×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/129/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του ΠΔ 164/2004 στις συμβάσεις μισθώσεως έργου, που έχουν καταρτισθεί μεταξύ του Δημοσίου και του προσωπικού καθαρισμού δημοσίων σχολείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι συμβάσεις του προσωπικού καθαρισμού των δημοσίων σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν συναφθεί με το Δημόσιο (Προϊσταμένους των Δ/νσεων και Γραφείων) ως συμβάσεις έργου, εμπίπτουν στις ρυθμίσεις των διατάξεων του Π. Δ/τος 164/2004, και ιδίως του άρθρου 11 αυτού, ως διαδοχικές και ενεργές έως την έναρξη ισχύος αυτού του Π.Δ. και, ως εκ τούτου, πρέπει να ακολουθηθεί η προβλεπομένη από τις ως άνω διατάξεις διαδικασία, υπό την έννοια ότι τα αρμόδια όργανα (υπηρεσιακά συμβούλια ή όργανα εξομοιούμενα προς αυτά), αν και εφ όσον υποβληθεί από τον εργαζόμενο σχετική αίτηση, οφείλουν, χωρίς να δεσμεύονται από το χαρακτηρισμό αυτών ως συμβάσεων έργου, ακόμη και από τον νόμο, να ερευνήσουν κατ αρχάς αν καθεμία από αυτές, όπως εφαρμόσθηκε και εξελίχθηκε ως διαδοχική σύμβαση, ενεργός κατά τον χρόνο ενάρξεως ισχύος του νέου Π.Δ., είναι πράγματι σύμβαση έργου ή υποκρύπτει σύμβαση εξαρτημένης εργασίας και σε περίπτωση που κριθεί ότι υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία, να ερευνήσουν περαιτέρω τη συνδρομή και των λοιπών προϋποθέσεων, προκειμένου τελικώς να κριθεί εάν συνιστά και σύμβαση αορίστου χρόνου ή όχι. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/253/2005

Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του ΠΔ 164/2004 και στις καθαρίστριες δικαστικών κτιρίων που απασχολούνται με συμβάσεις μισθώσεως έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις του άρθρου 11 του ΠΔ 164/2004 μπορούν να εφαρμοσθούν και στις καθαρίστριες των δικαστικών κτιρίων που απασχολούνται με σύμβαση μισθώσεως έργου, εφ’ όσον κριθεί από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο ή το όργανο που εξομοιώνεται με αυτό, ότι οι συμβάσεις αυτές έχουν χαρακτήρα συμβάσεως εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου και περαιτέρω ότι στο πρόσωπό τους συντρέχουν οι κατά νόμο τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις μετατροπής των συμβάσεων απασχολήσεώς τους σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου.


ΝΣΚ/376/2008

Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης. Χορήγηση βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Οι συμβάσεις των καθαριστών/ ριών για τον καθαρισμό των Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που θα συναφθούν για το διδακτικό έτος 2008-2009 (ήτοι από 1-9-2008 έως 30-6-2009) είναι γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου, χωρίς να υποκρύπτεται εξηρτημένη εργασία. β) Οι ειδικές διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 35 του Ν 3577/2007 δεν έθιξαν τις ρυθμίσεις των άρθρων 5, 6 και 7 του ΠΔ 164/2004.


ΕλΣυν/Τμ.1/49/2010

Ειδικότερα, με τις συμβάσεις μίσθωσης έργου δύναται να καλύπτονται ανάγκες που είτε προέρχονται από έκτακτα γεγονότα και εκφεύγουν της συνήθους λειτουργικής δραστηριότητας της υπηρεσίας, είτε ανακύπτουν περιοδικά και έχουν περιορισμένη χρονική διάρκεια, η οποία δεν δικαιολογεί την απασχόληση μόνιμου προσωπικού, είτε ανακύπτουν λόγω επέκτασης της τοπικής ή λειτουργικής αρμοδιότητας της υπηρεσίας, είτε, τέλος, απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις, που δεν κατέχουν οι υπηρετούντες υπάλληλοι και επιβάλλεται να καλυφθούν πρόσκαιρα με τη σύναψη σύμβασης έργου, μέχρι να καταστεί δυνατή η πρόσληψη τακτικού προσωπικού από τον οικείο φορέα (βλ. Πράξεις Ι Τμ. 79/2004, 128/2006, 18/2007, 13/2010 κ.ά.).Από την παράθεση των ανωτέρω διατάξεων, καθίσταται σαφές ότι στο πεδίο εφαρμογής του π.δ/τος 164/2004 και στις οριζόμενες απ’ αυτό απαγορεύσεις και ακυρότητες υπάγονται οι συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου ως και κάθε άλλη σύμβαση ή σχέση έργου ή άλλη σύμβαση ή σχέση που υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας. Επομένως, στις συμβάσεις μίσθωσης έργου, στις οποίες οι αντισυμβαλλόμενοι των Δημοσίων υπηρεσιών παρέχουν τις υπηρεσίες τους υπό εντελώς διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με αυτές που απαντώνται στις σχέσεις εξαρτημένης εργασίας δεν χωρεί εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 164/2004, εκτός εάν αποδειχθεί ότι στην πραγματικότητα υποκρύπτονται σχέσεις εργασίας ορισμένου χρόνου (βλ. Πράξεις Ι Τμ. 74/2006, 53/2007, 109/2007, 193/2009, 198/2009, 13/2010 κ.α.).


