×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Κλ.Τμ.7/22/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ.Καταβολή επιχορήγησης, σε αθλητικό σωματείο.(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι από καμία διάταξη νόμου δεν προβλέπεται η δυνατότητα των δημοτικών λιμενικών ταμείων να προβαίνουν σε επιχορηγήσεις αθλητικών σωματείων, η δε διάταξη του άρθρου 202 ΚΔΚ, δυνάμει της οποίας δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους να παρέχουν χρηματικές επιχορηγήσεις, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις στα περιοριστικώς προβλεπόμενα νομικά πρόσωπα και κατόπιν τηρήσεως ειδικής διαδικασίας,  δεν  εφαρμόζεται  αναλογικώς  στα  δημοτικά  λιμενικά  ταμεία.  


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/352/2004

Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Προγραμματικές Συμβάσεις. Συμβαλλόμενοι φορείς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μεταξύ των φορέων που συμμετέχουν στην κατάρτιση προγραμματικών συμβάσεων, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 35 του Π. Δ/τος 410/1995, δεν ανήκουν οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, εφόσον δεν περιλαμβάνονται μεταξύ των συμβαλλόμενων φορέων, που μνημονεύονται, στην ανωτέρω διάταξη, ρητώς και περιοριστικώς.


ΝΣΚ/104/2009

Δήμαρχοι. Έκπτωση – Αργία. Δυνατότητα επιβολής, σε περίπτωση καταδίκης τους, για απόπειρα τέλεσης των σχετικών πλημμελημάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταδίκη για απόπειρα τέλεσης πλημμελήματος, εκ των περιοριστικώς μνημονευομένων στις διατάξεις των άρθρων 146 (ισχύων Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) και 187 (προϊσχύσας Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας) επισύρει, κατ αντιστοιχία των οικείων προϋποθέσεων, το διοικητικό μέτρο της αργίας ή της έκπτωσης αιρετών οργάνων πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α.


ΝΣΚ/203/2010

ΑΕΙ – Μονιμοποίηση Επίκουρων Καθηγητών επί θητεία – Δυνατότητα, κατ’ εξαίρεση, μονιμοποίησης, πριν την συμπλήρωση της προβλεπόμενης τριετίας, με εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 14 παρ. 6 του Ν 1268/1982.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Επίκουροι Καθηγητές επί θητεία, μετά την παρέλευση τριετούς παραμονής στη βαθμίδα αυτή, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση για μονιμοποίησή τους. Δυνατότητα, κατ’ εξαίρεση, μονιμοποιήσεώς τους, προ της παρόδου της τριετίας, λόγω της υψηλής στάθμης και του διεθνούς αναγνωρισμένου ερευνητικού και επιστημονικού τους έργου, δεν υφίσταται κατά νόμο. Η μονιμοποίησή τους δεν αποτελεί εκλογή ή εξέλιξη κατά την έννοια της εξαιρετικής διατάξεως του άρθρου 14 παρ. 6 του Ν 1268/1982, η οποία δεν δύναται να τύχει εφαρμογής ευθέως ή αναλογικώς.


ΝΣΚ/329/2006

Λιμενικά τέλη και πλοηγικά δικαιώματα. Τρόπος επιβολής, αναπροσαρμογής ή αντικαταστάσεώς των.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η γνωμοδότηση διαπραγματεύεται το ζήτημα αν συγκεκριμένες κ.υ.α., οι οποίες εκδόθηκαν κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 31 παρ.1 του Ν 1473/1984 (ΦΕΚ Α’ 127), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 42 του Ν 2214/1994 (ΦΕΚ Α’ 75), είναι νόμιμες, υπό την έννοια εάν ευρίσκουν έρεισμα στις προμνησθείσες εξουσιοδοτικές διατάξεις και αποφαίνεται καταφατικά μεν κατά το μέρος κατά το οποίο με τις επίμαχες κ.υ.α. αναπροσδιορίζονται ή αναπροσαρμόζονται λιμενικά τέλη και πλοηγικά δικαιώματα, αρνητικά δε κατά το μέρος κατά το οποίο με τις ίδιες κ.υ.α. επιβάλλονται υποχρεώσεις πλοηγήσεως ή άλλες (πέραν της καταβολής των επιμάχων τελών και δικαιωμάτων) υποχρεώσεις, δεδομένου ότι οι εξουσιοδοτικές διατάξεις δεν παρέχουν δυνατότητα καθιερώσεως τέτοιων υποχρεώσεων, οι δε κ.υ.α. αναπροσαρμόζουν τα τέλη και δικαιώματα, τα οποία οφείλονται στις περιπτώσεις στις οποίες υφίσταται υποχρέωση πλοηγήσεως ή άλλες υποχρεώσεις, ζήτημα ρυθμιζόμενο από άλλες εκτός των κ.υ.α. διατάξεις.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/573/2025

