×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/298/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΟΤΑ – Αποδοχές αιρετών οργάνων – Ανώτατο όριο αποδοχών κατ’ άρθρο 2 παρ. 1 Ν 3833/2010 – Υπέρβαση – Συνυπολογισμός ή μη των συντάξιμων αποδοχών από βουλευτικό ή άλλο αιρετό αξίωμα.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Οι συντάξεις, που καταβάλλονται στα αιρετά όργανα των ΟΤΑ δεν συνυπολογίζονται για την εξεύρεση του ανωτάτου ορίου αποδοχών του άρθρου 2 παρ.1 του Ν 3833/2010. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/3/2012

Καταβολή ή μη, των εξόδων παράστασης και αποδοχών θέσης, σωρευτικά, στα αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 8 του Ν.3833/2010, η σωρευτική καταβολή στα αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α. που αναφέρονται στην παρ.1 του άρθρου 139 του Κ.Δ.Κ. (Ν.3463/2006) των εξόδων παράστασης και των αποδοχών της οργανικής θέσης που κατέχουν σε φορείς του δημόσιου τομέα, ανεξαρτήτως αν έχει χορηγηθεί η ειδική άδεια του άρθρου 139 του Κ.Δ.Κ. και ανεξαρτήτως αν ο αιρετός συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες του στην οργανική θέση που κατέχει κατά την εκλογή του στο αιρετό αξίωμα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/139/2007

Δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι εκλέγονται αιρετά όργανα πρωτοβάθμιων ΟΤΑ και κατέχουν θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης. Χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας από τα καθήκοντά τους. Διατήρηση ή μη της θέσης τους (ως Δ/ντών).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στον προϊστάμενο οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης, που κατέχει αιρετό αξίωμα πρωτοβάθμιου ΟΤΑ και στον οποίο χορηγήθηκε η υποχρεωτική ειδική άδεια για όλο το διάστημα της τετραετούς δημοτικής περιόδου, κατ’ άρθρο 139 παρ.1 Κ.Δ.Κ. ενώ η θητεία του προϊσταμένου δεν υπερβαίνει την τριετία, η αντίστοιχη θέση του δεν είναι δεκτική αναπλήρωσης κατ’ άρθρο 87 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν 3528/2007), αλλά θα πρέπει να θεωρηθεί κενή και, ως τοιαύτη, να προκηρυχθεί προς πλήρωση.


ΝΣΚ/286/2003

ΟΤΑ. Αιρετά όργανα. Πειθαρχικά αδικήματα. Αρμοδιότητα Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας για επιβολή πειθαρχικών ποινών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας επιβάλλει στα αιρετά όργανα των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ την ποινή της αργίας μέχρι τριών μηνών για σοβαρή παράβαση καθήκοντος ή υπέρβαση της αρμοδιότητάς τους από δόλο ή βαριά αμέλεια. Στη περίπτωση που το πειθαρχικό αδίκημα επισύρει ποινή αργίας ανώτερης των τριών μηνών ή έκπτωση από το αξίωμα, παρέχεται προηγουμένως, σύμφωνη γνώμη του ειδικού πειθαρχικού συμβουλίου, που προβλέπεται από το άρθρο 185 του Δ.Κ.Κ.


ΝΣΚ/190/2004

ΟΤΑ – Αιρετά όργανα – Αυτοδίκαιη έκπτωση από το αξίωμα, σε περίπτωση αμετάκλητης καταδίκης για παράβαση καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αμετάκλητη καταδίκη αιρετού οργάνου, για παράβαση καθήκοντος, εκ του λόγου ότι παρέλειψε να προέλθει στη σφράγιση καταστήματος, εντός της νομίμου προθεσμίας, θεμελιώνει λόγο αυτοδίκαιης έκπτωσης, σύμφωνα με το άρθρο 187 παρ.1 του Δ.Κ.Κ. (πλειοψ.).


ΝΣΚ/46/2002

Δημοτικοί Σύμβουλοι. Κώλυμα εκλογιμότητας. Ασυμβίβαστο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στο κώλυμα εκλογιμότητας και στο ασυμβίβαστο, που προβλέπεται από το άρθρο 47 παρ.1 του ΔΚΚ (ΠΔ 410/1995) εμπίπτουν και οι υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των ΟΤΑ. (πλειοψ.) β) Το ασυμβίβαστο που απορρέει, από την ανωτέρω διάταξη, δεν καταλαμβάνει εκείνους που κατέστησαν υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των ΟΤΑ, κατ εφαρμογή της πρόβλεψης του άρθρου 14 του Ν 2880/2001, ήτοι, σε χρόνο μεταγενέστερο της εκλογής τους στο αιρετό αξίωμα. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/216/2011

