Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/121/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4336/2015

Δαπανες μετακίνησης. Με τα δεδομένα αυτά και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ των άρθρων 4 παράγραφος 4 και 10 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή εξόδων διανυκτέρευσης για τις μετακινήσεις των φερόμενων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, για τους οποίους η Αναπληρώτρια Επίτροπος διατύπωσε διαφωνία, καθόσον με τις οικείες εντολές μετακίνησης εγκρίνεται παραμονή του κλιμακίου της κινητής μονάδας ψυχικής υγείας στην περιοχή ευθύνης του επί δύο ημέρες και δαπάνη διανυκτέρευσης, παρόλο που οι ανωτέρω μετακινήθηκαν με υπηρεσιακό αυτοκίνητο σε απόσταση μικρότερη των 160 χιλιομέτρων (...). Και τούτο, διότι από τις σχετικές εντολές μετακίνησης προκύπτει τεκμηριωμένα ότι οι εργαζόμενοι αυτοί, λόγω της ιδιότητάς τους και των ιδιαίτερων καθηκόντων τους, απαιτείται να διανυκτερεύσουν στον τόπο μετάβασής τους, προκειμένου να επιτελέσουν αποτελεσματικά το έργο, με το οποίο είναι επιφορτισμένοι. Συνακόλουθα, συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ του άρθρου 11 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή ολόκληρης ημερήσιας αποζημίωσης για την ημέρα που καταβάλλονται έξοδα διανυκτέρευσης (10.8.2017 και 24.8.2017), αλλά και για την επόμενη, ήτοι για τις 11.8.2017 και 25.8.2017 (ημέρες λήξης των εργασιών), αντίστοιχα, καθόσον, οι ημέρες αυτές συμπίπτουν με την ημέρα επιστροφής των φερόμενων ως δικαιούχων... Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη, όμως αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2017 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/31/2020

Καταβολή εξόδων μετακίνησης...Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, κρίνεται ότι συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ του άρθρου 11 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή εξόδων διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης για τις ημέρες διεξαγωγής της επίμαχης δράσης, ήτοι των επισκέψεων πριν και μετά από την κατεξοχήν εσπερίδα και την παρακολούθηση αυτής, καθόσον με την προεκτεθείσα 1721/27.6.2019 εντολή μετακίνησης εγκρίθηκε η μετάβαση στις 29.6.2019 – με έναρξη δράσεων ώρα 11:00 - στο ..., η δαπάνη διανυκτέρευσης την 29η.6.2019 και η επιστροφή  στο ... στις 30.6.2019, ημέρα λήξης των δράσεων στις 17:00, για καθέναν εκ των φερόμενων ως δικαιούχων, παρόλο που αυτοί μετακινήθηκαν με ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο ή υπηρεσιακά μέσα σε απόσταση μικρότερη των 160 χιλιομέτρων (... 81,48 χιλιόμετρα). Ειδικότερα, από τη σχετική εντολή μετακίνησης, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα των δράσεων, προκύπτει τεκμηριωμένα ότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι απαιτείτο να διανυκτερεύσουν στον τόπο μετάβασής τους, προκειμένου να μπορέσουν να επιτελέσουν αποτελεσματικά το έργο (συμμετοχή στις επισκέψεις προ της εσπερίδας στις 29.6.2019 από τη 13:00 έως τις 18:00, παρακολούθηση των εργασιών της εσπερίδας από τις 18:00 έως τις 21:00, αναχώρηση στις 9:30 της 30ης.6.2019 από το ... για τα ανώγεια της ... προκειμένου να επισκεφθούν το Φυσικό Πάρκο ..., παραμονή έως τις 17:00 και αναχώρηση για ...), για το οποίο εκδόθηκε η ως άνω εντολή μετακίνησης. Συνεπώς, συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ του άρθρου 11 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή ολόκληρης της ημερήσιας αποζημίωσης για την ημέρα που καταβάλλονται έξοδα διανυκτέρευσης (29.6.2019), αλλά και για την επόμενη, ήτοι για τις 30.6.2019 (ημέρα λήξης των εργασιών της δράσης), αντίστοιχα, καθόσον, η ημέρα αυτή συμπίπτει με την ημέρα επιστροφής των φερόμενων ως δικαιούχων στην έδρα τους.


