Ε.2080/2022
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
«Παροχή οδηγιών για τον επιμερισμό του ελλείμματος της Νέας Οικειοθελούς Παροχής, που εξετάζεται ανά διετία, στα υπόχρεα νομικά πρόσωπα, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 56 του ν. 4607/2019 (Α΄65), καθώς και για την βεβαίωση και είσπραξή του με βάση τις διατάξεις του άρθρου 56Α του ίδιου νόμου. ΑΔΑ: 6ΒΟΞ46ΜΠ3Ζ-ΝΣΙ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Α.1073/2022
Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού προσδιορισμού του ελλείμματος της Νέας Οικειοθελούς Παροχής κατά το ΑΡΘΡΟ 7ο του Νέου Συνυποσχετικού, το οποίο κυρώθηκε με το άρθρο 56 του ν. 4607/2019 (Α’ 65), με βάση τις διατάξεις του άρθρου 56Α του ίδιου νόμου.
Α. 1003/2020
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης εισφοράς επί του ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος και εισαγόμενου ποσού σε ευρώ, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4111/2013, όπως ισχύουν μετά την αντικατάστασή τους με το άρθρο 53 του ν. 4607/2019, φορολογικών ετών 2019 και μετά, τρόπος υποβολής και καθορισμός των δικαιολογητικών.
Α.1223/2019
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης φόρου μερισμάτων, καθώς και εκτάκτων αμοιβών και ποσοστών (bonus) επιπλέον των μισθών, με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 (Α΄18), όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με το άρθρο 53 του ν. 4607/2019 (Α΄65), καθορισμός των δικαιολογητικών που συνυποβάλλονται με αυτή και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών.
1680/2020
Διευκρινίσεις επί των διατάξεων της παρ. 1(α) του άρθ. 14Α του ν. 2971/2001 (ΦΕΚ Α΄, 285), όπως προστέθηκε με τις διατάξεις του άρθ. 34 του ν. 4607/2019 (ΦΕΚ Α΄, 65). ΑΔΑ: 6Ε6ΜΗ-0ΔΨ
ΝΣΚ/217/2019
α) Εάν οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4607/2019 που προβλέπουν περί του νομίμου και του επιτοκίου υπερημερίας των οφειλών του Δημοσίου, εφαρμόζονται και επί απαιτήσεων κατά του ΕΦΚΑ. β) Εάν το ύψος του επιτοκίου για το τρέχον έτος ανέρχεται σε τρεις εκατοστιαίες μονάδες. (...) α) Οι ρυθμίσεις του άρθρου 45 παρ.1, 2, 3 του ν. 4607/2019 εφαρμόζονται και στις απαιτήσεις κατά του ΕΦΚΑ και καταλαμβάνουν όλες τις δικαστικές υποθέσεις που εκκρεμούν. Ο υπολογισμός του νέου επιτοκίου θα λαμβάνει χώρα από 1.5.2019. β) Ο προσδιορισμός του ύψους του τρέχοντος επιτοκίου, με το οποίο θα πληρώνει τις υποχρεώσεις του ο ΕΦΚΑ, δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ερωτήματος (ομόφ.).
ΝΣΚ/83/2021
Εάν, μετά από την έναρξη εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 38 του ν. 4488/2017, με βάση τις οποίες οι εργοδότες υποχρεούνται να αναγγέλλουν κάθε περίπτωση οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού, εντός τεσσάρων (4) εργασίμων ημερών, από την ημερομηνία οικειοθελούς αποχώρησής του, στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ συνεχίζουν να έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν Πράξη Επιβολής Αυτοτελούς Προστίμου (ΠΕΑΠ), όπως προβλεπόταν από τις διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 3996/2011, ως κύρωση, για την, εκ μέρους των εργοδοτών, μη αναγγελία ή την εκπρόθεσμη αναγγελία στον ΟΑΕΔ, της οικειοθελούς αποχώρησης των μισθωτών.(....)Μετά την θέσπιση των διατάξεων του άρθρου 38 του ν. 4488/2017, οι διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 3996/2011 δεν θα πρέπει να θεωρηθούν σιωπηρά καταργημένες και, επομένως, θα πρέπει να θεωρηθεί ότι οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ συνεχίζουν να έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν Πράξη Επιβολής Αυτοτελούς Προστίμου (ΠΕΑΠ), όπως προβλεπόταν από τις διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 3996/2011, ως κύρωση, για την, εκ μέρους των εργοδοτών, μη αναγγελία ή την εκπρόθεσμη αναγγελία στον ΟΑΕΔ, της οικειοθελούς αποχώρησης των μισθωτών (κατά πλειοψηφία)
Α.1157/2020
Καθορισμός των απαιτούμενων δικαιολογητικών και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για την απόδειξη της καταστροφής των πλοίων της δεύτερης κατηγορίας του ν. 27/1975 (Α΄ 77), με βάση τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 17, όπως ισχύουν μετά την τροποποίηση τους με το άρθρο 58 του ν. 4646/2019 (Α΄ 201).
