×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Τμ.1/195/2011

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2685/1999

Με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 2685/1999, προσδιορίσθηκε, πλην άλλων, το εννοιολογικό περιεχόμενο των ημερών εκτός έδρας μετακίνησης των υπαλλήλων, ο τρόπος καθορισμού του ανώτατου αριθμού των ημερών μετακίνησης σε μηνιαία βάση, το γενικό ανώτατο όριο των κατά μήνα και κατ’ έτος επιτρεπόμενων μετακινήσεων (120 ημέρες) καθώς και οι προϋποθέσεις υπέρβασης του κατά περίπτωση τιθέμενου ορίου. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ως άνω διάταξη, επιτρέπεται η υπέρβαση του εν λόγω ορίου με την έκδοση κοινής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού μόνο για την αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων καθώς και σε ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων (υπαλλήλων του Υπουργείου Ανάπτυξης, μηχανικών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, υπαλλήλων του ΣΔΟΕ, γεωτεχνικών υπαλλήλων) για την εξυπηρέτηση ιδιαίτερων υπηρεσιακών αναγκών. Περαιτέρω, με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 του ν. 3833/2010, στο πλαίσιο εξορθολογισμού του συστήματος πραγματοποίησης και αποζημίωσης των μετακινήσεων με σκοπό τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων του Δημοσίου (βλ. την επί του εν λόγω άρθρου αιτιολογική έκθεση του σχετικού νόμου), περιορίσθηκε το γενικό ανώτατο όριο των κατά μήνα και κατ’ έτος επιτρεπόμενων μετακινήσεων στις εξήντα (60) ημέρες, με δυνατότητα υπέρβασής του κατά είκοσι ημέρες, χωρίς όμως να μεταβάλλονται οι προϋποθέσεις της υπέρβασης αυτής, δηλαδή η υποχρεωτική έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης, η συνδρομή έκτακτων συνθηκών ή η κάλυψη ιδιαίτερων υπηρεσιακών αναγκών για τις ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων που μνημονεύονται στις σχετικές διατάξεις. Και τούτο, διότι όπως προκύπτει από τη γραμματική διατύπωση του άρθρου 9 παρ. 1 του ν. 3833/2010 και ειδικότερα από τη ρητή παραπομπή στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 του ν. 2685/1999, ως προς το ζήτημα της υπέρβασης, με το νόμο αυτό δεν επήλθε αντικατάσταση του συστήματος των μετακινήσεων που εισήγαγε ο ν. 2685/1999 αλλά τροποποίηση συγκεκριμένων ρυθμίσεων αυτού (βλ. και την σχετική αιτιολογική έκθεση του νόμου), μεταξύ άλλων και ως προς το γενικό ανώτατο όριο των επιτρεπόμενων μετακινήσεων, χωρίς να απαλείφονται οι λοιποί νόμιμοι όροι πραγματοποίησής τους, όπως προβλέπονται από το γενικό νομοθέτημα του ν. 2685/1999. Εξ άλλου, με την ίδια διάταξη του άρθρου 9 του ν. 3833/2010, όπως αυτή συμπληρώθηκε με το άρθρο 49 παρ. 1 του ν. 3871/2010, δόθηκε μεν η δυνατότητα και περαιτέρω υπέρβασης του ανωτάτου μηνιαίου ορίου μετακινήσεων, δηλαδή και πέραν των είκοσι ημερών, η δυνατότητα όμως αυτή συνοδεύτηκε με την θέσπιση ειδικών προς τούτο προϋποθέσεων, που συνίστανται στην έκδοση και πάλι κοινής υπουργικής απόφασης εφόσον συντρέχουν «έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες και εφόσον το προσωπικό που ασκεί τα συγκεκριμένα υπηρεσιακά καθήκοντα δεν επαρκεί», ενώ στην απόφαση αυτή πρέπει να προσδιορίζονται οι ειδικότητες, τα συγκεκριμένα υπηρεσιακά καθήκοντα στα οποία αφορά η υπέρβαση καθώς και ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός των καθ’ υπέρβαση του ανωτάτου ορίου ημερών μετακίνησης. Επομένως και υπό το καθεστώς του ν. 3833/2010, θεσπίζεται ένα κατ’ αρχήν γενικό ανώτατο όριο επιτρεπόμενων μετακινήσεων σε μηνιαία και ετήσια βάση, η όποια δε υπέρβασή του τελεί υπό τους όρους του άρθρου 2 παρ. 3 του ν. 2685/1999 σε συνδυασμό με αυτούς του άρθρου 9 παρ. 1 του ν. 3833/2010. Σε κάθε δε περίπτωση για την πραγματοποίηση μετακινήσεων καθ’ υπέρβαση του ανωτάτου ορίου απαιτείται η προηγούμενη έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης και η συνδρομή των λοιπών ουσιαστικών προϋποθέσεων των εν λόγω διατάξεων. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή σύμφωνα με την οποία η υπέρβαση των 60 ημερών μετακίνησης κατά μήνα και κατ’ έτος μέχρι την κάλυψη της αριθμητικής οροφής των είκοσι ημερών, δύναται να πραγματοποιηθεί χωρίς την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης και χωρίς την τήρηση των ως άνω ουσιαστικών προϋποθέσεων, εκτός του ότι θα αντέβαινε το γράμμα της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 3833/2010, θα αναιρούσε και τον ίδιο τον σκοπό της διάταξης που έγκειται στην περιστολή των δημοσίων δαπανών μέσω της θέσπισης πιο αυστηρών προϋποθέσεων για τις υπηρεσιακές μετακινήσεις.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

24004/397754/2023

Υπέρβαση του ανωτάτου ορίου των κατ’ έτος ημερών εκτός έδρας μετακινήσεων του Αντιπροέδρου και ορισμένων κλάδων υπαλλήλων του Ε.Φ.Ε.Τ. - Ν.Π.Δ.Δ.