ΕλΣυν.Κλ1(ΚΠΕ)/1/2017

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας κρίνεται ότι δεν συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ του άρθρου 11 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για τις 26.10.2016 (ημέρα λήξης των εργασιών) στη φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, καθόσον, η ημέρα αυτή δεν συμπίπτει με την ημέρα επιστροφής (29.10.2016), ενώ με την εντολή μετακίνησης δεν εγκρίνεται δαπάνη διανυκτέρευσης για την ημέρα αυτή. Άλλωστε, επιχείρημα υπέρ της νομιμότητας της δαπάνης δεν δύναται να συναχθεί από τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 36 του π.δ/τος 57/2007, αφού με τις διατάξεις αυτές προβλέπεται μεν η δυνατότητα καταβολής ημερήσιας αποζημίωσης για μέχρι τέσσερις (4) ημέρες, πλην, οι ουσιαστικές προϋποθέσεις για την καταβολή αυτής τίθενται με τις νεότερες διατάξεις των άρθρων της παραγράφου Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, όπου ουδέν ειδικότερο ορίζεται για την ημέρα λήξης των εργασιών επιμορφωτικού σεμιναρίου. Συνακόλουθα, η εντελλόμενη με το ..., οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και ως εκ τούτου το ένταλμα αυτό της Περιφερειακής Διεύθυνσης … & … του Ο.Α.Ε.Δ. δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/136/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:.Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, κρίνεται ότι δεν συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ του άρθρου 11 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή δαπάνης διανυκτέρευσης, ποσού 59,00 ευρώ, και ημερήσιας αποζημίωσης, ποσού 40,00 ευρώ, για τις 24.9.2017 (προτεραία της έναρξης του σεμιναρίου) στο φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, καθόσον, με την εντολή μετακίνησης δεν εγκρίνονται οι εν λόγω δαπάνες για την ημέρα αυτή. Ωστόσο, συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ του ανωτέρω νόμου προϋποθέσεις για την καταβολή εξόδων διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης για τις υπόλοιπες μέρες διεξαγωγής του σεμιναρίου, καθόσον με την οικεία εντολή μετακίνησης εγκρίνεται παραμονή του φερόμενου ως δικαιούχου επί τέσσερις ημέρες και αντίστοιχη δαπάνη διανυκτέρευσης, παρόλο που ο ανωτέρω μετακινήθηκε με ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο σε απόσταση μικρότερη των 160 χιλιομέτρων (… 154 χιλιόμετρα). Ειδικότερα, από τη σχετική εντολή μετακίνησης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο Άρτα – Πάτρα των ΚΤΕΛ την ημέρα, με ώρα αναχώρησης στις 11:00 π.μ., και, αντίστοιχα, ένα δρομολόγιο … των ΚΤΕΛ την ημέρα, με ώρα αναχώρησης στις 14:45, προκύπτει τεκμηριωμένα ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος απαιτείται να διανυκτερεύσει στον τόπο μετάβασής του, προκειμένου να μπορέσει να επιτελέσει αποτελεσματικά το έργο (παρακολούθηση πενθήμερου σεμιναρίου με ώρες παρακολούθησης 8:00 έως 15:00 καθημερινά), για το οποίο εκδόθηκε η ως άνω εντολή μετακίνησης. Συνεπώς, συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ του άρθρου 11 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή ολόκληρης ημερήσιας αποζημίωσης για τις ημέρες που καταβάλλονται έξοδα διανυκτέρευσης (25.9.2017 και 28.9.2017), αλλά και για την επόμενη, ήτοι για τις 29.9.2017 (ημέρα λήξης των εργασιών του σεμιναρίου), αντίστοιχα, καθόσον, η ημέρα αυτή συμπίπτει με την ημέρα επιστροφής του φερόμενου ως δικαιούχου στην έδρα του.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, ήτοι μη νόμιμη για το ποσό των 99,00 ευρώ που αφορά στην καταβολή δαπάνης διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης για τις 24.9.2017, και, ως εκ τούτου, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/112/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΞΟΔΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:. Με δεδομένα τα ανωτέρω πρέπει, καταρχάς, να επισημανθεί ότι η ΔΟΥ/0/1680/31.3.2017 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ισχύει από τη δημοσίευση αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ήτοι από 15.5.2017 (άρθρο 7). Ορθά, συνεπώς ο αρμόδιος Προϊστάμενος  της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας .. ενέκρινε τον αριθμό των εκτός έδρας ημερών και όρισε την ημερομηνία αναχώρησης και επιστροφής αντίστοιχα, τη διανυκτέρευση των υπαλλήλων στις 20.12.2016 και στις 22.12.2016, με βάση τον Οδηγό Χιλιομετρικών Αποστάσεων του έτους 2006. Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, εσφαλμένα υπολαμβάνει η διαφωνούσα Επίτροπος ότι για τον υπολογισμό της χιλιομετρικής απόστασης που δικαιολογεί τη διανυκτέρευση των υπαλλήλων λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά ο τόπος διανυκτέρευσης. Υπό το πρίσμα των ανωτέρω και σε συνδυασμό με το ότι, σύμφωνα με τον Οδηγό Χιλιομετρικών Αποστάσεων, το ..ο (τελικός προορισμός 1ης μετακίνησης) απέχει από την .. 170,5 χιλιόμετρα, αντίστοιχα, κατά τη δεύτερη μετακίνησή τους οι υπάλληλοι ακολούθησαν, καθ’ υπόδειξη άλλωστε της εντολής μετακίνησης, τη διαδρομή .., ήτοι διήνυσαν 162,1 χιλιόμετρα, το Κλιμάκιο, συνεκτιμώντας και α) τη φύση των παρασχεθεισών ελεγκτικών υπηρεσιών, β) τη χρονική εγγύτητα των μετακινήσεων, γ) το γεγονός ότι οι υπάλληλοι σύμφωνα με την οικείες εντολές μετακίνησης όφειλαν, κάνοντας ενδιάμεσους σταθμούς (πρβ. 2η περίπτωση παραρτήματος εγκυκλίου 10 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών- ΔΝΣγ/οικ.41648/φ.ΕΓΚΥΚΛ-ΑΔΑ: 7ΚΚ1465ΧΘΞ-ΨΤΡ), να προβούν σε ελέγχους σε διαμετρικά αντίθετες περιοχές της .., κρίνει ότι νομίμως με τις οικείες εντολές μετακίνησης εγκρίθηκε η διανυκτέρευση των υπαλλήλων στις 20.12.2016 και στις 22.12.2016, συνακόλουθα, ότι συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ των άρθρων 4 παράγραφος 4 και 10 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή εξόδων διανυκτέρευσης στους δικαιούχους του χρηματικού εντάλματος πληρωμής, για το λόγο δε αυτό συντρέχουν και οι προβλεπόμενες εκ του άρθρου 11 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή ολόκληρης ημερήσιας αποζημίωσης για την ημέρα που καταβάλλονται έξοδα διανυκτέρευσης.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/231/2019