ΔΕΚ/C-386/2011

«Δημόσιες συμβάσεις – Οδηγία 2004/18/ΕΚ – Έννοια του όρου “δημόσια σύμβαση” – Άρθρο 1, παράγραφος 2, στοιχείο α΄ – Σύμβαση μεταξύ δύο οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης – Ανάθεση από τον ένα οργανισμό στον άλλο του έργου του καθαρισμού ορισμένων από τους χώρους του, για το οποίο καταβάλλεται χρηματική αποζημίωση»(...)Μια σύμβαση όπως η επίμαχη στην υπόθεση της κύριας δίκης, με την οποία, χωρίς να καθιερώνεται συνεργασία μεταξύ των συμβαλλόμενων δημόσιων φορέων προς τον σκοπό της επιτέλεσης κοινού σε αμφότερους τους συμβαλλόμενους έργου δημόσιας υπηρεσίας, ένας δημόσιος φορέας αναθέτει σε άλλο δημόσιο φορέα το έργο του καθαρισμού ορισμένων κτιρίων που χρησιμοποιούνται ως γραφεία ή για τη στέγαση διοικητικών υπηρεσιών ή σχολείων, διατηρώντας το δικαίωμα ελέγχου της ορθής εκτέλεσης του εν λόγω έργου, για την οποία καταβάλλεται χρηματική αποζημίωση που τεκμαίρεται ότι αντιστοιχεί στα έξοδα εκτέλεσης του έργου αυτού, ενώ ο δεύτερος αυτός φορέας μπορεί επίσης να χρησιμοποιεί τρίτα πρόσωπα, τα οποία ενδέχεται να μπορούν να δρουν ανταγωνιστικά στην αγορά για την εκτέλεση του έργου αυτού, συνιστά δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, κατά την έννοια του άρθρου 1, παράγραφος 2, στοιχείο δ΄, της οδηγίας 2004/18/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 2004, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.


ΝΣΚ/326/2008

 Συμβάσεις μίσθωσης έργου καθαρισμού σχολικών μονάδων διδακτικού έτους 2008-2009.α) Οι συμβάσεις των καθαριστών/ριών για τον καθαρισμό των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα συναφθούν για το διδακτικό έτος 2008-2009 (ήτοι από 1-9-2008 έως 30-6-2009) είναι γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου, χωρίς να υποκρύπτεται εξηρτημένη εργασία. β) Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου με ήδη εργαζόμενες/νους καθαρίστριες/ές είναι επιτρεπτές και κατ’ επέκταση νόμιμες, μόνον εφόσον ο συνολικός χρόνος που οι ως άνω εργάσθηκαν μέχρι τώρα και θα εργασθούν με τις νέες υπό κατάρτιση συμβάσεις έργου, δεν υπερβαίνει συνολικά για την κάθε καθαρίστρια/ή τους είκοσι τέσσερις (24) μήνες. γ) Η σύναψη συμβάσεων έργου μεταξύ του Δημοσίου και νέων εργαζομένων καθαριστριών/τών είναι επιτρεπτή, εφόσον με αυτές εκπληρούται δημόσιος σκοπός και συντρέχει και ο κατά τα ως άνω χρονικός περιορισμός των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών.

ΝΣΚ/503/2005

Συμβάσεις μισθώσεως έργου στο Κ.Ε.Π. Αποδήμων Ελλήνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παροχή υπηρεσιών από 21 άτομα για τη λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) Αποδήμων Ελλήνων είναι γνήσια σύμβαση έργου και δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/424/2007

Δασοτεχνικά έργα. Πρόσληψη δασολόγων. Συμβάσεις έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι επιτρεπτή κατά τη διαδικασία του άρθρου 6 Ν 2527/1997 η πρόσληψη δασολόγων με σύμβαση έργου για σύνταξη εισηγήσεων εκδόσεων πράξεων χαρακτηρισμού κατά το άρθρο 14 Ν 998/1979 και έκδοση γνωμοδοτήσεων, προκειμένου να εκδοθεί η περιβαλλοντική άδεια και να ενσωματωθεί η σχετική έγκριση επέμβασης στη δημόσια δασική έκταση, όσον αφορά τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), καθόσον η σύμβαση αυτή υποκρύπτει σύμβαση εξηρτημένης εργασίας.


