Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)76/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Α) Η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη, κατά το μέρος που αφορά στην καταβολή αποζημίωσης για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ως άνω Επιχείρησης, τα έτη 2014 και 2015,  στους  ......., Γενικό Δ/ντή αυτής και ......., υπαλλήλου αορίστου χρόνου της ......., που ορίστηκε Γραμματέας του Δ.Σ. αυτής, είναι μη νόμιμη. Τούτο δε διότι, η συμμετοχή των προσώπων αυτών στις ως άνω συνεδριάσεις του Δ.Σ. της Επιχείρησης, συνιστά εκπλήρωση των κύριων καθηκόντων τους, για τα οποία αμείβονται από αυτήν. Περαιτέρω, όμως, εφόσον, κατά τα προεκτεθέντα, η εν λόγω συμμετοχή τους έλαβε χώρα, εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας, μπορούν να λάβουν υπερωριακή αποζημίωση, υπολογιζόμενη βάσει των γενικής εφαρμογής μισθολογικών διατάξεων του ν. 4024/2011. Β) Ως προς την τηρητέα από την ....... διαδικασία ενταλματοποίησης των επίμαχων δαπανών, εφαρμοστέες είναι οι σχετικές διατάξεις του β.δ. 17.5./15.6.1959, καθόσον, ούτε από τα στοιχεία του φακέλου, ούτε από τα 4051/21.7.2016 και 258/18.1.2017 σε Ορθή Επανάληψη έγγραφά της, προκύπτει ότι υφίστανται ειδικές διατάξεις  στον Κανονισμό Διοίκησης και Διαχείρισης αυτής, σχετικά με τη διαδικασία πραγματοποίησης των δαπανών της, απορριπτομένου ως αβασίμου του προβαλλόμενου από αυτήν ισχυρισμού περί μη εφαρμογής των εν λόγω διατάξεων (Πράξεις VII Τμήματος 27/2015, 34/2014, 31/2012, κ.ά.). Συνεπώς, εφόσον  η  πραγματοποίηση  των  ελεγχόμενων  δαπανών  έλαβε  χώρα  κατά  τα  έτη 2014 και 2015, έπρεπε αυτές να εκκαθαριστούν και να ενταλματοποιηθούν στον ΚΑΕ 82005000 «δαπάνες προηγούμενων χρήσεων» και όχι στον ΚΑΕ 61010000 (Αμοιβές μελών ΔΣ) του προϋπολογισμού του έτους 2016 της .......,  κατά  τα  βασίμως  προβαλλόμενα  από  την  Επίτροπο.  Εντούτοις,  το Κλιμάκιο κρίνει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα της ....... δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων δημοσιολογιστικών διατάξεων, αλλά λαμβάνοντας υπόψη την νομολογία του Κλιμακίου τούτου (ενδεικτικά, Πράξεις 322, 133/2014 αυτού) ότι δηλ. με την κατάργηση, από 1.1.2013, των αποζημιώσεων των μελών των δημοτικών συμβουλίων για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις τους, επέρχεται, ως αυτόθροη συνέπεια, και η κατάργηση των αντίστοιχων αποζημιώσεων του προέδρου, των μελών, του εισηγητή και του γραμματέα του Δ.Σ. των Δ.Ε.Υ.Α.., δεν προέβησαν στη χορήγηση της εν λόγω αποζημίωσης για τα έτη 2014 και 2015. Ακολούθως όμως, κατόπιν της αλλαγής της νομολογίας του Δικαστηρίου για την καταβολή της επίμαχης αποζημίωσης (με την 15/2015 Πράξη του VII Τμήματος), τα εν λόγω όργανα, πεπλανημένως πλην συγγνωστώς,  υπέλαβαν  ότι ενεργούσαν νόμιμα όταν αναλάμβαναν τις οικείες δαπάνες και δέσμευσαν τις σχετικές πιστώσεις μεταγενέστερα (το 2016), με μεταφορά πιστώσεων, λόγω διαθεσίμου υπολοίπου, από τον ΚΑΕ 82005000 «δαπάνες προηγούμενων χρήσεων» στον ΚΑΕ 61010000 (Αμοιβές μελών ΔΣ) του προϋπολογισμού του έτους 2016 (βλ. και Πράξη 197/2016 του Κλιμακίου τούτου).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)133/2014

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ: Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης στον πρόεδρο, τη γραμματέα και τα μέλη του Δ.Σ. Δημοτικής Επιχείρησης για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ, που πραγματοποιήθηκαν το έτος 2013, διότι, ενόψει της από 1.1.2013 κατάργησης της αποζημίωσης των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις αυτού, σύμφωνα με τη διάταξη της υποπαράγρ. Γ.1 εδ.4 της παραγράφου Γ του ν. 4093/2012,  καταργήθηκε, λόγω της άρρηκτης διασύνδεσης των δύο ειδών αποζημίωσης, και η προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 1069/1980 αποζημίωση του Προέδρου, των μελών και του γραμματέα του Δ.Σ. των Δ.Ε.Υ.Α. για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του οργάνου αυτού.


