ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/99/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή αποζημίωσης στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της εν λόγω δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης, (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι για τον καθορισμό της αποζημίωσης του Προέδρου του Δ.Σ. της ...... δεν ελήφθη υπόψη η οικονομική κατάσταση της τελευταίας κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, αφού οι σχετικές οικονομικές καταστάσεις δεν είχαν εγκαίρως καταρτισθεί και εγκριθεί αρμοδίως, ήτοι πριν την έκδοση της 184/29.10.2015 εγκριτικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ......, μη αρκούσης της προαναφερόμενης και περιλαμβανόμενης στην οικεία απόφαση γενικής αναφοράς ότι για τον καθορισμό της επίμαχης αποζημίωσης ελήφθη υπόψη, πλην άλλων, και η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης.(...)Περαιτέρω, ωστόσο, ορθώς προβάλλεται από την Επίτροπο ότι δεν έγινε παρακράτηση φόρου επί της οφειλόμενης αποζημίωσης σε ποσοστό 20%, όπως απαιτείται κατά τη διάταξη του άρθρου 60 παρ. 5 του ν. 4172/2013. Ο δε προβαλλόμενος από την ...... ισχυρισμός ότι η αμοιβή του Προέδρου του Δ.Σ. δεν υπόκειται σε παρακράτηση φόρου, λόγω χαμηλότερης εισοδηματικής κλίμακας, κατ' επίκληση της Εγκυκλίου - ΠΟΛ 1120/25.4.2014 «Φορολογική μεταχείριση των αμοιβών που καταβάλλονται για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές και παρόμοιες υπηρεσίες» του Υπουργείου Οικονομικών είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένου ότι η ως άνω Εγκύκλιος αφορά σε διαφορετικά του κρινόμενου ζητήματα, ήτοι στην ερμηνεία των διατάξεων των άρθρων 62 και 64 του ν. 4172/2013 [βλ. την ορθή εν προκειμένω Εγκύκλιο - ΠΟΛ 1072/31.3.2015 του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Οδηγίες περί της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 60 του ν. 4172/2013 αναφορικά με την παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις», στο σημείο ΙΙΙ της οποίας αναφέρεται ότι: «1. Στις καθαρές αμοιβές για υπερωριακή εργασία, επιχορηγήσεις, επιδόματα, καθώς και στις κάθε άλλου είδους, πρόσθετες αμοιβές ή εφάπαξ παροχές, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στις τακτικές αποδοχές, ο παρακρατούμενος φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 20% στο καταβαλλόμενο ποσό των ανωτέρω αμοιβών, σύμφωνα με όσα ορίζονται από τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013 (...)»] και, σε κάθε περίπτωση, ως αναπόδεικτος, δεδομένου ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει το φορολογητέο εισόδημα του φερόμενου ως δικαιούχου Προέδρου του Δ.Σ. της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης, προκειμένου να διαπιστωθεί η επικαλούμενη από την ...... εισοδηματική κλίμακα, στην οποία αυτός, κατά τους ισχυρισμούς της, εμπίπτει και βάσει της οποίας φορολογείται. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής της ......, ποσού 528,12 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/137/2018
Καταβολή αποζημίωσης στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης. Με δεδομένα αυτά, νομίμως καθορίστηκε η αποζημίωση του Προέδρου του ΔΣ της ανωτέρω Κοινωφελούς Επιχείρησης, καθόσον λήφθηκε υπόψη η οικονομική κατάστασή της κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, για την οποία γίνεται λεπτομερής μνεία τόσο στην εισήγηση του Δ.