2/91697/0022/2013

Δυνατότητα υπέρβασης εξήντα (60) ημερών εκτός έδρας για έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού και μέχρι σαράντα (40) ημέρες σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27 παρ. 3 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α) με τις οποίες αντικαταστάθηκαν το τρίτο και τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α) όπως αυτά προστέθηκαν με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 3871/2010 (ΦΕΚ 141/Α).


2/80345/0004/1999

Μεταβίβαση εξουσίας υπογραφής σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 1 του Ν.1943/91. στους Γ.Γ.να υπογράφουν, κατά λόγο αρμοδιότητας, κοινές αποφάσεις για την καθιέρωση υπερωριακής εργασίας, αμοιβές συλλογικών οργάνων και έγκριση υπέρβασης ανωτάτου ορίου ημερών μετακινήσεων εκτός έδρας.


ΝΣΚ/298/2011

ΟΤΑ – Αποδοχές αιρετών οργάνων – Ανώτατο όριο αποδοχών κατ’ άρθρο 2 παρ. 1 Ν 3833/2010 – Υπέρβαση – Συνυπολογισμός ή μη των συντάξιμων αποδοχών από βουλευτικό ή άλλο αιρετό αξίωμα.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Οι συντάξεις, που καταβάλλονται στα αιρετά όργανα των ΟΤΑ δεν συνυπολογίζονται για την εξεύρεση του ανωτάτου ορίου αποδοχών του άρθρου 2 παρ.1 του Ν 3833/2010. (ομοφ.)


2/49594/0026/2015

Κοινοποίηση εγγράφου:2/30112/ΔΕΠ/2015 με θέμα: Παρέχονται πληροφορίες: Σχετικά με το όριο εκατόν είκοσι ημερών, το οποίο σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν.3833/2010 από 15-3-2010 καθορίζεται σε εξήντα ημέρες ως  ανώτατο όριο των επιτρεπόμενων ημερών εκτός έδρας του μετακινουμένου.


2901.24/54330/2023

Υπέρβαση του ανώτατου ορίου των κατ’ έτος επιτρεπομένων ημερών εκτός έδρας μετακινήσεων, δύο (02) πλοηγών του κλάδου Αρχιπλοηγών - Πλοηγών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το έτος 2023. 


ΝΣΚ/251/2012

Νομιμότητα καταβολής οικογενειακής παροχής στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο και Αναπληρωτή Δ/ντα Σύμβουλο της ΔΕΗ Α.Ε., καθ’ υπέρβαση του ανωτάτου ορίου αποδοχών του Ν. 3833/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις συμβατικά ορισμένες κατ’ αποκοπή αποδοχές του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου και του Αναπληρωτή Δ/ντα Συμβούλου της ΔΕΗ Α.Ε., δεν περιλαμβάνεται οικογενειακή παροχή και δεν είναι νόμιμη για το λόγο αυτό η υπέρβαση του ανωτάτου ορίου αποδοχών που τέθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 3833/2010 για τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα και τα στελέχη των διοικήσεων των ΔΕΚΟ, κατά το ποσό της ως άνω παροχής. (ομοφ.)


ΕλΣυν/Τμ.1/141/2015

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Μη νόμιμη η πληρωμή από  Γενικό Νοσοκομείο για την καταβολή ποσού 273,60 ευρώ σε υπάλληλο αυτού, ως οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης λόγω μετακινήσεών της για εκτέλεση υπηρεσίας σε Κέντρο Υγείας από 1.10.2014 έως και 3.11.2014, καθώς οι μετακινήσεις πραγματοποιήθηκαν χωρίς προηγουμένως να έχει εκδοθεί η απαιτούμενη από τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 του ν. 2685/1999 και 9 παρ. 1 του ν. 3833/2010 κοινή υπουργική απόφαση για τον προσδιορισμό του ανώτατου αριθμού ημερών εκτός έδρας μετακίνησης για υπαλλήλους του κλάδου που ανήκει η φερόμενη ως δικαιούχος.


2/60281/0022/2006

«Έκδοση απόφασης έγκρισης για υπέρβαση ανωτάτου ορίου μετακινήσεων υπαλλήλων του τμήματος τεχνικού εξοπλισμού των ΝΑ»


2/6509/0026/2004

ΘΕΜΑ : «Καταβολή οδοιπορικών εξόδων μετακινήσεων που πραγματοποιήθηκαν καθ υπέρβαση των γραμμένων πιστώσεων