18330/2024

Καθορισμός αποζημίωσης των μελών του Δ.Σ. για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Κατερίνης.


Αριθμ. Γ4β/Γ.Π.οίκ.:41796/2021

Καθορισμός αποζημίωσης των μελών (πλην του Προέδρου και των δύο Αντιπροέδρων) του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒν. 4633/2019) για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ.


ΕλΣυν.Τμ.7/15/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ:Αίτηση ανάκλησης της  322/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή και να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη κατά το σκέλος αυτής που έκρινε ότι μετά την κατάργηση με το άρθρο πρώτο, παρ. Γ υποπαρ. Γ.1 περ. 4 του ν.4093/2012, της αποζημίωσης των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου ... για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του συλλογικού αυτού οργάνου, δεν δικαιούνται πλέον αποζημίωση και ο Αντιπρόεδρος καθώς και τα μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ε.ΥΑ.Σ. για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της επιχείρησης. Περαιτέρω τα 52 και 53, οικονομικού έτους 2014, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της Δ.Ε.Υ.Α.Σ. δεν πρέπει να θεωρηθούν, καθόσον πέραν της λήξης του οικονομικού έτους 2014, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν, με το υπ’ αριθμ. 52 χρηματικό ένταλμα εντέλλεται η καταβολή της ως άνω αποζημίωσης, μεταξύ των συνολικά οχτώ δικαιούχων (μέλη και Αντιπρόεδρο του Δ.Σ.) και στον Πρόεδρο του Δ.Σ., ενώ με το υπ’ αριθμ. 53 χρηματικό ένταλμα, εντέλλεται η καταβολή αυτής, μεταξύ άλλων (του μέλους του Δ.Σ. Τριαντάφυλλου Σαλματωνίδη), στη Γραμματέα του Δ.Σ. και το Γενικό Διευθυντή της επιχείρησης.(...)Ανακαλεί εν μέρει την 322/2014 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/244/2017

Αμοιβες μελών Δ.Σ. (..) αποζημίωση των φερόμενων  ως δικαιούχων, ... και ……,  ιδιώτες - μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του,  για τη συμμετοχή τους σε δώδεκα συνεδριάσεις αυτού,  κατά το έτος 2016, και  σε τρεις συνεδριάσεις, κατά το έτος 2017. Ως αιτιολογία της άρνησης θεώρησης ο Αναπληρωτής Επίτροπος προέβαλε ότι η εντελλόμενη με το 34Β χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι εν μέρει μη κανονική, διότι η οικεία απόφαση ανάληψης υποχρέωσης είναι μεταγενέστερη της πραγματοποίησης των δέκα από τις δώδεκα συνεδριάσεις,.. Με τα δεδομένα αυτά, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική, καθόσον τόσο οι συνεδριάσεις που προαναφέρθηκαν του έτους 2016, όσο και εκείνες του έτους 2017 πραγματοποιήθηκαν χωρίς προηγουμένως να έχει δεσμευθεί σχετική πίστωση στον προϋπολογισμό του Γ.Ν. ..., κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 66 παρ. 1 και 2 του ν. 4270/2014, 2 του π.δ/τος 113/2010 και 2 του π.δ/τος 80/2016, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η παράλειψη έγκαιρης δέσμευσης της σχετικής πίστωσης δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων εκ μέρους των αρμοδίων οργάνων του νοσοκομείου, αλλά σε συγγνωστή πλάνη αυτών.


ΕλΣυν.Κλ.7/313/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ Αιρετών:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε μέλη του ΔΣ ΔΕΥΑ, καθόσον η πρόβλεψη στο άρθρο 3 του ν. 1069/1980 περί μη υπέρβασης του ποσού της αποζημίωσης που λαμβάνουν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του οικείου Δήμου από το αντίστοιχο που λαμβάνουν ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. των Δ.Ε.Υ.Α., αφορά αποκλειστικά και μόνο στον περιορισμό του ύψους του τελευταίου, χωρίς να επέρχεται περαιτέρω, εν όψει του διαφορετικού θεσμικού και λειτουργικού ρόλου που επιτελούν, και εξομοίωση των ιδιοτήτων των δικαιούχων με εκείνες των αιρετών μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Η μεταγενέστερη κατάργηση, με το άρθρο πρώτο, παρ. Γ υποπαρ. Γ.1 περ. 4 του ν.4093/2012 της αποζημίωσης των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του εν λόγω συλλογικού οργάνου, δεν συνεπάγεται αυτοδικαίως και την κατάργηση της ειδικής αποζημίωσης των ως άνω προσώπων των Δ.Ε.Υ.Α. για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της επιχείρησης, αλλά πλέον αυτή υπάγεται στους γενικούς περιορισμούς του άρθρου πρώτου, υποπαράγρ. Γ. 1.5 του ν. 4093/2012, με το οποίο μειώνονται κατά ποσοστό 50% οι αποδοχές, αποζημιώσεις, έξοδα παράστασης και πάσης φύσεως αμοιβές των Προέδρων και των μελών του Δ.Σ. των Δ.Ε.Υ.Α. που εξακολουθούν να καταβάλλονται σ' αυτούς.