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη, αφενός ότι η λήξη των εργασιών της διημερίδας έλαβε χώρα στις 18:30 της 15ης Δεκεμβρίου και όχι στις 16:30, όπως αβασίμως προβάλλεται με τη διαφωνία (βλ. σχετική βεβαίωση παρακολούθησης του Διευθυντή της ΕΘΝ.Ο.Α.), γεγονός που καθιστά αμφίβολο εάν ο δικαιούχος του εντάλματος θα είχε, κατά την κοινή πείρα, το εύλογο χρονικό περιθώριο να επιστρέψει αυθημερόν στη Θεσσαλονίκη  και αφετέρου ότι με την οικεία εντολή μετακίνησης είχε εγκριθεί η διανυκτέρευσή του και στις 15 Δεκεμβρίου, κρίνει ότι τεκμηριώνεται επαρκώς η αναγκαιότητα διανυκτέρευσης στον τόπο μετάβασής του κατά την ως άνω ημερομηνία, προκειμένου αυτός να μπορέσει να επιτελέσει αποτελεσματικά το έργο, για το οποίο εκδόθηκε η ως άνω εντολή μετακίνησης. Συνεπώς, συντρέχουν οι προβλεπόμενες εκ των άρθρων 4 παράγραφος 4 και 10 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή εξόδων διανυκτέρευσης στον δικαιούχο του χρηματικού εντάλματος πληρωμής και στις 15.12.2018. Εφόσον δε για την ημέρα αυτήν καταβάλλονται νομίμως έξοδα διανυκτέρευσης, συντρέχουν, για το λόγο αυτό, και οι προβλεπόμενες εκ του άρθρου 11 της παρ. Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προϋποθέσεις για την καταβολή ολόκληρης ημερήσιας αποζημίωσης.


