×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Εγχειρίδιο Διαδικασιών Διοικητικής Ικανότητας

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εγχειρίδιο Διαδικασιών Διοικητικής Ικανότητας για συγχρηματοδοτούμενα έργα που υλοποιούνται από Περιφέρειες (επικαιροποιημένο) Ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης: 18/1/2017


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ/ΔΗΜΟΙ

Εγχειρίδιο Διαδικασιών Διοικητικής Ικανότητας για συγχρηματοδοτούμενα έργα που υλοποιούνται από τους Δήμους (επικαιροποιημένο) Ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης: 18/1/2017


ΕΥΣΣΕΠ−Ε/οικ.212/2014

Τροποποίηση της α.π. 2/7457/0022/05.5.2014 (ΑΔΑ: ΒΙΦ8Η-ΩΧ8) απόφασης καθορισμού αποζημίωσης των Προέδρων και των Μελών των Ομάδων Αυτεπιστασίας του έργου με ίδια μέσα, χωρίς προσφυγή σε εξωτερικό ανάδοχο με τίτλο «Συλλογή του ρυθμιστικού πλαισίου και αποτύπωση της διοικητικής πρακτικής σε επιλεγμένους τομείς πολιτικής», Υποέργου α/α 2 της Πράξης «Αξιολόγηση ρυθμίσεων που δημιουργούν τα μεγαλύτερα διοικητικά βάρη σε επιλεγμένους τομείς πολιτικής» του Άξονα Προτεραιότητας 02: «Αναβάθμιση της ποιότητας των δημόσιων πολιτικών με τη βελτίωση του ρυθμιστικού πλαισίου και τον ανασχεδιασμό δομών και διαδικασιών στις 3 περιφέρειες σταδιακής εξόδου» της Κατηγορίας Πράξεων «Δράσεις απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών που οδηγούν σε μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων και του διοικητικού κόστους για τις επιχειρήσεις» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007?2013».

2/7457/0022/2014

Καθορισμός αποζημίωσης των προέδρων και των μελών των Ομάδων Αυτεπιστασίας του έργου με ίδια μέσα, χωρίς προσφυγή σε εξωτερικό ανάδοχο με τίτλο «Συλλογή του ρυθμιστικού πλαισίου και αποτύπωση της διοικητικής πρακτικής σε επιλεγμένους τομείς πολιτικής», Υποέργου α/α 2 της Πράξης «Αξιολόγηση ρυθμίσεων που δημιουργούν τα μεγαλύτερα διοικητικά βάρη σε επιλεγμένους τομείς πολιτικής» του Άξονα Προτεραιότητας 02: «Αναβάθμιση της ποιότητας των δημόσιων πολιτικών με τη βελτίωση του ρυθμιστικού πλαισίου και τον ανασχεδιασμό δομών και διαδικασιών στις 3 περιφέρειες σταδιακής εξόδου» της Κατηγορίας Πράξεων «Δράσεις απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών που οδηγούν σε μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων και του διοικητικού κόστους για τις επιχειρήσεις» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013». (Τροποιποιήθηκε από την Αριθ. οικ. ΕΥΣΣΕΠ-Ε/οικ.212/2014)


ΕΑΔΗΣΥ/2/2025

Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων ζητά με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το έργο «...». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάπτυξη δράσεων και υποστήριξη αρμοδίων φορέων για τη βελτίωση της διοικητικής ικανότητας της δημόσιας διοίκησης, με έμφαση σε έργα στους τομείς πληροφορικής, ηλεκτρονικών επικοινωνιών και νέων τεχνολογιών. Η προσφυγή θεμελιώνεται σε ισχυρισμούς ότι η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της Διακήρυξης, ιδίως ως προς την τεκμηρίωση τεχνικών προδιαγραφών, τη χρήση συγκεκριμένων λειτουργιών και την υποβολή αμεταφράστων εγγράφων. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.000.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).