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ. Με την αίτηση αυτή επιδιώκεται η αναίρεση υπέρ του νόμου της 1184/2023 απόφασης του Δευτέρου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. (...) Με τα δεδομένα αυτά και με βάση όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 10 της παρούσας, το Δικαστήριο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι πρέπει η υπό κρίση αίτηση να γίνει δεκτή, κατά παραδοχή του σχετικού λόγου αναίρεσης, και να αναιρεθεί υπέρ του νόμου η προσβαλλόμενη 1184/2023 απόφαση του Δευτέρου Τμήματος, καθώς μη νομίμως λαμβάνεται απόφαση περί καταβολής εξόδων παράστασης στους προέδρους και αντιπροέδρους διοικητικών συμβουλίων των σχολικών επιτροπών που λειτουργούσαν έως 29.6.2024, καθώς και όσων εξ αυτών διατηρούνται σε λειτουργία από 30.6.2024, δυνάμει του άρθρου 28 παρ. 5 του ν. 5056/2023, δοθέντος ότι η διάταξη του άρθρου 242 παρ. 1 του ΚΔΚ δεν έχει εφαρμογή στην περίπτωσή τους. Περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις των άρθρων 27 παρ. 1 και 31 του ν. 5056/2023, σύμφωνα με τις οποίες καταργήθηκαν αυτοδικαίως, από 31.12.2023, όλα τα ν.π.δ.δ. που είχαν συσταθεί με οποιονδήποτε τρόπο από ΟΤΑ α΄ βαθμού και λειτουργούσαν κατά τα άρθρα 239-242 του ΚΔΚ, δεν επιτρέπεται δε εφεξής η σύσταση ν.π.δ.δ. από ΟΤΑ α΄ βαθμού, κατά τα άρθρα 239, 243 και 254 του ΚΔΚ και 103 του ν. 3852/2010, το Δικαστήριο αποφαίνεται ότι από 1.1.2024 δεν καταλείπεται εν γένει πεδίο εφαρμογής για τη διάταξη του άρθρου 242 παρ. 1 του ΚΔΚ. Οίκοθεν νοείται ότι είναι μη νόμιμες οι αποφάσεις για τη νομική δέσμευση, κατά την έννοια του άρθρου 66 παρ. 1 του ν. 4270/2014, πιστώσεων για την καταβολή εξόδων παράστασης σε προέδρους και αντιπροέδρους των σχολικών επιτροπών, καθίσταται δε αχρεώστητη η σχετική καταβολή τους στα ανωτέρω πρόσωπα και αποτελεί έλλειμμα δημόσιας διαχείρισης, κατά την έννοια του άρθρου 141 του ν. 4820/2021.



ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)344/2015

ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΗ:Μη νόμιμη η καταβολή πληρωμής από Δήμο σε ιδιωτική εταιρεία για δύο προκατασκευασμένους οικίσκους αποδυτηρίων για τις εγκαταστάσεις  Ναυταθλητικού Ομίλου, διότι η ανωτέρω προμήθεια του Δήμου, που, όπως προκύπτει, έλαβε χώρα για τη θεραπεία των αναγκών όχι του Δήμου, αλλά ενός αθλητικού συλλόγου, δεν βρίσκει έρεισμα σε διάταξη νόμου ούτε συμβάλλει στη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του Δήμου, αφού δεν σχετίζεται με την εξυπηρέτηση της ομαλής λειτουργίας του (άρθρο 75 του ΚΔΚ).(συγγνωστή πλάνη)


