×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/71/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 71/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Βάρδας και δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων» του Δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι, παρόλο που η διακήρυξη ανέφερε δικαίωμα προαίρεσης για συνέχιση της λειτουργίας του έργου για επιπλέον τρία έτη (μετά τη λήξη της αρχικής τριετούς λειτουργίας), το κόστος αυτής της προαίρεσης δεν είχε συνυπολογιστεί στον προϋπολογισμό. Κρίθηκε ότι η πλημμέλεια δεν ήταν ουσιώδης, καθώς το δικαίωμα δεν ασκήθηκε ούτε περιλήφθηκε στο σχέδιο σύμβασης. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης (συμβατικής δαπάνης 12.606.489,39 ευρώ), υπό τον όρο ότι δεν θα συμπεριληφθεί το δικαίωμα προαίρεσης και με την επισήμανση της ρητής αναγραφής του ΦΠΑ για το τίμημα της τριετούς κανονικής λειτουργίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/35/2025

Η Πράξη 35/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο του Δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης με τίτλο «Κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Βάρδας και δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στους οικισμούς Βάρδα και Ψάρι». Το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής κρίσης, διαπιστώνοντας ότι ο φάκελος είναι ελλιπής. Διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με απαραίτητα στοιχεία, μεταξύ των οποίων: γραπτές διευκρινίσεις σχετικά με την οικονομική προσφορά, καθώς δεν προκύπτει ότι προσφέρθηκε έκπτωση στο κόστος της τριετούς λειτουργίας του έργου (παρά τη ρητή πρόβλεψη της διακήρυξης), Συμπληρωματικό Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού με ειδική λεκτική αιτιολόγηση της βαθμολόγησης της τεχνικής προσφοράς της μοναδικής συμμετέχουσας εταιρείας, καθώς και επικαιροποιημένο σχέδιο σύμβασης.


Π.Δ. 36/2025

Καθιέρωση της 21ης Μαΐου ως ημέρας αργίας για τη Δημοτική Κοινότητα Ανδραβίδας του Δήμου Ανδραβίδας Κυλλήνης Νομού Ηλείας.



ΠΟΛ.1033/2017

Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που εκδηλώθηκαν στις περιοχές του Δήμου Ανδραβίδας- Κυλλήνης.


Αριθμ. ΠΟΛ. 1246/2015

Παράταση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ για τους υποκείμενους που έχουν την έδρα της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στους Δήμους Σκοπέλου, Ανδραβίδας − Κυλλήνης, Δυτικής Αχαΐας,Φυλής, Αγίων Αναργύρων − Καματερού, Χαϊδαρίου, Αχαρνών και Ύδρας.


Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε/8531/Α325/2019

Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τον σεισμό της 21ης Μαΐου 2019, σε περιοχές του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/159/2019

Δημιουργία συστήματος επιτήρησης συνόρων...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το ως άνω προβλεφθέν στο ΣΤ΄ Παράρτημα της διακήρυξης δικαίωμα της Αναθέτουσας Αρχής να συνάψει - αφού το ενεργοποιήσει με πρωτοβουλία της - με την ανάδοχο, μετά το πέρας της τριετούς περιόδου χρόνου εγγύησης καλής λειτουργίας-δωρεάν συντήρησης του συστήματος, νέα σύμβαση (πρόσθετη πράξη), με την οποία να παρατείνεται, κατ΄ έτος και μέχρι 7 έτη, η πλήρης συντήρηση (προληπτική και αποκατάσταση βλαβών) του συστήματος, δεν αποτέλεσε, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν (σκέψη ΙΙ), νομίμως αντικείμενο της ελεγχόμενης σύμβασης και δη υπό την μορφή νομίμου δικαιώματος προαίρεσης. Και τούτο, διότι η αξία της εν λόγω δυνητικώς συναφθησομένης σύμβασης- η οποία το πρώτον αναφέρεται ως δικαίωμα προαίρεσης με το άρθρο 18 του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης, δεν προϋπολογίσθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή. Επίσης, αυτή δεν περιβλήθηκε των απαιτούμενων διατυπώσεων δημοσιότητας, δεδομένου ότι δεν συμπεριελήφθη στο αντικείμενο και στη συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας, όπως τα στοιχεία αυτά η τελευταία καθορίστηκαν στη διακήρυξη που εστάλη για δημοσίευση στον ελληνικό τύπο, στο Φ.Ε.Κ., αλλά και στο Συμπλήρωμα της Επίσημης Εφημερίδας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο τμήμα ΙΙ.2.11. του οποίου "Πληροφορίες σχετικά με δικαιώματα προαίρεσης" σημειώθηκε "όχι". (..)Κατ’ ακολουθίαν αυτών και δεδομένου ότι οι νομικές πλημμέλειες που αναφέρθηκαν στην προηγούμενη σκέψη καθιστούν μη νόμιμη την ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1040/2019 


195388/Ε2/2017

« Πρόσκληση μόνιμων εκπαιδευτικών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να οριστούν ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στα Κέντρα ή/και δομές Φιλοξενίας Προσφύγων Ανδραβίδας (Κυλλήνης), Λέρου και Κω για το σχολικό έτος 2017-2018»(ΑΔΑ:ΩΟΣΗ4653ΠΣ-ΒΝΓ )


ΔΑΕΦΚ/5308/Π.Ε/Α325/2016

Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από την πλημμύρα της 21ης και 22ας Οκτωβρίου 2015 σε περιοχές α) του Δήμου Δυτικής Αχαΐας της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος και β) του Δήμου Ανδραβίδας − Κυλλήνης της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.


ΕλΣυν/Ζ Κλιμ/32/2007

Απαραδέκτως υποβάλλεται για έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του Κλιμακίου του Έλεγκτικού Συνεδρίου, αυτοτελώς σχέδιο σύμβασης, που συνήφθη κατ' ενάσκηση δικαιώματος προαίρεσης καθόσον θα έπρεπε να είχε ελεγχθεί στο πλαίσιο αρχικής σύμβασης, στην οποία είχε προβλεφθεί η δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής για την άσκηση του σχετικού δικαιώματος προαίρεσης. Και τούτο διότι σε περίπτωση σύναψης σύμβασης στην οποία επιφυλάσσεται δικαίωμα προαίρεσης υπέρ της αναθέτουσας αρχής, στον έλεγχο νομιμότητας του Έλεγκτικού Συνεδρίου υπόκειται, κατ' άρθρο 19 παρ.7 του π.δ/τος 774/1980, η σύμβαση στο σύνολό της, συμπερι¬λαμβανομένου και του δικαιώματος προαίρεσης. Σε περίπτωση που η αναθέτουσα αρχή, μη συνυπολογίζοντας την οικονομική αξία του δικαιώματος προαίρεσης, δεν υποβάλλει το αρχικό σχέδιο σύμβασης για έλεγχο νομιμότητας, απαραδέκτως υποβάλλει αυτοτελώς στη συνέχεια και δη μετά την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης το σχετικό σχέδιο σύμβασης για έλεγχο νομιμότητας.


44569/2023

Συμπληρωματική απόφαση καθορισμού επιχορήγησης των πληγέντων από τις πλημμύρες α) της 14ης και 15ης Οκτωβρίου 2021 σε περιοχές των Δήμων Ήλιδας, Πηνειού και Πύργου, β) της 26 ης Νοεμβρίου 2021 σε περιοχές των Δήμων Ήλιδας και Πηνειού και γ) της 26ης Νοεμβρίου 2021 και της 11 ης έως 12 ης Δεκεμβρίου 2021 σε περιοχές του Δήμου Ανδραβίδας Κυλλήνης της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.