Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/243/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προμήθεια υγρού οξυγόνου: (...)Η ανωτέρω δε ανάδοχος εταιρεία παρέδωσε (προμήθευσε) στο Νοσοκομείο στις 27.6.2014, 4.7.2014, 11.7.2014, 17.7.2014 και 1.8.2014 ποσότητες υγρού οξυγόνου εκ των 133.000 κυβικών μέτρων της συνολικής συμβατικής ποσότητας υγρού οξυγόνου της ως άνω αρχικής σύμβασης, η παράδοση των 109.980 κυβικών μέτρων εκ των οποίων είχε ήδη ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τα ανωτέρω, πριν από την έναρξη των παραδόσεων αυτών, αντί τιμής 0,82 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α., η πληρωμή της προμήθειας των οποίων εντέλλεται με το 480/2015 ένταλμα του Νοσοκομείου. Στις δε 8.8.2014, 19.8.2014, 27.8.2014, 5.9.2014, 12.9.2014 παρέδωσε, επίσης, ποσότητες υγρού οξυγόνου εκ της ως άνω συνολικής συμβατικής ποσότητας της ως άνω αρχικής σύμβασης αντί της ίδιας ως άνω τιμής (0,82 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α.), η πληρωμή της προμήθειας των οποίων εντέλλεται με το 479/2015 ένταλμα του Νοσοκομείου, καθώς και νέες ποσότητες υγρού οξυγόνου, συνολικής αξίας 3.819,15 ευρώ με Φ.Π.Α., που αφορούν το μετά τη λήξη του συνόλου της ως άνω συμβατικής ποσότητας υγρού οξυγόνου της ως άνω αρχικής σύμβασης χρονικό διάστημα (μετά τις 12.9.2014), στο πλαίσιο της ως άνω μέχρι 24.12.2014 παράτασής της, στις 22.9.2014 και 30.9.2014, η πληρωμή της προμήθειας των οποίων επίσης εντέλλεται με το τελευταίο ως άνω ένταλμα του Νοσοκομείου (479/2015), στην συμφωνηθείσα όμως στο πλαίσιο της επίμαχης παράτασης νέα τιμή των 0,69 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α. Ενόψει αυτών, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα  πληρωμής του ως άνω Νοσοκομείου του ΕΣΥ δεν υπάγονται στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, καθώς το μεν ένα εξ αυτών (480/2015) αφορά δαπάνες πληρωμής με επόμενο του πρώτου λογαριασμό της ως άνω αρχικής σύμβασης προμηθειών του ως άνω Νοσοκομείου, συμβατικού προϋπολογισμού άνω των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α., της προμήθειας των τελευταίων συμβατικών ποσοτήτων υγρού οξυγόνου της εν λόγω σύμβασης, το δε άλλο (479/2015) αφορά αφενός μεν όμοιες με τις ως άνω δαπάνες, αφετέρου δε δαπάνες όμοιων προμηθειών ποσού κάτω των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α. στο πλαίσιο της ως άνω τελευταίας παράτασης της ως άνω αρχικής σύμβασης, που όμως δεν προκύπτει ότι ο συμβατικός της προϋπολογισμός υπερβαίνει το όριο των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/187/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΓΡΟΥ ΟΞΥΓΟΝΟΥ:I. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα: 1) μη νομίμως οι από 2.2.2015 και 27.8.2015 συμβάσεις επιβαρύνθηκαν με το ποσό των 0,19 ευρώ το κ.μ. για διαχείριση και παράδοση υγρού οξυγόνου, δεδομένου ότι το ποσό αυτό, αθροιζόμενο με το ποσό που συμφωνήθηκε για την προμήθεια υγρού οξυγόνου (0,69 ευρώ το κ.μ. στην από 2.2.2015 σύμβαση και 0,55 ευρώ το κ.μ. στην από 27.8.2015 σύμβαση), υπερβαίνει την ανηρτημένη τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ., που κατά τον κρίσιμο χρόνο ανέρχεται σε 0,69 ευρώ ανά κ.μ., και στην οποία τιμή συμπεριλαμβάνεται κάθε συναφές κόστος, όπως το κόστος διαχείρισης και παράδοσης του υγρού οξυγόνου (βλ. πράξεις IV Τμ. Ελ.Συν. 89, 48/2015) και 2) με δεδομένο ότι με τα αριθ. πρωτ. 1711/3.4.2014 και 2741/16.5.2016 έγγραφα της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (βλ. πράξη Κλ.Πρ.Ελ.Δαπ. IV Τμ. Ελ.Συν. 131/2016) βεβαιώνεται ότι στην τρέχουσα ανηρτημένη τιμή 0,69 ευρώ ανά κ.μ. του κωδικού 1.30 του Παρατηρητηρίου Τιμών δεν περιλαμβάνεται το κόστος ενοικίασης δεξαμενής, νομίμως εκκαθαρίζεται η δαπάνη που αφορά το κόστος ενοικίασης δεξαμενής υγρού οξυγόνου.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/48/2017

