ΕλΣυν.Κλ.Β/3/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με δεδομένα τα ανωτέρω το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν είναι δυνατόν να εκφέρει οριστική κρίση σχετικά με το αν έχουν ορθώς ή όχι οι λογαριασμοί του ως άνω Δήμου, οικονομικού έτους 2008. Κατ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει ο φάκελος της εξεταζόμενης υπόθεσης να επιστραφεί στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ... προκειμένου, με επιμέλεια του οικείου Επιτρόπου, να συμπληρωθεί ο φάκελος με τα ελλείποντα στοιχεία, να συμπληρωθεί το φύλλο επεξεργασίας καθώς και να επανασυνταχθεί η έκθεση του άρθρου 159 παρ. 1 του π.δ. 1225/1981. Αφού δε συμπληρωθεί ο φάκελος με τα ανωτέρω στοιχεία, πρέπει να επανυποβληθεί στο Κλιμάκιο εντός δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση των παρόντων πρακτικών στην παραπάνω Υπηρεσία, ούτως ώστε αυτό να κρίνει οριστικά περί της ορθότητας ή μη των λογαριασμών της χρηματικής διαχείρισης του Δήμου Χέρσου Νομού ..., οικονομικού έτους 2008.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.Ε/439/2020
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:«Επέκταση ΧΥΤΑ Χερσονήσου»(...)για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας, ο αρμόδιος φορέας υποχρεούται να υποβάλει πλήρη φάκελο με όλα τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία της ελεγχόμενης διαδικασίας. Αν ο υποβληθείς φάκελος δεν είναι πλήρης, το Κλιμάκιο αναβάλλει την οριστική κρίση του και ζητεί τη συμπλήρωση των στοιχείων εντός προθεσμίας, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) ημέρες. Στην περίπτωση αυτή, η προβλεπόμενη για την ολοκλήρωση του ελέγχου προθεσμία των τριάντα ημερών διακόπτεται και αρχίζει νέα από τη συμπλήρωση του φακέλου με τα ελλείποντα στοιχεία.(...)Ενόψει των ανωτέρω, το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης, έως ότου συμπληρωθεί αρμοδίως ο φάκελος με τα προαναφερόμενα στοιχεία.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/97/2019
Καταβολή επιχορήγησης για την κάλυψη κόστους διοργάνωσης:..Με δεδομένα τα ανωτέρω, και σύμφωνα με όσα έχουν γίνει δεκτά στη σκέψη Ι, Κλιμάκιο κρίνει ότι απαραδέκτως εισάγεται ενώπιόν του το 67/2019 ένταλμα για άσκηση προληπτικού ελέγχου νομιμότητας κατά τις προδιαληφθείσες διατάξεις των άρθρων 28 και 32 του ν. 4129/2013.καθώς δεν στοιχειοθετείται αιτιολογημένα η διαφωνία του Επιτρόπου. Τούτο διότι η άρνηση θεώρησης της Επιτρόπου λόγω μη κανονικότητας της δαπάνης εκφέρθηκε με την 58/2017 πράξη επιστροφής ενόψει έλλειψης αναγκαίων δικαιολογητικών του εντάλματος, μετά δε την προσκόμισή τους από τον ... ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επιλαμβανόμενος εκ νέου της υποθέσεως, ενέμεινε στην κρίση της πράξης επιστροφής περί μη κανονικότητας της δαπάνης χωρίς να προβεί ως όφειλε σε εκτίμηση των νέων στοιχείων που δεν είχαν αποτελέσει αντικείμενο ελέγχου και κρίσεως με την πράξη αυτή. Ως εκ τούτου, ο φάκελος πρέπει να αναπεμφθεί στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον ... προκειμένου ο Επίτροπος να αποφανθεί αιτιολογημένα επί της νομιμότητας της ανωτέρω δαπάνης, ενόψει του νομικού καθεστώτος και των πραγματικών δεδομένων της ενταλματοποίησής της.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1Η/2024
Επομένως, με βάση όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, στο υποβληθέν ερώτημα του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Τομέα Εθνικής Άμυνας προσήκει η απάντηση ότι από την έναρξη ισχύος του ν. 4820/2021 (23.7.2021) και εφεξής δεν ισχύει η περ. δ΄ της παρ. 7 της 7813/31.3.1982 απόφασης της Ολομέλειας, όπως τροποποιήθηκε με τις 6951/4.4.1990 και ΦΓ8/13207/21.2.2018 όμοιες, που προέβλεπε την έκδοση διαπιστωτικής πράξης από την ως άνω Υπηρεσία Επιτρόπου προκειμένου να επιτραπεί η καταστροφή των δικαιολογητικών και λοιπών στοιχείων των διαχειρίσεων υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων, τούτο δε, ανεξαρτήτως του οικονομικού έτους (πριν ή μετά την έναρξη ισχύος του νέου Οργανικού Νόμου) στο οποίο αφορούν τα διαχειριστικά στοιχεία. Ειδικότερα, οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας μπορούν να προβούν οίκοθεν στην καταστροφή των διαχειριστικών στοιχείων, ανεξαρτήτως του οικονομικού έτους το οποίο αυτά αφορούν, εφόσον διαπιστώσουν την παρέλευση των προθεσμιών που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 160 του ν. 4820/2021. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της Ολομέλειάς του, έχει αρμοδιότητα επί της καταστροφής των διαχειριστικών στοιχείων μόνο στην εξαιρετική περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου 160 του ίδιου νόμου που προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, τη μη παρέλευση των προθεσμιών της παρ. 1 του αυτού άρθρου και, επιπλέον, να πρόκειται για δικαιολογητικά που έχουν ήδη ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο (ήτοι, να έχει εκδοθεί πράξη περί του ορθώς έχειν της διαχείρισης σε χρόνο προ της δημοσίευσης του ν. 4820/2021 ή να έχει ελεγχθεί η συνολική διαχείριση με κρίση περί της ορθότητας του οικείου λογαριασμού στο πλαίσιο του Ετήσιου Προγράμματος Ελέγχων του Δικαστηρίου).
