×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/177/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 177/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την επανεξέταση της νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης προμήθειας ειδών (Ομάδες 2, 4, 7, 8 και 10) για τον Δήμο Ορεστιάδας, συνολικού προϋπολογισμού 1.839.168,73 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η επανεξέταση ακολούθησε την αναβλητική Πράξη 139/2025. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι διορθώθηκαν οι αρχικές νομικές πλημμέλειες. Συγκεκριμένα, η διαφορά τιμήματος για την Ομάδα 2 (Γαλακτοκομικά) επιλύθηκε με τη ματαίωση της προμήθειας γάλακτος προσωπικού και τη μείωση του συμβατικού τιμήματος. Επίσης, η ανάδοχος εταιρεία για τις Ομάδες 4, 7, 8 και 10 υπέβαλε εκ των υστέρων τα απαιτούμενα αποδεικτικά ασφαλιστικής ενημερότητας που κάλυπταν τον χρόνο υποβολής προσφορών, αποκαθιστώντας έτσι τη νομιμότητα. Κατόπιν αυτών, το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των δύο σχεδίων συμβάσεων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/881/2025

Η απόφαση 0881/2025 του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την προσφυγή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κατά της 379/2024 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου. Η αρχική Πράξη είχε μπλοκάρει την υπογραφή σύμβασης για την «Προμήθεια συγκροτημάτων πομπού – δέκτη VHF» με την εταιρεία «ROHDE & SCHWARZ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.», συνολικού τιμήματος 4.197.065,20 ευρώ (με Φ.Π.Α.), διότι δεν είχε διασφαλιστεί η χρηματοδότηση μετά τη λήξη της συγχρηματοδότησης από το Ταμείο Συνοχής. Μετά από αναβλητική απόφαση (30/2025), το Υπουργείο προσκόμισε την απόφαση ένταξης της Προμήθειας στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027» και την απόφαση έγκρισης δέσμευσης του ποσού από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΑΠΔΕ). Κρίνοντας ότι πλέον διασφαλίζεται η νόμιμη χρηματοδότηση, το Δικαστήριο έκανε δεκτή την προσφυγή και την παρέμβαση, ανακαλώντας την 379/2024 Πράξη και επιτρέποντας την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΑΕΠΠ/93/2018

Η προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης 220/27.11.2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ορεστιάδας, η οποία είχε εγκρίνει το 1ο πρακτικό του ηλεκτρονικού ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού με τίτλο «Προμήθεια υγρών καυσίμων και ελαιολιπαντικών για το Δήμο Ορεστιάδας και τα Νομικά του Πρόσωπα για τα έτη 2018-2019». Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια υγρών καυσίμων (πετρέλαιο θέρμανσης, ντίζελ, βενζίνη) και ελαιολιπαντικών (έλαια κινητήρων, λιπαντικά, αντιψυκτικά) για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών του προσώπων, διαχωρισμένα σε 8 ομάδες προϊόντων (Α-Η) με συνολικό προϋπολογισμό 2.715.108,96 € (συμπ. ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ενίσχυε ειδικά την απόρριψη της δικής του προσφοράς για την Ομάδα Γ και την αποδοχή άλλων συμμετεχόντων για τις Ομάδες Β και Ζ, με επιχειρήματα σχετικά με τη μη τήρηση τεχνικών προδιαγραφών (π.χ. έλλειψη Δελτίου Δεδομένων Ασφαλείας για απιονισμένο νερό, μη συμμόρφωση με όρους συσκευασίας). Η ΑΕΠΠ έκρινε εν μέρει δεκτή την προσφυγή, ακυρώνοντας τμήματα της επίμαχης απόφασης.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/67/2025

Η Πράξη 67/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια υγρών καυσίμων και ελαιολιπαντικών για τον Δήμο Ορεστιάδας για τα έτη 2025-2026. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για τις Ομάδες Α (Καύσιμα Θέρμανσης) και Β (Καύσιμα Κίνησης), υπό τον όρο της έκδοσης απόφασης ανάληψης υποχρέωσης και της ρητής αναμόρφωσης του σχεδίου ώστε το προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης να υπολογίζεται επί της μέσης τιμής λιανικής πώλησης του Παρατηρητηρίου Τιμών Έβρου. Αντίθετα, ανέβαλε την έκδοση οριστικής πράξης για τις Ομάδες Γ, Δ, και Ε (Ελαιολιπαντικά, Βιοαποικοδομήσιμα Λιπαντικά και Λοιπά Υλικά), διατάσσοντας τη συμπλήρωση του φακέλου εντός 15 ημερών με τεκμηρίωση των ποσοτήτων και των προϋπολογιζόμενων τιμών μονάδας.


ΑΕΠΠ/1736/2020

H προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από ανώνυμη εταιρεία με στόχο την ακύρωση της απόφασης 326/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά ελέγχου και ανακήρυξε προσωρινούς αναδόχους για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης προμήθειας τροφίμων και φρέσκου γάλακτος για τις ανάγκες του Δήμου και άλλων φορέων για τα έτη 2020 και 2021. Το αντικείμενο της σύμβασης περιελάμβανε έξι ομάδες προϊόντων (είδη κρεοπωλείου, παντοπωλείου, γαλακτοκομικά, κατεψυγμένα, οπωροπωλείου και αρτοποιείου), με συνολικό προϋπολογισμό 954,147.46 ευρώ. Η προσφυγή επικεντρώθηκε σε ελλείψεις και παραβάσεις των όρων της διακήρυξης από τους άλλους διαγωνιζόμενους, ιδίως σε θέματα τεχνικών προδιαγραφών, συστημάτων ποιότητας και προέλευσης προϊόντων.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/43/2025