ΕΑΔΗΣΥ/127/2025

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με ημερομηνία .../.../2024, η οποία έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας για το Τμήμα Α' της σύμβασης προμήθειας «...» συνολικής εκτιμώμενης αξίας ... ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια με υποδιαίρεση σε τέσσερα τμήματα, εκ των οποίων το Τμήμα Α' έχει εκτιμώμενη αξία 1.030.000 ευρώ. Η προσφεύγουσα προσβάλλει την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, ισχυριζόμενη ότι τα μέλη της ομάδας έργου της τελευταίας δεν κατέχουν την απαιτούμενη εμπειρία ως προς τη διάρκεια απασχόλησης (5 έτη για 4 στελέχη και 2 έτη για 2 στελέχη), καθώς υπολογίζονται διπλά οι ανθρωπομήνες ταυτόχρονης εργασίας σε διαφορετικά έργα, χωρίς να καλύπτεται το ημερολογιακό διάστημα που ορίζει η Διακήρυξη.


ΝΣΚ/203/2012

Υπάλληλοι ΟΤΑ – «Καλλικράτης» – Περιφέρειες – Μεταφορά προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από τις λυθείσες νομαρχιακές επιχειρήσεις – Έγκριση της τροποποίησης του Οργανισμού Περιφερειών κατ’ άρθρο 241 Ν. 3852/2010 – Έλεγχος νομιμότητας ή μη των πράξεων μεταφοράς από τον Υπ. Εσωτερικών – Ανάκληση ή μη δημοσιευμένων πράξεων. Κατά το στάδιο της εγκρίσεως από τον Υπουργό Εσωτερικών της τροποποιήσεως του Οργανισμού Περιφέρειας, σύμφωνα με το άρθρο 241 του Ν. 3852/2010, με περιεχόμενο την σύσταση προσωποπαγών θέσεων για την κατάταξη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, το οποίο μεταφέρθηκε στη Περιφέρεια με απόφαση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 199 του Ν. 3852/2010 και 44 παρ. 4 του Ν. 3979/2011, η οικεία υπηρεσία του Υπ. Εσωτερικών δεν είναι αρμόδια να ελέγξει και να απορρίψει τις περιπτώσεις μεταφοράς προσωπικού, του οποίου η σχέση εργασίας κατέστη αορίστου χρόνου χωρίς την τήρηση των νομίμων διαδικασιών. (ομοφ.)


ΔΔΟ/α/89819/1372/Φ.4/2020

Απλούστευση και ένταξη διαδικασιών αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Σύστημα των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.).

Δ30/Α3/314952/2021 - ΦΕΚ: 5275/Β/12.11.2021  Άρθρο 13 Καταργούμενες Διατάξεις 1. Από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης, καταργούνται τα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία ΔΔΟ/α/89819/1372/Φ.4/2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών «Απλούστευση και ένταξη διαδικασιών αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Σύστημα των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.)» (Β’ 2075) και τα Παραρτήματα αυτής σε ό,τι αφορά την ίδρυση και λειτουργία σχολών/ κέντρων επαγγελματικής κατάρτισης για τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) σε οδηγούς οχημάτων μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.

Από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης, τα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία ΔΔΟ/ α/89819/1372/Φ.4/2020  και στα Παραρτήματα αυτής, σε ό,τι αφορά την ίδρυση και λειτουργία σχολών οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ή υποκαταστημάτων αυτών και των Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών (ΚΕ.ΘΕ.Υ.Ο.) καταργούνται με την παρ. 3 του άρθρου 12 της Δ30/A3/276110/2021  - ΦΕΚ: 4742/Β/14.10.2021


ΝΣΚ/154/2000

Δημόσια έργα. Υποχρέωση και προϋποθέσεις αποστολής ειδικής προσφυγής, η οποία απευθύνθηκε σε αναρμόδιο όργανο, από ενδιαφερόμενο φυσικό ή νομικό πρόσωπο, στο αρμόδιο, για την εξέτασή της όργανο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ρεντζεπέρης, Νομικός Σύμβουλος Εάν σε εκδιδόμενη ατομική διοικητική πράξη, η οποία εντάσσεται στη διαδικασία επιλογής αναδόχου για την κατασκευή ενός δημοσίου έργου, δεν αναφέρεται η υπάρχουσα δυνατότητα και προθεσμία άσκησης ειδικής διοικητικής προσφυγής και το όργανο που πρέπει να απευθυνθεί, και ο ενδιαφερόμενος την απευθύνει σε αναρμόδιο όργανο, το τελευταίο είναι υποχρεωμένο να την διαβιβάσει στο αρμόδιο όργανο, το οποίο οφείλει να εκδόσει την απόφασή του, εντός ανατρεπτικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την ημερομηνία που περιήλθε η προσφυγή σ αυτό.


