ΕλΣυν/Τμ.7/345/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ασφάλιση αυτοκινήτων.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη καθόσον οι δήμοι, σύμφωνα με την προεκτεθείσα ειδική ρύθμιση του ν. 2623/1998, δεν μπορούν να προβαίνουν στην ασφάλιση της νομικής προστασίας των οχημάτων τους. Ενόψει δε της σαφούς διατυπώσεως του νόμου, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί πλάνη των αρμοδίων οργάνων του δήμου ... ως προς την αληθή έννοια της διατάξεως και το υλικό πεδίο εφαρμογής της. Ως εκ τούτου, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ7/345/2006
Οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και δήμοι δύνανται να ασφαλίζουν σε ασφαλιστικές επιχειρήσεις ιδιωτικού ή δημόσιου δικαίου την κινητή ή ακίνητη περιουσία τους και δραστηριότητές τους, καθώς και την αστική ευθύνη τους από ατυχήματα αυτοκινήτων και από δραστηριότητες που συντελούν στην εκπλήρωση των σκοπών τους. Στις ανωτέρω, περιοριστικώς αναφερόμενες περιπτώσεις, δεν περιλαμβάνεται η ασφάλιση νομικής προστασίας,
ΝΣΚ/83/2020
Εάν κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 28 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4387/2016, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο εξόδου του ασφαλισμένου από την ασφάλιση, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών που θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπολογισθεί το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, θα συμπεριληφθούν και τα πλασματικά χρόνια που αναγνώρισε και εξαγόρασε ως χρόνο ασφάλισης ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του που υπέβαλε μετά το έτος 2002.(...)Κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 28 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4387/2016, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο εξόδου του ασφαλισμένου από την ασφάλιση, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών που θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπολογισθεί το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, θα συμπεριληφθούν και τα πλασματικά χρόνια που αναγνώρισε και εξαγόρασε ως χρόνο ασφάλισης ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του που υπέβαλε μετά το έτος 2002 (ομόφωνα).
ΕλΣυν/Τμ.7/141/2006
Ομαδική ασφάλιση μαθητών Νηπιαγωγείων - Δημοτικών Σχολείων - Γυμνασίων - Λυκείων και ΤΕΕ από Δήμο.Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη καθόσον δεν προβλέπεται μεταξύ των περιοριστικώς απαριθμούμενων περιπτώσεων της παρ. 13 του άρθρου 9 του ν.2623/1998 η δυνατότητα του Δήμου να ασφαλίζει τους μαθητές των σχολείων της εδαφικής του περιφέρειας. Περαιτέρω, δεν καθιδρύεται νόμιμος λόγος ευθύνης του Δήμου να αποκαταστήσει τη ζημία των μαθητών από τους αναφερόμενους στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο κινδύνους. Σε κάθε περίπτωση δε, οι κίνδυνοι αυτοί δεν μπορούν άνευ ετέρου να αποδοθούν σε παράνομη πράξη ή παράλειψη των οργάνων του κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ώστε να θεμελιώσουν αδικοπρακτική του ευθύνη καθόσον η επίβλεψη των μαθητών κατά το χρόνο που αυτοί βρίσκονται στους σχολικούς χώρους δεν ανάγεται στη λειτουργική δραστηριότητα των οργάνων του Δήμου αλλά των οργάνων (δασκάλων, καθηγητών) της κεντρικής διοικήσεως (Υπουργείου Παιδείας).
ΝΣΚ/276/2010
Ιατροί Ε.Σ.Υ. – Δικαίωμα επισχέσεως εργασίας – Λήψη ή μη μισθού και εφημεριών – Συνυπολογισμός ή μη του χρόνου επισχέσεως για την βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη.α) Οι ιατροί του Ε.Σ.Υ. δεν δικαιούνται, ως δημόσιοι υπάλληλοι, να προβαίνουν σε επίσχεση εργασίας, λόγω οφειλομένων αμοιβών από δεδουλευμένες εφημερίες. β) Οι ανωτέρω ιατροί δεν δικαιούνται μισθού και λοιπών αποδοχών κατά το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο προβαίνουν σε επίσχεση της μελλοντικής τους εργασίας. γ) Ο ως άνω χρόνος δεν υπολογίζεται για την καταβολή σ’ αυτούς επιδόματος χρόνου υπηρεσίας και δεν λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική τους εξέλιξη, καθώς και για τη μισθολογική εξέλιξη όσων εξ αυτών υπηρετούν σε Κέντρα Υγείας.
EΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/9/2014
Υπηρεσίες φύλαξης Mη νόμιμη η ανάθεση παροχής υπηρεσιών έκτακτης και τακτικής φύλαξης, καθόσον η προσφυγή στη διαπραγμάτευση με τις εταιρείες που είχαν συμμετάσχει στον ματαιωθέντα διαγωνισμό, δεν δύναται να δικαιολογηθεί κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 13 Ι εδαφ. α΄ του ν. 2286/1995.
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)9/2014
Υπηρεσίες φύλαξης: Mη νόμιμη η ανάθεση παροχής υπηρεσιών έκτακτης και τακτικής φύλαξης, καθόσον η προσφυγή στη διαπραγμάτευση με τις εταιρείες που είχαν συμμετάσχει στον ματαιωθέντα διαγωνισμό, δεν δύναται να δικαιολογηθεί κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 13 Ι εδαφ. α΄ του ν. 2286/1995.
