ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1252/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με την υπό κρίση έφεση, για τη συζήτηση της οποίας έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται στο από 16.4.2024 υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της 2/6.10.2021 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου ΟΤΑ Θεσσαλονίκης I, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος, Δημάρχου του εφεσίβλητου Δήμου Χαλκηδόνας, το ποσό των 1.348,20 ευρώ, πλέον των νομίμων τόκων από 24.3.2021 (βλ. άρθρο 147 του ν. 4820/2021), στο πλαίσιο κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου, σύμφωνα με το άρθρο 175 παρ. 3 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Α΄ 114), επί του 345, οικονομικού έτους 2021, χρηματικού εντάλματος πληρωμής του ως άνω Δήμου. Ειδικότερα, ο εκκαλών φέρεται ότι έδωσε μη νομίμως και παρά τις αντιρρήσεις της Ταμία του ως άνω Δήμου εντολή εξόφλησης του 345/2021 χρηματικού εντάλματος (ΧΕ), το οποίο εκδόθηκε στο όνομα έξι δικαιούχων υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Χαλκηδόνος, για την καταβολή μισθοδοσίας μηνός Ιανουαρίου 2021. Η έφεση αυτή έχει ασκηθεί νομοτύπως και εμπροθέσμως είναι τυπικά δεκτή και πρέπει να εξεταστεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστική βασιμότητα των λόγων της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/783/2025
Η απόφαση αφορά την έφεση τέως Δημάρχου του Δήμου Αγίας Παρασκευής κατά της 1/2021 καταλογιστικής πράξης του Επιτρόπου, με την οποία του καταλογίστηκε ποσό 1.648,51 ευρώ. Ο καταλογισμός αφορούσε την εντολή εξόφλησης χρηματικού εντάλματος για την αναδρομική καταβολή αυξημένων αποδοχών στην υπάλληλο ... λόγω αναγνώρισης συνάφειας του διδακτορικού της τίτλου (Ψυχολογία της Υγείας) με τα υπηρεσιακά της καθήκοντα. Το Δικαστήριο απέρριψε την έφεση. Κρίθηκε ότι ο Δήμαρχος ευθύνεται αποκλειστικά για τη μη νόμιμη δαπάνη, καθώς η απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου για τη συνάφεια ήταν ελλιπώς αιτιολογημένη και το αντικείμενο του διδακτορικού δεν είχε ευθεία σχέση με τα καθήκοντα διοικητικής και γραμματειακής υποστήριξης της υπαλλήλου.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/339/2023
Προμήθεια «Καυσίμων Κίνησης Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Χαλκηδόνος».(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε στο Κλιμάκιο το σχέδιο σύμβασης για την ανάθεση της προμήθειας του τμήματος 5 «Καύσιμα Κίνησης Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Χαλκηδόνος» μεταξύ του ν.π.δ.δ. «Οργανισμός Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης του Δήμου Χαλκηδόνος» και του νομικού προσώπου «…» .
51874/2024
Καθορισμός αποζημίωσης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Χαλκηδόνος (Δ.Ε.Υ.Α.Χ.) Δήμου Χαλκηδόνος, Νομού Θεσσαλονίκης.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/523/2024
Με την κρινόμενη έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 16.2.2024 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 3/2021 καταλογιστικής πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Π.Ε. Χανίων, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος της εκκαλούσας ως εξ αδιαθέτου κληρονόμου του αποβιώσαντος πατρός της Δημητρίου Μπιτσάκη και υπέρ του Δήμου Χανίων, το συνολικό ποσό των 3.130,00 ευρώ, που αντιστοιχεί σε προνοιακό επίδομα βαριάς αναπηρίας, που φέρεται να εισέπραξε ο αποβιώσας αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2011 έως 31.10.2011. Αντίθετα, η έφεση, κατά το μέρος αυτής με το οποίο ζητείται η ακύρωση του 5/2020 Φύλλου Μεταβολών και Ελλείψεων, του 204/3.2.2021 χρηματικού καταλόγου, καθώς και του 48241/29/9/2020 εγγράφου του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην ΠΕ Χανίων πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη, καθόσον αυτά συνιστούν έγγραφα της διοικητικής διαδικασίας και στερούνται εκτελεστότητας. Τέλος, η έφεση αυτή θα πρέπει ν’ απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης κατά το μέρος αυτής, με το οποίο ζητείται η ακύρωση κάθε άλλης συναφούς προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/1444/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με τα από 6.2.2023 και 12.6.2023 νομίμως κατατεθέντα υπομνήματα, ζητείται η ακύρωση της 1/2018 πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Δράμας, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, τέως Αναπληρωτή Προϊστάμενου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δράμας, το ποσό των δέκα χιλιάδων εκατόν ενενήντα εννέα ευρώ (10.199,00 ευρώ), πλέον νομίμων προσαυξήσεων, για την αναπλήρωση ελλείμματος, που φέρεται ότι προκλήθηκε από την κατόπιν εντολής του σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 26 του ν. 4270/2014, εξόφληση χρηματικού εντάλματος για την πληρωμή μη νόμιμης δαπάνης ξυλουργικών εργασιών σε κτήρια και χώρους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δράμας.