ΝΣΚ/468/2000

Φ.Π.Α. Πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα. Οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπάγονται κατ αρχήν στο πεδίο εφαρμογής του φ.π.α. οι υπηρεσίες που παρέχονται από ελεύθερους επαγγελματίες συμπεριλαμβανομένων και εκείνων των οποίων η αντιπαροχή συνίσταται σε χρήση πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων. Περαιτέρω οι ίδιες ως άνω υπηρεσίες και δια τα περιοριστικώς αναφερόμενα στην διάταξη του άρθρου 18 παρ.1 περ.ιβ του ν.1642/86 πρόσωπα, απαλλάσσονται του φ.π.α. Επομένως και ανεξάρτητα από τους ειδικότερους ορισμούς του ν.2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας κλπ, η κρίσιμη φορολογική απαλλαγή περιορίζεται στα όρια τα προβλεπόμενα από την άνω διάταξη του φορολογικού νόμου και δεν εκτείνεται γενικώς στα δικαιώματα τα προβλεπόμενα από την περί πνευματικής ιδιοκτησίας νομοθεσία.


ΝΣΚ/340/2001

Δυνατότητα Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) των ιδρυμάτων και των λοιπών ν.π.δ.δ. αυτών να προβαίνουν σε αγορά μετοχών Τραπεζών ή άλλων εταιρειών, εισηγμένων ή μη στο Χρηματιστήριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) καθώς και τα ιδρύματα και τα λοιπά νομικά τους πρόσωπα δημοσίου δικαίου, μπορούν να αγοράζουν μετοχές Τραπεζών ή άλλων εταιρειών, εισηγμένων ή μη στο Χρηματιστήριο, μετά από απόφαση του δημοτικού τους συμβουλίου ή του διοικητικού συμβουλίου αντίστοιχα, η οποία πρέπει να περιέχει ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ως προς τον προσδοκώμενο επωφελή χαρακτήρα της επένδυσης.


ΝΣΚ/137/2020

Εάν η σύναψη σύμβασης μεταξύ κεφαλαιουχικής εταιρείας, της οποίας ο κύριος μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος έχει εκλεγεί στο αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, και της Περιφέρειας εντός της οποίας ο ανωτέρω έχει εκλεγεί, δημιουργεί ασυμβίβαστο του αξιώματος αυτού με τη συγκεκριμένη ιδιότητα.(...) Τα κωλύματα (και τα ασυμβίβαστα) που προβλέπονται από τη διάταξη του άρθρου 117 του ν. 3852/2010 για την εκλογή των περιφερειακών αρχών, ισχύουν, κατ’ αναλογική εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 77 του ίδιου νόμου, αναλογικώς, και αναφορικά με αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, που θεσμοθετήθηκε από τη διάταξη του άρθρου 179. Με την, αναλογικώς εφαρμοζόμενη, διάταξη του άρθρου 77, με την οποία θεσπίσθηκε, το όμοιας αποστολής και αρμοδιοτήτων με το ανωτέρω, αξίωμα του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, γίνεται ευθεία παραπομπή στο άρθρο 14 του ν. 3852/2010, έτσι ώστε τα σε αυτό προβλεπόμενα κωλύματα (και ασυμβίβαστα) για την εκλογή των δημοτικών αρχών, να ισχύουν και για το αξίωμα του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Επομένως, η σύναψη σύμβασης μεταξύ κεφαλαιουχικής εταιρείας και της Περιφέρειας, εντός της οποίας κατέχει το αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης πρόσωπο, με ποσοστό συμμετοχής στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο ανώτερο του 5%, [περίπτωση ζ) της παραγράφου 1 του άρθρου 117 του ν. 3852/2010], δημιουργεί ασυμβίβαστο με το αξίωμα αυτό (ομόφωνα).


ΕΣΤμ.1(ΚΠΕ)202/2014

Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης σε πρώην εργαζόμενο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., ο οποίος είχε μεταφερθεί σ’ αυτόν από Δημοτική Επιχείρηση, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 269 του ΚΔΚ, καθόσον νομίμως προσμετράται για τον υπολογισμό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης  του άρθρου 204 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ, και ο χρόνος προϋπηρεσίας του ανωτέρω στη δημοτική επιχείρηση , ως χρόνος συνεχούς υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4257, ΦΕΚ Α΄ 93/2014. Η διάταξη του άρθρου αυτού καταλαμβάνει και υπαλλήλους που αποχώρησαν πριν την έναρξη ισχύος του.