Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.VII/265/2010

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3801/2009, 3463/2006

Εκδηλώσεις-Δήμοι: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες υπό την προηγούμενη σκέψη (ΙΙ) διατάξεις, λειτουργική, αφού πρόκειται για την προμήθεια αναμνηστικών στο πλαίσιο διοργάνωσης από το Δήμο εκδήλωσης για τη βράβευση των επιτυχόντων σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.. Εξάλλου, η ως άνω δαπάνη, ενόψει του ύψους της, της ποσότητας των απονεμηθέντων αναμνηστικών και της τιμής μονάδας, δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, λαμβανομένου υπόψη του πληθυσμού του Δήμου και της σημασίας της εκδήλωσης τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους κατοίκους του.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7/304/2009

Προμήθεια αναμνηστικών πλακετών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, αφού πρόκειται για την προμήθεια αναμνηστικών στο πλαίσιο διοργάνωσης από το Δήμο πολιτιστικής εκδήλωσης για την επιβράβευση των μαθητών, οι οποίοι επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και επιμονή για μάθηση και αποτελούν παράδειγμα για τους νεώτερους και, συνεπώς, συνάδει με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου αυτού και συμβάλλει, με την ευρύτερη έννοια, στη λειτουργική δραστηριότητα και στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, με τη δημιουργία κινήτρων για τη συνεχή βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου των κατοίκων του. Εξάλλου, η ως άνω δαπάνη, ενόψει του ύψους της, της ποσότητας και του είδους των απονεμηθέντων αναμνηστικών (113 πλακέτες, 110 διπλώματα και 113 ταμπελάκια), η οποία μάλιστα δεν περιλαμβάνει χορήγηση χρηματικών ενισχύσεων (όπως χρηματικών βραβείων, βιβλιαρίων τραπεζικών καταθέσεων κ.λπ.), δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, λαμβανομένου υπόψη του πληθυσμού του Δήμου και της σημασίας της εκδήλωσης τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους κατοίκους του. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.7/173/2009

Προμήθεια αναμνηστικών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, αφού πρόκειται για την προμήθεια αναμνηστικών στο πλαίσιο διοργάνωσης από το Δήμο πολιτιστικής εκδήλωσης για την επιβράβευση των μαθητών, οι οποίοι επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και επιμονή για μάθηση και αποτελούν παράδειγμα για τους νεώτερους και, συνεπώς, συνάδει με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου αυτού και συμβάλλει, με την ευρύτερη έννοια, στη λειτουργική δραστηριότητα και στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, με τη δημιουργία κινήτρων για τη συνεχή βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου των κατοίκων του. Εξάλλου, η ως άνω δαπάνη, ενόψει του ύψους της, της ποσότητας και του είδους των απονεμηθέντων αναμνηστικών (102 SET WATERMAN), η οποία μάλιστα δεν περιλαμβάνει χορήγηση χρηματικών ενισχύσεων (όπως χρηματικών βραβείων, βιβλιαρίων τραπεζικών καταθέσεων κ.λπ.), δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, λαμβανομένου υπόψη του πληθυσμού του Δήμου και της σημασίας της εκδήλωσης τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους κατοίκους του.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.VII/278/2010

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-Δήμοι:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 722, οικονομικού έτους 2010 χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στην παράθεση στο πλαίσιο της προαναφερόμενης εκδήλωσης μπουφέ, συνιστά δαπάνη λειτουργική, συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, η οποία συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της ως άνω εκδήλωσης, δεν υπερβαίνει δε το προσήκον μέτρο λαμβανομένου υπόψη του ύψους αυτής και του αριθμού των συμμετεχόντων ατόμων (240 άτομα εκ των οποίων 92 ήταν οι βραβευθέντες μαθητές).(..)Περαιτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 907, οικονομικού έτους 2010 χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στην προμήθεια αναμνηστικών δώρων προβλέπεται μεν στο νόμο ως λειτουργική, πλην όμως ενόψει του ύψους της, του είδους των απονεμηθέντων αναμνηστικών..υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη με το 722, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί. Αντιθέτως, η εντελλόμενη με το 907, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.7/294/2010

Προμήθεια βιβλίων σε Δήμο:.Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη για την προμήθεια του βιβλίου «… πολιτισμός και λαογραφία των … 1821 – 1980», το οποίο περιλαμβάνει πλούσιο ιστορικό και λαογραφικό υλικό για το σύγχρονο παρελθόν της πόλης των … και αποσκοπεί στην ανάδειξη της ιστορίας της, είναι λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009, καθόσον διευκολύνει την εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου στον τομέα του πολιτισμού, προάγει δε τα πνευματικά ενδιαφέροντα των δημοτών του με την καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και συνείδησης αυτών. Περαιτέρω δε, η εν λόγω δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει του πληθυσμού του Δήμου (28.195 κατοίκους, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του Δήμου) και της χαμηλής τιμής κάθε τεμαχίου (6,50 ευρώ με Φ.Π.Α.).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυνΤμ.7/53/2009

Προμήθεια αφισών και διπλωμάτων:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, αφού πρόκειται για προμήθεια διπλωμάτων και αφισών στο πλαίσιο διοργάνωσης πολιτιστικής εκδήλωσης για την επιβράβευση των μαθητών και αθλητών, οι οποίοι επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και επιμονή για μάθηση και διάκριση στον αθλητισμό και αποτελούν παράδειγμα για τους νεώτερους και, συνεπώς, συνάδει με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου αυτού και συμβάλλει, με την ευρύτερη έννοια, στη λειτουργική δραστηριότητα και στην εκπλήρωση των σκοπών του οικείου Δήμου με τη δημιουργία κινήτρων για την συνεχή βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου των κατοίκων του, καθώς και την προώθηση του αθλητικού ιδεώδους στην τοπική κοινωνία. Τέλος, η ως άνω δαπάνη, ενόψει του ύψους της, της ποσότητας και του είδους των απονεμηθέντων επαίνων (400 διπλώματα), η οποία μάλιστα δεν περιλαμβάνει χορήγηση χρηματικών ενισχύσεων (όπως χρηματικών βραβείων, βιβλιαρίων τραπεζικών καταθέσεων κ.λπ.), δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, όπως αυτό προσδιορίστηκε ανωτέρω, με βάση τον πληθυσμό του Δήμου και τη σημασία της εκδήλωσης τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους κατοίκους του. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, το επίμαχο όμως χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξεως του οικονομικού έτους.


ΕλΣυν.Κλ.VII/28/2012

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ-Δήμοι:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με  όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει  ότι η δαπάνη των 300,00 ευρώ του Δήμου .., που αφορά στην παράθεση στο αναψυκτήριο του κεντρικού πάρκου της πόλης, αρτοβουτημάτων-καφέ και νερού σε 120 άτομα, στο πλαίσιο του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, είναι νόμιμη. Τούτο διότι η εντελλόμενη συνιστά δαπάνη παρεπόμενη, συνάδουσα με  τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, που  συνέβαλε  στην αποτελεσματικότερη  επίτευξη του στόχου της ως άνω εκδήλωσης, ενώ δεν υπερβαίνει και το επιβαλλόμενο από την  υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και τα  διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, προσήκον μέτρο.


ΕλΣυν.Τμ.7/269/2009

Εκδηλώσεις Δήμων-Βράβευση μαθητών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι νόμιμη σύμφωνα με το άρθρο 158 παρ. 3 περ. α΄ του ν. 3463/2006, καθόσον διενεργήθηκε μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στα πλαίσια της εκδήλωσης για τη βράβευση των μαθητών. Περαιτέρω δε, η δαπάνη αυτή δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει της μικρής αξίας της, του αριθμού των συμμετεχόντων στη διοργανωθείσα εκδήλωση και της σπουδαιότητάς της σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/209/2017

Διοργάνωση της γιορτής της Πρωτομαγιάς.(..)Με δεδομένα αυτά, λαμβανομένων υπόψη του λόγου της εκδήλωσης (Πρωτομαγιά) και της διεξαγωγής της στην αρχή της τουριστικής περιόδου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι λειτουργική διότι συμβάλλει αφενός μεν στην επιτυχία της εκδήλωσης και αφετέρου στην αποτελεσματικότερη προβολή του Δήμου ως τουριστικού προορισμού...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/172/2013

Διοργάνωση Χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης Δήμου:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η διοργάνωση χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης για τα μέλη των λεσχών φιλίας του Δήμου .. συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου και ως εκ τούτου η σχετική δαπάνη είναι λειτουργική. Εξάλλου, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας περί υπέρβασης του προσήκοντος μέτρου είναι απορριπτέος ως αόριστος, καθόσον δεν προσδιορίζονται τα κριτήρια οριοθέτησης του προσήκοντος μέτρου και ειδικότερα, ενόψει του ότι η δαπάνη που αφορούσε τη διοργάνωση της χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης για τα μέλη των Λεσχών Φιλίας κατά τα έτη 2007, 2008 και 2009..είχε εγκριθεί από την αρμόδια Επίτροπο, γεγονός που επισημαίνεται με το από 29.3.2013 έγγραφο του Διευθυντή Οικονομικών του Δήμου … και δεν αμφισβητείται από την αναπληρώτρια Επίτροπο, δεν παρατίθενται συγκριτικά στοιχεία για άλλες συμβάσεις όμοιου ή συναφούς αντικειμένου με εκείνο της επίμαχης σύμβασης, ώστε να μπορεί να εξαχθεί ασφαλής κρίση σχετικά με το αν η εντελλόμενη δαπάνη υπερβαίνει το κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής και τις συναλλακτικές αντιλήψεις προσήκον μέτρο..Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και συνεπώς, το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν/Τμ.7/292/2010

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-ΠΡΟΝΗΘΕΙΕΣ(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι νόμιμη, αφού πρόκειται για την προμήθεια και παροχή φαγητού στο πλαίσιο διοργάνωσης από το Δήμο πολιτιστικών εκδηλώσεων, αφενός εθιμοτυπικού χαρακτήρα (αποκριάτικες εκδηλώσεις), αφετέρου για τη διατήρηση τοπικού εθίμου (….). Συνεπώς, συνάδει με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου αυτού και συμβάλλει, με την ευρύτερη έννοια, στη λειτουργική δραστηριότητα και στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, με τη δημιουργία κινήτρων για τη διατήρηση της πολιτιστικής και ιστορικής συνείδησης. Περαιτέρω δε, η δαπάνη αυτή δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει του πληθυσμού του Δήμου και της σπουδαιότητας των εορτών αυτών τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους δημότες του.