266309/2023
Ανώτατο όριο επιτρεπόμενων ημερών κίνησης εκτός έδρας υπαλλήλων υπηρετούντων σε υπηρεσίες του Δήμου Χαλκηδόνος Νομού Θεσσαλονίκης για το έτος 2023.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/1071/2024
Με την ένδικη έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 10.3.2020 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση α) της 5/30.6.2017 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Υγείας, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, πρώην Γενικού Προξένου της Ελλάδας στη Ζυρίχη, ως β΄ υπολόγου του 14450/1996 χρηματικού εντάλματος προπληρωμής, συνολικό ποσό ύψους 8.786,52 ευρώ (2.928,84 ευρώ ως κύρια οφειλή και 5.857,68 ευρώ ως προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής), λόγω μη υποβολής δικαιολογητικών απόδοσης λογαριασμού για τη διαχείριση του προϊόντος του ανωτέρω Χ.Ε.Π. και β) κάθε άλλης συναφούς πράξης της Διοίκησης. Η υπό κρίση έφεση απαραδέκτως στρέφεται κατά κάθε άλλης συναφούς πράξης, η οποία δεν προσδιορίζεται ειδικώς και συνεπώς, κατά το μέρος αυτό πρέπει να απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης. Κατά τα λοιπά, η έφεση, για την οποία έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (με το 328477528950 0508 0063 ηλεκτρονικό παράβολο), έχει ασκηθεί νομότυπα και εμπρόθεσμα και επομένως, πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω ως προς τη βασιμότητά της.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1250/2024
Με την κρινόμενη έφεση ζητείται η ακύρωση: α) της 1/2020 Πράξης της Αναπληρώτριας Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, με την οποία καταλογίστηκε υπέρ του Δήμου Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου, ο εκκαλών, ως τέως Δήμαρχος του ως άνω Δήμου, με το ποσό των 2.367,50 ευρώ, στο πλαίσιο διενέργειας ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου κατ’ άρθρο 175 παρ.3 του ν.3463/2006, επί του 298 Α΄ οικονομικού έτους 2012, χρηματικού εντάλματος πληρωμής που εκδόθηκε στο όνομα της εταιρείας με την επωνυμία «... Ε.Ε.» και αφορά σε δαπάνη για τη διαφημιστική προβολή του Δήμου, β) της 2/2020 Πράξης της ίδιας ως άνω Αναπληρώτριας Επιτρόπου, με την οποία καταλογίστηκε υπέρ του ως άνω Δήμου ο εκκαλών, με την ως άνω ιδιότητα, με το συνολικό ποσό των 3.000,00 ευρώ, στο πλαίσιο διενέργειας ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου επί των 946,947,948 και 949, οικονομικού έτους 2012, χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, ύψους 750,00 ευρώ έκαστο, που εκδόθηκαν στα ονόματα των: .... και αφορούν σε δαπάνες για την πραγματοποίηση παιδικών θεατρικών παραστάσεων στον εν λόγω Δήμο κατά τις ημερομηνίες 29.6.2011, 30.6.2011 και 3.7.2011 και γ) της 3/2020 Πράξης της ίδιας ως άνω Αναπληρώτριας Επιτρόπου ,με την οποία καταλογίστηκε υπέρ του ως άνω Δήμου, ο εκκαλών με το συνολικό ποσό των 5.000,00 ευρώ, στο πλαίσιο διενέργειας και πάλι ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου επί των 423, 424, 425 και 426, οικονομικού έτους 2012, χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, ύψους 1.250,00 ευρώ εκάστου, που εκδόθηκαν στα ονόματα των:.... και αφορούν