×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/516/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την υπό κρίση έφεση, για την οποία έχει κατατεθεί το 439938310952 0121 0084 ηλεκτρονικό παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και το από 20.3.2024 υπόμνημα ζητείται α) να ακυρωθεί η 1676/6/17.9.2021 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΕΚΑ, με την οποία καταλογίστηκε ο εκκαλών, πρώην υπάλληλος του ΟΓΑ (καθολικός διάδοχος του οποίου έχει καταστεί ο ΟΠΕΚΑ, βλ. άρθρο 1 παρ. 3 του ν. 4520/2018, Α΄ 30), με το ποσό των 12.958,33 ευρώ, που φέρεται ότι του καταβλήθηκε αχρεωστήτως ως αποζημίωση λόγω αποχώρησης από την υπηρεσία και β) να καταδικαστεί το αντίδικο στη δικαστική δαπάνη του εκκαλούντος. Η έφεση αυτή έχει ασκηθεί νόμιμα και εμπρόθεσμα, συνεπώς πρέπει να εξεταστεί ως προς τη βασιμότητα των λόγων της.



Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

1559/2018

Έναρξη της άσκησης του συνόλου των προβλεπόμενων νέων αρμοδιοτήτων των οργανικών μονάδων των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΟΠΕΚΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ν. 4520/2018 (ΦΕΚ Α’/30),


ΝΣΚ/150/2017

ΕΦΚΑ – Εξέταση αίτησης παραίτησης του υπαλλήλου του Θ.Κ. με σκοπό τη συνταξιοδότησή του, κατά του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.(...) Ο ΕΦΚΑ, ως οιωνεί καθολικός διάδοχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δεν είναι υποχρεωμένο αλλά και δεν κωλύεται από τη διάταξη του άρθρου 148 παρ. 2 του Υ.Κ. να εξετάσει την περίπτωση αποδοχής της αίτησης παραίτησης του υπαλλήλου Θ.Κ., χωρίς να αναμένει την αμετάκλητη περαίωση της ποινικής δίωξης, που έχει ασκηθεί εναντίον του. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1389/2024

Με την υπό κρίση έφεση, για την οποία έχει κατατεθεί το προβλεπόμενο παράβολο (βλ. το 677712861954 1118 0081 ηλεκτρονικό παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων) και το από 21.5.2024 υπόμνημα, το οποίο κατατέθηκε αυθημερόν στη Γραμματεία του Δικαστηρίου, ζητείται α) να ακυρωθεί η τεκμαιρόμενη από την άπρακτη πάροδο της προβλεπόμενης προθεσμίας απόρριψη της ενδικοφανούς προσφυγής του εκκαλούντος κατά της 15/14.2.2020 απόφασης του Γενικού Επιθεωρητή της ΥΠ.Ε.Δ.Υ.Φ.Κ.Α., με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του το ποσό των 279.715,45 ευρώ, που φέρεται ότι αντιστοιχεί στη ζημία που προκλήθηκε στον ΕΟΠΥΥ διά της εκ μέρους του παράνομης συνταγογράφησης σκευασμάτων ειδικής διατροφής (εφεξής: ΣΕΔ) κατά το χρονικό διάστημα 2017-2018, προσαυξημένο κατά 50%, ήτοι κατά το ποσό των 139.857,72 ευρώ και πλέον προστίμου 15.000 ευρώ, δηλαδή το συνολικό ποσό των 434.573,17 ευρώ (279.715,45 + 139.857,72 + 15.000) και β) να καταδικαστεί το αντίδικο στη δικαστική δαπάνη του εκκαλούντος. 


ΝΣΚ/301/2017

ΕΦΚΑ – Αρμοδιότητα ΕΟΠΥΥ προς αναζήτηση αχρεωστήτως χορηγηθεισών παροχών υγείας σε είδος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο ΕΟΠΥΥ, καθολικός διάδοχος του Κλάδου Υγείας σε είδος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είναι αρμόδιος να αναζητήσει παροχές υγείας σε είδος αχρεωστήτως χορηγηθείσες από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατά το διάστημα 2009-2010.


