ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/413/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
«Προμήθεια και εγκατάσταση ψηφιακού εξοπλισμού για την αναβάθμιση της λειτουργίας του συστήματος μέτρησης καταναλώσεων και την μείωση των απωλειών ύδατος» του Δήμου Μαραθώνος.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Μαραθώνος και του οικονομικού φορέα «Θ Φ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», με αντικείμενο «Προμήθεια και εγκατάσταση ψηφιακού εξοπλισμού για την αναβάθμιση της λειτουργίας του συστήματος μέτρησης καταναλώσεων και την μείωση των απωλειών ύδατος».ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/56/2024
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/658/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητάει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία έγινε δεκτή και βαθμολογήθηκε η προσφορά της δεύτερης παρεμβαίνουσας, ενώ η προσφορά της πρώτης παρεμβαίνουσας απορρίφθηκε κατά το στάδιο αξιολόγησης και βαθμολόγησης της τεχνικής προσφοράς. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ενεργειακή αναβάθμιση και η εξοικονόμηση ενέργειας στο Δημοτικό Κολυμβητήριο, με χρήση ΑΠΕ (φωτοβολταϊκών συστημάτων), ηλιακών συλλεκτών, αντλιών θερμότητας και κατάλληλου εξοπλισμού για μείωση απωλειών ενέργειας. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην καταλληλότητα των διαγωνιζομένων και τη νομιμότητα της διαδικασίας αξιολόγησης.
ΑΕΠΠ/1359/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης του Δήμου για την προμήθεια και εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων τύπου LED εξοικονόμησης ενέργειας στο δημοτικό φωτισμό, καθώς και την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την αναβάθμιση του συστήματος οδοφωτισμού του Δήμου με σκοπό την εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση του κόστους λειτουργίας, περιλαμβάνοντας προμήθεια φωτιστικών σωμάτων λαμπτήρων LED, βραχιόνων στήριξης και σχετικού εξοπλισμού, καθώς και υπηρεσίες για την εγκατάσταση και λειτουργία τους. Η διαδικασία προκήρυξης χαρακτηρίζεται από την προσφεύγουσα ως φωτογραφική και περιοριστική του ανταγωνισμού.
ΑΕΠΠ/486/2021
Η προσφεύγουσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης, ιδίως του σημείου 9 του Παραρτήματος II, που αφορά την υποχρέωση συμβατότητας του λογισμικού επεξεργασίας μετρήσεων με το υπάρχον λογισμικό του Δήμου και την αναβάθμιση του κεντρικού Η/Υ, καθώς και την ακύρωση και επαναδιατύπωση των τεχνικών προδιαγραφών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για σταθμό μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με προϋπολογιζόμενη αξία 160.940,00 €. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι περιορίζουν τον ανταγωνισμό και ευνοούν συγκεκριμένους προμηθευτές, καθιστώντας δυσχερή ή αδύνατη τη συμμετοχή της.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/56/2024
Προμήθεια και εγκατάσταση ψηφιακού εξοπλισμού για την αναβάθμιση της λειτουργίας του συστήματος μέτρησης καταναλώσεων και τη μείωση των απωλειών ύδατος.(...) Περαιτέρω, όμως, παραδεκτή κρίνεται η προσκόμιση το πρώτον ενώπιον του Δικαστηρίου του από 25.10.2023 συμπληρωματικού Πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ανωτέρω από 18.5.2023 Πρακτικού Ι αυτής περί αιτιολόγησης της τεθείσας βαθμολογίας. Τούτο συντάχθηκε σε συμμόρφωση με την προσβαλλομένη (βλ. την εισήγηση του Τμήματος Προμηθειών του προσφεύγοντος στο σώμα της 247/25.10.2023 εγκριτικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του) και προς άρση της ως άνω διαπιστωθείσας πλημμέλειας της βαθμολόγησης των κριτηρίων ανάθεσης, η οποία αφορά στην αιτιολόγηση της τεχνικής αξιολόγησης της μοναδικής υποβληθείσας προσφοράς (ΕλΣυν Τμ. Μείζ. Επτ. Συνθ. 1647/2020, Έβδ. Τμ. 1160/2021, 2643/2020). Ως εκ τούτου, το Δικαστήριο κρίνει ότι η διαπιστωθείσα από το Κλιμάκιο ελλείπουσα αιτιολογία της βαθμολογίας της τεχνικής προσφοράς της αναδόχου εταιρείας έχει, σε κάθε περίπτωση, συμπληρωθεί με το ανωτέρω συμπληρωματικό Πρακτικό που κατήρτισε η Επιτροπή Διαγωνισμού και εγκρίθηκε με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του προσφεύγοντος.