ΕΣ/Β΄ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/0550/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προσαύξηση χορηγίας.(...) Σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις 4 έως 6, ορθά το Τμήμα ερμήνευσε την κρίσιμη εν προκειμένω διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 3075/2002 (άρθρο 15 παρ.10 περ. β του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων) ως προς την έννοια της «υπηρεσίας» που δύναται να ληφθεί υπόψη για την προσαύξηση της χορηγίας των αιρετών Νομαρχών, δεχόμενο ότι μόνο προγενέστερη της θητείας υπηρεσία μπορεί να αξιοποιηθεί συνταξιοδοτικά από τους χορηγιούχους Νομάρχες, εφόσον το αντίθετο δεν προβλέπεται ρητώς από συνταξιοδοτική διάταξη. Επομένως, ο περί αντιθέτου λόγος αναιρέσεως περί εσφαλμένης ερμηνείας και πλημμελούς εφαρμογής από το Τμήμα της διέπουσας την ένδικη υπόθεση διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 3075/2002 είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Περαιτέρω, παρά τα αντιθέτως προβαλλόμενα από τον αναιρεσείοντα, ορθώς απορρίφθηκαν με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση οι ισχυρισμοί του ότι πρέπει να εφαρμοστούν αναλόγως στην περίπτωσή του συνταξιοδοτικές διατάξεις που προβλέπουν τη δυνατότητα προσμέτρησης στον συντάξιμο χρόνο και προσαύξησης της σύνταξης υπηρεσίας που παρασχέθηκε μετά τη συνταξιοδότηση, καθόσον, όπως δέχθηκε και το Τμήμα, οι συνταξιοδοτικές διατάξεις αφορούν άλλες περιπτώσεις, είναι στενά ερμηνευτέες και δεν επιτρέπεται διασταλτική ερμηνεία ή ανάλογη εφαρμογή τους (ΕλΣυν Ολ. 1701/2022, 3409/2014). Κατόπιν των ανωτέρω η αίτηση αναιρέσεως πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμη και να διαταχθεί η κατάπτωση του κατατεθέντος παραβόλου υπέρ του Δημοσίου ( άρθρο 310 παρ. 1 του ν. 4700/2020).Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την αίτηση αναιρέσεως
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/454/2025
Η απόφαση (454/2025) του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την απόρριψη αίτησης αναίρεσης που υπέβαλε πρώην αιρετός Νομάρχης. Ο αιτών ζήτησε την αναίρεση της 950/2020 απόφασης του ΙΙ Τμήματος, η οποία απέρριψε την αίτησή του για προσαύξηση της μηνιαίας χορηγίας του. Η προσαύξηση αφορούσε την προσμέτρηση του μεταγενέστερου χρόνου βουλευτικής του θητείας ως συντάξιμης υπηρεσίας. Το Δικαστήριο έκρινε ότι, σύμφωνα με τις γενικές αρχές του συνταξιοδοτικού δικαίου και τις κρίσιμες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, μόνο οι υπηρεσίες που είναι χρονικά προγενέστερες της θέσης από την οποία αποχωρεί ο δικαιούμενος (εν προκειμένω, Νομάρχης) μπορούν να αξιοποιηθούν συνταξιοδοτικά για την προσαύξηση της χορηγίας, εκτός αν ο νόμος προβλέπει ρητή εξαίρεση. Συνεπώς, εφόσον ο χρόνος βουλευτείας ήταν μεταγενέστερος, η αίτηση αναίρεσης απορρίφθηκε ως αβάσιμη.
ΝΣΚ/459/2003
Διατήρηση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων υπαλλήλων του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.12 εδαφ. α και β του Ν 3075/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.12 εδ.α και β του Ν 3075/2002, διατηρούνται τόσον τα ασφαλιστικά δικαιώματα των υπαλλήλων που μετατάσσονται, εφεξής, στον ΕΦΕΤ, όσον και των υπαλλήλων, που, όντας αποσπασμένοι στις 31-12-2001 στον ΕΦΕΤ, από ΝΠΙΔ ή Ανώνυμες Εταιρίες των οποίων το 51% τουλάχιστον των μετοχών κατείχε το Ελληνικό Δημόσιο, μετατάχθηκαν μετά από αίτησή τους, σύμφωνα με την παρ.16 του άρθρου 37 του Ν 3066/2002 που αντικατέστησε την παρ.6 του άρθρου 4 του Ν 2741/1999.
ΜΤΠΥ/11819/2005
Θέμα: «Μη συμμετοχή στην ασφάλιση του ΜΤΠΥ δικηγόρων, νομικών ή δικαστικών συμβούλων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 9 του ν.3075/2002»
ΝΣΚ/473/2008
Στελέχωση των υπηρεσιών του ΕΦΕΤ με απόσπαση ή μετάταξη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η στελέχωση με αποσπάσεις ή μετατάξεις των υπηρεσιών του ΕΦΕΤ εξακολουθεί και μετά την ισχύ του Ν 3528/2007, να λαμβάνει χώρα κατά τις διατάξεις του Ν 2741/1999, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 37 του Ν 3066/2002, καθώς και το άρθρο 4 παρ.12 α), β) του Ν 3075/2002.
