×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/153/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Όμως, όπως βάσιμα προβάλλει η Επίτροπος, η εντελλόμενη με το ένταλμα αυτό δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι η δυνατότητα παράτασης της αρχικής σύμβασης δεν είχε προβλεφθεί στη διακήρυξη του προηγηθέντος πρόχειρου διαγωνισμού, τυχόν δε πρόβλεψή της, θα καθιστούσε επιβεβλημένη, κατά νόμο, τη διενέργεια τακτικού διαγωνισμού, αφού η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη των προς ανάθεση υπηρεσιών θα ανερχόταν, χωρίς Φ.Π.Α., σε 73.500 ευρώ (4.900 ευρώ Χ 15 μήνες), υπερβαίνουσα το ποσό των 60.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι το οποίο είναι επιτρεπτή η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού, σύμφωνα με το άρθρο 133 παρ. 1 του ν. 4270/2014. Εντούτοις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο Δήμαρχος ... δεν προέβη στη σύναψη της ανωτέρω σύμβασης παράτασης με πρόθεση καταστρατήγησης του νόμου, αλλά λόγω συγγνωστής πλάνης, οφειλόμενης στο γεγονός ότι η παράταση της αρχικής σύμβασης, αφενός προβλεπόταν ρητά στο κείμενό της, αφετέρου είχε κατά τα ανωτέρω εγκριθεί τόσο από την Οικονομική Επιτροπή, δια της διάθεσης της σχετικής πίστωσης, όσο και από το Δημοτικό Συμβούλιο. Συνεπώς, δικαιολογείται στην προκειμένη περίπτωση η θεώρηση του επίμαχου χρηματικού εντάλματος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)183/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΑΓΟΡΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ΑΕΙ σε ιδιωτική επιχείρηση για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης για την κάλυψη των αναγκών του, καθόσον μη νομίμως συνήφθη η ανωτέρω προμήθεια μέσω πρόχειρου διαγωνισμού αντί της πραγματοποίησής της μέσω διενέργειας ενιαίου ανοικτού τακτικού διαγωνισμού, διότι η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη του εν λόγω πρόχειρου διαγωνισμού, καθώς και του προκηρυχθέντος με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής ανοιχτού επαναληπτικού διαγωνισμού, οι οποίοι αμφότεροι αφορούσαν στην προμήθεια από την Περιφερειακή Ενότητα  ομοειδών κατά την αντίληψη των συναλλαγών αγαθών, υπερέβη, σε ετήσια βάση, το όριο των 60.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), μέχρι του οποίου επιτρέπεται η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού (άρθρο 2 παρ. 12 και 13 του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσας Π1/3305/3.11.2010 ΦΕΚ Β΄ 1789/2010 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας).


ΕλΣυν.Τμ7(ΚΠΕ)398/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΑΓΟΡΕΣ:Α. Νόμιμη η δαπάνη που αφορά την εξόφληση ποσού από Δήμο σε ιδιωτική επιχείρηση για την προμήθεια χριστουγεννιάτικου ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, καθόσον για την προμήθεια των ανωτέρω ειδών χριστουγεννιάτικου ηλεκτρολογικού εξοπλισμού (αξίας 27.000 ευρώ συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ), τηρήθηκε η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού (Π1/3305/3.11.2010 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ΦΕΚ Β΄ 1789/2010).Β. Μη νόμιμη η δαπάνη που αφορά εξόφληση της ίδιας εταιρείας για την προμήθεια χριστουγεννιάτικου διάκοσμου, καθόσον η προμήθεια των ειδών αυτών ανατέθηκε απευθείας, παρά το γεγονός ότι η συνολική δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου σε υλικά χριστουγεννιάτικου στολισμού γενικά για το έτος 2014, υπερέβαινε το ποσό των 15.000 ευρώ συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ, πέραν του οποίου απαιτείται η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού (27319/18.7.2002 απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Ανάπτυξης, ΦΕΚ Β΄ 945/2002).


ΕλΣυν.Τμ.7/115/2010

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑ:Από τα ανωτέρω εκτιθέμενα πραγματικά περιστατικά, το Τμήμα κρίνει ότι τα επίμαχα έργα, που εκτελέστηκαν στο Δήμο …, δεν είναι χωριστά και αυτοτελή έργα, αλλά αποτελούν ένα ενιαίο δημοτικό έργο, διότι περιλαμβάνουν παρεμφερείς εργασίες για την κατασκευή τους – ήτοι κυρίως εργασίες οδοποιίας και οικοδομικές που σκοπό έχουν την αντιμετώπιση προβλημάτων απορροής των ομβρίων υδάτων -  οι οποίες εκτελούνται στον ίδιο γεωγραφικό χώρο (Δ.Δ. ..), κατά την ίδια χρονική περίοδο, επιπλέον δε ανατέθηκαν την ίδια ημερομηνία (22.6.2009). Κατά συνέπεια, δεν είναι νόμιμη η κατάτμηση του ενιαίου αυτού έργου σε τρία επιμέρους έργα, με σκοπό την αποφυγή διενέργειας δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού και την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού, δεδομένου ότι ναι μεν ο προϋπολογισμός καθενός από τα τρία αυτά έργα δεν υπερβαίνει το ποσό που τίθεται από τις προαναφερόμενες διατάξεις ως όριο για την προσφυγή στη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού (45.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.), πλην όμως ο προϋπολογισμός της συνολικής τους δαπάνης ανέρχεται στο ποσό των 135.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α., που υπερβαίνει το προαναφερόμενο όριο για τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού..


