ΕλΣυν.Τμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/294/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια προϊόντων εμφάνισης ακτινογραφιών, ακτινολογικού φιλμ και φωτογραφικών πλακών με φιλμ:..Ζητείται η αναθεώρηση της 7352/2015 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση ανάκλησης του ήδη αιτούντος νομικού προσώπου κατά της 173/2015 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου.(...) δεδομένου ότι ο νομικός χαρακτηρισμός κάθε σύμβασης ανήκει κυριαρχικά στο Δικαστήριο .. οι πρόσθετες πράξεις - συμβάσεις, οι οποίες συνάπτονται δυνάμει ειδικής διάταξης νόμου ... μεταξύ του Διοικητή της εκάστοτε Υ.Πε. (για λογαριασμό πλέον της ίδιας και όχι για λογαριασμό των νοσοκομείων) και των προμηθευτών των νοσοκομείων εποπτείας της και βαρύνουν πλέον τις πιστώσεις της (Υ.Πε.) και όχι αυτές των νοσοκομείων, αποτελούν νέες αυτοτελείς συμβάσεις, καθόσον με τη σύναψή τους δεν τροποποιούνται ουσιωδώς οι όροι των αρχικών συμβάσεων ούτε πραγματοποιούνται κατ’ εφαρμογή του άρθρου 25 παρ. 2 β του π.δ/τος 60/2007 συμπληρωματικές παραδόσεις. Συνεπώς, ελέγχονται ως προς τη νομιμότητά τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013, μόνο όταν η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους ή, ελλείψει αυτής, το οικονομικό αντικείμενό τους, υπερβαίνει το ποσό των 500.000,00 ευρώ,. Κατά συνέπεια, τα ελεγχόμενα σχέδια συμβάσεων μεταξύ της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας … και των εταιρειών «....», που αφορούν στην προμήθεια, καθ’ υπέρβαση των ποσοτήτων των αρχικών συμβάσεων, προϊόντων εμφάνισης ακτινογραφιών, ακτινολογικού φιλμ και φωτογραφικών πλακών με φιλμ, ποσού 32.446,92 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) και 15.916,27 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), αντίστοιχα, συνιστούν νέες και αυτοτελείς συμβάσεις απευθείας προμηθείας προϊόντων εμφάνισης ακτινογραφιών, ακτινολογικού φιλμ και φωτογραφικών πλακών με φιλμ, το οικονομικό αντικείμενο των οποίων υπολείπεται του ποσού των 500.000,00 ευρώ και, ως εκ τούτου, δεν υπάγονται στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Ενόψει των ανωτέρω, το VI Τμήμα που με την προσβαλλόμενη απόφασή του έκρινε αντιθέτως, έσφαλε περί την ερμηνεία και εφαρμογή των προμνησθεισών διατάξεων και πρέπει να γίνει δεκτή η ένδικη αίτηση αναθεώρησης και να αναθεωρηθεί η 7352/2015 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ακολούθως δε να ανακληθεί η 173/2015 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου αυτού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1413/2019
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης που ανέδειξε την εταιρεία «*********» ως προσωρινή ανάδοχος για τη σύμβαση προμήθειας ακτινολογικού φιλμ, υποστηρίζοντας ότι η τεχνική προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης δεν συμμορφωνόταν με τις προδιαγραφές της διακήρυξης. Ειδικότερα, επικαλείται ελλείψεις στα πιστοποιητικά ποιότητας (CE, ISO), μη έγκυρα πιστοποιητικά εκπαίδευσης τεχνικού προσωπικού από τον κατασκευαστικό οίκο, και έλλειψη βεβαίωσης γνησιότητας των προϊόντων από τον κατασκευαστή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια ψηφιακών φιλμ ιατρικής απεικόνισης συμβατών με εκτυπωτές DRYPIX 7000, με προϋπολογισμό 66.129,03 € χωρίς ΦΠΑ.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/79/2019
Προμήθεια αντιδραστηρίων και αναλωσίμων:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η .../18.7.2018 σύμβαση, η οποία συνήφθη κατ΄ εφαρμογή της ειδικής διάταξης της παραγράφου 9 του άρθρου 66 του ν. 4316/2014 μεταξύ του Διοικητή του Νοσοκομείου ... και της εταιρείας «….», αποτελεί νέα αυτοτελή σύμβαση, για την οποία κατά ρητή νομοθετική παραπομπή ισχύουν οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις με αυτές της προγενέστερης …..2017 σύμβασης. Όπως δε προκύπτει από τα στοιχειά του φακέλου, η προγενέστερη αυτή σύμβαση ήταν ακόμα σε ισχύ κατά το χρόνο κατάρτισης της .../2018 σύμβασης επέκτασης, δεδομένου ότι δεν είχε ολοκληρωθεί η παράδοση όλων των προβλεπόμενων σε αυτήν ποσοτήτων (βλ. άρθρο 212 του ν.4412/2016). Επομένως, ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου δεν ευσταθεί και ως εκ τούτου, μη προβαλλόμενης άλλης πλημμέλειας, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη.Κατ’ ακολουθίων των εκτεθέντων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
60589/2023
Κατανομή ανά Νοσοκομείο του ποσού ύψους δύο εκατομμυρίων διακοσίων ενενήντα δύο χιλιάδων εκατό ευρώ (€ 2.292.100,00), που έχει εγκριθεί για την 6η Υ.ΠΕ, για Εφημερίες Χημικών, Βιοχημικών, Κλινικών Χημικών, Βιολόγων, Φαρμακοποιών - Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών, Ψυχολόγων, Φυσικών Νοσοκομείων - Ακτινοφυσικών και Κτηνιάτρων των Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. 6ης Υ.ΠΕ. για διακόσιους τριάντα τρεις (233) υπαλλήλους και είκοσι μία χιλιάδες εκατόν ενενήντα έξι (21.196) εφημερίες, για το έτος 2023.