Υπόθεση C-500/1999 P.
Απόφαση του Δικαστηρίου (έκτο τμήμα) της 24ης Ιανουαρίου 2002.
Conserve Italia Soc. Coop. arl κατά Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Αίτηση αναιρέσεως - Γεωργία - Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Προσανατολισμού και Εγγυήσεων - Κατάργηση χρηματοδοτικής συνδρομής - Κανονισμός (ΕΟΚ) 355/77 - Κανονισμός (ΕΟΚ) 4253/88 - Αρχή της αναλογικότητας.
ΝΣΚ/100/2014
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Τακτικό προσωπικό των ΝΠΔΔ που ασκεί εκπαιδευτικό έργο – Εφαρμογή ή όχι των διατάξεων του άρθρου 5 παρ.4 του Ν. 3075/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το τακτικό προσωπικό των ΝΠΔΔ, όπως και ο Ο.Α.Ε.Δ., που υπάγεται στο Ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ (Ν. 3163/1955, όπως ισχύει) και ασκεί εκπαιδευτικό έργο, θεωρείται εκπαιδευτικό προσωπικό, με τη στενή έννοια του Δημοσίου, και έχουν εφαρμογή στην περίπτωση αυτή οι διατάξεις του άρθρου 5 παρ.4 του ν. 3075/2002 και του άρθρου 11 του ίδιου νόμου και δεν απαιτείται για την συνταξιοδότησή τους νέα νομοθετική ρύθμιση. Τα Μνημόνια που επακολούθησαν και εγκρίθηκαν από την Ελλάδα για την εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 δεν αναιρούν ούτε τροποποιούν τα προεκτεθέντα.
522709/2024
Συγκρότηση Επιτροπής της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3075/2002 (Α’ 297), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 16 του ν. 5045/2023 (Α’ 136), σχετικά με συνταξιοδότηση λογοτεχνών-καλλιτεχνών.
ΠΟΛ 1095/2011
Εισόδημα από προσαύξηση περιουσίας της παραγράφου 3 του άρθρου 15 του ν.3888/2010.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/19/2025
Η απόφαση 19/2025 της Ελάσσονος Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αναίρεση της 2292/2016 απόφασης του ΙΙ Τμήματος, η οποία απέρριψε την αίτηση τέως προέδρου Κοινότητας για αναπροσαρμογή της μηναίας χορηγίας του. Ο αιτών ζητούσε αναπροσαρμογή για το διάστημα 1.1.1998 έως 11.4.2002, περίοδο κατά την οποία η καταβολή είχε ανασταλεί λόγω μη συμπλήρωσης του 55ου έτους της ηλικίας του. Η Ολομέλεια έκρινε ότι το Τμήμα εσφαλμένα απέρριψε την αίτηση, καθώς, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, κατά το χρονικό διάστημα που διαρκεί η αναστολή, η χορηγία οφείλει να αναπροσαρμόζεται με όλες τις αυξήσεις που έχουν χορηγηθεί μέχρι την έναρξη της καταβολής. Ως εκ τούτου, αναιρεί την προσβαλλόμενη απόφαση και παραπέμπει την υπόθεση στο αρμόδιο Τρίτο Τμήμα για να ερευνηθεί αν οι αυξήσεις της περιόδου αναστολής (1.1.1998 έως 11.4.2002) ενσωματώθηκαν στο ποσό της χορηγίας που καταβλήθηκε στον αναιρεσείοντα από 12.4.2002.
ΝΣΚ/291/2005
Υποχρέωση ή μη, της Εθνικής Σχολής Δικαστών προς καταβολή επιδικασθέντος, με την υπ’ αριθμ.2304/2002 τελεσίδικη απόφαση του Διοικ.Εφ. Θεσ/νίκης, χρηματικού ποσού, παρά το γεγονός ότι ασκήθηκε κατ’ αυτής αίτηση αναιρέσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Εθνική Σχολή Δικαστών υποχρεούται να εκτελέσει τελεσίδικη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, με την οποία επιδικάζεται υπέρ της Α.Τ. χρηματικό ποσό, παρά το γεγονός ότι έχει ασκηθεί κατ’ αυτής αίτηση αναιρέσεως, διότι, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 199 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, εκτελεστός τίτλος είναι, μεταξύ των άλλων, η τελεσίδικη καταψηφιστική απόφαση και δεν υφίσταται διάταξη που να ορίζει κάτι διαφορετικό για την Εθνική Σχολή Δικαστών.