Προμήθεια υγρού οξυγόνου. (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως το Νοσοκομείο προμηθεύτηκε υγρό οξυγόνο στη συνολική τιμή των 0,78 ευρώ ανά κ.μ. (σύμφωνα με την αριθ. πρωτ. 2432/4.5.2015 σύμβαση: 0,69 ευρώ ανά κ.μ. για την προμήθεια υγρού οξυγόνου και 0,09 ευρώ ανά κ.μ. ως κόστος μεταφορικών), δεδομένου ότι η τιμή αυτή υπερβαίνει την ανηρτημένη τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ. (Κωδικός Παρατηρητηρίου 1.30), που κατά τον κρίσιμο χρόνο και μέχρι σήμερα ανέρχεται σε 0,69 ευρώ ανά κ.μ., και στην οποία τιμή συμπεριλαμβάνεται κάθε συναφές κόστος, όπως το κόστος μεταφορικών του υγρού οξυγόνου (βλ. πράξεις IV Τμ. Ελ.Συν. 89, 48/2015). Εξάλλου, η επίμαχη δαπάνη δεν δύναται να θεωρηθεί νόμιμη βάσει του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, όπως ισχύει, δεδομένου ότι με την εν λόγω εξαιρετική διάταξη,  νομιμοποιούνται, όσον αφορά τα καταχωρημένα είδη στο Παρατηρητήριο Τιμών, μόνο οι δαπάνες για την εξόφληση υποχρεώσεων από προμήθειες ιατροτεχνολογικών προϊόντων, φαρμάκων και συναφών προς τις προμήθειες αυτές υπηρεσιών, που εναρμονίστηκαν με τις καταγεγραμμένες τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών, προϋπόθεση που δεν συντρέχει εν προκειμένω...Περαιτέρω, με δεδομένο ότι με τα αριθ. πρωτ. 1711/3.4.2014 και 2741/16.5.2016 έγγραφα της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (βλ. πράξεις Κλ.Πρ.Ελ.Δαπ. στο IV Τμ. 27/2017, 187, 131/2016) βεβαιώνεται ότι στην ανηρτημένη, κατά τον κρίσιμο χρόνο, τιμή των 0,69 ευρώ ανά κ.μ. δεν περιλαμβάνεται το κόστος ενοικίασης δεξαμενής, νομίμως εκκαθαρίζεται η δαπάνη, κατά το μέρος που αφορά το κόστος ενοικίασης δεξαμενής υγρού οξυγόνου. 