Δ1β/Γ.Π.οικ. 43457/2019
Όροι και προϋποθέσεις αναγνώρισης, διαδικασίες ανάπτυξης, κριτήρια, δείκτες και διαδικασία αξιολόγησης, και εποπτεία των «Φιλικών προς τα Βρέφη Νοσοκομείων.»
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/163/2018
Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 98 παρ. 1 περ. β΄ του Συντάγματος και 35 παρ. 1 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, η συναφθείσα από 1.3.2018 μεταξύ της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και της εταιρείας «…...» σύμβαση δεν υπήχθη στον προσυμβατικό έλεγχο του αρμόδιου Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δοθέντος ότι η συνολική αξία αυτής υπερβαίνει το ποσό των 500.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Ο δε προβαλλόμενος με το 27829/25.7.2018 έγγραφο επανυποβολής ισχυρισμός ότι η επίμαχη σύμβαση καταρτίστηκε δυνάμει των διατάξεων της παρ.9 του άρθρου 66 του ν.4316/2014 είναι απορριπτέος αφενός ως αβάσιμος διότι η σύναψη συμβάσεων που αφορούν σε παροχή υπηρεσιών, όπως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση, δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο των εν λόγω διατάξεων, αφετέρου ως αλυσιτελής, καθόσον οι αυτοτελείς αυτές συμβάσεις απευθείας αναθέσεων ελέγχονται κατά τα ανωτέρω ως προς τη νομιμότητά τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 θτου ν. 4129/2013, όταν η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους ή, ελλείψει αυτής, το οικονομικό αντικείμενό τους, υπερβαίνει το ποσό των 500.000,00 ευρώ (βλ. Σκέψη ΙΙΙΒ της παρούσας). Τέλος, ο ισχυρισμός ότι συντρέχει άμεση ανάγκη ανάθεσης των εν λόγω υπηρεσιών, πέρα του ότι προβάλλεται αορίστως, πρέπει να απορριφθεί ως αλυσιτελής προβαλλόμενος, διότι και αληθής υποτιθέμενος δεν άγει στην θεραπεία της εν λόγω πλημμέλειας.ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.4/9/2019
3259/2015
Τροποποίηση της υπ’ αριθ. οικ. 2783/30/10/2015 απόφασης (ΦΕΚ Β΄ 2354/02−11−2015), «Συγκρότηση Επιτροπής Παρακολούθησης του Εθνικού Προγράμματος του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας για την περίοδο 2014 − 2020».(Τροποποιήθηκε με την αριθμ 2783/2015,ΦΕΚ-2354/Β/2.11.2015)
2/3418/ΔΕΠ/2024
Καθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας του άρθρου 18 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) των υπαλλήλων των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων Αιγινητείου και Αρεταιείου.
Φ. 130181/4515/2020
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την παράταση ισχύος των αδειών διαμονής και τη λήξη των αλλοδαπών διαβατηρίων (πολιτογράφηση και εφαρμογή διατάξεων του ν.4332/2015) ΑΔΑ:61ΟΠ46ΜΤΛ6-Γ0Ε
ΑΕΠΠ/467/2020
Η Προδικαστική Προσφυγή αίτησε την ακύρωση της υπ’ αρ. 01/10.02.2020 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία ενέκρινε την κατακύρωση του διαγωνισμού στην παρεμβαίνουσα εταιρεία για το έκτο και έβδομο είδος του διαγωνισμού, σχετικά με την προμήθεια προϊόντων εμφάνισης ακτινογραφιών (CPV …). Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε εσφαλμένη αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, λόγω υποβολής αναληθούς υπεύθυνης δήλωσης καταγωγής προϊόντων, παραβιάζοντας ουσιώδεις όρους της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια ιατρικών φιλμ τύπου DI-HL (35×43 & 25×30 cm) για εκτυπωτικό σύστημα, με προϋπολογισμένη δαπάνη 472.817,95 € (συμπλ. ΦΠΑ). Τέλος, ζητήθηκε η επιστροφή του παραβόλου (1.906,52 €).
ΠΡΑΚΤΙΚΑ/17Η/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/2015
Αντίθεση ή μη του άρθρου 17 παρ. 2 του ν. 4332/2015 στις διατάξεις του άρθρου 98 παρ. 1 περ. α΄, β΄ και γ΄ του Συντάγματος,(...) Από την επίμαχη διάταξη του άρθρου 17 παρ. 2 του ν. 4332/2015, προκύπτει ότι η βούληση του νομοθέτη δεν ήταν να υπερκεράσει – θέσει εκποδών το θεσμό του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ.- αλλά να ρυθμίσει το ζήτημα της εξόφλησης υλικών και υπηρεσιών που οι τιμές τους δεν περιλαμβάνονται στο εν λόγω Παρατηρητήριο και δεν υφίστανται παρόμοιες προηγούμενες συμβάσεις. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και δεδομένου ότι η τιμή των μεταφορικών του υγρού οξυγόνου είναι καταγεγραμμένη στο Παρατηρητήριο Τιμών, η επίμαχη διάταξη (17 παρ. 2 του ν. 4332/2015) δεν χρήζει εφαρμογής στην υπό κρίση περίπτωση και συνεπώς παρέλκει η κρίση περί του εάν αυτή είναι αντίθετη προς τις διατάξεις του άρθρου 98 του Συντάγματος.