×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/393/4918/2022

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4831/2021

Η αριθ. 66/2016 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αναφορικά με τίτλους σπουδών τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, που απονέμονται από ιδρύματα τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από σπουδές πραγματοποιηθείσες, εν όλω ή εν μέρει, από παρόχους υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, των οποίων (τίτλων) έχει αναγνωρισθεί η επαγγελματική ισοδυναμία προς τίτλους τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης ημεδαπών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων. ΑΔΑ: 63ΓΡ46ΜΤΛ6-8ΤΔ

ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ Η ΝΣΚ 66/2016


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/66/2016

Κάτοχοι τίτλων μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης, αναγνωρισμένων από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) - Δυνατότητα διορισμού τους στο δημόσιο τομέα και μετάταξής τους σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας (ΠΕ) - Απόδειξη περί της άριστης γνώσης ξένης γλώσσας.(...)Οι κάτοχοι τίτλων τυπικής ανωτάτης εκπαίδευσης που απονέμονται από ιδρύματα τυπικής ανωτάτης εκπαίδευσης κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από σπουδές πραγματοποιηθείσες εν όλω ή εν μέρει στους αναφερομένους στην παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 3696/2008 παρόχους υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, των οποίων (τίτλων) έχει αναγνωριστεί η επαγγελματική ισοδυναμία προς τίτλους τυπικής ανωτάτης εκπαίδευσης ημεδαπών ιδρυμάτων ανωτάτης εκπαίδευσης από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), δύνανται τόσο να διοριστούν σε θέσεις του δημόσιου τομέα, κατηγορίας ΠΕ, όσο και να μεταταγούν σε αντίστοιχη θέση κλάδου κατηγορίας ΠΕ. Ωστόσο, δεν τεκμαίρεται ότι έχουν άριστη γνώση ξένης γλώσσας, εκτός εάν πρόκειται για πτυχία ξένης γλώσσας και φιλολογίας ή ξένων γλωσσών μετάφρασης και διερμηνείας. (ομόφ.)


ΝΣΚ/327/2012

ΔΟΑΤΑΠ – Αναγνώριση ή μη τίτλων σπουδών, από ομοταγή εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, μετά από σπουδές σε Μεταλυκειακά Εκπαιδευτικά Κέντρα λειτουργούντα στην Ελλάδα, ως ισοτίμων και αντιστοίχων προς τα πτυχία Νομικής των Ελληνικών ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο ΔΟΑΤΑΠ δεν δύναται να προβεί σε αναγνώριση των τίτλων σπουδών που χορηγήθηκαν από αλλοδαπό εκπαιδευτικό ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης και αποκτήθηκαν μετά από φοίτηση στην Ελλάδα σε ΚΕΜΕ, ως ισοτίμων και αντιστοίχων με τους τίτλους σπουδών που απονέμονται από ημεδαπά ΑΕΙ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/144/2023

Εάν για να μεταταγεί διοικητικός υπάλληλος του ΑΠΘ, κατηγορίας ΔΕ, του κλάδου Διοικητικού-Λογιστικού, ειδικότητας Διοικητικού-Λογιστικού, στην κατηγορία ΠΕ, στον κλάδο Διοικητικού-Οικονομικού, ειδικότητας Διοικητικού-Οικονομικού, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 70 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), αρκεί να κατέχει τίτλο σπουδών τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτης χώρας του οποίου έχει αναγνωριστεί, με απόφαση του Αυτοτελούς Τμήματος Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η επαγγελματική ισοδυναμία του με απονεμόμενο τίτλο Τμημάτων Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής των ΑΕΙ της ημεδαπής, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 38/2010 (Α΄ 78) ή απαιτείται και η αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοτιμίας του εν λόγω τίτλου σπουδών.(...)Η κατοχή από διοικητικό υπάλληλο του ΑΠΘ του τίτλου σπουδών “Bachelor of Arts in Accounting and Finance with Computing” που απονεμήθηκε από το αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας της Μεγάλης Βρετανίας εκπαιδευτικό ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης «University of Ulster» του Ηνωμένου Βασιλείου και του οποίου έχει αναγνωριστεί, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 38/2010, με απόφαση του Αυτοτελούς Τμήματος Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.), η επαγγελματική ισοδυναμία με τους απονεμόμενους τίτλους των Τμημάτων Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής των ελληνικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, αρκεί για την μετάταξη του στον κλάδο ανώτερης κατηγορίας ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, ειδικότητας Διοικητικού-Οικονομικού, κατά το άρθρο 70 του ν. 2528/2007 (Α΄ 26), χωρίς να απαιτείται ο εν λόγω τίτλος να έχει λάβει και αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας, κατά τις ήδη ισχύουσες διατάξεις των άρθρων 308 έως 312 ν. 4957/2022 (Α΄ 141).