ΝΣΚ/169/2019

Κτήση ή μη από το Ελληνικό Δημόσιο της ιδιότητας του καθολικού διαδόχου των Κεφαλαίων Αποζημίωσης Φορτοεκφορτωτών (Κ.Α.Φ.) και του Ενιαίου Κεφαλαίου Αποζημίωσης Φορτοεκφορτωτών (Ε.Κ.Α.Φ.), μετά τη διάλυση των Κ.Α.Φ. και την κατάργηση του Ε.Κ.Α.Φ.. (...) Το Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι καθολικός διάδοχος των διαλυθέντων Κεφαλαίων Αποζημίωσης Φορτοεκφορτωτών (Κ.Α.Φ.) ούτε του καταργηθέντος Ενιαίου Κεφαλαίου Αποζημίωσης Φορτοεκφορτωτών (Ε.Κ.Α.Φ.) (ομόφ.).


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/37/2025

Η απόφαση 0037/2025 του Δευτέρου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την απόρριψη έφεσης κατά της 231/2019 απόφασης καταλογισμού του Δήμου Βόλου, ο οποίος είναι καθολικός διάδοχος της καταργηθείσας Κοινωφελούς Επιχείρησης (Κ.Ε.Κ.Π.Α.-Δ.Ι.Ε.Κ.). Η αρχική απόφαση είχε καταλογίσει τις εκκαλούσες εργαζόμενες με ποσά 1.189,33 ευρώ και 1.012,55 ευρώ αντίστοιχα, για αχρεωστήτως ληφθείσες αποδοχές το 2014 λόγω εσφαλμένης μισθολογικής κατάταξης. Το Δικαστήριο απέρριψε την έφεση ως απαράδεκτη, επειδή ο δικηγόρος που υπέγραψε το δικόγραφο δεν νομιμοποιήθηκε από τις εκκαλούσες ως πληρεξούσιος, είτε με έγγραφο είτε με δήλωση στο ακροατήριο, κατά παράβαση των άρθρων 36 και 39 του ν. 4700/2020 που απαιτούν τη νομιμοποίηση μέχρι την πρώτη συζήτηση.


ΝΣΚ/60/2018

Ευθύνη των διοικούντων νομικά ττρόσωπα του δημόσιου τομέα, κατά τις διατάξεις των άρθρων 115 του ν. 2238/1994 και 50 του ν. 4174/2013, για τις οφειλές των νομικών προσώπων που καταργούνται με νόμο, όταν στον καταργητικό νόμο ορίζεται ρητά ότι οι υφιστάμενες υποχρεώσεις του καταργηθέντος νομικού προσώπου μεταφέρονται στο σύνολό τους σε φορέα, ο οποίος καθίσταται καθολικός διάδοχος αυτού.

Οι διατάξεις των άρθρων 115 του ν. 2238/1994 και 50 του ν. 4174/2013, σχετικά με την ευθύνη των διοικούντων τα νομικά πρόσωπα, δεν έχουν εφαρμογή σε Διευθύνοντα Σύμβουλο νομικού προσώπου του δημόσιου τομέα που καταργείται με νόμο, στην περίπτωση που στον καταργητικό νόμο ορίζεται ότι οι υφιστάμενες υποχρεώσεις του καταργηθέντος νομικού προσώπου μεταφέρονται στο σύνολό τους σε φορέα ο οποίος καθίσταται καθολικός διάδοχος. Επομένως τα πρόσωπα που ήταν εντεταλμένα στη διοίκηση του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, με την επωνυμία Εθελοντικός Οργανισμός «ΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΩΝ», που καταργήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 56 του παρ.1 του ν. 4002/2011, δεν ευθύνονται για οφειλές αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 115 του ν. 2238/1994 (πλειοψηφία).


ΝΣΚ/425/2013

Περί των τυχόν υποχρεώσεων του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. επί οφειλών του ήδη μεταφερθέντος και ενταχθέντος στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κλάδου παροχών ασθενείας εις είδος του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ., μετά την έγκριση του πρώτου προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπόχρεως διενεργείας της συνολικής δαπάνης εξοφλήσεως των οφειλών του ερωτήματος είναι μόνον ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ως καθολικός διάδοχος του ως άνω κλάδου του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ., εν όψει του ότι στις 5-2-2013 ενεκρίθη ο πρώτος προϋπολογισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