ΕλΣυν.Κλ.4/87/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη στην προμήθεια των επίμαχων ποσοτήτων υγρού οξυγόνου με την διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, αντί της διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού, καθόσον δεν αιτιολογείται βασίμως η συνδρομή των προϋποθέσεων που θα δικαιολογούσαν την προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία. Ειδικότερα, αβασίμως προβάλλονται από το Νοσοκομείο ως λόγοι προσφυγής στη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, η έλλειψη ιδιόκτητης δεξαμενής υγρού οξυγόνου, η αδυναμία πληρώσεως της δεξαμενής που ήταν ήδη εγκατεστημένη στο Νοσοκομείο από την τελευταία ανάδοχο, από άλλη προμηθεύτρια, καθώς επίσης και η αδυναμία τοποθετήσεως άλλης δεξαμενής από νέο προμηθευτή, προσωρινώς, ήτοι μέχρι την ολοκλήρωση του ανοικτού διαγωνισμού που βρισκόταν σε εξέλιξη και την ανάδειξη νέου αναδόχου..(..)Συνεπώς, κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι η επιβάρυνση του προϋπολογισμού του Νοσοκομείου για το έτος 2013, για την προμήθεια υγρού οξυγόνου, υπερέβη το χρηματικό όριο των 20.000 ευρώ, μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, η επίμαχη προμήθεια δεν ήταν νόμιμη.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)184/2015

Ανάθεση – Διαδικασία διαγωνισμού – κατάτμηση: Α. Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Νοσοκομείο σε ανώνυμη εταιρεία για την προμήθεια υγρού οξυγόνου, καθόσον μη νομίμως παρατάθηκε η    σύμβαση με την ανωτέρω εταιρεία για το χρονικό διάστημα από 25.6.2014 έως 24.7.2014, διότι η χρονική διάρκεια ισχύος της αρχικής σύμβασης (η οποία ήταν μεταξύ της Δ.Υ.Πε και της ανωτέρω εταιρίας) είχε λήξει οριστικά, μετά και την εξάντληση της δίμηνης παράτασής της. Εξάλλου, η επίμαχη παράταση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ούτε ως αυτοτελής και ανεξάρτητη της προηγούμενης συμβατικής σχέσης απευθείας ανάθεση, διότι η ετήσια δαπάνη για την προμήθεια υγρού οξυγόνου για τις ανάγκες του Νοσοκομείου υπερβαίνει συνολικά το όριο των 20.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.),  μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία και, περαιτέρω, δεν αιτιολογείται βασίμως η συνδρομή επείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε απρόβλεπτες περιστάσεις (άρθρο 2 παρ. 12 και 13 του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσας Π1/3305/3.11.2010 ΦΕΚ Β΄ 1789/2010 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας) (συγγνωστή πλάνη).

Β. Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Νοσοκομείο σε ανώνυμη εταιρεία για την προμήθεια υγρού οξυγόνου, καθόσον, κατά παράβαση του άρθρου 13 του ν. 3918/2011,ΦΕΚ Α΄ 31/2011 (όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 14 του ν. 4052/2012 (Α΄41), κατακυρώθηκε το επίμαχο είδος στην ως άνω προμηθεύτρια εταιρεία, ύστερα από διαπραγμάτευση, σε τιμή που υπερέβαινε την αντίστοιχη του Παρατηρητηρίου Τιμών της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (Ε.Π.Υ.).


ΑΕΠΠ/159/2018

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της εταιρείας AIR LIQUIDE HELLAS ΑΕΒΕ στον διαγωνισμό για την προμήθεια υγρού οξυγόνου στις νοσηλευτικές μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου. Οι λόγοι της προσφυγής περιλαμβάνουν: α) την ασυμφωνία ημερομηνιών στο Ενιαίο Ευρωπαϊκό Έγγραφο Σύμβασης, β) την έλλειψη υποχρεωτικής υπεύθυνης δήλωσης και γ) το μη πρόσφατο πιστοποιητικό καθαρότητας υγρού οξυγόνου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου για τις νοσηλευτικές μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 210.456,00 € (χωρίς ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ετήσιας παράτασης.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/27/2017