ΝΣΚ/131/2024

Ερωτάται εάν, για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής, που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, δύναται ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλου σπουδών Νομικής.(..) Κατάσταση : Αποδεκτή

Για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. δεν δύναται να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση (ομόφωνα).


ΝΣΚ/131/2025

Ερωτάται εάν, για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής, που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, δύναται ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλου σπουδών Νομικής.(....)Για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. δεν δύναται να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση (ομόφωνα).ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ:


ΝΣΚ/74/2002

Ισοτιμία, ισοδυναμία και αντιστοιχία τίτλων σπουδών ξένων σχολείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι έννοιες των όρων ισότιμος και ισοδύναμος των άρθρων 7, 15α και 17 του Ν 1569/85 και του όρου αντίστοιχος που χρησιμοποιεί το Υπ. Εθν. Παιδείας και Θρησκευμάτων και τα Γραφεία Εκπαίδευσης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, όταν αναγνωρίζουν τίτλους ξένων σχολείων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, έχουν ως, αναλυτικά, προανεπτύχθησαν. Στην έννοια δε των ανωτέρω απολυτηρίων τίτλων ισοδυνάμων σχολείων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, υπάγονται οι απολυτήριοι τίτλοι των ως άνω ξένων σχολείων, οι οποίοι, όμως, αναγνωρίζονται από τις αρμόδιες αρχές, τουλάχιστον, ως αντίστοιχοι με τους ελληνικούς απολυτήριους τίτλους του λυκείου ή εξαταξίου γυμνασίου.


ΝΣΚ/26/2023

Ερωτάται εάν η τροποποίηση της ημερομηνίας αποφοίτησης από τη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ.) σε χρόνο προγενέστερο από τον πραγματικό και η αναδρομική ονομασία σε αξιωματικό, εντάσσεται στην υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε δικαστική απόφαση που ακύρωσε την παράλειψη της Διοίκησης να θεωρήσει εισακτέο τον ενδιαφερόμενο. Ως εκ τούτου εάν η Διοίκηση οφείλει να τροποποιήσει την ημερομηνία αποφοίτησης από τη Σ.Σ.Α.Σ. και να ονομάσει αναδρομικά αξιωματικούς, μέσω της τροποποίησης των πινάκων αποφοιτησάντων, γεγονός που θα οδηγήσει στην τροποποίηση της επετηρίδας και στην αλλαγή της αρχαιότητας των αξιωματικών. Εάν για την αναδρομική ονομασία λαμβάνεται υπόψη το αντικειμενικό γεγονός των χαμένων εξεταστικών περιόδων λόγω της καθυστερημένης εισαγωγής. Εάν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στερείται γνωμοδοτικής αρμοδιότητας, όταν η απάντηση επί του ερωτήματος προϋποθέτει κρίση επί της βασιμότητας (νόμω και ουσία) αιτήσεως θεραπείας.(...)Η τροποποίηση της ημερομηνίας αποφοίτησης από τη Σ.Σ.Α.Σ. σε χρόνο προγενέστερο από τον πραγματικό και η αναδρομική ονομασία σε αξιωματικό εμπίπτει, κατ’ αρχάς, στο πλαίσιο συμμόρφωσης της Διοίκησης σε ακυρωτική δικαστική απόφαση που αφορά τη μη κατάταξη υποψήφιου στη Σχολή. Η συμμόρφωση όμως αυτή λαμβάνει χώρα μόνο εφόσον: 1) εξαιτίας της παράνομης παράλειψης της Διοίκησης να κατατάξει υποψήφιο στη Σχολή, ο τελευταίος υφίσταται πραγματική βλάβη, ως τέτοιας νοουμένης της απώλειας εξεταστικών περιόδων της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και 2) υλοποιείται εντός ευλόγου χρόνου από την έκδοση της δικαστικής απόφασης, προκειμένου η συμμόρφωση να μην αντιστρατεύεται την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των διοικουμένων και να μην διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του στρατεύματος. Κρίσιμο στοιχείο για τον καθορισμό του χρόνου αποφοίτησης και άρα αναδρομικής ονομασίας, αποτελεί ο αριθμός των εξεταστικών περιόδων που απώλεσε ο δικαιούμενος διοικητικής αποκατάστασης από υπαιτιότητα της διοίκησης. Με βάση τα παραπάνω, αμφότερα τα αιτήματα τόσο του Σ.Λ. όσο και του Β.Μ για αναδρομική ονομασία πρέπει να απορριφθούν, το πρώτο λόγω παρόδου ευλόγου χρόνου από την έκδοση της ακυρωτικής απόφασης, στο περιεχόμενο της οποίας καλείται να συμμορφωθεί η διοίκηση με την τροποποίηση της ημερομηνίας αποφοίτησης από τη Σ.Σ.Α.Σ. αλλά και ελλείψει βλάβης ως προς την ονομασία από την παράνομη παράλειψη της διοίκησης, και το δεύτερο λόγω παρόδου ευλόγου χρόνου από την έκδοση της ακυρωτικής απόφασης. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στερείται γνωμοδοτικής αρμοδιότητας όταν η απάντηση επί του ερωτήματος προϋποθέτει κρίση επί της βασιμότητας (νόμω και ουσία) υποβληθείσας αιτήσεως θεραπείας (ομόφωνα).


