παρέπεται ότι η επίμαχη τροποποίηση, εάν είχε περιληφθεί στους όρους της διακήρυξης, πιθανότατα θα είχε επιφέρει τη συμμετοχή περισσότερων οικονομικών φορέων στον διαγωνισμό. Τούτο, άλλωστε, συνάγεται και από την παρατιθέμενη σχετικά με την υπό κρίση τροποποίηση αιτιολογία, που συνιστά αναγνώριση από μέρους της αναθέτουσας αρχής ότι η εν λόγω υποχρέωση - αφού εν τοις πράγμασι υφίσταται μόνο το Μητρώο Α του ΕΟΠΠΕΠ που αριθμεί πανελλαδικά 203 εγγεγραμμένους - αποτέλεσε όρο δυσχερώς υλοποιήσιμο, τον οποίο δεν πληροί ούτε η ανάδοχος, παρά τα αντιθέτως αναφερόμενα στην τεχνική προσφορά της. Εξάλλου, ως εκ της φύσεώς της η επίμαχη τροποποίηση δεν υπάγεται σε κάποια από τις λοιπές περιπτώσεις επιτρεπτών τροποποιήσεων που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016, καθώς δεν έχει προβλεφθεί σε σαφή και ακριβή ρήτρα αναθεώρησης περιληφθείσα στα αρχικά έγγραφα της σύμβασης (περ. α΄), ούτε συνίσταται σε παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών (περ. β΄) ή σε υποκατάσταση του αρχικού αναδόχου συνεπεία επέλευσης μίας από τις υποπεριπτώσεις της περ. δ΄, ούτε ανάγεται στη συνδρομή απρόβλεπτου γεγονότος, αφού η προβαλλόμενη αιτιολογία περί υποστελέχωσης του Μητρώου Α και ουσιαστικής ανυπαρξίας του Μητρώου Β του ΕΟΠΠΕΠ δεν αποτελεί ξαφνικό και αιφνίδιο γεγονός (περ. γ). Κατά συνέπεια, η ελεγχόμενη τροποποίηση αποτελεί μη επιτρεπτή τροποποίηση της από 6.2.2023 αρχικής σύμβασης και, ως εκ τούτου, κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου τροποποιητικής σύμβασης. Συμπληρωματικά, τέλος, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι η αναφερόμενη στο άρθρο 53 του ν. 4763/2020 έγκριση από τον ΕΟΠΠΕΠ της απασχόλησης μη πιστοποιημένων συμβούλων προβλέπεται στο πλαίσιο μίας όλως διάφορης θεσμοθετημένης διαδικασίας, ήτοι της ίδρυσης, αδειοδότησης ή πιστοποίησης άδειας Κέντρου Διά Βίου Μάθησης και συνεπώς, αυθαίρετα την επικαλείται η αναθέτουσα αρχή, ανεξαρτήτως του ότι, σε κάθε περίπτωση, παρά την πρόβλεψή της στο εν λόγω άρθρο, δεν έχει πάντως περιληφθεί στην εκδοθείσα για την υλοποίηση αυτού 141267/Κ6/2021 κανονιστική απόφαση (Β' 5159).
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/352/2023
Δράσεις Επαγγελματικής Συμβουλευτικής – Κατάρτισης – Πιστοποίησης – Πρακτικής Άσκησης ωφελούμενων ανέργων έως 29 ετών στον αγροδιατροφικό κλάδο» :Με δεδομένα όσα εκτέθηκαν ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η τροποποίηση της από 6.2.2023 αρχικής σύμβασης μεταξύ του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ και της ένωσης «…….», η οποία ενσωματώνεται στο ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης, συνιστά ουσιώδη τροποποίηση κατά την έννοια της περ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 132 ν. 4412/2016, καθώς εμπίπτει στην περ. α΄ της παρ. 4 του ίδιου άρθρου, ήτοι εισάγει όρο που, εάν είχε περιληφθεί στην αρχική διαδικασία σύναψης της σύμβασης, πιθανολογείται σφόδρα ότι θα είχε επιτρέψει τη συμμετοχή περισσότερων οικονομικών φορέων και, συνακόλουθα, την ανάδειξη διαφορετικού αναδόχου. Ειδικότερα, όπως προεκτέθηκε, σύμφωνα με τις προβλέψεις της 1/2022 διακήρυξης, η υλοποίηση του τμήματος του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης που ανάγεται στην ενέργεια της συμβουλευτικής υποστήριξης, απαιτήθηκε όπως παρασχεθεί αποκλειστικά από πρόσωπα έχοντα τη συγκεκριμένη ειδικότητα, την οποία θα πιστοποιεί η ένταξή τους σε ένα από τα δύο (2) αναφερόμενα στα οικεία εδάφια της διακήρυξης μητρώα του ΕΟΠΠΕΠ. Η εκπλήρωση της συγκεκριμένης υποχρέωσης συμπεριλήφθηκε στα κριτήρια αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, καθόσον ορίσθηκε ότι, εκτός των προτεινόμενων εργαλείων υλοποίησης της ενέργειας της Επαγγελματικής Συμβουλευτικής, επιπλέον βαθμολογούνται η επάρκεια, η σαφήνεια και η συνολική μεθοδολογία υλοποίησης της ενέργειας αυτής, ενώ προβλέφθηκε, προσέτι, ότι στα Παραδοτέα που καλείται να υποβάλει