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω στη σκέψη 19 της παρούσας, το Δικαστήριο κρίνει ότι με το υποβληθέν ενώπιόν του σχέδιο, όπως το περιεχόμενό του παρατίθεται αναλυτικά στην προηγούμενη σκέψη, ο προσφεύγων Δήμος συμμορφώθηκε προς την απαίτηση της προσβαλλομένης για την περαιτέρω εξειδίκευση της ρήτρας αναπροσαρμογής που περιλαμβανόταν στο άρθρο 6.7 της διακήρυξης. Εξάλλου, το Δικαστήριο δεν δύναται να υπεισέλθει σε τεχνική κρίση σχετικά με την καταλληλότητα ή μη των δεικτών που δημοσιεύει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. και επιλέγει ο εκάστοτε αναθέτων φορέας, όπως εν προκειμένω ο προσφεύγων Δήμος, πλην κρίνει ότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, εφόσον στη συγκεκριμένη περίπτωση ο προσφεύγων επέλεξε να θέσει ρήτρα αναπροσαρμογής τιμών με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που δημοσιεύει η ΕΛ.ΣΤΑΤ., ο δείκτης αυτός, προκειμένου η τεθείσα ρήτρα να φέρει τα χαρακτηριστικά της σαφούς και ακριβούς διατύπωσης και της εξειδικευμένης αποτύπωσης, κατά το δυνατόν, της τιμής των επιμέρους κατηγοριών των υπό προμήθεια ειδών, όπως επιτάσσει το άρθρο 337 παρ. 1 περ. α΄ του ν. 4412/2016, οφείλει να είναι εξειδικευμένος, δηλαδή να αφορά τους ειδικότερους υποδείκτες για κάθε κατηγορία ειδών, στους οποίους ο ίδιος ο προσφεύγων ενέταξε τα υπό προμήθεια αγαθά και τις υπηρεσίες. Πράγματι, εν προκειμένω, ο προσφεύγων εξειδικεύει στο υποβληθέν ενώπιον του Τμήματος σχέδιο σύμβασης τον ως άνω γενικό δείκτη ανά κατηγορία προϊόντων, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς COICOP5 του ΔΤΚ, και, συνεπώς, ανταποκρίνεται στην επιβαλλόμενη από τις ανωτέρω διατάξεις εξειδίκευση και σαφήνεια. Τούτων δοθέντων, το Δικαστήριο κρίνει ότι ο σχετικός λόγος της προσφυγής πρέπει να γίνει δεκτός.Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την από 8.11.2023 (ΑΒΔ 3640/2023) προσφυγή ανάκλησης. Ανακαλεί την 413/2023 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΕΠΠ/1229/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας τη μερική ακύρωση της Διακήρυξης υπ’ αριθ. 02/2021, ειδικότερα για τα Τμήματα 3 και 4 της σύμβασης που αφορούν την προμήθεια και εγκατάσταση διαγνωστικού ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για δομές Α΄βάθμιας Φροντίδας Υγείας. Συγκεκριμένα, ζητείται τροποποίηση: (α) της προδιαγραφής 3.4.4. του Παραρτήματος Ι για το Ψηφιακό Ακτινολογικό Συγκρότημα (αλλαγή μεγέθους pixel από 145μm σε 150μm), (β) της προδιαγραφής Γ1 για την ακτινολογική λυχνία του Ψηφιακού Μαστογράφου (μείωση θερμοχωρητικότητας ανόδου από 300KHU σε 160KHU), και (γ) της προδιαγραφής Ε2 για τον ψηφιακό ανιχνευτή του Μαστογράφου (μείωση του ελάχιστου resolution από 7lp/mm σε 5lp/mm). Οι αιτήσεις βασίζονται στο επιχείρημα ότι οι υπάρχουσες προδιαγραφές περιορίζουν τον υγιή ανταγωνισμό και δεν ανταποκρίνονται σε τεχνικά απαιτήσεις.
ΥΠ.ΕΣ72118/2022
Τροποποίηση της με αριθμ. 88341/16.12.2020 (ΑΔΑ: ΩΧΚ846ΜΤΛ6-ΓΕΗ) Επιχορήγησης του Δ. Σαμοθράκης (Ν. Έβρου) από το Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣΙΙ για την πράξη «Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για την δημιουργία νέων αθλητικών υποδομών και την αναβάθμιση υπάρχουσας & προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού».