ΝΣΚ/337/2011

Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Κέντρου Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Ν. 3696/2008 στη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 10, ορίζει ενδεικτικά και μόνο τη μορφή των συμπράξεων των παρόχων υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης με αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής. Ως παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης κατά την έννοια της προαναφερόμενης διάταξης δεν νοείται η μετάδοση γνώσεων και μόνο, αλλά το σύνολο των υλικών και άυλων στοιχείων και προϋποθέσεων εκείνων που συγκροτούν ένα φορέα παροχής συγκροτημένης και οργανωμένης μορφής εκπαίδευσης που τάσσονται στις οικείες διατάξεις και ιδίως εκείνες της παρ.2 του άρθρου 6 και της παρ.2 του άρθρου 10 του ανωτέρω νόμου με τις οποίες διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα της επιδιωκομένης δραστηριότητας σε συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής, που τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Ως εκ τούτου καθίσταται φανερό ότι η παροχή μερικών από τις υπηρεσίες που ορίζονται στις ανωτέρω διατάξεις όπως η γραμματειακή υποστήριξη του Κολλεγίου, η διάθεση κατάλληλων κτιριακών εγκαταστάσεων, η πραγματοποίηση σεμιναρίων κ.λπ. εμπίπτουν στην έννοια της παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και συνιστούν σύμπραξη κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 10 του Ν. 3696/2008. Για την ποινή της άμεσης διακοπής της λειτουργίας για παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών από εκπαιδευτήριο, σημασία έχει ότι οι υπηρεσίες που παρέχει το εκπαιδευτήριο αντίκεινται στις διατάξεις του Ν. 3696/2008, είναι δε αδιάφορος για την εφαρμογή του νόμου αυτού ο τίτλος που φέρει το εκπαιδευτήριο. (ομοφ.)


