Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/86/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ενόψει δε του ότι, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν τα Τμήματα Διαχείρισης Ναυταθλητικής Μαρίνας και Αθλητικού Έργου του  ΟΠΑΑ, ζητήθηκε δύο συνεχόμενες φορές η πρόσληψη τριάντα πέντε υπαλλήλων ΙΔΟΧ, οι ειδικότητες ορισμένων από τους οποίους ήταν οι ίδιες με αυτές του προσωπικού του αναδόχου, με τις ως άνω συμβάσεις καλύφθηκαν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΟΠΑΑ, οι οποίες μάλιστα δεν αποδεικνύεται ότι δεν μπορούσαν να καλυφθούν από το υπηρετούν σε αυτόν κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα προσωπικό και για τον λόγο αυτόν οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες. Εξάλλου, πάγιες και διαρκείς δεν είναι μόνο οι ανάγκες που αφορούν στο σύνολο των καταστατικών αρμοδιοτήτων ενός φορέα, όπως αβασίμως προβάλλεται με το απαντητικό έγγραφο του Προέδρου του ΟΠΑΑ, αλλά μπορεί να είναι και αυτές που αφορούν σε ορισμένες από τις εν λόγω αρμοδιότητες, όπως εν προκειμένω. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός ότι δεν ήταν δυνατή η τήρηση της χρονοβόρου διαδικασίας του ν. 2190/1994 για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι, κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων, η διαδικασία αυτή θα είχε ολοκληρωθεί εντός των έξι και πλέον μηνών, οι οποίοι διέδραμαν από το Δεκέμβριο του 2015, που προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση της παροχής των ως άνω υπηρεσιών, μέχρι τις 30.6.2016, που υπογράφηκαν οι οικείες συμβάσεις.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ1/28/2007

Συμβάσεις μίσθωσης έργου δεν είναι νόμιμες, εφόσον καλύπτουν, ως εκ του αντικειμένου τους, πάγιες και διαρκείς ανάγκες , οι οποίες ανακύπτουν σε μόνιμη βάση.Περαιτέρω, εκ μόνου του λόγου ότι οι παραπάνω υπάλληλοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες δεν συνάγεται, άνευ ετέρου, ότι οι συμβάσεις τους υποκρύπτουν σχέση εξαρτημένης εργασίας, απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή, στη συγκεκριμένη περίπτωση, των διατάξεων του π.δ.164/2004


ΕΣ/Τ1/195/2007

Καταρτισθείσα σύμβαση μίσθωσης έργου δεν είναι νόμιμη, ως αντίθετη στις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 2527/1997, αφού καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου. Τούτο δε, διότι, η ελεγχόμενη ως άνω σύμβαση καλύπτει, ως εκ του αντικειμένου της, υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες δεν είναι ποσοτικά και χρονικά περιορισμένες, αλλά ανακύπτουν επανειλημμένως.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)85/2015

Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε εργαζομένους Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ. δίμηνης διάρκειας, οι οποίοι προσελήφθησαν κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 (ΦΕΚ Α΄ 143/2007), καθόσον η πρόσληψη στο Δήμο των ως άνω εργατών καθαριότητας και οδηγών απορριμματοφόρων είναι μη νόμιμη, διότι δεν αιτιολογείται με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σαφώς, ειδικώς και επαρκώς η συνδρομή κατεπείγουσας πρόσκαιρης ή εποχικής ανάγκης, η οποία επέβαλε την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού για χρονικό διάστημα δύο μηνών, κατ’ επίκληση της ανωτέρω διάταξης, αλλά αντιθέτως η πρόσληψη των ως άνω εργαζομένων έγινε για την κάλυψη αναγκών που προέκυψαν, λόγω της έλλειψης τακτικού προσωπικού στο Δήμο, δηλαδή προκειμένου να ικανοποιηθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.


ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)303/2014

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, Προσλήψεις: Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Δήμο σε εργαζόμενο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δίμηνης διάρκειας, ο οποίος προσελήφθη για διάστημα από 4.8. έως 3.10.2014 κατ΄ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 206 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινωνικών Υπαλλήλων. Μη νόμιμη η πρόσληψη του ως άνω εργαζομένου, διότι οι ανάγκες που την επέβαλαν, δεν οφείλονταν σε έκτακτα γεγονότα που δεν ήταν δυνατόν να  προβλεφθούν κατά την προγραμματισμένη δραστηριότητα του ως άνω Δήμου, αλλά ανάγονται σε πάγιες και διαρκείς ανάγκες που συνδέονται με την έλλειψη τακτικού προσωπικού καθαριότητας.


ΕΣ/Τ1/98/2006

Πρόσληψη από Δήμο με σύμβαση μίσθωσης έργου ιατρού μικροβιολόγου, προκειμένου να πραγματοποιήσει μικροβιολογικές εξετάσεις στους κατοίκους αυτού. Μη νόμιμη, καθόσον η επίμαχη σύμβαση η οποία καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου, καταρτίστηκε κατά παράβαση του άρθρου 6 του ν.2527/95. Συγγνωστή πλάνη, λόγω έγκρισης της ανωτέρω πρόσληψης από το Γεν. Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.