ΕλΣυν.Κλ.4/49/2015

ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.Διαδικασία ανάθεσης - Όργανα:Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Υπουργείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή τεχνικής συνδρομής για επίβλεψη των εργασιών επιθεώρησης οπτικού συστήματος των ενόπλων δυνάμεων, καθόσον νομίμως οι ανωτέρω υπηρεσίες ανατέθηκαν στην άνω εταιρεία, κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού, διότι ανεξαρτήτως της συνδρομής ή μη τεχνικών λόγων ή λόγων που σχετίζονται με την προστασία δικαιωμάτων αποκλειστικότητας, η ετήσια δαπάνη αυτών δεν υπερέβη σε ετήσια βάση το ποσό των 60.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), μέχρι το οποίο είναι επιτρεπτή άνευ ετέρου, η προσφυγή στην διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού (άρθρο 2 παρ. 12 και 13 του ν. 2286/1995, σε συνδυασμό με εκείνες της Π1/3305/2010 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ΦΕΚ Β' 1789/2010).


ΕλΣυν.Κλ.4/111/2016

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με δεδομένα αυτά ..(...) μη νομίμως, όπως βασίμως προβάλλει η Επίτροπος με τον πρώτο λόγο διαφωνίας της, οι επίμαχες υπηρεσίες ανατέθηκαν με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης και όχι του ανοικτού διαγωνισμού, καθότι αφενός η συνολική αξία των αντίστοιχων υπηρεσιών του ανωτέρω Νοσοκομείου σε ετήσια βάση ανέρχεται στο ποσό των 141.503,96 ευρώ με ΦΠΑ, κι επομένως υπερβαίνει, χωρίς τον αναλογούντα ΦΠΑ, τόσο το ποσό των 20.000 ευρώ όσο και το ποσό των 60.000 ευρώ, μέχρι τα οποία είναι επιτρεπτή η ανάθεσή τους με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης ή του πρόχειρου διαγωνισμού, αντίστοιχα, χωρίς άλλες προϋποθέσεις, αφετέρου δεν συντρέχουν επείγουσες ανάγκες, οφειλόμενες σε απρόβλεπτες περιστάσεις, οι οποίες δεν ανάγονται σε υπαιτιότητα του Νοσοκομείου και καθιστούν ανέφικτη τη διενέργεια σχετικού ανοικτού διαγωνισμού..


ΕλΣυν.Κλ.7/20/2015

Ανάθεση - Διαδικασία διαγωνισμού - κατάτμηση:Μη νόμιμη η καταβολή μέρους αμοιβής ιδιωτικής εταιρείας από Δήμο για την προμήθεια ανιονικού πολυηλεκτρολύτη και χημικού υλικού, καθόσον πρόκειται κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, για ομοειδή αγαθά, τα οποία εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία αγαθών (κατηγορία γένους) «χημικά προϊόντα», η δε συνολική δαπάνη για την προμήθειά τους, υπερβαίνει το τιθέμενο με την ΚΥΑ 27319/18.7.2002 (ΦΕΚ Β', 945) όριο των 15.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α., άνω του οποίου απαιτείται, η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού.


ΕΣ/Τ4/93/2014

Απευθείας ανάθεση.Η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όπως βάσιμα προβάλλει ο Επίτροπος με τον πρώτο ως άνω λόγο άρνησης θεώρησης, αφού, ενόψει του συνολικού ποσού (31.185 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.) που απαιτείτο για την κατά το άνω έτος κάλυψη των σχετικών αναγκών του Νοσοκομείου, ήταν κατά νόμο επιβεβλημένη η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού, δοθέντος ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή οφειλομένων σε απρόβλεπτες περιστάσεις επειγουσών αναγκών.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/52/2017

Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής.(...)Οι προαναφερόμενες υπηρεσίες και παρακολουθηματικές αυτών προμήθειες είναι, κατά τη φύση τους, αλλά και σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και την αντίληψη των συναλλαγών, ομοειδείς. Τούτο διότι αναφορικά με: α) την ανατεθείσα με την 3015/2015 σύμβαση για τη συντήρηση μηχανογραφικού εξοπλισμού του Νοσοκομείου, ποσού 18.900 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), β) την ανατεθείσα με την 3016/2015 σύμβαση για τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη εξοπλισμού του πληροφοριακού δικτύου, ποσού 7.950 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), γ) τη δαπάνη ποσού 1.120,00 ευρώ για την παροχή υπηρεσιών εγκατάστασης τεσσάρων θέσεων εργασίας και επισκευής σε 3 κατανεμητές για την κάλυψη των αναγκών του Τμήματος Πληροφορικής, (ΤΠΥ981/2.3.2015 τιμολόγιο) και δ) τη δαπάνη ποσού 690,00 ευρώ για την παροχή υπηρεσιών εγκατάστασης τριών θέσεων εργασίας και επισκευή τριών κατανεμητών, (ΤΠΥ987/26.3.2015 τιμολόγιο), όλες οι προαναφερόμενες υπηρεσίες εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία της παροχής υπηρεσιών δικτύων ηλεκτρονικών υπολογιστών.(...)Κατόπιν των ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙ, μη νομίμως συνήφθησαν οι σχετικές συμβάσεις (3015/2015 και 3016/2016) και ανατέθηκαν εξωσυμβατικώς οι αναφερόμενες στη σκέψη ΙΙΙ υπό στοιχείο iii υπηρεσίες και προμήθειες, στην ίδια φερόμενη ως δικαιούχο των χρηματικών ενταλμάτων εταιρεία, μεμονωμένα και κατά παράκαμψη των διατυπώσεων του πρόχειρου διαγωνισμού, αφού η συνολική ετήσια δαπάνη του Νοσοκομείου για την κάλυψη των αναγκών του σε παροχή υπηρεσιών δικτύου ηλεκτρονικών υπολογιστών και προμήθεια παρακολουθηματικών και συναφών προϊόντων, υπερέβη το όριο των 20.000 ευρώ, πέραν του οποίου επιβάλλεται η διενέργεια τουλάχιστον πρόχειρου διαγωνισμού. Ως πρόχειρος διαγωνισμός δεν νοείται δε η εν προκειμένω τηρηθείσα πρακτική της συλλογής προσφορών, χωρίς να έχει προηγηθεί για τη διενέργεια του πρόχειρου διαγωνισμού έκδοση διακήρυξης, στην οποία να προσδιορίζεται επακριβώς το αντικείμενο των υπό ανάθεση υπηρεσιών και προμηθειών και η προϋπολογιζόμενη δαπάνη αυτών. Συνεπώς, μη νομίμως διενεργήθηκαν οι εν λόγω αναθέσεις, συνολικού ποσού 32.938,50 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), με επιμερισμό των αναγκών του Νοσοκομείου και κατά παράκαμψη των διατυπώσεων τουλάχιστον του πρόχειρου διαγωνισμού.


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)35/2015

Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ν.π.δ.δ. σε ατομική επιχείρηση για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, καθόσον: α) η συνολική ετήσια δαπάνη των ανωτέρω υπηρεσιών δεν  υπερβαίνει το όριο των 60.000,00 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι δυνατή, σύμφωνα με τις διατάξεις της Π1/3305/2010 (ΦΕΚ Β΄ 1789) υπουργικής απόφασης η ανάθεση παροχής υπηρεσιών με πρόχειρο διαγωνισμό, κατά παράκαμψη της διαγωνιστικής διαδικασίας και β) με τη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού κατά το άρθρο 2 παρ. 4 του π.δ. 118/2007 μόνες προϋποθέσεις, είναι η διενέργεια του διαγωνισμού από τριμελή επιτροπή και η υποβολή από τους συμμετέχοντες έγγραφων προσφορών, χωρίς μάλιστα να απαιτείται δημοσίευση της οικείας προκήρυξης


ΕλΣυν.Κλ.4/48/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Παρατηρητήριο Τιμών:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια υγειονομικού υλικού (ιατρικών αερίων), καθόσον: α) μεταξύ των προμηθευθέντων ειδών δεν περιλαμβάνεται η προμήθεια πρωτοξειδίου του αζώτου, περιλαμβάνεται όμως η προμήθεια αερίου ιατρικού οξυγόνου σε τιμή η οποία υπερβαίνει την αντίστοιχη τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών (άρθρο 13 του ν. 3918/2011, ΦΕΚ Α' 31/2011, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 14 παρ. 7 του ν. 4052/2012, ΦΕΚ Α' 41/2012) και β) μη νομίμως περιλήφθηκε στη σύμβαση όρος περί επιβάρυνσης του Νοσοκομείου με έξοδα εμφιάλωσης μικρών φιαλών αερίου ιατρικού οξυγόνου, συνολικού ποσού 11.193,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), δεδομένου ότι η διακήρυξη του πρόχειρου διαγωνισμού δεν περιείχε καμία αναφορά σε τέτοιου είδους επιβαρύνσεις, ενώ, περαιτέρω, το ανωτέρω έξοδο επιβαρύνει επιπρόσθετα την ήδη υπερβαίνουσα την τιμή του Παρατηρητηρίου.