Εκπαιδευτικός αιρετό μέλος του ΑΠΥΣΠΕ και Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου ΟΤΑ – Χορήγηση ειδικής άδειας άνευ αποδοχών – Ασυμβίβαστο – Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 10 του ΠΔ 1/2003.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η χορήγηση της ειδικής αδείας άνευ αποδοχών σε εκπαιδευτικό, αιρετό μέλος ΑΠΥΣΠΕ, ο οποίος έχει εκλεγεί Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου ΟΤΑ, έχει ως συνέπεια την απώλεια της ιδιότητας για το χρονικό αυτό διάστημα, βάσει και της οποίας προέκυψε (κατόπιν εκλογής) ο ορισμός του ως μέλους του συλλογικού οργάνου, καθόσον αυτή η υπηρεσιακή μεταβολή, αποκλείει κατά νόμο την άσκηση των καθηκόντων της κυρίας θέσεως. Συνεπώς, θα πρέπει η Διοίκηση, κατ άρθρο 13 του Ν 2690/1999, να προβεί άμεσα σε αντικατάστασή του στο ΑΠΥΣΠΕ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ειδικότερη διάταξη του άρθρου 10 παρ.8 του ΠΔ 1/2003, το οποίο ισχύει και εφαρμόζεται εν προκειμένω. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΛΠΕ.ΤΜ.1/59/2012

Εξοδα παράστασης.Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη εκκαθαρίστηκε εσφαλμένα, αφού δεν υπολογίστηκε σε αυτήν η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 7 του ν. 3833/2010 μείωση της κατά συνεδρίαση αποζημίωσης των μελών του Δ.Σ. κατά 50%.  Αβάσιμα δε το ανωτέρω Ν.Π.Δ.Δ., που εξέδωσε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, επικαλείται την προγενέστερη 74/2011 Πράξη του Ι Τμήματος  του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφού στην Πράξη αυτή διευκρινίζεται το ποσοστό μείωσης της κατά συνεδρίαση αποζημίωσης άλλης κατηγορίας απασχολουμένων στο δημόσιο τομέα, και συγκεκριμένα των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, που ως αιρετά όργανα Ο.Τ.Α υπάγονται εκ του νόμου στις διατάξεις των παρ. 5 και 6 του ίδιου άρθρου του ν. 3833/2010.


ΝΣΚ/415/2013

Πλήρωση κενούμενης θέσεως σχολικού συμβούλου, ο οποίος ορίσθηκε αντιδήμαρχος και έλαβε άδεια άνευ αποδοχών για όλη τη διάρκεια της θητείας του στο αιρετό αξίωμά του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Θέση σχολικού συμβούλου η οποία κενούται λόγω του ορισμού του ως αντιδημάρχου, τελούντος υπό καθεστώς αδείας άνευ αποδοχών, πληρούται σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 24 του ν. 3848/2010, όπως ισχύει.


ΝΣΚ/251/2012

Νομιμότητα καταβολής οικογενειακής παροχής στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο και Αναπληρωτή Δ/ντα Σύμβουλο της ΔΕΗ Α.Ε., καθ’ υπέρβαση του ανωτάτου ορίου αποδοχών του Ν. 3833/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις συμβατικά ορισμένες κατ’ αποκοπή αποδοχές του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου και του Αναπληρωτή Δ/ντα Συμβούλου της ΔΕΗ Α.Ε., δεν περιλαμβάνεται οικογενειακή παροχή και δεν είναι νόμιμη για το λόγο αυτό η υπέρβαση του ανωτάτου ορίου αποδοχών που τέθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 3833/2010 για τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα και τα στελέχη των διοικήσεων των ΔΕΚΟ, κατά το ποσό της ως άνω παροχής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/90/2021

Υπαγωγή ή μη στο όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου της χορηγούμενης στους Καθηγητές των ΑΕΙ προσαύξησης κατά 80% επί του βασικού τους μισθού, κατά τη διάρκεια της επιστημονικής τους άδειας στην αλλοδαπή.(...)Η χορηγούμενη, κατ’ άρθρο 27 παρ. 3 του ν. 4009/2011 σε συνδυασμό με το άρθρο 158 του ν. 4472/2017, στα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ προσαύξηση κατά 80% επί του βασικού τους μισθού, κατά τη διάρκεια της επιστημονικής τους άδειας στην αλλοδαπή, δεν υπόκειται στο όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, που θεσπίσθηκε αρχικώς με το άρθρο 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010 και μεταγενεστέρως με το άρθρο 28 του ν. 4354/2015 σε συνδυασμό με το άρθρο 156 του ν. 4472/2017, ενόψει: α) του πράγματι αποζημιωτικού χαρακτήρα αυτής, β) της ειδικότερης διάταξης του άρθρου 49 παρ. 2 του ν. 1404/1983, με την οποία εξαιρούνται του εκάστοτε τιθέμενου ανώτατου ορίου αποδοχών οι πρόσθετες αποδοχές εκπαιδευτικής άδειας στην αλλοδαπή των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ, λόγω του αποζημιωτικού τους χαρακτήρα και γ) της χορήγησής της χωρίς καμία διάκριση και περιορισμούς με τη νεώτερη, της διάταξης του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010, και ειδικότερη διάταξη του άρθρου 27 παρ. 3 του ν. 4009/2011, όπως ισχύει μετά τη διάταξη του άρθρου 158 του ν. 4472/2017, η οποία εξοβελίζει την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 28 του ν. 4354/2015, που αποτελεί επανάληψη του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010 (ομόφωνα). Αποδεκτή από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Εκκρεμεί η αποδοχή της Γνωμοδότησης από τον Υπουργό Οικονομικών.