Προμήθεια υγρού οξυγόνου (Παρατηρητηρίο Τιμών) (..) Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι, κατά  τα ήδη γνωστά στο Κλιμάκιο (Πράξεις Κλ. Πρ. Ελ. Δαπ. IV Τμ. 187, 131/2016), στην ανηρτημένη τιμή 0,69 ευρώ ανά κ.μ. του κωδικού 1.30 (υγρό οξυγόνο) του Παρατηρητηρίου Τιμών (Π.Τ.) της Ε.Π.Υ. περιλαμβάνονται τα κόστη μεταφορικών και επικίνδυνου φορτίου (αριθ. πρωτ. 1711/3.4.2014 έγγραφο της Ε.Π.Υ.), όμως δεν περιλαμβάνεται το ενοίκιο δεξαμενής, το οποίο δεν αποτελεί τμήμα της τιμής του υγρού οξυγόνου (αριθ. πρωτ. 2741/16.5.2016 έγγραφο της Ε.Π.Υ.), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν πάσχει για τον προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας.. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν πάσχει για τον προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας και το χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΑΕΠΠ/576/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της επαναπροκήρυξης διαγωνισμού για την προμήθεια οξυγόνου (CPV 24111900-4) του Γενικού Νοσοκομείου Ελευσίνας, αξίας 336.067,74 ευρώ. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού οξυγόνου σε δεξαμενές και αερίου οξυγόνου σε φιάλες συγκεκριμένων χωρητικοτήτων (1M³, 2M³, 4M³, 10M³), μαζί με συναφείς υπηρεσίες (μεταφορικά, ενοίκια φιαλών, επισκευές κλπ). Ο προσφεύγων επικαλείται παραβίαση αρχών ανταγωνισμού και ίσης μεταχείρισης, καθώς οι όροι της διακήρυξης απαιτούν υποχρεωτική παροχή φιαλών με συγκεκριμένες χωρητικότητες που εξαρτώνται από τις άδειες κυκλοφορίας των διαγωνιζομένων, χωρίς να επιτρέπεται η υποβολή προσφοράς για επιμέρους τμήματα της προμήθειας.


ΑΕΠΠ/236/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την οικονομική του προσφορά για τη σύμβαση προμήθειας οξυγόνου και αερίων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου (Τμήμα 1) και αερίων (Τμήμα 2) για τις ανάγκες του νοσοκομείου, με προϋπολογισμένη δαπάνη 150.954,87 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του δεν είχε επαρκή και σαφή αιτιολογία, καθώς δεν αναφέρονταν οι συγκεκριμένοι όροι της διακήρυξης που παραβιάστηκαν, ούτε οι λεπτομέρειες των προσφορών των συμμετεχόντων.


ΑΕΠΠ/50/2017

Η προσφεύγουσα εταιρία, με την προδικαστική προσφυγή της, επιδιώκει να τροποποιηθεί η προσβαλλόμενη Διακήρυξη με αριθμό 51/2017 του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο», ώστε να συμπεριληφθεί ως υποχρεωτική προϋπόθεση για τους υποψήφιους προμηθευτές η κατοχή και η προσκόμιση άδειας κυκλοφορίας υγρού ιατρικού οξυγόνου από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ). Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου (CPV 24111900-4) για τις ανάγκες των νοσοκομείων της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει τιμής και διάρκεια 12 μηνών. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η παράλειψη αυτής της προϋπόθεσης παραβιάζει το φαρμακευτικό δίκαιο και τις αρχές της ισότητας και ίσης μεταχείρισης των συμμετεχόντων.


ΑΕΠΠ/863/2021

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση ή τροποποίηση όρων της Διακήρυξης του διαγωνισμού για προμήθεια αερίων (ιατρικού οξυγόνου, πρωτοξειδίου του αζώτου) και υγρού οξυγόνου, ιδίως όσον αφορά την παράλειψη απαίτησης άδειας κυκλοφορίας/παραγωγής για μονάδες παραγωγής οξυγόνου και την ανάμιξη διαφορετικής καθαρότητας οξυγόνου στα δίκτυα του νοσοκομείου, με επιχειρήματα παράβασης νομοθεσίας (Ν.4412/2016, ΥΑ Δ.ΥΓ3α/Γ.Π.32221/2013), κινδύνους για δημόσια υγεία (κυρίως εν μέσω πανδημίας COVID-19) και παραβίαση αρχών δημοσίων συμβάσεων (ίση μεταχείριση, αναλογικότητα). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια 95.190,38€ χωρίς ΦΠΑ.