ΕΑΔΗΣΥ/307/2022
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται να ανακληθεί, αλλιώς ακυρωθεί η προσβαλλόμενη η υπ’ αριθ. … Διακήρυξη Ανοικτού Ηλεκτρονικού άνω των ορίων Διαγωνισμού, μέσω ΕΣΗΔΗΣ, για την «Προμήθεια & Εγκατάσταση Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού για τις ανάγκες του …», Υποέργο Νο 3- «Προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για τις ανάγκες της καρδιολογικής κλινικής του …», συνολικού προϋπολογισμού 960.000€ (με Φ.Π.Α. - προϋπολογισμός χωρίς ΦΠΑ: 774.193,55€ - ΦΠΑ: 185.806,45€) και συγκεκριμένα για την προμήθεια α) ενός (1) συγκροτήματος Ψηφιακού Στεφανιογράφου, β) δύο (2) Φορητών υπερηχοτομογράφων και γ) ενός (1) φορητού ψηφιακού ακτινολογικού μηχανήματος C-ARM για χρήση σε στεφανιαία περιστατικά (CPV: …, … και …), διαφορετικά αιτείται να ανακληθούν, άλλως ακυρωθούν οι αναφερόμενες προδιαγραφές αυτής με σκοπό την τροποποίησή τους, ως αναφέρει στην προδικαστική προσφυγή της.
ΑΕΠΠ/1403/2019
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης υπ' αριθμ. 130/2019, η οποία απέρριψε την τεχνική της προσφορά και ενέκρινε αυτή της παρεμβαίνουσας στον διαγωνισμό για την «Προμήθεια & Εγκατάσταση εξοπλισμού για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού βιολογικής επεξεργασίας λυμάτων, με συνολικό προϋπολογισμό 1.249.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόφαση παραβιάζει αρχές ισότητας και διαφάνειας, καθώς η τεχνική της προσφορά πληροί τις απαιτήσεις του διαγωνισμού, ενώ η ανάθεση στη παρεμβαίνουσα έγινε με λάθος κριτήρια.
ΑΕΠΠ/196/2019
Η προδικαστική προσφυγή, με Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΑΕΠΠ 1386/24.12.2018, υποβλήθηκε από τον προσφεύγοντα οικονομικό φορέα «…» κατά της «…» (αναθέτοντος φορέα), και αφορά την υπ’ αριθμ. 570/2018 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου περί έγκρισης των Πρακτικών 1 & 2 της Επιτροπής Διαγωνισμού και ανακήρυξης προσωρινού αναδόχου. Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης και την απόρριψη των προσφορών των παρεμβαινόντων φορέων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι ο «Τηλεέλεγχος και Αυτοματισμός του συστήματος ύδρευσης της περιοχής εξυπηρέτησης της…», με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει τιμής και προϋπολογισμό 3.347.049,00 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η σύμβαση περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέων Τοπικών Σταθμών Ελέγχου Ύδρευσης, τον εκσυγχρονισμό αυτοματισμού σε Η/Μ εγκαταστάσεις, την εγκατάσταση οργάνων μέτρησης παροχής, πίεσης και στάθμης, την αναβάθμιση του Κεντρικού Συστήματος Ελέγχου, την αναβάθμιση Ενεργών Απομακρυσμένων Σταθμών Ελέγχου, και τη χρήση Φορητών Σταθμών Ελέγχου. Ζητείται αδιαμφισβήτητα η πληρότητα και συμμόρφωση των τεχνικών προδιαγραφών.
ΑΕΠΠ/1676/2020
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της διακήρυξης υπ’ αριθμ. «...» της αναθέτουσας αρχής, με αντικείμενο την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για την αναβάθμιση παιδικών χαρών, καθώς και την προμήθεια και εγκατάσταση φυσικού τάπητα και αρωματικών φυτών στην πλατεία ΔΚ της περιοχής «...». Ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης παραβιάζουν τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού και της διαφάνειας, αποκλείοντάς την από τη συμμετοχή, καθώς συνδυάζουν διακριτές υπηρεσίες χωρίς νόμιμο έρεισμα. Επιπλέον, επικαλείται τυπικά ελλείψματα και υπέρμετρες απαιτήσεις που επιβαρύνουν τη διαδικασία.