ΝΣΚ/140/2020

Ενδεδειγμένες ενέργειες εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ, αναφορικά με την τύχη της χρηματικής εγγύησης που καταβλήθηκε για τη συμμετοχή στον δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για τη στέγαση ακινήτου του τ. ΕΤΕΑΕΠ, καθολικός διάδοχος του οποίου τυγχάνει ο e-ΕΦΚΑ, από τους πλειοδοτήσαντες, οι οποίοι όμως δεν προσήλθαν για την υπογραφή της τελικής σύμβασης μίσθωσης.(..)
Οι διατάξεις του άρθρου 44 του π.δ/τος 715/1979 επί εκμίσθωσης, σε τρίτο, ακινήτου του τ. ΕΤΕΑΕΠ, καθολικός διάδοχος του οποίου είναι ο e-ΕΦΚΑ, το οποίο ακίνητο εμπίπτει στις προστατευτικές διατάξεις περί εμπορικών μισθώσεων, δεν εφαρμόζονται ως προς τα ουσιαστικά ζητήματα (και τέτοιο ζήτημα τυγχάνει να είναι και η τύχη της χρηματικής εγγύησης που καταβλήθηκε ως προϋπόθεση συμμετοχής στον πλειοδοτικό διαγωνισμό για την ενοικίαση του ακινήτου αυτού, από τον πλειοδοτήσαντα, ο οποίος δεν προσήλθε για την υπογραφή της τελικής σύμβασης μίσθωσης), αλλά εφαρμοστέες τυγχάνουν οι διατάξεις του π.δ/τος 34/1995 περί εμπορικών μισθώσεων και 197-198 του Αστικού Κώδικα, κατ’ εφαρμογή των οποίων η αρμόδια Υπηρεσία (Τμήμα Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας της Δ/νσης Ακίνητης Περιουσίας της Γενικής Δ/νσης Διοικητικής Υποστήριξης, Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης) του e-ΕΦΚΑ, οφείλει να προβεί άμεσα σε επιστροφή της καταβληθείσας χρηματικής εγγύησης.


ΝΣΚ/183/2021

Εάν το άρθρο 17 παρ. 2 του ν.δ. 2963/1954 συνιστά αιτία νόμιμης απαλλαγής ή όχι του πρώην Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) από την καταβολή εργοδοτικής εισφοράς στο τ. ΤΣΜΕΔΕ για τους παλαιούς (μέχρι 31.12.1992) ασφαλισμένους στο Ταμείο αυτό μισθωτούς (μονίμους) μηχανικούς του τ. ΟΕΚ, που ασφαλίζονταν υποχρεωτικά, τόσο στο ΙΚΑ (ως ασφαλιστικό οργανισμό ασφάλισης μισθωτών), όσο και στο τ. ΤΣΜΕΔΕ (λόγω της ιδιότητάς τους ως μηχανικών) υπέρ του οποίου θεσπίστηκαν από 1.1.2007 οι ασφαλιστικές εισφορές που ορίζονται στο άρθρο 4 παρ. 1 του ν. 3518/2006 και εάν, σε περίπτωση που δεν απαλλάσσεται ο τ. ΟΕΚ από τις ως άνω εργοδοτικές εισφορές, που αφορούν το χρονικό διάστημα από 1.1.2007 έως 31.12.2013, έχει υποχρέωση ή όχι ο ΟΑΕΔ, ως καθολικός του διάδοχος από την 14.2.2012, να καταβάλει στο τ. ΤΣΜΕΔΕ και ήδη e-ΕΦΚΑ το σύνολο των εισφορών (εργοδοτικών και εισφορών εργαζομένων) του χρονικού αυτού διαστήματος.(..)
Το άρθρο 17 παρ. 2 του ν.δ. 2963/1954 δεν απαλλάσσει τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) από την καταβολή των εργοδοτικών εισφορών για το χρονικό διάστημα από 1.1.2007 έως 31.12.2013 υπέρ των μέχρι την 31.12.1992 ασφαλισμένων μηχανικών του, οι οποίοι ως μηχανικοί ασφαλίζονταν στο τ.ΤΣΜΕΔΕ και υπέρ του οποίου θεσπίστηκαν από 1.1.2007 οι ασφαλιστικές εισφορές που ορίζονται στο άρθρο 4 παρ. 1 του ν. 3518/2006. Τις οφειλόμενες εισφορές οφείλει να καταβάλει ο ΟΑΕΔ προς τον e-ΕΦΚΑ στο σύνολό τους, ως καθολικός διάδοχος του πρώην ΟΕΚ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 35 του ν. 4144/2013 και στο άρθρο 27 παρ. 6 του ν. 3518/2006 (ομόφωνα).