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/518/2024
Με την υπό κρίση έφεση, για την οποία έχει κατατεθεί το 666510262954 1003 0047 ηλεκτρονικό παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, ζητείται να ακυρωθούν, άλλως να μεταρρυθμιστούν α) η 2/2021 πράξη του Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου της Περιφερειακής Ενότητας Σύρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία καταλογίστηκαν σε ολόκληρο οι εκκαλούντες, πρόεδρος ο πρώτος και ταμίας ο δεύτερος του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας» κατά τον κρίσιμο χρόνο, με το ποσό των 18.710,02 ευρώ, το οποίο φέρεται ότι αντιστοιχεί σε οφειλόμενο σε υπαιτιότητά τους έλλειμμα στη χρηματική διαχείριση του οικονομικού έτους 2004 του νομικού αυτού προσώπου, β) ο 473/2021 χρηματικός κατάλογος του Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου της Περιφερειακής Ενότητας Σύρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στον οποίο έχει συμπεριληφθεί το εν λόγω χρέος των εκκαλούντων και γ) η 475/2021 τριπλότυπη περιληπτική κατάσταση του Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου της Περιφερειακής Ενότητας Σύρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία έχει βεβαιωθεί το χρέος αυτό.
ΕΣ/ΤΜ.6/822/2019
Ανάθεση προμήθειας...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα προς όσα εκτέθηκαν στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση ανάκλησης, εφόσον η 56/21.11.2018 απόφαση κατακύρωσης του διαγωνισμού του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου κοινοποιήθηκε στους προσωρινούς αναδόχους πριν από τη διενέργεια του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι σχετικές συμβάσεις δεν θεωρούνται εκ μόνης της κοινοποίησης αυτής συναφθείσες και συνεπώς, ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι κατά χρόνον αρμόδιος να προβεί στον έλεγχο των συμβάσεων αυτών. Κατόπιν των ανωτέρω, η Αναπληρώτρια Επίτροπος της 1ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ... έσφαλε κρίνοντας ότι πρέπει να απόσχει του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας και ο οικείος φάκελος πρέπει να αναπεμφθεί στην ως άνω Υπηρεσία, προκειμένου να διενεργηθεί ο επιβαλλόμενος έλεγχος νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και των οικείων σχεδίων συμβάσεων, ώστε να μην στερηθεί το αιτούν Νοσοκομείο τον πρώτο βαθμό κρίσης της υπόθεσης.Για τους λόγους αυτούς Δέχεται την υπό κρίση αίτηση ανάκλησης. Ανακαλεί την 8/2019 Πράξη της Αναπληρώτριας Επιτρόπου της 1ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ...
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/100/2019
Διοργάνωση αγώνα ελεύθερης κατάδυσης:..Με δεδομένα τα ανωτέρω, και σύμφωνα με όσα έχουν γίνει δεκτά στη σκέψη ΙΙ, Κλιμάκιο κρίνει ότι απαραδέκτως εισάγεται ενώπιόν του το εν λόγω ένταλμα για άσκηση προληπτικού ελέγχου νομιμότητας κατά τις προδιαληφθείσες διατάξεις των άρθρων 28 και 32 του ν. 4129/2013, καθώς δεν στοιχειοθετείται αιτιολογημένα η διαφωνία του Επιτρόπου. Τούτο διότι εφόσον η άρνηση θεώρησης της Επιτρόπου λόγω μη νομιμότητας και εν μέρει μη κανονικότητας της δαπάνης εκφέρθηκε με την 73/2018 πράξη επιστροφής ενόψει της μη υποβολής αναγκαίων δικαιολογητικών και των ελλείψεων των υποβληθέντων, ο νέος Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επιλαμβανόμενος εκ νέου της υποθέσεως μετά την προσκόμιση των δικαιολογητικών από τον … κατά την επανυποβολή του εντάλματος, δεν μπορούσε να εμμείνει στην κρίση περί μη νομιμότητας της δαπάνης όπως διατυπώθηκε στην 73/2018 πράξης επιστροφής αλλά όφειλε να προβεί σε αιτιολογημένη εκτίμηση του συνόλου των στοιχείων που προσκομίστηκαν κατά την επανυποβολή του εντάλματος. Επομένως, ο φάκελος πρέπει να αναπεμφθεί στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον ... προκειμένου ο Επίτροπος να αποφανθεί αιτιολογημένα επί της νομιμότητας της δαπάνης, ενόψει του νομικού καθεστώτος και των πραγματικών δεδομένων της ενταλματοποίησής της.
