ΕΑΔΗΣΥ/656/2022
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την ανωτέρω Προδικαστική Προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει, όπως ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. 32/2022 Απόφαση της 4ης τακτικής (με τηλεδιάσκεψη) Συνεδρίασης της Ο.Ε της αναθέτουσας αρχής − κατ΄ αποδοχή των, από 02.02.2022 και του, από 11.02.2022. Πρακτικών ελέγχου και αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής − τεχνικών προσφορών» και των οικονομικών προσφορών, αντίστοιχα (Πρακτικό Ι και ΙΙ) της Επιτροπής Διενέργειας του υπόψη Διαγωνισμού, καθώς και κάθε άλλη συναφής προγενέστερη ή μεταγενέστερη πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής που σχετίζεται με την ανωτέρω Απόφαση - η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο: «ΟΔΟΣΤΡΩΣΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΕΝΤΟΣ ΑΝΑΔΑΣΜΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ …», με εκτιμώμενη συνολική αξία 1.911.782,15 ευρώ (δαπάνη εργασιών, ΓΕ&ΟΕ 18%, απρόβλεπτα 15%, απολογιστικά, αναθεώρηση και ΦΠΑ», με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής – χαμηλότερη τιμή (Συστημικός αριθμός Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ: …).
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/1098/2022
«ΟΔΟΣΤΡΩΣΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΕΝΤΟΣ ΑΝΑΔΑΣΜΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ …», προϋπολογισμού 1.541.759,80€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%
ΕΑΔΗΣΥ/1083/2022
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ – ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ TOY ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ, ΜΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ …, συνολικής εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 4.233.559,66 ευρώ
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/82/2017
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ο ως άνω εργολήπτης είχε την ικανότητα για την εκτέλεση χωματουργικών εργασιών της κατηγορίας έργων οδοποιίας, όμως δεν είχε την ικανότητα για την εκτέλεση εργασιών τεχνικών έργων της ίδιας κατηγορίας ούτε για την εκτέλεση εργασιών σωληνώσεων-δικτύων της κατηγορίας υδραυλικών έργων, συνεπώς η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών χωματουργικών εργασιών, ποσού 6.605,91 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ καθώς και κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών οδοστρωσίας, το ποσοστό των οποίων επί της συνολικής αξίας εργασιών υπολείπεται του 10%, ποσού 1.313,95 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ, ενώ δεν είναι νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών τεχνικών έργων, ποσού 2.053,27 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ ούτε κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών σωληνώσεων-δικτύων, ποσού 2.048,48 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ. Εξάλλου, ενόψει του ότι δεν αποδεικνύεται ότι στο πρόσφατο παρελθόν έχουν θεωρηθεί από τον Επίτροπο χρηματικά εντάλματα του Δήμου, παρά το ότι στη διαδικασία ανάθεσης των οικείων έργων είχε εμφιλοχωρήσει η ίδια νομική πλημμέλεια, αβασίμως προβάλλεται ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου πλανήθηκαν συγγνωστώς αναφορικά με την έννοια των εφαρμοσθεισών εν προκειμένω διατάξεων.