ΝΣΚ/261/2016

Ε.Κ.Δ.Δ.Α. - Καταβολή εκτός έδρας δαπανών διατροφής και διανυκτέρευσης των εκπαιδευομένων του ΙΝ.ΕΠ., μετά την ισχύ του ν. 4336/2015.Η έναρξη ισχύος των διατάξεων της υποπαραγράφου Δ.9 της παραγράφου Δ' του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, δεν επέφερε κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 36 του π.δ. 57/2007, όσον αφορά την αρμοδιότητα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) να αντιμετωπίζει τις εκτός έδρας δαπάνες διατροφής και διανυκτέρευσης των συμμετεχόντων στις εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές δράσεις του ΙΝ.ΕΠ. Οι εν λόγω δαπάνες καταβάλλονται σε όλες τις περιπτώσεις, που πραγματοποιείται εκτός έδρας μετακίνηση, με βάση τα χιλιομετρικά όρια που θέτουν σχετικώς οι διατάξεις του άρθρου 1 της υποπαραγράφου Δ.9 της παραγράφου Δ' του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 και ανεξαρτήτως της συνδρομής ή όχι των χιλιομετρικών ορίων του άρθρου 10 του ίδιου νόμου. (ομοφ.)


2/81507/ΔΕΠ/2017

Συμπληρωματικές οδηγίες επί του άρθρου 15 της υποπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του ν.4336/2019 (ΦΕΚ-94Α /14-8-2015


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/136/2019

Καταβολή εξόδων μετακίνησης...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες. Τούτο καθόσον: α) νομίμως εκκαθαρίστηκε ημερήσια αποζημίωση, ύψους 40 ευρώ, για τις 30.6.2018 (ημέρα λήξης των εργασιών του συνεδρίου) στη φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, καθόσον η ημέρα αυτή δεν συμπίπτει μεν με την ημέρα επιστροφής της στη … (1.7.2018), ωστόσο, με την οικεία εντολή μετακίνησης, εγκρίνεται δαπάνη διανυκτέρευσης και για την ημέρα αυτή, β) νομίμως εκκαθαρίστηκε ημερήσια αποζημίωση, ύψους 40 ευρώ, για τις 28 και 29.6.2018, καθόσον οι δαπάνες διατροφής της για τις ημέρες αυτές καλύφθηκαν, κατά τα προαναφερθέντα, από την ίδια και γ) η σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου των Α.Ε.Ι. προς τον Πρύτανη για την κατανομή του συνόλου των πιστώσεων στις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και λοιπές δραστηριότητες του Ιδρύματος, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 13 παρ. 2 περ. δ του ν. 4485/2017, δεν είναι εκ των αναφερομένων, στο άρθρο 2 του ν. 3861/2010, όπως ισχύει, πράξεων, και, συνεπώς, δεν υπήρχε υποχρέωση ανάρτησής της στο πρόγραμμα «Διαύγεια». Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/235/2017

Δαπάνες μετακίνησης. (..) η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη κατ’ αμφότερα τα επιμέρους κονδύλιά της, διότι α) δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 4336/2015 η καταβολή οποιωνδήποτε εξόδων κίνησης – είτε χιλιομετρικής αποζημίωσης, είτε αντιτίμου εισιτηρίου συγκοινωνιακού μέσου – για τις εντός έδρας μετακινήσεις υπαλλήλων Ο.Τ.Α. και μάλιστα με χρήση Ι.Χ. αυτοκινήτου, εκτός των περιοριστικώς απαριθμούμενων στα άρθρα 6 και 9 της υποπαραγράφου Δ9 περιπτώσεων στις οποίες όμως δεν εμπίπτει ο φερόμενος ως δικαιούχος, και β) δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της αυτής υποπαραγράφου καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για τις εντός έδρας μετακινήσεις, όπως στην προκείμενη περίπτωση.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/246/2019

