Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.1/52/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3996/2011

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Μη κανονική η καταβολή από Υπουργείο σε αποχωρούντες υπαλλήλους του της εφάπαξ αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, καθόσον οι αποφάσεις καταβολής προσωρινής σύνταξης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 3996/2011 (ΦΕΚ Α' 170/2011), δεν αποτελούν νόμιμο δικαιολογητικό για την καταβολή της ανωτέρω αποζημίωσης, διότι από αυτές δεν προκύπτει ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι πληρούν τις προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης και κατ' επέκταση, για τη λήψη της εντελλόμενης προς αυτούς αποζημίωσης, όπως τούτο απαιτείται από τη σχετική διάταξη του π.δ. 410/1988.(Όμοιες οι 53, 97 και 104/2015 Πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου και 277/2015 του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα.)

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

EΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)60/2014

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ.: Μη νόμιμη καταβολή χρηματικού εντάλματος πληρωμής, που αφορά την καταβολή ποσού ως αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησής σε τρεις υπαλλήλους του Δήμου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με την αιτιολογία ότι οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι κανονικές, καθόσον οι επισυναπτόμενες αποφάσεις των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών περί προσωρινής καταβολής σύνταξης στους φερόμενους ως δικαιούχους, δεν είναι κατάλληλα δικαιολογητικά των δαπανών αυτών.(....)Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι ανωτέρω αποφάσεις καταβολής προσωρινής σύνταξης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 3996/2011, δεν αποτελούν νόμιμο δικαιολογητικό για την καταβολή από το Δήμο της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης στους αποχωρούντες υπαλλήλους του, καθόσον από αυτές δεν προκύπτει με σαφήνεια ότι οι εν λόγω υπάλληλοι πληρούν τις προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης και κατ’ επέκταση, για τη λήψη της εντελλόμενης προς αυτούς αποζημίωσης. 


ΕΣ/ΚΠΕ/Τμ.1/1/2018

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΛΟΓΩ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣΜε τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι η 302/2016/457/16.12.2016 απόφαση του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. περί καταβολής προσωρινής σύνταξης στη φερόμενη ως δικαιούχο υπάλληλο, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 3996/2011, δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για την καταβολή σ’ αυτήν αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, καθόσον, από την απόφαση αυτή, δεν προκύπτει με σαφήνεια ότι η εν λόγω υπάλληλος πληροί τις προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης και, κατ’ επέκταση, για τη λήψη της εντελλόμενης αποζημίωσης. 


75302/0092/2013

Προκαταβολή σύνταξης στους αποχωρούντες λόγω συνταξιοδότησης υπαλλήλους - λειτουργούς του Δημοσίου.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/191/2019

Καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας παρίσταται βάσιμος. Η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι από τα δικαιολογητικά του χρηματικού εντάλματος δεν προκύπτει ότι έχει εκδοθεί απόφαση κανονισμού σύνταξης στη φερόμενη ως δικαιούχο της αποζημίωσης, ενώ δεν προκύπτει ούτε η απονομή προσωρινής σύνταξης. Επομένως, τα όργανα της συνταξιοδοτικής διοίκησης δεν έχουν αποφανθεί σχετικά με τη συνδρομή των προϋποθέσεων λήψης σύνταξης από την πρώην εργαζομένη στο Δήμο, το οποίο συνιστά προϋπόθεση νόμιμης καταβολής της αποζημίωσης αυτής.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/92/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ λόγω συνταξιοδότησης: Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988, από Νοσοκομείο σε υπάλληλό του με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., που μετατάχθηκε σε αυτό, δυνάμει των διατάξεων του ν. 2636/1998 (ΦΕΚ Α΄ 198/1998), από την Ανώνυμη Εταιρεία Αξιοποίησης Περιουσίας, στην οποία είχε προηγουμένως μεταφερθεί από Υπηρεσία Αυτεπιστασίας του, καθόσον νομίμως ελήφθη υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης του ανωτέρω υπαλλήλου και τον προσδιορισμό του ύψους της, πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο Νοσοκομείο και ο χρόνος προϋπηρεσίας του στην Ανώνυμη Εταιρεία Αξιοποίησης Περιουσίας και στην Υπηρεσία Αυτεπιστασίας  (άρθρα 22 και 28 του ν. 2636/1998 και  Πρακτ. Ολομ. Ελ. Σ 3ης Γεν. Συν./4.3.2015).


