×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/339/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 339/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Μαρκοπούλου-Μεσογαίας και της εταιρείας ΔΕΠΑΝ, για την υλοποίηση του έργου «Ανέγερση 4ου ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου», συνολικού προϋπολογισμού 9.466.038 ευρώ. Ο Δήμος ζήτησε τη συνδρομή της ΔΕΠΑΝ λόγω της επικαλούμενης υποστελέχωσης της Τεχνικής του Υπηρεσίας. Το Κλιμάκιο ανέβαλε την έκδοση οριστικής Πράξης, διατάσσοντας τη συμπλήρωση του φακέλου. Ζητούνται στοιχεία για τη στελέχωση, το οργανόγραμμα και το Τεχνικό Πρόγραμμα 2025 της Τεχνικής Υπηρεσίας, καθώς και αναλυτική τεκμηρίωση της δαπάνης (127.500 ευρώ) για τη Διοικητική Υποστήριξη (Υποέργο 3), συμπεριλαμβανομένου του κόστους απασχόλησης των δύο Πολιτικών Μηχανικών και του υπολογισμού του 14,20% ως έμμεσου λειτουργικού κόστους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/441/2023

Προμήθεια με τίτλο «Ολιστικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης δικτύων ύδρευσης Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας».(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας και του οικονομικού φορέα «…», με αντικείμενο την προμήθεια με τίτλο «Ολιστικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης δικτύων ύδρευσης Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας».

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1719/2023


ΝΣΚ/62/2013

Υπαγωγή Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων στις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 4071/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Δηµοτικό Λιµενικό Ταµείο Σκάλας Ωρωπού και το Δηµοτικό Λιµενικό Ταµείο Μαρκοπούλου Μεσογαίας, υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 4071/2012 και, συνεπώς, οφείλουν να εφαρµόσουν την προβλεπόµενη στις εν λόγω διατάξεις διαδικασία. (ομοφ.)


1569/370765/2022

Χορήγηση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) στον τομέα της παραγωγής γεωργικών προϊόντων και ειδικότερα στον τομέα της παραγωγής σύκων νωπών Α ή/και σύκων νωπών Β σε παραγωγούς στο Δήμο Μαρκοπούλου-Μεσογαίας της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής και λεπτομέρειες εφαρμογής, στο πλαίσιο εφαρμογής του Καν. (ΕΕ) 1408/2013 (L352/ 24-12-2013) της Επιτροπής, όπως τροποποιήθηκε με τον Καν. (ΕΕ) 316/2019 (L51/1/22-02-2019).


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/214/2025

Η Πράξη 214/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου, που διενεργήθηκε από το Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων Για Την Ανάπτυξη (ΔΕΠΑΝ), για την προμήθεια «Σύστημα Ελέγχου Διαρροών & Εξοικονόμησης Ενέργειας Δικτύων Ύδρευσης Δήμου Αγράφων» (προϋπολογισμού 2.993.404,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο ανέβαλε την έκδοση οριστικής Πράξης, διατάσσοντας τη συμπλήρωση του φακέλου εντός 15 ημερών. Ζητούνται στοιχεία όπως η δανειακή σύμβαση μεταξύ του Δήμου Αγράφων και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, το Τεχνικό Δελτίο της Πράξης, στοιχεία για τη διαμόρφωση του προϋπολογισμού, καθώς και η απόφαση και τα αποδεικτικά δημοσίευσης της παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/433/2024

Η Πράξη 433/2024 του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου δανειακής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Μαρκοπούλου-Μεσογαίας και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ), ύψους 218.812,92 ευρώ. Το δάνειο προορίζεται για τη χρηματοδότηση του έργου «Συντήρηση και επισκευή σχολικών κτιρίων και παρεμβάσεις πρόσβασης σε παραλία», ενταγμένου στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης». Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι το σχέδιο σύμβασης εισάγεται απαραδέκτως για έλεγχο. Σύμφωνα με το άρθρο 324 του ν. 4700/2020, οι δανειακές συμβάσεις που συνάπτονται από ΟΤΑ υπάγονται σε προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου μόνο εφόσον η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους υπερβαίνει το ποσό των 300.000 ευρώ. Καθώς η δαπάνη υπολείπεται του νομίμου ορίου αυτού, η σύμβαση εκφεύγει της αρμοδιότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/152/2024

Η απόφαση του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Πράξη 152/2024) αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο του Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας με τίτλο «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ». Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου ανέρχεται σε 2.700.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από ενωσιακούς πόρους (Ταμείο Συνοχής/ΕΣΠΑ). Σύμφωνα με το άρθρο 324 του ν. 4700/2020, για συγχρηματοδοτούμενα έργα των ΟΤΑ, ο υποχρεωτικός έλεγχος από το Κλιμάκιο διενεργείται μόνο εάν η δαπάνη υπερβαίνει τα 5.000.000,00 ευρώ. Καθώς η δαπάνη του έργου υπολείπεται του ορίου αυτού, το σχέδιο σύμβασης κρίνεται απαραδέκτως εισαγόμενο ενώπιον του Κλιμακίου για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας.


