×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.7/70/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου:..ζητείται η ανάκληση της 284/2016 πράξης του Κλιμακίου προληπτικού ελέγχου δαπανών..Με τα δεδομένα αυτά μη νομίμως ανατέθηκαν στον φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος οι ως άνω υπηρεσίες επιστημονικής υποστήριξης και απορρίπτονται τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα, διότι, οι υπηρεσίες αυτές εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού της δημοτικής επιχείρησης και κατατείνουν στην εκπλήρωση των βασικών καταστατικών σκοπών της, όπως η καταγραφή και τεκμηρίωση των συλλογών των μουσείων και η εν γένει ανάδειξη και προβολή του πολιτιστικού αποθέματος της πόλης, η κατάρτιση υλοποίησης του ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος και η ευθύνη της καλής λειτουργίας και υποστήριξης των μουσείων. Εξάλλου, αβασίμως προβάλλεται ότι η υπό κρίση σύμβαση δεν υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας, καθόσον, όπως ορθά αποφάνθηκε το Κλιμάκιο, ούτε στην τεχνική περιγραφή, τη συγγραφή υποχρεώσεων, την από 25.2.2016 σύμβαση ή την από 11.4.2015 βεβαίωση υλοποίησης υπηρεσιών προσδιορίζονται ειδικότερα οι παρασχεθείσες από τον ανάδοχο υπηρεσίες και τα παραδοτέα, ενώ ακόμη δύο (2) συμβάσεις με παρόμοιο αντικείμενο και αμοιβή (υπολογιζόμενη σε 1.300 ευρώ περίπου το μήνα) είχαν ήδη συναφθεί μεταξύ των ιδίων συμβαλλομένων μερών σε σχεδόν διαδοχικά χρονικά διαστήματα, αρχής γενομένης από την 1η.6.2014. Επομένως, η επίμαχη ανάθεση υπηρεσιών υποκρύπτει κατ’ ουσία πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, η οποία έλαβε χώρα κατά καταστρατήγηση των ως άνω τεθέντων στους ν. 3833/2010 και 4093/2012, περιορισμών.(..)Ωστόσο, το Τμήμα, αφού έλαβε υπόψη ότι τα ως άνω αναφερόμενα χρηματικά εντάλματα που αφορούσαν την αμοιβή του αναδόχου για προγενέστερες συμβάσεις όμοιου περιεχομένου είχαν θεωρηθεί από την αρμόδια Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίνει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα αρμόδια όργανα δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά διότι συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η ανάγκη για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης συνιστά νόμιμο λόγο που δικαιολογεί τη σύναψη της σχετικής σύμβασης .(...) Κατ’ ακολουθία, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η 284/2016 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα και το υπ’ αριθμ. 6/2016 χρηματικό ένταλμα πληρωμής της Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολλαπλής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Π.Α.) Δήμου ... καθώς και όσα θα εκδοθούν μέχρι τη λήξη της επίμαχης σύμβασης, πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/162/2003

Σύμβαση έργου. Χορήγηση βεβαίωσης κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προϋποθέσεις υπό τις οποίες παρέχεται βεβαίωση / γνωμοδότηση του ΝΣΚ κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997. Η σύμβαση που μνημονεύεται στο υπ αριθ. πρωτ. 433/11-4-2003 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων αποτελεί ενόψει των διδομένων πραγματικών περιστατικών, γνήσια σύμβαση έργου, που δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία.


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)214/2014 (Δ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΑΠΟΔΟΧΕΣ: Μη νόμιμη καταβολή αποδοχών μηνός Οκτωβρίου στην φερόμενη ως δικαιούχο για την παροχή υπηρεσιών, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, ως διευθύντριας στο ξενοδοχείο. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, μη νομίμως και δη κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, προσελήφθη από τη …………………… η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, δοθέντος ότι σκοπός της επιχείρησης, όπως περιγράφεται στην προαναφερθείσα απόφαση σύστασής της, είναι προεχόντως η διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση εγκαταστάσεων για την ανάπτυξη των ειδικότερων τομέων της επιχείρησης, όπως εν προκειμένω η διαχείριση του ξενοδοχείου «…………………», στα πλαίσια της ανάπτυξης του τουριστικού τομέα δραστηριότητας της επιχείρησης. Όφειλε επομένως η …………………... να διαθέτει το κατάλληλο προσωπικό ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις λειτουργίας του ξενοδοχείου    ή να αιτηθεί τη συνδρομή του υπηρετούντος στο Δήμο προσωπικού, ενώ περαιτέρω δεν απέδειξε ότι το υπηρετούν στην επιχείρηση προσωπικό δεν ήταν σε θέση να παράσχει τις επίμαχες υπηρεσίες.