ΕΣ/Τ7/225/2008

Χρηματικό ένταλμα πληρωμής Δήμου που αφορά στην καταβολή ποσού ως αμοιβή για την εκπόνηση εδαφοτεχνικής μελέτης για το έργο «Ανέγερση νέων τμημάτων Τ.Ε.Ι. …..».Η παροχή ανώτατης εκπαίδευσης επιφυλάσσεται ρητώς από το Σύνταγμα σε αυτοδιοικούμενα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Α.Ε.Ι.), τα οποία έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα, ασκούμενη υπό την εποπτεία του Κράτους, να οργανώνουν την παροχή της ανώτατης εκπαίδευσης, με τη μορφή αφενός μεν της εξασφάλισης της απαραίτητης κτιριακής υποδομής και εξοπλισμού, αφετέρου δε της κατάρτισης του προγράμματος σπουδών και της απονομής των αντίστοιχων τίτλων. Η ανώτατη εκπαίδευση επομένως δύναται επιτρεπτώς να παρέχεται αποκλειστικά από τα προαναφερόμενα αυτοδιοικούμενα νομικά πρόσωπα, καμία δε αρμοδιότητα σχετική με οποιοδήποτε στάδιο της οργάνωσης της ανώτατης εκπαίδευσης δεν μπορεί να ασκηθεί από οποιοδήποτε άλλο νομικό πρόσωπο ή φορέα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου ή Ο.Τ.Α.. Εντός των ορίων των ως άνω συνταγματικών διατάξεων κινείται η νομοθετική διάταξη του άρθρου 6 παρ. 11 του ν. 2909/2001, υποπερίπτωση iv της υποπερίπτωσης β΄, όπως ισχύει, σύμφωνα με την οποία η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα σχεδιασμού, σύνταξης μελέτης, επίβλεψης έργων ή μελετών τεχνικών έργων καθώς και η άσκηση καθηκόντων Τεχνικού Συμβούλου, που αφορούν στις στεγαστικές υποδομές και στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό των Τ.Ε.Ι., επιτρέπεται να ανατεθούν, κατόπιν υπογραφής σχετικής συμβάσεως, στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων Α.Ε. (Ο.Σ.Κ. Α.Ε.), εφόσον τα ως άνω Τεχνολογικά Ιδρύματα δεν διαθέτουν επαρκώς στελεχωμένη Τεχνική Υπηρεσία. Στην ειδική αυτή περίπτωση, η Ο.Σ.Κ. Α.Ε. καθίσταται αποκλειστικά υπεύθυνη για την εκτέλεση των διαλαμβανόμενων στην εκάστοτε σύμβαση καθηκόντων, τα οποία εξαντλούνται σε δραστηριότητα υποστηρικτικού χαρακτήρα, ήτοι στην επίβλεψη των μελετών και των έργων έναντι αμοιβής που καταβάλλεται από το Τ.Ε.Ι., το οποίο παραμένει εν προκειμένω η αναθέτουσα αρχή, και όχι στην εκτέλεση αυτών σε βάρος του προϋπολογισμού της εταιρίας, καμία δε μεταβίβαση της αρμοδιότητας αυτής προς άλλο φορέα ή Ο.Τ.Α. δεν προβλέπεται από τις προμνησθείσες διατάξεις και, επομένως δεν δύναται καταρχήν να διενεργηθεί νομίμως.


ΝΣΚ/115/2013

Προϋποθέσεις κατάταξης κατ’ άρθρο 15 του Ν. 3404/2005 Πτυχιούχων Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υποψήφιοι, κάτοχοι τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, που έχουν αναγνωριστεί με πράξη του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ως ισότιμοι των τίτλων σπουδών Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής, αλλά όχι ως αντίστοιχοι αυτών, μπορούν να καταταγούν, δεδομένου ότι δεν απαιτείται ως προϋπόθεση για την κατάταξή τους, ως Πτυχιούχων Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., η αντιστοιχία ή η συνάφεια των τίτλων τους με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος κατάταξης. β) Δεν είναι δυνατή η θέσπιση από τη Συνέλευση του Τμήματος, ως κριτηρίου για την κατάταξη, της συνάφειας του τίτλου σπουδών των υποψηφίων κατόχων πτυχίων Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., ή ισότιμων τίτλων σπουδών της αλλοδαπής με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος. γ) Οι κάτοχοι τίτλων σπουδών της αλλοδαπής πρέπει να συνυποβάλλουν, ως δικαιολογητικά για την κατάταξή τους, μαζί με το αντίγραφο του τίτλου σπουδών τους και τη βεβαίωση «ισοτιμίας» ή «ισοτιμίας και αντιστοιχίας» του τίτλου σπουδών τους, καθώς και της αντιστοιχίας της βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας των αναγνωριζόμενων ως «ισότιμων» και «ισότιμων και αντίστοιχων» αλλοδαπών τίτλων σπουδών με τη βαθμολογική ή αξιολογική κλίμακα των ημεδαπών τίτλων, από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α - Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ή από το όργανο που έχει την αρμοδιότητα αναγνώρισης του τίτλου σπουδών, η μη υποβολή δε της απαιτούμενης βεβαίωσης περί της αναγνώρισης της «ισοτιμίας» ή της «ισοτιμίας και αντιστοιχίας» του αλλοδαπού τίτλου σπουδών με τους τίτλους σπουδών των Ελληνικών Α.Ε.Ι., δεν μπορεί να υποκατασταθεί από μόνη τη βεβαίωση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., περί της αντιστοιχίας της βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας του αλλοδαπού τίτλου σπουδών με την βαθμολογική ή αξιολογική κλίμακα των ημεδαπών τίτλων, ούτε και από την κατ’ άρθρο 10 παρ.3 του Ν. 2327/1995 βεβαίωση, από το Ειδικό Πρόγραμμα Επανεκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.