Α.1175/2023
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1223/2019 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης φόρου μερισμάτων, καθώς και εκτάκτων αμοιβών και ποσοστών (bonus) επιπλέον των μισθών, με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18), όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με το άρθρο 53 του ν. 4607/2019 (Α΄ 65), καθορισμός των δικαιολογητικών που συνυποβάλλονται με αυτή και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών» (B΄ 2357) αναφορικά με τον τύπο και περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης φόρου μερισμάτων, καθώς και έκτακτων αμοιβών και ποσοστών (bonus) επιπλέον των μισθών, που καταβάλλονται ή πιστώνονται στα έτη 2023 και επόμενα.
ΔΕΔ/Θεσ/765/2025
Η απόφαση 765 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της αιτούσας κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€, που εκδόθηκε από την Δ.Ο.Υ. ΚΟΖΑΝΗΣ για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής (στις 18-04-2019) της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), η οποία αφορούσε ακίνητα λόγω κληρονομικής διαδοχής από τον θάνατο του συζύγου της στις 09-10-2018. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η προσφεύγουσα όφειλε να υποβάλει τη δήλωση μέχρι τις 11/03/2019 (30 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας αποποίησης της κληρονομιάς), σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες διατάξεις. Οι ισχυρισμοί της προσφεύγουσας περί εμπρόθεσμης υποβολής με βάση μεταγενέστερους νόμους (ν. 4607/2019 και ν. 4916/2022) απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι, καθώς οι νόμοι αυτοί τέθηκαν σε ισχύ μετά την υποβολή της δήλωσης.
ΝΣΚ/133/2005
Αποσπάσεις υπαλλήλων ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζεται στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών στην ίδια έκταση που εφαρμόζεται για τους υπαλλήλους των οριζομένων στην παραπάνω διάταξη Ν.Π.Δ.Δ., αρμόδιος (ή συναρμόδιος), δε, για την έκδοση της προβλεπομένης στο άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα απόφασης είναι ο Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εκτός εάν προβλέπεται άλλως από ειδικές διατάξεις. Υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. μπορούν να αποσπασθούν με βάση, τόσο τη διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, όσο και τη διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991. Η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 δεν έχει εφαρμογή στους υπαλλήλους των Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. Σε κάθε περίπτωση, για τις αποσπάσεις υπαλλήλων Δήμων ή Κοινοτήτων, καθώς και υπαλλήλων των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, απαιτείται και η γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό τους οργάνου. β) Δεν έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 για αποσπάσεις σε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, νομαρχιακά διαμερίσματα και τις κεντρικές υπηρεσίες των ενιαίων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. γ) Όπου, στις σχετικές με τις αποσπάσεις ή μετατάξεις υπαλλήλων διατάξεις, γίνεται αναφορά σε φορείς του δημόσιου τομέα, με ειδική παραπομπή για τον προσδιορισμό τους στο Ν 1256/1982, στους φορείς αυτούς περιλαμβάνονται και οι Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. δ) Υπάλληλοι, που αποσπάσθηκαν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 133 παρ.2 του Ν 1188/1981, 64 του Ν 1416/1984 και 19 παρ.2β του Ν 2344/1995 και συμπλήρωσαν διετία απόσπασης, δεν μπορούν να αποσπασθούν εκ νέου, με βάση το άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, πριν την πάροδο τριετίας από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασης, εκτός εάν συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι, οπότε είναι δυνατή η απόσπασή τους για τέσσερις, κατ’ ανώτατο όριο, μήνες. Η απαγόρευση αυτή δεν ισχύει για τους υπαλλήλους που αποσπάσθηκαν με βάση τις διατάξεις των άρθρων 133 παρ.3 του Ν 1188/1981, 19 παρ.2γ του Ν 2344/1995 και 22 παρ.7α του Ν 2738/1999.