σε δαπάνες για την πραγματοποίηση παιδικής θεατρικής παράστασης στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2011» του ως άνω Δήμου. Τα ως άνω χρηματικά εντάλματα (298 Α΄/2012, 946, 947, 948, 949/2012 και 423, 424, 425, 426/2012) εκτελέστηκαν, κατόπιν έγγραφων εντολών του εκκαλούντος υπό την ανωτέρω ιδιότητά του, ως πρώην Δημάρχου του Δήμου αυτού και παρά την αμφισβήτηση της νομιμότητάς τους τόσο από την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών όσο και από τον Ταμία του εν λόγω νομικού προσώπου.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/1070/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 10.3.2020 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της α) 1/28.6.2017 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Υγείας, με την οποία καταλογίστηκε εις βάρος του εκκαλούντος, πρώην Προξένου της Ελλάδας στη Ζυρίχη της Ελβετίας, ως β΄ υπολόγου του 28162/1996 χρηματικού εντάλματος προπληρωμής το συνολικό ποσό των 70.292,28 ευρώ (ισόποσο ποσό 23.952.096 δραχμών), το οποίο αναλύεται σε κεφάλαιο 23.430,76 ευρώ (ισόποσο ποσό 7.984.032 δραχμών), και προσαυξήσεις 46.861,52 ευρώ (ισόποσο ποσό 15.968.064 δραχμών), λόγω μη υποβολής δικαιολογητικών απόδοσης λογαριασμού για τη διαχείριση του προϊόντος του ανωτέρω Χ.Ε.Π. και β) κάθε άλλης συναφούς πράξης της Διοίκησης. Η έφεση αυτή κατά το μέρος που στρέφεται κατά κάθε άλλης συναφούς εκτελεστής διοικητικής πράξης, η οποία δεν προσδιορίζεται ειδικώς, πρέπει να απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης. Κατά τα λοιπά η ένδικη έφεση, για την οποία καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (βλ. το υπ’ αριθμ. 328477669950 0508 0097 e-παράβολο) έχει ασκηθεί εμπρόθεσμα και νομότυπα και επομένως είναι τυπικά δεκτή και πρέπει να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα
ΝΣΚ/167/2002
Σύμβαση χρηματοδότησης και ταμειακής διαχείρισης του ΕΛΕΓΕΠ. Παράλειψη προσυμβατικού ελέγχου Ελεγκτικού Συνεδρίου. Παράλειψη διαδικασίας ανάθεσης μέσω διαγωνισμού. Μη θεώρηση χρηματικού εντάλματος πληρωμής της προμήθειας της αντισυμβαλλομένης Τράπεζας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Είναι βάσιμες οι αντιρρήσεις της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη θεώρηση του εντάλματος πληρωμής της προμήθειας της αντισυμβαλλομένης του Δημοσίου Τράπεζας για τη συμβατική ανάθεση της κίνησης και ταμειακής διαχείρισης του ΕΛΕΓΕΠ, για τους λόγους της παράλειψης προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 2741/99, και παράλειψης ανάθεσης των υπηρεσιών αυτών μέσω διαδικασίας διαγωνισμού, σύμφωνα με τα άρθρα 1, 7, 8-10 και 11 της Οδηγίας 92/50. Ενόψει των δυσανάλογα δυσμενών για τους δικαιούχους των ενισχύσεων και την εθνική οικονομία γενικότερα συνεπειών της άρνησης θεώρησης του χρηματικού εντάλματος, θα πρέπει αυτό να υποβληθεί εκ νέου, με την επίκληση επιτακτικά επείγουσας ανάγκης ανάθεσης των υπηρεσιών μέσω διαπραγμάτευσης, φόρτου εργασίας του νέου οργανισμού πληρωμών, και μη αμφισβήτησης της ακολουθουμένης από ετών πρακτικής με συνέπεια τη δημιουργία συγγνωστής πλάνης της Διοίκησης, ως προς το νόμιμο των ενεργειών της.