ΝΣΚ/335/2014

α) Αντιμετώπιση της αίτησης ακύρωσης ή τροποποίησης φορολογικής εγγραφής του άρθρου 75 του ν. 2238/1994, μετά την 1/1/2014. β) Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 18 παρ.2 του ν. 4223/2013, που χορήγησαν στα μέλη της Ακαδημίας Αθηνών απαλλαγή από φορολογικές προσαυξήσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Μετά την 1/1/2014, ο προϊστάμενος της φορολογικής αρχής δεν δύναται να κάνει αποδεκτή αίτηση ακύρωσης ή τροποποίησης φορολογικής εγγραφής του άρθρου 75 του ν. 2238/1994, οποτεδήποτε και αν υποβλήθηκε αυτή, λόγω κατάργησης της διαδικασίας του εν λόγω άρθρου από την προαναφερόμενη ημερομηνία και εντεύθεν. β) Οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ.2 του ν. 4223/2013, οι οποίες (υπό τις περιοριστικώς τασσόμενες σε αυτές χρονικές και άλλες προϋποθέσεις) χορήγησαν, το δικαίωμα στα μέλη της Ακαδημίας Αθηνών να ζητήσουν την απαλλαγή τους από τις φορολογικές προσαυξήσεις που επιβλήθηκαν εις βάρος τους κατά τη φορολόγηση των εξόδων κίνησης του άρθρου 11 της παρ.3α του ν. 2327/1995, δεν καταργήθηκαν, σιωπηρά, εξαιτίας της κατάργησης των διαδικασιών συμβιβασμού και ακύρωσης οριστικής φορολογικής εγγραφής του άρθρου 75 του ν. 2238/1994. (ομόφ.)