ΕΑΔΗΣΥ/1075/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της με αριθμό … από 08.05.2023 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Αναθέτουσας Αρχής, με την οποία αποφασίστηκε η ματαίωση του διαγωνισμού «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ - ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ TOY ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ, ΜΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ …» και η μη εκχώρηση των τελών στην προσφεύγουσα.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/318/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της προηγηθείσας διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ - ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ SMART CITIES, ΜΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.554.044,88 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).(....)Κατά παράβαση των όρων της διακήρυξης, που απαιτούν την «εκτέλεση τουλάχιστον τμήματος σύμβασης τύπου Σ.Ε.Α. δεκαετούς διάρκειας», εκ των οποίων συνάγεται – προκειμένου ο όρος να μην θεωρηθεί αόριστος και απρόσφορος – ότι από το εκτελεσθέν τμήμα πρέπει να αποδεικνύεται εμπειρία του οικονομικού φορέα σε όλα τα στάδια εκτέλεσης μιας τέτοιας σύμβασης, οι υποβληθέντες λογαριασμοί αφορούν, κατά ρητώς διαλαμβανόμενα στις πιστοποιήσεις του ανεξάρτητου συμβούλου, στην προμήθεια και εγκατάσταση λαμπτήρων και φωτιστικών και όχι στη συντήρηση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού με διασφάλιση της ενεργειακής απόδοσης.Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας … ΑΕ για την «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ - ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ SMART CITIES, ΜΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ …»
ΑΕΠΠ/379/2019
Η προσφεύγουσα αίτησε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Δήμου), η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας και την ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο στο διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΔΟΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΟΔΩΝ, ΠΛΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ) ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ» με εκτιμώμενη αξία 128.883,14 € πλέον ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η παρεμβαίνουσα δεν πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής, ιδίως ως προς την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, συγκεκριμένα την έλλειψη προηγούμενης εμπειρίας σε παρόμοιες υπηρεσίες και την αδυναμία διάθεσης του απαιτούμενου οχήματος.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/26/2025
Η Πράξη 26/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «ΒΕΛΤΙΩΣΗ – ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ» στον Δήμο Κιλκίς, με συμβατική δαπάνη 1.432.216,34 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο, εξετάζοντας τον φάκελο που υποβλήθηκε από τον Αναπτυξιακό Οργανισμό ΑΝΕΘ ΑΟΤΑ, διαπίστωσε ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης. Ως εκ τούτου, αναβλήθηκε η έκδοση οριστικής κρίσης και διατάχθηκε η συμπλήρωση του φακέλου με δέκα (10) απαραίτητα στοιχεία. Τα στοιχεία περιλαμβάνουν την προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Κιλκίς και της ΑΝΕΘ ΑΟΤΑ, αποφάσεις έγκρισης, βεβαιώσεις τεχνικής και διαχειριστικής επάρκειας, καθώς και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.
ΑΕΠΠ/276/2019
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης του ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση της δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών 'ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ – ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ SMART CITIES, ΜΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ'. Κατηγορεί την αναθέτουσα αρχή για τεχνητά υψηλό προϋπολογισμό (8.025.208,46 €), τον οποίο θεωρεί αδικαιολόγητο, καθώς υποστηρίζει ότι η αξία του έργου θα έπρεπε να είναι μικρότερη των 2 εκατ. €. Επιπλέον, επικρίνει τον αποκλειστικό όρο απαίτησης εμπειρίας σε Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ), ο οποίος καλύπτεται μόνο από 1-2 εταιρείες στην Ελλάδα, περιορίζοντας σημαντικά τον ανταγωνισμό. Ζητεί επαναπρόκριση με ελάχιστους αναγκαίους όρους για να εξασφαλιστεί πραγματικός ανταγωνισμός.
ΕλΣυνΚλ.Ε/183/2017
Ανάδειξη αναδόχου σε δημόσιο έργο:..Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση της νομιμότητας του αποκλεισμού της εργοληπτικής επιχειρήσεως «....», με προσφερθείσα μέση έκπτωση 41,83%, ως εκ της κατατάξεώς της στην δέκατη όγδοη (18η) θέση του οικείου πίνακα μειοδοσίας ... Περαιτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου συμβάσεως, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής, με την επισήμανση ότι στο σχέδιο συμβάσεως το ποσό των ΓΕ & ΟΕ θα διορθωθεί από το ποσό των 150.078,74 ευρώ, στο ορθό ποσό των 159.078,74 ευρώ.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/86/2025
Η Πράξη 86/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «ΒΕΛΤΙΩΣΗ – ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΣΤΙΣ Τ.Κ. ΑΜΑΡΑΝΤΩΝ ΚΑΙ Τ.Κ. ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ», με προϋπολογισμό 2.326.612,90 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο υλοποιείται από την «ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ο.Τ.Α.» ως φορέα υλοποίησης, σε συνεργασία με τον Δήμο Κιλκίς, μέσω ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, με ανάδοχο την εταιρεία «.. Α.Τ.Ε.Ε.». Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι δεν υπήρξαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάθεσης. Κατά συνέπεια, αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο της προηγούμενης έκδοσης απόφασης ανάληψης υποχρέωσης και την επισήμανση για διόρθωση του ποσού της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης στα 116.330 ευρώ.