Σ. της Επιχείρησης όσο και στην εγκριτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Εξάλλου, κρίσιμος χρόνος κατά τον οποίον αξιολογείται η οικονομική κατάσταση της Επιχείρησης, σύμφωνα με το άρθρο 255 του ν. 3463/2006, είναι η προηγούμενη διαχειριστική περίοδος και όχι οι προηγούμενες χρήσεις, ενώ περαιτέρω για την αποτίμηση της οικονομικής κατάστασής της δεν λαμβάνονται υπόψη μελλοντικά και υποθετικά στοιχεία, όπως η ενδεχόμενη μη είσπραξη απαιτήσεων λόγω του ότι πιθανόν να καταστούν ανεπίδεκτες είσπραξης ή η αύξηση των υποχρεώσεών της, λόγω έκδοσης δικαστικών αποφάσεων σε βάρος της. Πέραν αυτών, όμως, μη νομίμως δεν έγινε παρακράτηση φόρου επί της οφειλόμενης αποζημίωσης σε ποσοστό 20%, όπως ρητά απαιτείται από το άρθρο 60 παρ. 5 του ν. 4172/2013 (ΕΣ ΚΠΕΔ VII Τμ. 99/2017)... Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/196/2011
Θητεία και αμοιβές μελών Δ.Σ. της ανώνυμης εταιρείας «Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Το χρονικό διάστημα της θητείας του Προέδρου-Γενικού Διευθυντή και του Αναπληρωτή Προέδρου της ανώνυμης εταιρείας ΑΠΕ-ΜΠΕ Α.Ε. είναι πέντε έτη και των μελών του Δ.Σ. τρία έτη. Σε περίπτωση δε αντικατάστασης οποιουδήποτε εκ των ανωτέρω ο χρόνος θητείας του αντικαταστάτη καλύπτει το υπόλοιπο του χρόνου μέχρι τη λήξη της θητείας του μέλους που αντικαταστάθηκε. β) Το ύψος των αποδοχών και της αποζημίωσης του Προέδρου – Γενικού Διευθυντή και του Αναπληρωτή Προέδρου και των μελών του Δ.Σ. της ανώνυμης εταιρείας «ΑΠΕ-ΜΠΕ Α.Ε.» καθορίζεται με κοινή απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών λαμβανομένων υπόψη ως προς το ύψος αυτών των διατάξεων του Ν 3833/2010. (ομοφ.)
ΠΟΛ 1072/2015
Οδηγίες περί της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 60 του ν.4172/2013 αναφορικά με την παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις. (ΑΔΑ:6ΦΙΑΗ-ΝΚ7)
1270/2024
Καθορισμός αποζημίωσης του Προέδρου του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. Μυλοποτάμου.
ΠΟΛ. 1179/2015
Τροποποίηση της ΠΟΛ.1072/2015 σχετικά με οδηγίες περί της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 60 του ν.4172/2013 αναφορικά με την παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις. (ΑΔΑ:Ω5ΧΨΗ-ΤΗΤ)
ΝΣΚ/82/2016
Αμοιβή μελών Διοικητικού Συμβουλίου ανώνυμης εταιρείας - Φοροαπαλλαγή στα μέλη Δ.Σ. με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80%.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αμοιβές των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των ανωνύμων εταιρειών θεωρούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν. 4172/2013, ως εισόδημα από μισθωτή υπηρεσία. Τα μέλη των Δ.Σ., που έχουν ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80%, τυγχάνουν της προβλεπόμενης φοροαπαλλαγής της περίπτωσης ε΄ της παρ. 2 του άρθρου 14 του Ν. 4172/2013. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
65641/2024
Καθορισμός αποζημίωσης Προέδρου Δ.Σ. της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης-Αποχέτευσης-Άρδευσης Δήμου Βισαλτίας (Δ.Ε.Υ.Α.Β.) - Ορισμός Αντιπροέδρου του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Β. ως μέλους με πλήρη απασχόληση στην επιχείρηση, καθορισμός αρμοδιοτήτων και καταβολή αποζημίωσης - Καταβολή αποζημίωσης στα μέλη του Δ.Σ. για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ:
46986/2025-ΦΕΚ:665/ΥΟΔΔ/10.06.2025:Επανακαθορισμός αποζημίωσης Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Βισαλτίας.
93779/2023
Καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης του Προέδρου και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ).
18343/2024
Καθορισμός αποζημίωσης - αμοιβής Προέδρου του Δ.Σ., της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Κατερίνης.
46579/2025
Καθορισμός αποζημίωσης αμοιβής του Προέδρου του Δ.Σ., της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Κατερίνης.