Η Πράξη 43/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Κατασκευή 2 Συγκροτημάτων των 13 Διαμερισμάτων στο Στρατόπεδο 'ΣΤΑΘΑΤΟΥ' στη Δημοτική Ενότητα Ορεστιάδας». Το έργο, προϋπολογισμού 3.225.806,45 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και συμβατικού τιμήματος 2.558.529,58 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ανατέθηκε μέσω ανοικτού διαγωνισμού, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής. Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε τα στοιχεία του φακέλου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Υπουργείου Εθνικής Άμυνας) και του οικονομικού φορέα που αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/1093/2025

Η Απόφαση 1093/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την προσφυγή του Δήμου Ορεστιάδας κατά της 135/2025 Πράξης προσυμβατικού ελέγχου του ΣΤ΄ Κλιμακίου, η οποία έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια υγρών καυσίμων και ελαιολιπαντικών (Ομάδες Γ, Δ και Ε). Το Κλιμάκιο είχε θέσει διακωλυτικούς λόγους λόγω ανεπαρκούς τεκμηρίωσης ποσοτήτων και προϋπολογισθέντων τιμών μονάδας. Το Έβδομο Τμήμα, αφού εξέτασε τα συμπληρωματικά στοιχεία και τις διευκρινίσεις που υπέβαλε ο Δήμος, συμπεριλαμβανομένης της αιτιολόγησης των ποσοτήτων – ιδίως για τα βιοαποικοδομήσιμα λιπαντικά (Ομάδα Δ) σε συμμόρφωση με την ΚΥΑ 14900/8.2.2021 – και τη δικαιολόγηση των αυξητικών αποκλίσεων τιμών μέσω συγκριτικών στοιχείων από άλλους Δήμους, έκρινε ότι η τεκμηρίωση ήταν επαρκής. Επίσης, ο Δήμος διόρθωσε το σχέδιο σύμβασης προσθέτοντας ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής. Κατόπιν αυτών, το Τμήμα δέχτηκε την προσφυγή, ανακάλεσε την προσβαλλόμενη Πράξη και αποφάνθηκε υπέρ της υπογραφής της σύμβασης.


ΑΕΠΠ/1436/2019

Οι προσφεύγουσες ασκούν προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε την κατακύρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια τροφίμων (ομάδες Δ΄ και Ε΄) στην παρεμβαίνουσα εταιρεία. Επιχειρηματολογούν ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τις διατάξεις σχετικά με τα δικαιολογητικά κατακύρωσης, ιδίως για την έλλειψη πιστοποιητικού HACCP για τα πλαστικά πιάτα και την μη τήρηση της χρονικής αλληλουχίας στις βεβαιώσεις μη θέσης σε αναγκαστική εκκαθάριση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών του προσώπων, με προϋπολογισμό 1.481.307,97 € (συμπ. ΦΠΑ), κατακερματισμένο σε επτά ομάδες προϊόντων (γαλακτοκομικά, αρτοποιία, κρέατα κλπ.).


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/188/2025

Η Πράξη 188/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων για την προμήθεια ανταλλακτικών και την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής οχημάτων του Δήμου Αχαρνών για τρία (3) έτη. Η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη ανέρχεται σε 2.958.580,65 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός, ο οποίος είχε μικτό χαρακτήρα με προέχοντα τον χαρακτήρα της προμήθειας, υποδιαιρέθηκε σε πέντε (5) ομάδες. Κατατέθηκαν προσφορές για τέσσερις ομάδες, με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, οπότε και αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων.


ΝΣΚ/114/2016

Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) – Οικοδομικές άδειες ακινήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι αρμόδια για την έγκριση δόμησης και την έκδοση άδειας δόμησης επί οικοπέδου, κυριότητας του ΤΑΙΠΕΔ (δημοσίου ακινήτου), του οποίου η πώληση και μεταβίβαση τελεί υπό την αναβλητική αίρεση της πλήρους και ολοσχερούς εξόφλησης του πιστωμένου μέρους του τιμήματος, εκ μέρους της αγοράστριας εταιρείας, σύμφωνα με το άρθρο 201 του Αστικού Κώδικα. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΑΕΠΠ/863/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο αιτών επιδιώκει την ακύρωση εν μέρει ή την τροποποίηση της υπ' αριθμ. 259/2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ζίτσας, καθώς και των Πρακτικών Ι/19.07.2018 και ΙΙ/26.07.2018 της επιτροπής Διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, ζητεί να ακυρωθεί το μέρος που κάνει αποδεκτή την προσφορά της διαγωνιζόμενης εταιρείας "… … … … … …." και να κριθεί μη νόμιμη και να απορριφθεί η συμμετοχή της στον διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΖΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΩΝ», με κωδικούς CPV 15000000-8 (Τρόφιμα, ποτά, καπνός και συναφή προϊόντα), 15411000-2 (Ζωικά ή φυτικά έλαια), 15810000-9 (Αρτοσκευάσματα, φρέσκα είδη ζαχαροπλαστικής και γλυκίσματα), 03221000-6 (Λαχανικά), 03222000-3 (Φρούτα και καρποί), 15100000-9 (Ζωικά προϊόντα, κρέας και προϊόντα κρέατος), 15210000-3 (Φιλέτα ψαριών, συκώτια ψαριών και αυγοτάραχο), 15500000-3 (Γαλακτοκομικά προϊόντα) και 15511000-3 (Γάλα), υποδιαιρούμενο σε 8 Ομάδες, με προϋπολογισμό 153.668,95 ευρώ με ΦΠΑ και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της τιμής.