ΔΕΚ/C-315/2001

Προσέγγιση των νομοθεσιών - Διαδικασίες συνάψεως συμβάσεων κρατικών προμηθειών - Οδηγία 93/36 - Ανάθεση του αντικειμένου της συμβάσεως - Κριτήρια αναθέσεως - Απαίτηση της αναθέτουσας αρχής να έχει τη δυνατότητα να εξετάζει το προϊόν που αποτελεί αντικείμενο της προσφοράς εντός ορισμένης χιλιομετρικής ακτίνας - Δεν επιτρέπεται.Σχετ.ΣτΕ/100/2009Περίληψη 1. Η οδηγία 89/665, για τον συντονισμό των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων περί της εφαρμογής των διαδικασιών [εκδικάσεως] προσφυγής στον τομέα της σύναψης συμβάσεων κρατικών προμηθειών και δημοσίων έργων, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 92/50, για τον συντονισμό των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών, δεν εμποδίζει όπως - στο πλαίσιο μέσου ένδικης προστασίας που ασκήθηκε από υποβαλόντα προσφορά προκειμένου να διαπιστωθεί, με σκοπό να του καταβληθεί μεταγενέστερα αποζημίωση, η παρανομία της αποφάσεως περί αναθέσεως δημοσίας συμβάσεως - η αρμόδια αρχή της διαδικασίας προσφυγής εγείρει αυτεπαγγέλτως το παράνομο άλλης αποφάσεως της αναθέτουσας αρχής πλην της προσβαλλόμενης από τον υποβαλόντα προσφορά. Αντιθέτως, η οδηγία αυτή εμποδίζει όπως η εν λόγω αρχή απορρίπτει το αίτημά του με το αιτιολογικό ότι, λόγω της εγερθείσας αυτεπαγγέλτως παρανομίας, η διαδικασία διαγωνισμού ήταν οπωσδήποτε παράτυπη και η ενδεχόμενη ζημία του προσφέροντος θα είχε έτσι προκληθεί ακόμα και χωρίς την παρανομία που αυτός προβάλλει. ( βλ. σκέψη 56, διατακτ. 1 ) 2. Η οδηγία 93/36, περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων δημοσίων προμηθειών, εμποδίζει όπως, στο πλαίσιο διαδικασίας αναθέσεως δημοσίας συμβάσεως προμηθειών, η αναθέτουσα αρχή λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των συστάσεων σχετικά με τα προϊόντα που οι υποψήφιοι προσφέρουν σε άλλους πελάτες όχι ως κριτήριο εξακριβώσεως της ικανότητας αυτών να εκτελέσουν την εν λόγω σύμβαση, αλλά ως κριτήριο αναθέσεως της εν λόγω συμβάσεως. Πράγματι, η υποβολή ενός καταλόγου των κυριοτέρων παραδόσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά τα τελευταία τρία έτη, που αναφέρει το ποσό, την ημερομηνία και τον δημόσιο ή ιδιωτικό αποδέκτη, περιλαμβάνεται ρητά μεταξύ των αποδεικτικών αναφορών ή αποδεικτικών στοιχείων που, βάσει του άρθρου 23, παράγραφος 1, στοιχείο α_, της εν λόγω οδηγίας, μπορούν να απαιτούνται για να δικαιολογήσουν την τεχνική ικανότητα των προμηθευτών. Εξάλλου, ένας απλός κατάλογος αναφορών, ο οποίος περιλαμβάνει αποκλειστικά την ταυτότητα και τον αριθμό των προγενέστερων πελατών των υποψηφίων, δεν περιλαμβάνει όμως άλλες διευκρινίσεις σχετικά με τις πραγματοποιηθείσες στους πελάτες αυτούς παραδόσεις, δεν παρέχει καμιά ένδειξη που να επιτρέπει να εξακριβωθεί η πλέον συμφέρουσα οικονομικώς προσφορά, κατά την έννοια του άρθρου 26, παράγραφος 1, στοιχείο β_, της οδηγίας 93/36, και, επομένως, δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει κριτήριο αναθέσεως κατά την έννοια της διατάξεως αυτής. ( βλ. σκέψεις 65-67, διατακτ. 2 ) 3. Η οδηγία 93/36, περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων δημοσίων προμηθειών, εμποδίζει όπως, στο πλαίσιο δημοσίας συμβάσεως προμηθειών, η απαίτηση όπως τα προϊόντα τα οποία αποτελούν αντικείμενο των προσφορών μπορούν να ελεγχθούν από την αναθέτουσα αρχή εντός συγκεκριμένης χιλιομετρικής αποστάσεως από τον τόπο εγκαταστάσεως της τελευταίας χρησιμοποιείται ως κριτήριο αναθέσεως της εν λόγω συμβάσεως. Πράγματι, αφενός, από το άρθρο 23, παράγραφος 1, στοιχείο δ_, της οδηγίας 93/36 προκύπτει ότι, στο πλαίσιο δημοσίας συμβάσεως προμηθειών, οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να απαιτήσουν την υποβολή δειγμάτων, περιγραφών και/ή φωτογραφιών των προς προμήθεια προϊόντων ως αποδεικτικών αναφορών ή αποδεικτικών στοιχείων της τεχνικής ικανότητας των προμηθευτών προς εκτέλεση της οικείας συμβάσεως. Αφετέρου, ένα τέτοιο κριτήριο δεν είναι ικανό να επιτρέψει την εξακρίβωση της πλέον συμφέρουσας οικονομικώς προσφοράς, κατά την έννοια του άρθρου 26, παράγραφος 1, στοιχείο β_, της εν λόγω οδηγίας και, επομένως, δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει κριτήριο αναθέσεως κατά την έννοια της διατάξεως αυτής. ( βλ. σκέψεις 71-72, 74, διατακτ. 3 )