ΕΣ/ΤΜ.4/24/2014
Παροχή υπηρεσιών πλύσης και σιδερώματος ακάθαρτου ιματισμού:..Ήδη, το αιτούν Νοσοκομείο, χωρίς να αμφισβητεί την κρίση του Τμήματος, προβάλλει, με το μοναδικό λόγο ανάκλησης, ότι η προαναφερόμενη πράξη πρέπει να ανακληθεί, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 4 του ν. 4132/2013. Πλην όμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, εφόσον με την 126/2008 πράξη του IV Τμήματος οι εντελλόμενες δαπάνες έχουν ήδη κριθεί μη νόμιμες, χωρίς να ασκηθεί εμπροθέσμως κατά της πράξης αυτής αίτηση ανάκλησης και χωρίς στη συνέχεια να υπάρξει ανατροπή της κρίσης αυτής, ή να προκύπτει η έκδοση θετικής για την εταιρεία «….» τελεσίδικης απόφασης του αρμόδιου δικαστηρίου, η οποία θα δέσμευε το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι επίμαχες δαπάνες δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 4 του ν. 4132/2013, η οποία δεν συνιστά, ούτως ή άλλως, νομιμοποιητική διάταξη, αλλά αποσκοπεί απλώς στην τακτοποίηση των υφιστάμενων μέχρι 31.12.2011 δημοσιονομικών εκκρεμοτήτων των νοσοκομείων προς τρίτους.Κατά συνέπεια, η ένδικη αίτηση για ανάκληση της 126/2008 πράξης του Τμήματος πρέπει να απορριφθεί.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/313/2023
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι α) δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 1, με τις επισημάνσεις που αναφέρονται στη σκέψη 11 της παρούσας, β) κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 2 και γ) πρέπει να αναβληθεί η έκδοση οριστικής Πράξης για το Τμήμα 3 του διαγωνισμού, ώστε να συμπληρωθεί ο φάκελος με τα αναφερόμενα στη σκέψη 14 της παρούσας στοιχεία.
ΕλΣυν.Κλ.Β/2/2016
Ήδη, σε εκτέλεση των ως άνω Πρακτικών, υποβάλλεται ενώπιον του Κλιμακίου τούτου το ...έγγραφο του Επιτρόπου της 8ης Υπηρεσίας Επιτρόπου Κατασταλτικού Ελέγχου Ν.Π.Δ.Δ., στο οποίο επισυνάπτεται η διαμειφθείσα, σχετικά με τους λογαριασμούς διαχείρισης του ως άνω νομικού προσώπου κατά το ελεγχόμενο έτος, αλληλογραφία μεταξύ της Υπηρεσίας αυτής και και του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας καθώς και του ελεγχόμενου Νοσοκομείου(...)από τα προσκομιζόμενα στοιχεία δεν προκύπτει εάν ο καταλογισμός ύψους 14.489,67 ευρώ, που έγινε σε βάρος της ως άνω υπολόγου ... αφορά έλλειμμα του ελεγχόμενου διαχειριστικού έτους 2003 και σε καταφατική περίπτωση, εάν (και πως) επηρεάζει τη χρηματική διαχείριση του ως άνω νομικού προσώπου (σε σχέση με αυτή που έχει αποτυπωθεί στην ως άνω έκθεση του Ελεγκτή).Κατ ακολουθία, πρέπει να αναβληθεί η εκδίκαση των λογαριασμών της ελεγχόμενης χρηματικής διαχείρισης,..
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/232/2020
Προμήθεια με εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων LED και την προμήθεια λαμπτήρων LED εξοικονόμησης ενέργειας στο Δήμο Δωρίδος.(...)Με τα δεδομένα αυτά και προκειμένου το Κλιμάκιο να σχηματίσει πλήρη και ασφαλή πεποίθηση ως προς τη νομιμότητα της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας, αναβάλλει την οριστική του κρίση για να συμπληρωθεί ο φάκελος της υπόθεσης με τα ως άνω αναφερόμενα στοιχεία.Αναβάλλει την έκδοση οριστικής πράξης προκειμένου να συμπληρωθούν τα στοιχεία του φακέλου κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.