ΕΣ/ΤΜ.1/100/2011

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, δεν αποδεικνύεται εν προκειμένω η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων του άρθρου 206 του ν. 3584/2007. Ειδικότερα, οι ανάγκες για την κάλυψη των οποίων προσλήφθηκαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν συνιστούν εποχικές πρόσκαιρες, πολύ δε περισσότερο ¨κατεπείγουσες¨, αλλά πάγιες και διαρκείς, καθόσον αποσκοπούν κυρίως στην κάλυψη ελλείποντος τακτικού προσωπικού, ανάγονται δε στη συνήθη δραστηριότητα του Δήμου, όπως είναι η καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων. Εξάλλου, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι προσλήφθηκαν στο Δήμο από τις 28.3.2011 και μετά, ήτοι μετά το πέρας του χειμώνα, τον οποίο επικαλείται ο Δήμος για να δικαιολογήσει την πρόσληψή τους. Περαιτέρω, όσα αναφέρονται στο 9868/19.5.2011 έγγραφο του Δήμου ... περί της υποστελέχωσης του Δήμου με προσωπικό κλάδου ΥΕ-εργατών και της αναστολής προσλήψεων τακτικού προσωπικού επιβεβαιώνουν στην ουσία ότι οι ανάγκες για τις οποίες προσλήφθηκαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν ήσαν εποχικές πρόσκαιρες, αλλά πάγιες και διαρκείς. Κατ΄ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες όπως σωστά υποστηρίζει και ο διαφωνών Επίτροπος και ως εκ τούτου τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/174/2014

Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε οκτώ (8) εργαζομένους με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ. οκτάμηνης διάρκειας, οι οποίοι προσελήφθησαν κατ’ εφαρμογή του άρθρου 205 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, καθόσον δεν προκύπτει με ειδική, πλήρη και επαρκή αιτιολογία, ότι οι ανάγκες για τις οποίες οι ανωτέρω εργαζόμενοι προσελήφθησαν (η αποκομιδή απορριμμάτων, ο καθαρισμός των κοινοχρήστων χώρων και η καθαριότητα και συντήρηση των δημοτικών κοιμητηρίων) είναι εποχικές ή περιοδικές ή πρόσκαιρες σε συνάρτηση με το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο οποίο αυτές δημιουργήθηκαν. Αντίθετα δε, το γεγονός ότι ο Δήμος είχε προβεί στην πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, με συμβάσεις οκτάμηνης διάρκειας, για την κάλυψη των αναγκών αυτών και σε προηγούμενο χρονικό διάστημα, καταδεικνύει ότι οι εξυπηρετούμενες αυτές είναι πάγιες και διαρκείς. 


ΕΣ/Κλ.Τμ.7/156/2017

Καταβολή ποσού το οποίο αφορά σμοιβή για την εκτέλεση σύμβασης απευθείας ανάθεσης, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών επίβλεψης και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων. (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στις σκέψεις 2, 3 και 4, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, δαπάνη είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι η από 25.1.2017 υπογραφείσα μεταξύ του Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. και του ..., μηχανολόγου - πολιτικού μηχανικού, σύμβαση υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες της ανωτέρω επιχείρησης. (...)Ο χαρακτήρας, ωστόσο, της συμβάσεως αυτής ως σύμβασης εργασίας την καθιστά άκυρη, διότι κατά τη σύναψη της δεν τηρήθηκαν οι προϋποθέσεις των άρθρων 14 επ. του ν. 2190/1994 και, συνακόλουθα, παραβιάστηκαν ευθέως οι διατάξεις του άρθρου 103 του Συντάγματος, διότι, όπως εκτέθηκε στη σκέψη 2, οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες, δύνανται υπό το καθεστώς του ανωτέρω άρθρου, να καλύπτονται μόνο με την πρόσληψη προσωπικού είτε τακτικού είτε με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, για την οποία (πρόσληψη) θα έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες, ώστε να διασφαλίζονται οι συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας στο πεδίο των προσλήψεων που διενεργούν οι φορείς του δημοσίου τομέα. Η σύναψη δε της ανωτέρω σύμβασης έλαβε χώρα κατά καταστρατήγηση των τεθέντων με τους ν. 3833/2010 και 4093/2012 περιορισμών (βλ. Ε.Σ. Πραξη VII Τμ. 70/2016). (...)Τέλος, παρίσταται αλυσιτελής η εξέταση των δύο άλλων προβαλλόμενων από την Επίτροπο λόγων διαφωνίας, δεδομένου ότι ερείδονται επί της προϋπόθεσης ότι η από 25.1.2017 σύμβαση απευθείας ανάθεσης υπηρεσιών συνιστά σύμβαση έργου κατ’ άρθρο 681 επ. Α.Κ., η οποία, ωστόσο, δεν συντρέχει, όπως αναλυτικά εκτέθηκε ανωτέρω.


ΕΣ/Τ1/112/2007

Σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου που αποτελεί την τέταρτη ανανέωση προηγουμένων συμβάσεων και συνιστά μη νόμιμη διαδοχική σύμβαση κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 5 παρ. 1 του π.δ. 164/2004.Μη σύννομη επίσης η πρόσληψη προαωπικού ορισμένου χρόνου που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες.


ΕΣ/Τ1/3/2006

Πρόσληψη από Δήμο, προσωπικού με σύμβαση έργου (αρθ. 6 του ν. 2527/97) για το έργο α) της υποστήριξης των πολιτιστικών δραστηριοτήτων και των εκδηλώσεων του Δήμου και β) της επεξεργασίας αιτήσεων οικοδομικών αδειών και ελέγχου αυθαιρέτων κτισμάτων. Μη νόμιμη, καθόσον οι συμβάσεις καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αφού ανάγονται στα καθήκοντα του υπηρετούντος (έστω και μη επαρκούντος) προσωπικού. Συγγνωστή πλάνη ενόψει και της έγκρισης του Γ.Γ. Περιφέρειας.