ο ανάδοχος -ήδη- πριν από την έναρξη της ενέργειας της Συμβουλευτικής συμπεριλαμβάνεται το Μητρώο Συμβούλων, καθώς και ότι η υλοποίηση της συγκεκριμένης ενέργειας από άτομα που δεν πληρούν τα προβλεπόμενα στη διακήρυξη προσόντα για τη διενέργεια συνεδριών συνεπάγεται την επιβολή κύρωσης συνιστάμενης, ως προς τη συγκεκριμένη παρατυπία, σε περικοπή της αμοιβής του αναδόχου, ανάλογη με τις συνεδρίες που υλοποιήθηκαν από το συγκεκριμένο -μη κατάλληλο- Στέλεχος Συμβουλευτικής. Οι ως άνω προβλέψεις συμπεριλήφθηκαν, άλλωστε, και στην από 6.2.2023 σύμβαση. Περαιτέρω, στην τεχνική προσφορά της η συμμετέχουσα - και μετέπειτα ανάδοχος - ένωση εταιρειών ανέφερε ότι διαθέτει -ήδη- Μητρώο Συμβούλων, από το οποίο θα αντληθούν τα πρόσωπα που θα επιφορτισθούν με την υλοποίηση της συγκεκριμένης ενέργειας του αντικειμένου της σύμβασης. Με την επερχόμενη τροποποίηση παρέχεται μία επιπλέον δυνατότητα στο πλαίσιο εκτέλεσης της σύμβασης, με αντίστοιχη απομείωση των υποχρεώσεων του αναδόχου, σε αντίθεση με εκείνες που είχαν προβλεφθεί κατά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας: Η ενέργεια της συμβουλευτικής υποστήριξης επιτρέπεται να εκτελεσθεί και από άτομα, η ειδικότητα των οποίων ως συμβούλων σταδιοδρομίας/επαγγελματικού προσανατολισμού δεν έχει πιστοποιηθεί με την ένταξή τους σε ένα από τα δύο Μητρώα (Α ή Β) του ΕΟΠΠΕΠ, αρκεί να έχουν τα αναφερόμενα στη διακήρυξη επιστημονικά προσόντα, δυνάμει των οποίων θα κατατάσσονταν -κατ’ αρχήν- στο Μητρώο επιπέδου Β. Η ένταξη, επομένως, στα οικεία Μητρώα του ΕΟΠΠΕΠ καθίσταται πλέον προαιρετική, σε αντίθεση με τις προβλέψεις της διακήρυξης, όπου, μάλιστα, η εκπλήρωση της συγκεκριμένης υποχρέωσης συμπεριλήφθηκε στα κριτήρια αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς. Εκ τούτων παρέπεται ότι η επίμαχη τροποποίηση, εάν είχε ήδη περιληφθεί στους όρους της διακήρυξης, πιθανότατα θα είχε επιφέρει τη συμμετοχή περισσότερων οικονομικών φορέων στον διαγωνισμό. Τούτο, άλλωστε, συνάγεται και από την παρατιθέμενη σχετικά με την υπό κρίση τροποποίηση αιτιολογία, που συνιστά αναγνώριση από μέρους της αναθέτουσας αρχής ότι η εν λόγω υποχρέωση αποτέλεσε όρο δυσχερώς υλοποιήσιμο, τον οποίο δεν πληροί ούτε η ανάδοχος παρά τα αντιθέτως αναφερόμενα στην τεχνική προσφορά της, αφού εν τοις πράγμασι υφίσταται μόνο το Μητρώο Α του ΕΟΠΠΕΠ που αριθμεί πανελλαδικά 203 εγγεγραμμένους. Εξάλλου, ως εκ της φύσεώς της η συγκεκριμένη τροποποίηση δεν υπάγεται σε κάποια από τις λοιπές περιπτώσεις επιτρεπτών τροποποιήσεων που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016, καθώς δεν έχει προβλεφθεί σε σαφή και ακριβή ρήτρα αναθεώρησης περιληφθείσα στα αρχικά έγγραφα της σύμβασης (περ. α΄), ούτε συνίσταται σε παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών (περ. β΄) ή σε υποκατάσταση του αρχικού αναδόχου συνεπεία επέλευσης μίας από τις υποπεριπτώσεις της περ. δ΄, ούτε ανάγεται στη συνδρομή απρόβλεπτου γεγονότος, αφού η προβαλλόμενη αιτιολογία περί υποστελέχωσης του Μητρώου Α και ουσιαστικής ανυπαρξίας του Μητρώου Β του ΕΟΠΠΕΠ δεν αποτελεί ξαφνικό και αιφνίδιο γεγονός (περ. γ). Κατά συνέπεια, η ελεγχόμενη τροποποίηση αποτελεί μη επιτρεπτή τροποποίηση της αρχικής από 6.2.2023 σύμβασης και, ως εκ τούτου, κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου τροποποιητικής σύμβασης. Συμπληρωματικά, τέλος, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι η αναφερόμενη στο άρθρο 53 του ν. 4763/2020 έγκριση από τον ΕΟΠΠΕΠ της απασχόλησης μη πιστοποιημένων συμβούλων προβλέπεται στο πλαίσιο μίας όλως διάφορης θεσμοθετημένης διαδικασίας, ήτοι της ίδρυσης, αδειοδότησης ή πιστοποίησης άδειας Κέντρου Διά Βίου Μάθησης και συνεπώς, αυθαίρετα την επικαλείται η αναθέτουσα αρχή, ανεξαρτήτως του ότι, σε κάθε περίπτωση, παρά την πρόβλεψή της στο εν λόγω άρθρο, δεν έχει πάντως περιληφθεί στην εκδοθείσα για την υλοποίηση αυτού 141267/Κ6/2021 κανονιστική απόφαση (Β' 5159).