ΝΣΚ/60/2006

Απασχόληση προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου. Χορήγηση «βεβαίωσης» κατ’ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η σύμβαση που μνημονεύεται στο υπ’ αριθ. πρωτ. 99294/19-12-2005 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας αποτελεί ενόψει των δεδομένων πραγματικών περιστατικών, γνήσια σύμβαση έργου, που δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/226/2013

Φύλακες Μουσείων και Αρχαιολογικών χώρων – Επιτακτική ή μη υπηρεσιακή ανάγκη κατ’ άρθρο 30 παρ. 2 ν. 3528/2007, η έλλειψη προσωπικού, ώστε να ανατεθούν τα καθήκοντα σε προσωπικό που δεν διαθέτει τα τυπικά προσόντα προσωπικού φύλαξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι νόμιμη η ανάθεση, κατ’ άρθρο 30 του ν. 3528/2007, καθηκόντων προσωπικού Φύλαξης Πληροφόρησης Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων σε εργατοτεχνικό προσωπικό, προσωπικό καθαριότητας και συντηρητές αρχαιοτήτων. (ομοφ.).


ΝΣΚ/248/2009

Σύναψη συμβάσεως μίσθωσης έργου. Παροχή της προβλεπόμενης βεβαίωσης από την παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύμβαση μίσθωσης έργου ανάπτυξης ψηφιακών διηγήσεων από μετανάστες της περιοχής Βέροιας είναι γνήσια σύμβαση μίσθωσης έργου και δεν υποκρύπτει μίσθωση εξαρτημένης εργασίας.


ΕλΣυν.Τμ.7/17/2015

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Αίτηση ανάκλησης  της 260/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα, με την οποία κρίθηκε ότι δεν πρέπει να θεωρηθούν τα 7 και 8, οικονομικού έτους 2014, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης – Αποχέτευσης .(..)Με την υπό κρίση αίτηση η Δ.Ε.Υ.Α.Π. ζητεί την ανάκληση της ανωτέρω πράξης, προβάλλοντας ότι οι ανωτέρω υπηρεσίες ανατέθηκαν σε τρίτους, λόγω ελλείψεως αντίστοιχων ειδικοτήτων προσωπικού, καθόσον από τις 34 οργανικές θέσεις που προβλέπονται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της Δ.Ε.Υ.Α.Π. είναι καλυμμένη με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου μόνο η θέση του Γενικού Διευθυντή, ο οποίος είναι πολιτικός μηχανικός, ενώ κατά τον χρόνο της ανάθεσης των ελεγχόμενων υπηρεσιών καλύπτονταν προσωρινά 18 θέσεις με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου μέσω προγραμμάτων του Ο.Α.Ε.Δ.. Ειδικότερα, κατά τον κρίσιμο χρόνο, υπηρετούσαν μέσω προγραμμάτων του Ο.Α.Ε.Δ. εφτά εργάτες Υ.Ε., ένας αποθηκάριος Δ.Ε., τέσσερις υδρομετρητές Δ.Ε., δύο τεχνίτες υδραυλικοί Δ.Ε., ένας ταμίας Δ.Ε., ένας χειριστής Η/Υ Δ.Ε. και δύο Γραμματείς Δ.Ε.. Κατόπιν αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι, ναι μεν οι εν λόγω υπηρεσίες δεν είναι ειδικής φύσεως και συνεπώς δεν απαιτούνται γι’ αυτές ειδικές γνώσεις και εμπειρία, όμως, κατά το χρόνο της ανάθεσης αυτών, δεν υπηρετούσε στη Δ.Ε.Υ.Α.Π. χημικός μηχανικός για την εκπόνηση ελέγχου σωστής λειτουργίας των Βιολογικών Σταθμών και αναλύσεων πόσιμου νερού και λυμάτων, ούτε οικονομολόγος για την εκπόνηση λογιστικών και φοροτεχνικών εργασιών, μισθοδοτικών καταστάσεων, σύνταξη προϋπολογισμού και ισολογισμού. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή, κατά παραδοχή του σχετικού λόγου ανάκλησης και να ανακληθεί η 260/2014 πράξη του Κλιμακίου προληπτικού ελέγχου του VII Τμήματος, τα επίμαχα δε 7 και 8, οικονομικού έτους 2014, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της Δ.Ε.Υ.Α.Π., θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2014, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκαν.Ανακαλεί την 260/2014 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΝΣΚ/129/2005

Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του ΠΔ 164/2004 στις συμβάσεις μισθώσεως έργου, που έχουν καταρτισθεί μεταξύ του Δημοσίου και του προσωπικού καθαρισμού δημοσίων σχολείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι συμβάσεις του προσωπικού καθαρισμού των δημοσίων σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν συναφθεί με το Δημόσιο (Προϊσταμένους των Δ/νσεων και Γραφείων) ως συμβάσεις έργου, εμπίπτουν στις ρυθμίσεις των διατάξεων του Π. Δ/τος 164/2004, και ιδίως του άρθρου 11 αυτού, ως διαδοχικές και ενεργές έως την έναρξη ισχύος αυτού του Π.Δ. και, ως εκ τούτου, πρέπει να ακολουθηθεί η προβλεπομένη από τις ως άνω διατάξεις διαδικασία, υπό την έννοια ότι τα αρμόδια όργανα (υπηρεσιακά συμβούλια ή όργανα εξομοιούμενα προς αυτά), αν και εφ όσον υποβληθεί από τον εργαζόμενο σχετική αίτηση, οφείλουν, χωρίς να δεσμεύονται από το χαρακτηρισμό αυτών ως συμβάσεων έργου, ακόμη και από τον νόμο, να ερευνήσουν κατ αρχάς αν καθεμία από αυτές, όπως εφαρμόσθηκε και εξελίχθηκε ως διαδοχική σύμβαση, ενεργός κατά τον χρόνο ενάρξεως ισχύος του νέου Π.Δ., είναι πράγματι σύμβαση έργου ή υποκρύπτει σύμβαση εξαρτημένης εργασίας και σε περίπτωση που κριθεί ότι υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία, να ερευνήσουν περαιτέρω τη συνδρομή και των λοιπών προϋποθέσεων, προκειμένου τελικώς να κριθεί εάν συνιστά και σύμβαση αορίστου χρόνου ή όχι. (πλειοψ.)


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/109/2016

Καταβολή μισθοδοσίας..:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν και λαμβανομένης περαιτέρω υπόψη της αιτιολογίας που περιλαμβάνεται στο 1295/4.3.2015 αίτημα του Βρεφοκομείου προς το Α.Σ.Ε.Π., δεν δύναται να υποστηριχθεί βασίμως ότι οι υπηρεσίες που ανατίθενται στον φερόμενο ως δικαιούχο συνιστούν «έργο», δηλαδή κατατείνουν στην παραγωγή ενός πρόσκαιρου και ποσοτικώς μετρήσιμου αποτελέσματος, αλλά αντίθετα αποβλέπουν στην κάλυψη καθημερινών και διαρκών αναγκών του βρεφοκομείου, που αφορούν στη μεταφορά των νηπίων σε νοσοκομεία της πόλης και του προσωπικού στις διάφορες υπηρεσίες και στους θετούς γονείς για εποπτεία και έλεγχο και συνεπώς δεν πρόκειται για γνήσια σύμβαση έργου, για την οποία δεν εφαρμόζεται το π.δ/μα 164/2004, αλλά για σύμβαση έργου που υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας και για την οποία ισχύουν οι περιορισμοί του άρθρου 5 του π.δ. 164/2004 περί διαδοχικών συμβάσεων.(..), λαμβανομένων υπόψη ότι 1) το βρεφοκομείο τήρησε όλη τη διαδικασία σύναψης συμβάσεων έργου, 2) το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ενέκρινε την ως άνω σύμβαση και 3) ότι το ΑΣΕΠ βεβαίωσε ότι η ως άνω σύμβαση έργου δεν υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας και δεν καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του βρεφοκομείου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα όργανα του βρεφοκομείου προχώρησαν στη σύναψη της εν λόγω σύμβασης έργου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν να καλύψουν τη σχετική ανάγκη τους με τη σύναψη σύμβασης έργου, τηρώντας τη σχετική διαδικασία του άρθρου 6 του ν. 2527/1997. Περαιτέρω, ομοίως, συγγνωστώς η Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης αναρτήθηκε μεταγενέστερα της υπογραφής της σύμβασης, καθόσον κατά το χρόνο υπογραφής της σύμβασης αυτής δεν είχε ακόμη εγκριθεί ο προϋπολογισμός του Βρεφοκομείου.(συγγνωστή πλάνη)

(Μη ανακλητέα με την ΕλΣυν.Τμ.4/54/2016)


ΝΣΚ/370/2006

Σύμβαση μίσθωσης έργου. Χορήγηση της κατ’ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997 προβλεπόμενης βεβαίωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το έργο «Επανακαθορισμός ορίων του οικισμού Οία της νήσου Θήρας» αποτελεί γνήσια σύμβαση έργου που δεν υποκρύπτει σύμβαση εξαρτημένης εργασίας.


39281οικ ΓΕΝ/2025

Κατάρτιση και τήρηση ηλεκτρονικού καταλόγου για την πρόσληψη προσωπικού ειδικότητας ΥΕ Νεκροτόμων με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου στις Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες της χώρας.