ΝΣΚ/331/2006

Σύμβαση μίσθωσης έργου και ανάθεση έργου κατά τις διατάξεις του Δημοσίου Λογιστικού, μετά από διαγωνισμό, στο ίδιο φυσικό πρόσωπο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανάθεση της εκτέλεσης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών, συναφθείσας κατ’ άρθρο 82 και 83 του Ν 2362/1995, στον αναδειχθέντα, μετά από πρόχειρο διαγωνισμό, μειοδότη, δεν κωλύεται ούτε από τη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997, αφού δεν αποτελεί ανανέωση ή παράταση σύμβασης μίσθωσης έργου ούτε από τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 5 του Π.Δ/τος 164/2004, διότι δεν αποτελεί ούτε υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/109/2016

Καταβολή μισθοδοσίας..:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν και λαμβανομένης περαιτέρω υπόψη της αιτιολογίας που περιλαμβάνεται στο 1295/4.3.2015 αίτημα του Βρεφοκομείου προς το Α.Σ.Ε.Π., δεν δύναται να υποστηριχθεί βασίμως ότι οι υπηρεσίες που ανατίθενται στον φερόμενο ως δικαιούχο συνιστούν «έργο», δηλαδή κατατείνουν στην παραγωγή ενός πρόσκαιρου και ποσοτικώς μετρήσιμου αποτελέσματος, αλλά αντίθετα αποβλέπουν στην κάλυψη καθημερινών και διαρκών αναγκών του βρεφοκομείου, που αφορούν στη μεταφορά των νηπίων σε νοσοκομεία της πόλης και του προσωπικού στις διάφορες υπηρεσίες και στους θετούς γονείς για εποπτεία και έλεγχο και συνεπώς δεν πρόκειται για γνήσια σύμβαση έργου, για την οποία δεν εφαρμόζεται το π.δ/μα 164/2004, αλλά για σύμβαση έργου που υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας και για την οποία ισχύουν οι περιορισμοί του άρθρου 5 του π.δ. 164/2004 περί διαδοχικών συμβάσεων.(..), λαμβανομένων υπόψη ότι 1) το βρεφοκομείο τήρησε όλη τη διαδικασία σύναψης συμβάσεων έργου, 2) το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ενέκρινε την ως άνω σύμβαση και 3) ότι το ΑΣΕΠ βεβαίωσε ότι η ως άνω σύμβαση έργου δεν υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας και δεν καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του βρεφοκομείου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα όργανα του βρεφοκομείου προχώρησαν στη σύναψη της εν λόγω σύμβασης έργου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν να καλύψουν τη σχετική ανάγκη τους με τη σύναψη σύμβασης έργου, τηρώντας τη σχετική διαδικασία του άρθρου 6 του ν. 2527/1997. Περαιτέρω, ομοίως, συγγνωστώς η Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης αναρτήθηκε μεταγενέστερα της υπογραφής της σύμβασης, καθόσον κατά το χρόνο υπογραφής της σύμβασης αυτής δεν είχε ακόμη εγκριθεί ο προϋπολογισμός του Βρεφοκομείου.(συγγνωστή πλάνη)

(Μη ανακλητέα με την ΕλΣυν.Τμ.4/54/2016)


ΝΣΚ/385/2006

Υπαγωγή ή μη εργαζομένων στο Υπουργείο Πολιτισμού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι οποίοι απασχολούνται σε έργα του Γ΄ Κ.Π.Σ., στις διατάξεις του άρθρου 6 παρ.2 του ΠΔ 164/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι απασχολούμενοι στο Υπουργείο Πολιτισμού, σύμφωνα με τα άρθρα 81 παρ.3 και 6 του Ν 1958/1991 και 10 του ΠΔ 99/1992, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την εκπόνηση μελετών ή την προετοιμασία και επίβλεψη ή την εκτέλεση αρχαιολογικών έργων, που χρηματοδοτούνται ή επιδοτούνται από το Γ΄ Κ.Π.Σ., υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 6 παρ.2 του ΠΔ 164/2004 και, επομένως, οι συμβάσεις τους επιτρέπεται να παρατείνονται ή να ανανεώνονται μέχρι το τέλος της εκπόνησης της μελέτης ή της εκτέλεσης του έργου, ακόμη και αν ο συνολικός χρόνος διάρκειας αυτών υπερβεί τους είκοσι τέσσερις (24) μήνες.