ΕλΣυν/Τμ.1/29/2014

Αποζημίωση συνταξιοδότησης.(...)Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, το προσωπικό των Δήμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που δεν υπάγεται για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλιση του Δημοσίου, όταν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις για λήψη σύνταξης από τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο υπάγεται, δικαιούται από την υπηρεσία του αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, η οποία υπολογίζεται όπως η αποζημίωση λόγω καταγγελίας, μειωμένη κατά τα προβλεπόμενα στο νόμο.  Η επικουρική ασφάλιση και η συμπλήρωση των προϋποθέσεων απόληψης επικουρικής σύνταξης δεν αποτελεί προϋπόθεση, αλλά συνιστά περίπτωση περαιτέρω περιορισμού της μειωμένης αποζημίωσης.  Αντιθέτως, η υπαγωγή του αποχωρούντος υπαλλήλου σε φορέα που έχει ως σκοπό τη χορήγηση στους ασφαλισμένους του εφάπαξ βοηθήματος, δεν κωλύει ούτε περιορίζει την παράλληλη καταβολή σε αυτόν της ανωτέρω αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης (ΑΠ 1720/2012, ΝΣΚ 112/1997, Ε.Σ. Κλ. Τμ. VΙΙ Πρακτικά Συν. 7η/12.3.2013).   (...)Επιπλέον, οι διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 103/1975 (Α΄167) τις οποίες επικαλείται μεταξύ άλλων η Επίτροπος και οι οποίες αποκλείουν την παράλληλη καταβολή στους αποχωρούντες υπαλλήλους άλλου εφ’ άπαξ χρηματικού βοηθήματος ή αποζημιώσεως, αφορούν αποκλειστικά στο βοήθημα που χορηγείται βάσει των διατάξεων του νόμου αυτού και δεν εφαρμόζονται στην προκειμένη περίπτωση. Τέλος, ο λόγος περί αντίθεσης στην αρχή της ισότητας προβάλλεται αορίστως, επιπλέον δε, η κρίσιμη διάταξη, η οποία είναι γενική, εφαρμόζεται αδιακρίτως σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και δεν προκύπτει ότι εισάγει διαφορετική μεταχείριση μεταξύ υπαλλήλων που βρίσκονται σε όμοιες συνθήκες.  

Σ 40/32/92765/2020

Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρ. 28 παρ. 10 του ν.4670/2020 (ΦΕΚ 43 τ. Α΄) περί παροχής δυνατότητας υποβολής νέας αίτησης συνταξιοδότησης στις περιπτώσεις αναστολής καταβολής της σύνταξης του άρθρ. 37 του ν.3996/2011.ΑΔΑ:Φ80000/οικ12708/557/2020


ΕλΣυν.Κλ.1/83/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.λόγω συνταξιοδότησης:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 (Α'191), σε υπαλλήλους του Δημοσίου, με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., οι οποίοι μετατάχθηκαν σε αυτό από τις εταιρείες .. και .., δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 16 του ν. 3891/2010 (ΦΕΚ Α' 163/2010), καθόσον νομίμως λαμβάνεται υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας τους στο Δημόσιο και ο χρόνος υπηρεσίας τους στις ανωτέρω εταιρείες (άρθρο 4 παρ. 10 του ν. 4002/2011, ΦΕΚ Α' 180/2011 και Πρακτικά της 3ης ΓΕΝ. ΣΥΝ/4.3.2015 Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου).(Όμοιες οι 93, 94 και 100/2015 Πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου.)


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)145/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης από ΔΕΥΑ σε υπάλληλο με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ. λόγω αποχώρησής της από την επιχείρηση, μετά τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων λήψης απ' αυτήν πλήρους σύνταξης γήρατος, καθόσον προσκομίσθηκε η απόφαση από την οποία προκύπτει ότι η ανωτέρω υπάλληλος πληροί τις προϋποθέσεις για τη λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος και κατ’ επέκταση, για τη λήψη της εντελλόμενης προς αυτήν αποζημίωσης.


Ελσυν/Κλ.7/69/2016

Καταβολή αποζημίωσης βάσει των διατάξεων του άρθρου 8 του ν. 3198/1955.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ο λόγος διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου περί μη κανονικότητας της εντελλόμενης με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνης είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Και τούτο, διότι η προσκομισθείσα βεβαίωση του Διευθυντή Συντάξεων και Ασφάλισης του Ε.Τ.Α.Α. και η ως άνω ασφαλιστική ενημερότητα, παρά τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο, αποτελούν κατάλληλα δικαιολογητικά για την καταβολή στο φερόμενο ως δικαιούχο της επίμαχης αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, καθώς από το συνδυασμό τους προκύπτει με σαφήνεια ότι πληροί αυτός τις προϋποθέσεις   για τη λήψη σύνταξης και, κατ’ επέκταση, για τη λήψη της εντελλόμενης αποζημίωσης.