ΝΣΚ/29/2018
Διακοπή ασφάλισης φορτοεκφορτωτών ασφαλισμένων στο ΙΚΑ (Κεφάλαιο Η΄ του Κανονισμού του), λόγω μη πληρωμής των εισφορών από το σωματείο τους - Εκ νέου υπαγωγή στην ασφάλιση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εκ νέου υπαγωγή στην ασφάλιση του ΙΚΑ, των μελών σωματείου φορτοεκφορτωτών των οποίων έχει διακοπεί η ασφάλιση, λόγω μη πληρωμής των οφειλομένων από το σωματείο εισφορών, δεν μπορεί να γίνει με εφαρμογή των διατάξεων του Κεφαλαίου Η΄ του Κανονισμού Ασφάλισης του ΙΚΑ, αλλά με εφαρμογή των διατάξεων του Κεφαλαίου Ι΄ του Κανονισμού, και υπό τον όρο ότι θα προηγηθεί η εξόφληση των οφειλομένων μέχρι τη διακοπή της ασφάλισης υποχρεώσεων του σωματείου. Τούτο ισχύει και στην περίπτωση των ασφαλισμένων που αποχώρησαν από το σωματείο - οφειλέτη, και εγγράφηκαν σε άλλο σωματείο ασφαλιστικά ενήμερο (που υπάγεται στο Κεφάλαιο Η΄), περίπτωση κατά την οποία επίσης δεν μπορεί να γίνει ασφάλιση με εφαρμογή των διατάξεων του Κεφαλαίου Η΄, οπότε για την ασφάλιση θα εφαρμοστούν τα άρθρα 71-79 του Κεφαλαίου Ι΄ του Κανονισμού Ασφάλισης ΙΚΑ. (πλειοψ.)
ΔΕΚ/C-574/2010
Ο τεχνητός κατακερματισμός της αξίας συμβάσεως με ενιαίο αντικείμενο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από λόγους δημοσιονομικής διαχειρίσεως οι οποίοι επιβάλλουν την κατάτμηση σε επιμέρους έργα. Μια ενιαία συμφωνία, η οποία εκτελείται σε περισσότερα στάδια για αμιγώς δημοσιονομικούς λόγους, δεν μπορεί για αυτόν και μόνο τον λόγο να λογίζεται ως πλειάδα εξατομικευμένων συμβάσεων, με συνέπεια να περιορίζεται το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας, διότι αυτό δεν συνάδει προς τον σκοπό των ευρωπαϊκών οδηγιών περί δημοσίων συμβάσεων. Το άρθρο 9, παράγραφος 3, της οδηγίας απαγορεύει μια τέτοια τεχνητή κατάτμηση συμφωνίας που έχει ενιαίο αντικείμενο.
ΝΣΚ/431/2006
Δήλωση ονοματοδοσίας προς τον ληξίαρχο, προϋποθέσεις εγκυρότητας. Σχέση προς την δήλωση της βάπτισης και το βαπτιστικό όνομα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Το βαπτιστικό όνομα δεν ταυτίζεται υποχρεωτικώς με το κύριο όνομα. Για να καταστεί το «βαπτιστικό», κύριο όνομα θα πρέπει να υπάρξει σχετική δήλωση ονοματοδοσίας από τα πρόσωπα που ασκούν το ανωτέρω δικαίωμα γονείς ή επίτροπο προς την αρμόδια ληξιαρχική αρχή συμφώνως προς όσα προβλέπονται στο άρθρο 25 Ν 344/76. Εφόσον δεν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις ή στην περίπτωση που υφίσταται ήδη δήλωση ονοματοδοσίας (δεδομένου ότι αυτή δεν υπόκειται σε ανάκληση), το βαπτιστικό όνομα απλώς σημειώνεται συμφώνως προς τα οριζόμενα στο άρθρο 26 παρ.4 του Ν 344/76 αλλά δεν καθίσταται κύριο όνομα. 2. Στην περίπτωση που δεν υφίσταται με την δήλωση της βαπτίσεως και ταυτόχρονη ή προγενέστερη δήλωση ονοματοδοσίας, οι γονείς έχουν υποχρέωση να προβαίνουν σε ειδική δήλωση καθώς δεν αρκεί για την ονοματοδοσία η απλή σημείωση κατά την καταχώριση της βάπτισης του τυχόν δοθέντος ονόματος. 3. Στην περίπτωση κατά την οποία δεν προβαίνουν οι γονείς σε ονοματοδοσία, το νεογνό και αν έχει καταχωρηθεί η βάπτιση, δεν αποκτά κύριο όνομα και συνεπώς δεν μπορεί να αναγραφεί και στα αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων που χορηγούνται εωσότου συντελεσθεί η ονοματοδοσία.
ΕΣ/Κλ.Τμ.7/22/2017
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ.Καταβολή επιχορήγησης, σε αθλητικό σωματείο.(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι από καμία διάταξη νόμου δεν προβλέπεται η δυνατότητα των δημοτικών λιμενικών ταμείων να προβαίνουν σε επιχορηγήσεις αθλητικών σωματείων, η δε διάταξη του άρθρου 202 ΚΔΚ, δυνάμει της οποίας δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους να παρέχουν χρηματικές επιχορηγήσεις, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις στα περιοριστικώς προβλεπόμενα νομικά πρόσωπα και κατόπιν τηρήσεως ειδικής διαδικασίας, δεν εφαρμόζεται αναλογικώς στα δημοτικά λιμενικά ταμεία.