ΕλΣυν/Τμ.1/31/2015

Συμβούλια-επιτροπές.Αιτηση ανάκλησης της 255/2014 πράξης του Κλιμ. προλ.ελέγχου του 1ου Τμήματος.(...) Ο ως άνω λόγος ανάκλησης, όμως, είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής και ερειδόμενος επί εσφαλμένης προϋποθέσεως, καθόσον το επίμαχο χρηματικό ένταλμα κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη μη θεωρητέο, για το λόγο ότι η συμμετοχή  του αιτούντος στο Δ.Σ. του ΤΑ.Π.Ι.Τ. εμπίπτει στα κύρια καθήκοντά του, για τα οποία λαμβάνει μηνιαίες αποδοχές  και όχι διότι ο αιτών δεν αποτελεί μέλος του Δ.Σ. ή δεν συμμετέχει νομίμως σε αυτό. Εξάλλου, αβασίμως υποστηρίζεται με την κρινόμενη αίτηση ότι η 2/11105/0022/17.3.2009 Κ.Υ.Α. έχει εκδοθεί εντός του πλαισίου της δοθείσας με το άρθρο 138 παρ. 3 του ν. 3655/2008 εξουσιοδότησης. Και τούτο, διότι η εν λόγω Κ.Υ.Α., κατά το μέρος που δεν εξαιρεί τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΤΑ.Π.Ι.Τ. από την είσπραξη αποζημίωσης για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ταμείου, είναι ανίσχυρη, ως εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση της παρασχεθείσας με την ανωτέρω διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 138 του ν.3655/2008 νομοθετικής εξουσιοδότησης, δεδομένου ότι ο ανωτέρω είναι πλήρους απασχόλησης και δεν δικαιούται ιδιαίτερης αμοιβής για την εν λόγω συμμετοχή του στις συνεδριάσεις, η οποία σε κάθε περίπτωση συνιστά ενάσκηση των κυρίων καθηκόντων του.


ΕΣ/ΤΜ.7/15/2015

Αποζημίωση μελών ΔΣ...ζητείται η ανάκληση της 322/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα.....Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει, ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος, Αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ..., δεν δικαιούται πρόσθετης αποζημίωσης για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του συλλογικού αυτού οργάνου, καθόσον η εν λόγω συμμετοχή του συνιστά ενάσκηση των κυρίων καθηκόντων του, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η εισήγηση προς το Δ.Σ. θεμάτων της αρμοδιότητάς του (βλ σχετ. την 11235/14.7.2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης …). Εξάλλου, ο ορισμός του ως άνω μέλους του διοικητικού συμβουλίου ως πλήρους απασχόλησης, με τη συνεπακόλουθη καταβολή μηνιαίων αποδοχών, αποκλείει την καταβολή πρόσθετης αποζημίωσης για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλογικού οργάνου, η οποία καταβάλλεται στα λοιπά μέλη του διοικητικού συμβουλίου για την ίδια αιτία. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί..Ανακαλεί εν μέρει την 322/2014 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα


84461/2023

Καθορισμός αποζημίωσης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης του Δήμου Δελφών (ΔΕΥΑΔ) για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του για το έτος 2024. 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/26/2020

Καταβολή αποζημίωσης στον Διοικητή, Υποδιοικητή και μέλη ΔΣ γα συμμετοχή σε συνεδριάσεις ...Σύμφωνα, όμως, με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν δικαιούνται να λάβουν την αποζημίωση αυτή, καθόσον η συμμετοχή τους στο όργανο αυτό συνιστά ενάσκηση των κύριων καθηκόντων τους, για την οποία λαμβάνουν μηνιαίες αποδοχές. Εξάλλου, η Κ.Υ.Α. Φ.ΕΦΚΑ/οικ.5579/245/21.3.2017 κατά το μέρος που εντάσσει το Διοικητή καθώς και τους Υποδιοικητές του Ε.Φ.Κ.Α. μεταξύ των προσώπων που δικαιούνται την επίμαχη αποζημίωση, είναι ανίσχυρη ως εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση της παρεχόμενης από τη το άρθρου 57 παρ.14 του ν. 4387/2016 εξουσιοδότησης. Τέλος, το γεγονός ότι οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ε.Φ.Κ.Α. πραγματοποιούνται εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας δεν δικαιολογεί την καταβολή της επίμαχης αποζημίωσης, αφού σε κάθε περίπτωση η συμμετοχή του Διοικητή και των Υποδιοικητών στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ταμείου συνιστά ενάσκηση των κύριων καθηκόντων τους, για την οποία δεν καθιερώνεται από το νόμο ωράριο εργασίας ούτε η δυνατότητα λήψης αποζημίωσης λόγω υπερωριακής απασχόλησης. Σε αντάλλαγμα επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια της κανονιστικής διοίκησης ο καθορισμός των μηνιαίων αποδοχών τους με μόνο όριο το ύψος των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 παρ. 1 και 2του ν. 4354/2015.