Δ15/Δ/30135/777/2018

Οριοθετήσεις και τροποποιήσεις οριοθετήσεων περιοχών και χορήγηση πιστωτικών διευκολύνσεων για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από: α) την πυρκαγιά στις 29 Μαΐου 2013 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, β) την πυρκαγιά στις 25 Αυγούστου 2012 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, γ) την πυρκαγιά στις 2 Αυγούστου 2013 στο Δήμο Μαρκοπούλου Μεσογαίας της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, δ) την πυρκαγιά στις 5 Αυγούστου 2013 σε περιοχές του Δήμου Μαραθώνος της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής και ε) από την πυρκαγιά στις 21 Ιουλίου 2012 στη Δ.Κ. Αιαντείου της Δημοτικής Ενότητας Σαλαμίνας του Δήμου Σαλαμίνας της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων της Περιφέρειας Αττικής.(ΑΔΑ:6ΕΓΛ465Θ1Ω-ΧΞΓ)


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/265/2025

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΈΡΓΩΝ.(....)Κατά την κρίση, όμως, του Δικαστηρίου, ορθώς τίθεται με την προσβαλλόμενη Πράξη ζήτημα νομιμότητας της προϋπολογισθείσας δαπάνης, για αμφότερα τα σκέλη της, ήτοι του άμεσου και του έμμεσου μισθολογικού κόστους. Ειδικότερα, η νομιμότητα του άμεσου μισθολογικού κόστους πλήττεται διότι δεν δικαιολογείται ο συνυπολογισμός σε αυτό, πρώτον, του ποσού των 12.000,00 ευρώ ως αμοιβή για την απασχόληση για τεσσεράμισι ανθρωπομήνες του πολιτικού μηχανικού, ο οποίος ανήκει στο τακτικό προσωπικό της.....Α.Ε., προΐσταται της Τεχνικής της Υπηρεσίας, και θα αναλάβει τον συντονισμό και την παρακολούθηση της τεχνικής υποστήριξης (βλ. ανωτέρω σκ. 6) και, δεύτερον, του ποσού των 2.614,00 ευρώ ως αμοιβή για την απασχόληση για δύο ανθρωπομήνες του οικονομολόγου, ο οποίος επίσης ανήκει στο τακτικό προσωπικό της....Α.Ε. Και τούτο διότι τα καθήκοντα των δύο ανωτέρω υπαλλήλων εντάσσονται στα καθήκοντα για τα οποία μισθοδοτούνται από την ....Α.Ε. ως τακτικό προσωπικό αυτής, και συνιστούν την κύρια αποστολή και το κατ΄εξοχήν αντικείμενο της δραστηριότητας της .... Α.Ε. ως Αναπτυξιακού Οργανισμού, στον οποίο μετέχει ως μέλος και ο Δήμος.. Ούτε αιτιολογείται η αμοιβή των ανωτέρω δύο υπαλλήλων ως υπερωριακή ή πρόσθετη, μη καλυπτόμενη ως τέτοια από τη μισθοδοσία του από την .... Α.Ε. Το μη σύννομο των ανωτέρω δαπανών του άμεσου μισθολογικού κόστους καθιστά συνακολούθως μη σύννομο και το ποσό των έμμεσων δαπανών ύψους 2.204,73€ και 888,76€ που εξάγεται δια της εφαρμογής (επί των επίμαχων άμεσων δαπανών) του ορισθέντος κατ΄αποκοπή ποσοστού 17% αλλά και του «διαφορικού Φ.Π.Α.», Κατ΄ακολουθία των προεκτεθέντων, η προσφυγή και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν 


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/193/2025

Η Πράξη 193/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης 24100/28.12.2023 μεταξύ του Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας και του οικονομικού φορέα «... Ε.Π.Ε.», για την προμήθεια του «ΟΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ». Η τροποποίηση περιλαμβάνει την αντικατάσταση επιμέρους στοιχείων του υπό προμήθεια εξοπλισμού, όπως φρεάτια (από FO-350 σε FO-100), λογισμικά (από SUM σε Metering και από WMMA σε LBep) λόγω διακοπής παραγωγής, καθώς και την αντικατάσταση υδρομετρητών/πομποδεκτών με νεότερες και πιο αξιόπιστες τεχνολογίες. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η τροποποίηση αυτή είναι νόμιμη και μη ουσιώδης, σύμφωνα με το άρθρο 337 του ν. 4412/2016, διότι τα νέα είδη υπερκαλύπτουν τις τεχνικές προδιαγραφές, δεν συνεπάγεται επαύξηση της δαπάνης της αρχικής σύμβασης και δεν διευρύνεται το αντικείμενο. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου, με την επισήμανση να προστεθεί η 176/2025 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής στο Προοίμιό του.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/80/2025

Η Πράξη 80/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας της 3ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Νέο κτίριο Δημαρχείου Χαλανδρίου». Το Κλιμάκιο, συνεδριάζοντας στις 17 Φεβρουαρίου 2025, διαπίστωσε ότι ο φάκελος της αναθέτουσας αρχής ήταν ελλιπής, κρίνοντας ότι απουσιάζουν κρίσιμα έγγραφα και στοιχεία απαραίτητα για τη διαμόρφωση οριστικής κρίσης. Μεταξύ των ελλείψεων περιλαμβάνονται τα τεύχη δημοπράτησης, το σύνολο των μελετών του έργου, οι αποφάσεις παράτασης προθεσμίας, η απόφαση δέσμευσης πίστωσης, αναλύσεις κόστους της συμπληρωματικής σύμβασης και αιτιολογήσεις σχετικά με την αναγκαιότητα των εργασιών. Κατά συνέπεια, το Κλιμάκιο ανέβαλε την έκδοση οριστικής Πράξης επί της νομιμότητας της σύμβασης, διατάσσοντας τη συμπλήρωση του φακέλου με όλα τα αναφερόμενα στοιχεία.