Καταβολή οδοιπορικών εξόδων...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως εκκαθαρίστηκαν στις φερόμενες ως δικαιούχους δαπάνες μετακίνησης, για τη συμμετοχή τους στο προαναφερόμενο επιμορφωτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. και στην ημερίδα που οργάνωσε η Περιφέρεια ..., καθόσον οι μετακινήσεις τους πραγματοποιήθηκαν χωρίς αυτές να περιλαμβάνονται στους κλάδους, τις κατηγορίες και τις ειδικότητες των μετακινούμενων υπαλλήλων του Δήμου ... για τους οποίους έχει προσδιορισθεί, κατά τα εκτιθέμενα υπό τη σκέψη ΙΙ, ανώτατος αριθμός ημερών εκτός έδρας μετακίνησης με την 16377/22.12.2017 απόφαση της Συντονίστριας Αποκεντρωμένης Διοίκησης .... Επιπλέον, λόγω της ελλείψεως αυτής, στις σχετικές εντολές μετακίνησης δεν προσδιορίζεται ούτε ανώτατος αριθμός ημερών, αλλά ούτε και υπολειπόμενες ημέρες μετακίνησης, με συνέπεια να καθίσταται ανέφικτος ο έλεγχος του συνόλου των πραγματοποιηθησών μετακινήσεων των συγκεκριμένων υπαλλήλων, κατά παράβαση των προαναφερθεισών ρυθμίσεων του άρθρου 3 της υποπαραγράφου Δ9 του ν. 4336/2015, με τις οποίες επιχειρήθηκε ο προγραμματισμός και ο περιορισμός των σχετικών δαπανών για τις εκτός έδρας αποζημιώσεις των μετακινουμένων στις πραγματικές ανάγκες λειτουργίας κάθε υπηρεσίας. Αβασίμως δε προβάλλεται από το διαφωνούντα Δήμο ότι οι συγκεκριμένες εργαζόμενες προσελήφθησαν μετά την έκδοση της ως άνω απόφασης της Συντονίστριας, καθώς, ανεξαρτήτως της δυνατότητας τροποποίησης της συγκεκριμένης απόφασης, η πρόσληψή τους διενεργήθηκε με την 2194/10.11.2017 απόφαση του Δημάρχου ..., η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Γ΄ 1213/28.11.2017, ενώ τόσο το σχετικό (με αριθμ. πρωτ. 20426/30.11.2017) έγγραφο του Δήμου προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ... για τον καθορισμό του ανωτάτου ορίου επιτρεπομένων ημερών μετακίνησης όσο και η απόφαση της Συντονίστριας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ... (με αριθμό 16377/22.12.2017, ΦΕΚ Β΄ 4874/29.12.2017) εκδόθηκαν μεταγενέστερα και επομένως ήταν εφικτό να ενταχθούν και οι συγκεκριμένες υπάλληλοι στον προγραμματισμό της υπηρεσίας για τις μετακινήσεις τους. Επιπροσθέτως, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο λόγο διαφωνίας, μη νομίμως εκκαθαρίζεται για την μετακινούμενη ... το ήμισυ της ημερήσιας διατροφής κατά τις δύο ημέρες της μετακίνησής της για τη συμμετοχή της στο επιμορφωτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., καθώς δεν καλύφθηκαν από το φορέα αυτόν οι δαπάνες διανυκτέρευσης ή ημιδιατροφής της και η πόλη του ... βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 160 χιλιομέτρων από την έδρα της, με συνέπεια να δικαιούται το ¼ της ημερήσιας διατροφής. Τέλος, από την 2732/20.11.2018 εντολή μετακίνησης, όπου ορίζεται ως ημερομηνία αναχώρησης και επανόδου η «20.11.2018 ημέρα Τετάρτη», προκύπτει ότι εκ παραδρομής αναγράφηκε ως ημερομηνία η 20.11.2018, διότι η Τετάρτη, κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η μετακίνηση, έφερε ημερομηνία 21.11.2018.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν