ΕΣ/Α ΚΛΙΜΑΚΙΟ/10/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με την από 31.12.2020 αίτηση του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, συνοδευόμενη από την οικεία έκθεση ελέγχου, ζητείται να καταλογιστεί ο..... ο οποίος διατέλεσε ταμίας του Δήμου Αλμυρού κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2014 έως 4.9.2014 (βλ. τις με αριθμ. Πρωτ. 285/9.1.2014 και με αριθμ. Πρωτ. 18056/4.9.2014 αποφάσεις του Δημάρχου Αλμυρού) με έλλειμμα που φέρεται ότι διαπιστώθηκε μετά από έλεγχο των λογαριασμών στον Δήμο Αλμυρού για το οικονομικό έτος 2014. (....) . Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προηγούμενες σκέψεις, αφού ληφθεί υπόψη ότι έχει κοινοποιηθεί προσηκόντως το 6/2020 Φύλλο Μεταβολών και Ελλείψεων στον ως άνω καταλογιζόμενο, ο …πρέπει να καταλογιστεί με το ποσό 46.280,19 ευρώ πλέον τόκων, το ύψος των οποίων θα υπολογιστεί από το τέλος του οικονομικού έτους 2014 και καθορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της ΔΠΕΙΣ 1198598 ΕΞ 2013/31.12.2013 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Α.1153 (ΦΕΚ Β 5635/02.11.2022) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, για το έλλειμμα που προκλήθηκε στη διαχείριση του Δήμου Αλμυρού κατά το οικονομικό έτος 2014 από την παράλειψη έκδοσης γραμματίων είσπραξης για τα χρηματικά ποσά που κατατέθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασμούς που διατηρούσε ο Δήμος Αλμυρού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/719/2012
Η απόφαση 0719/2012 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αίτηση αναίρεσης ελεγκτή εξόδων Ο.Τ.Α., η οποία είχε καταλογιστεί εις ολόκληρον με το ποσό των 7.146.431 δραχμών (ή 20.972,65 ευρώ), λόγω ελλείμματος στη διαχείριση του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Αλμυρού (Π.Ο.Δ.Α.). Το έλλειμμα προέκυψε από πληρωμές που επετράπησαν χωρίς νόμιμα δικαιολογητικά, με το δικάσαν Τμήμα να διαπιστώνει τουλάχιστον βαρεία αμέλεια. Αν και η Ολομέλεια έκρινε ορθή την αρχική κρίση ευθύνης, έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης και αναιρεί την προσβαλλόμενη απόφαση. Η υπόθεση αναπέμπεται στο IV Τμήμα, προκειμένου να κρίνει (υπό το πρίσμα του μεταγενέστερου νόμου 3801/2009) τη δυνατότητα μείωσης του καταλογισθέντος ποσού ως το ένα δέκατο ή την απαλλαγή της αναιρεσείουσας.
ΕΣ/Α ΚΛΙΜΑΚΙΟ/9/2023
Με την από 16.1.2023 αίτηση του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Τομέα Βουλής των Ελλήνων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ζητείται ο καταλογισμός σε βάρος του Κωνσταντίνου Πούλιου, τέως μονίμου υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων, με το ποσό των 459.928,52 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο σύνολο των αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών (αφαιρουμένων των κρατήσεων υπέρ τρίτων) που φέρεται ότι καταβλήθηκαν σε αυτόν αχρεωστήτως (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προηγούμενες σκέψεις, ο ..πρέπει να καταλογιστεί με το ποσό των 321.949,97 ευρώ, χωρίς την επιβολή τόκων, δοθέντος ότι σε βάρος των λαβόντων δεν επιβάλλονται τόκοι, όπως προαναφέρθηκε στη σκέψη 13 της παρούσας.
ΕΣ/Α ΚΛΙΜΑΚΙΟ/8/2023
Με την (κατ’ ορθή επανάληψη) από 16.1.2023 αίτηση καταλογισμού του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Τομέα Βουλής και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ζητείται ο καταλογισμός σε βάρος του.., τέως Ειδικού Φρουρού της Βουλής των Ελλήνων, με το ποσό των 354.693,70 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο σύνολο των αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών (αφαιρουμένων των κρατήσεων υπέρ τρίτων) που φέρεται ότι καταβλήθηκαν σε αυτόν αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 10.6.2003 έως 31.12.2015, συνεπεία αναδρομικής ανάκλησης της απόφασης διορισμού του, λόγω χρήσης πλαστού τίτλου σπουδών.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προηγούμενες σκέψεις, ο .. πρέπει να καταλογιστεί με το ποσό των 248.285,58 ευρώ, χωρίς την επιβολή τόκων, δοθέντος ότι σε βάρος των λαβόντων δεν επιβάλλονται τόκοι, όπως προαναφέρθηκε στη σκέψη 13 της παρούσας.
ΕΣ/Α ΚΛΙΜΑΚΙΟ/5/2023
Με την από 16.1.2023 αίτηση καταλογισμού του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Τομέα Βουλής των Ελλήνων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ζητείται ο καταλογισμός σε βάρος του.., τέως Ειδικού Φρουρού της Βουλής των Ελλήνων, με το ποσό των 347.234,32 ευρώ (και όχι αυτό των 347.234,42 ευρώ, που από προφανή παραδρομή αναγράφεται σε αυτήν, χωρίς να γεννάται εξ αυτού του λόγου αμφιβολία ως προς την ορθότητα του υπολογισμού του εν λόγω ποσού, όπως αυτή επιβεβαιώνεται από το σύνολο των στοιχείων του φακέλου(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προηγούμενες σκέψεις, ο …πρέπει να καταλογιστεί με το ποσό των 243.064,03 ευρώ, χωρίς την επιβολή τόκων, δοθέντος ότι σε βάρος των λαβόντων δεν επιβάλλονται τόκοι, όπως προαναφέρθηκε στη σκέψη 13 της παρούσας.
ΕΣ/Α ΚΛΙΜΑΚΙΟ/6/2023
Με την (κατ’ ορθή επανάληψη) από 16.1.2023 αίτηση καταλογισμού του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Τομέα Βουλής των Ελλήνων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ζητείται ο καταλογισμός σε βάρος του…, τέως Ειδικού Φρουρού της Βουλής των Ελλήνων, με το ποσό των 356.557,77 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο σύνολο των αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών (αφαιρουμένων κρατήσεων υπέρ τρίτων) που φέρεται ότι καταβλήθηκαν σε αυτόν αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 10.6.2003 έως 31.12.2015, συνεπεία αναδρομικής ανάκλησης της απόφασης διορισμού του, λόγω χρήσης πλαστού τίτλου σπουδών. Με τα Πρακτικά της 1ης Συν./30.1.2023 (Θέμα Ε΄) (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προηγούμενες σκέψεις, ο ..πρέπει να καταλογιστεί με το ποσό των 249.590,45 ευρώ, χωρίς την επιβολή τόκων, δοθέντος ότι σε βάρος των λαβόντων δεν επιβάλλονται τόκοι, όπως προαναφέρθηκε στη σκέψη 13 της παρούσας
ΕΣ/Α ΚΛΙΜΑΚΙΟ/4/2023
Με την από 16.1.2023 αίτηση καταλογισμού του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Τομέα Βουλής των Ελλήνων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ζητείται ο καταλογισμός σε βάρος του…, τέως Ειδικού Φρουρού της Βουλής των Ελλήνων, με το ποσό των 347.140,19 ευρώ (και όχι αυτό των 347.142,93 ευρώ, που από προφανή παραδρομή αναγράφεται σε αυτήν, χωρίς να γεννάται εξ αυτού του λόγου αμφιβολία ως προς την ορθότητα του υπολογισμού του εν λόγω ποσού, όπως αυτή επιβεβαιώνεται από το σύνολο των στοιχείων του φακέλου.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προηγούμενες σκέψεις, ο …πρέπει να καταλογιστεί με το ποσό των 242.998,14 ευρώ, χωρίς την επιβολή τόκων, δοθέντος ότι σε βάρος των λαβόντων δεν επιβάλλονται τόκοι, όπως προαναφέρθηκε στη σκέψη 13 της παρούσας.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/495/2025
Η απόφαση 0495/2025 του Δευτέρου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά έφεση κατά της 191/29.12.2021 απόφασης του Δημάρχου Κιλελέρ, με την οποία είχε καταλογιστεί στον εκκαλούντα, ως ταμία δημοτικών νομικών προσώπων, έλλειμμα ύψους 18.829,11 ευρώ για τα έτη 2011 έως και 2014. Το Δικαστήριο, εξετάζοντας τους διαδικαστικούς τύπους, έκρινε ότι η συζήτηση της έφεσης είναι απαράδεκτη. Ο λόγος ήταν η εκπρόθεσμη κατάθεση του αποδεικτικού κοινοποίησης του δικογράφου στον παθητικώς νομιμοποιούμενο Δήμο Κιλελέρ, μόλις μία ημέρα πριν τη δικάσιμο (7.10.2024) αντί των τεσσάρων μηνών που προβλέπει ο ν. 4700/2020. Δεδομένου ότι ο Δήμος δεν παραστάθηκε, διατάχθηκε ο ορισμός νέας δικασίμου.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1455/2022
Η Απόφαση 1455/2022 του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Μείζονα Ολομέλεια) αφορά την αίτηση αναίρεσης υπαλλήλου, μέλους επιτροπής παραλαβής του νομαρχιακού διαμερίσματος Καβάλας, ο οποίος είχε καταλογιστεί με 18.900 ευρώ (10.000 ευρώ έλλειμμα πλέον προσαυξήσεις) για έλλειμμα που προκλήθηκε από την πληρωμή για ανύπαρκτες υπηρεσίες. Η Ολομέλεια απέρριψε την εφαρμογή του άρθρου 67 του ν. 4735/2020, αλλά έκρινε ότι το δικάσαν Τμήμα εσφαλμένα υπήγαγε τα πραγματικά περιστατικά στην έννοια της βαρείας αμέλειας, δεχόμενη ελαφρά αμέλεια. Εφαρμόζοντας την αρχή της αναλογικότητας, το Δικαστήριο αναιρεί την προσβαλλόμενη απόφαση, απαλλάσσει τον αναιρεσείοντα από τις προσαυξήσεις ύψους 8.900 ευρώ και περιορίζει τον καταλογισμό στο ποσό των 1.000,00 ευρώ.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/789/2025
Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέρριψε την αίτηση αναίρεσης του πρώην δημάρχου Καλυμνίων κατά της 2080/2020 απόφασης του Δεύτερου Τμήματος. Ο αναιρεσείων είχε αρχικά καταλογιστεί με 257.668,35 ευρώ για έλλειμμα στη διαχείριση του δήμου το 2000, το οποίο προήλθε από πληθώρα μη νόμιμων δαπανών, όπως επιχορηγήσεις χωρίς απόφαση δημοτικού συμβουλίου, πληρωμές λογαριασμών τρίτων και μισθώσεις σκαφών/μηχανημάτων χωρίς τήρηση νόμιμων διαδικασιών ή δικαιολογητικών. Η προηγούμενη απόφαση είχε ήδη μειώσει το ποσό του καταλογισμού στα 11.158,50 ευρώ, λόγω του βαθμού υπαιτιότητας (ελαφρά αμέλεια) και του χρόνου που μεσολάβησε. Η Ολομέλεια έκρινε ότι δεν παραβιάστηκε το δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης, ούτε υπήρχε έλλειμμα αιτιολόγησης ή παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/38/2025
Η απόφαση 0038/2025 του Δευτέρου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την από 7.6.2021 ανακοπή που στρεφόταν κατά του πρωτοβάθμιου Ο.Τ.Α. «Δήμος Κύμης - Αλιβερίου». Αντικείμενο της ανακοπής ήταν η ακύρωση αποσπασμάτων χρηματικών καταλόγων οικονομικού έτους 2021, συνολικού ποσού 573.258,98 ευρώ, το οποίο είχε καταλογιστεί σε βάρος του ανακόπτοντος υπό την ιδιότητα του Δημάρχου για έλλειμμα στη χρηματική διαχείριση του Δήμου κατά τη χρήση 2014, πλέον αναλογουσών προσαυξήσεων. Ο καταλογισμός στηριζόταν στην απόφαση 488/9.10.2017 του Οικονομικού Επιθεωρητή. Κατά τη δημόσια συνεδρίαση στις 12 Νοεμβρίου 2024, ο πληρεξούσιος δικηγόρος του ανακόπτοντος, έχοντας ειδική πληρεξουσιότητα, δήλωσε παραίτηση από το δικόγραφο της ανακοπής. Το Δικαστήριο, διαπιστώνοντας τη νομότυπη παραίτηση, κήρυξε τη δίκη καταργημένη σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4700/2020 και διέταξε την απόδοση του καταβληθέντος παραβόλου.