Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/14/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4354/2015, 4316/2014, 4270/2014

Συμπλήρωση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου.(..)Συνεπώς, με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες, και, ως εκ τούτου, ορθώς η Επίτροπος, έστω και με διαφορετική εν μέρει αιτιολογία, αρνήθηκε τη θεώρηση των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής. Και τούτο, ειδικότερα διότι, πέραν της μη τήρησης της προβλεπόμενης εκ του νόμου διαδικασίας για την ανάληψη υποχρεώσεων, οι επίμαχες δαπάνες κατά το μέρος που αφορούν στην καταβολή των αποζημιώσεων υπερωριακής απασχόλησης οικονομικού έτους 2017 των φερόμενων ως δικαιούχων των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής εκκαθαρίζονται σε βάρος του Κωδικού 0269 (βλ. σχετ. και Κώδικα Κατάταξης Εσόδων και Εξόδων του Προϋπολογισμού Ν.Π.Δ.Δ., συγκεκριμένα Κωδικό Εξόδων 0261 «αποζημίωση για υπερωριακή εργασία», 0263 «αμοιβή για εργασία κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες», πρβ. άρθρο 61 ν. 4486/2017 και Κωδικούς Εξόδων 0277 και 0278), ήτοι κατά παράβαση της αρχής της ειδικότητας των πιστώσεων και της διαγραφόμενης από τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4316/2014 και των διατάξεων της Β1α/40746/2015 Κ.Υ.Α. ειδικής, για την εκκαθάριση των αναγκαίων για την υπερωριακή απασχόληση του πάσης φύσεως προσωπικού των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων που λειτουργούν και οργανώνονται ως ν.π.δ.δ. δαπανών, διαδικασίας

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Β1.α/οικ.74221/2022

Τροποποίηση των Κοινών Υπουργικών αποφάσεων υπό στοιχεία Β1α/οικ.73777/18.11.2020 (Β’ 5150), Β1α/οικ.64615/12.10.2020 (Β’ 4503), Β1α/οικ.37539/15.6.2021 (Β’ 2547), Β1α/οικ.39683/7.7.2022 (Β’ 3601), Β1α/οικ.39678/7.7.2022 (Β’ 3601), Β1α/οικ.81486/29.12.2021 (Β’ 6353), Β1α/οικ.61522/31.10.2022 (Β’ 5602) και Β1α/οικ.51461/18.8.2021 (Β’ 3893), ως προς τον σκοπό της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης για το Υπουργείο Υγείας και τους εποπτευόμενους φορείς του, στο πλαίσιο των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού. 


ΕΣ/Τ1/200/2007

Γραμματέας Δήμου δικαιούται, έστω και αν απασχολήθηκε για την τήρηση των πρακτικών κατά τις νυκτερινές ώρες, μόνο την ωριαία αμοιβή που δικαιούνται οι υπάλληλοι για υπερωριακή εργασία απογευματινών ωρών και όχι την προσαυξημένη ωριαία αποζημίωση για νυκτερινή εργασία. Όμοια και οι εντελλόμενες με τα υπόλοιπα χρηματικά εντάλματα δαπάνες, που αφορούν υπερωριακή αποζημίωση υπαλλήλων του Δήμου για απασχόλησή τους κατά τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες, δεν είναι νόμιμες, δεδομένου ότι δεν υφίσταται νομοθετική διάταξη που να προβλέπει ότι οι υπηρεσίες των δήμων λειτουργούν και κατά τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες.


ΕΣ/Κλ.Τμ.1/189/2017

Υπερωρίες.Καταβολή αποζημίωσης για την υπερωριακή απασχόληση λοιπού προσωπικού – διοικητικού, οικονομικού, γραφείου κίνησης, θυρωρείου, ανθρώπινου δυναμικού, γραφείου Διοικητή, πληροφορικής -  (πλην ιατρικού)  Νοσοκομείου.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι α) δεν επισυνάπτεται η απόφαση έγκρισης υπερωριακής, νυκτερινής και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου της Οικονομικής, Τεχνικής και Διοικητικής Υπηρεσίας από 1.11.2016 έως 31.12.2016 δημοσιευμένη στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως,  η δε ως άνω απόφαση του Δ.Σ. του Νοσοκομείου έγκρισης της υπερωριακής απασχόλησης, που αφορά την εργασία εισαγωγής στο πρόγραμμα e-ΔΑΠΥ ανοικτής περίθαλψης των παραπεμπτικών παρακλινικών εξετάσεων,  πέραν του ότι δεν συγκεκριμενοποιεί την παροχή της εν λόγω εργασίας (αριθμός απασχολούμενου προσωπικού, χρονικό διάστημα και αριθμός ωρών απασχόλησης), δεν προκύπτει, ούτε το Νοσοκομείο ισχυρίζεται το αντίθετο, ότι δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κατά παράβαση του άρθρου 20 παρ.1 του ν. 4354/2015, β) δεν επισυνάπτεται στα δικαιολογητικά του χρηματικού εντάλματος απόφαση συγκρότησης συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης, η οποία να έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 2, 3 και 4 του ν. ν. 3861/2010, όπως αυτός ισχύει, γ) για την καταβολή της εντελλόμενης δαπάνης προβλέφθηκε επιβάρυνση του ΚΑΕ 263 «Αμοιβή για εργασία κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες και νυχτερινές ώρες» και όχι ο ΚΑΕ 0261 «Αποζημίωση για υπερωριακή εργασία», κατά παράβαση της αρχής της ειδίκευσης των πιστώσεων, καθόσον εν προκειμένω η πλειονότητα των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων παρείχε υπερωριακή απογευματινή εργασία και όχι εργασία κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες (βλ. σχετ. τις επισυναπτόμενες στο χρηματικό ένταλμα καταστάσεις υπερωριακής απασχόλησής τους, μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου έτους 2016), κατ΄ αποδοχή ως βάσιμων των σχετικών λόγων διαφωνίας της Επιτρόπου


2/75918/0026/2014

Εξόφληση χρηματικών ενταλμάτων α) ακαθάριστου ποσού κάτω των χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500) ανα δικαιούχο β)Δημοσίου, Ο.Τ.Α. Ν.Π.Δ.Δ. κ.λπ.

2/1757/0026/2017

Καθορισμός δικαιολογητικών για την καταβολή αποζημίωσης για υπερωριακή, νυχτερινή, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασία.(ΚΑΕ0511,ΚΑΕ0512)


ΠΔ 471/1975

Περί της διαδικασίας της εκκαθαρίσεως και εντολή πληρωμής των εξόδων των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, της επιλύσεως ανακυπτουσών αμφισβητήσεων μεταξύ διατακτών και υπηρεσιών εκκαθαρίσεως και εντολής πληρωμής των δαπανών, ως και περί του τύπου των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής


2/46884/ΔΠΓΚ

Τροποποίηση του κώδικα κατάταξης εσόδων και εξόδων του προυπολογισμού των Ν.Π.Δ.Δ.


2/13034/2015

Τροποποιήση του κώδικα κατάταξης εσόδων και εξόδων του προυπολογισμού των Ν.Π.Δ.Δ (ΑΔΑ:7ΕΞΕΗ-ΦΧΝ)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/301/2016

Υπερωριακή αποζημίωση. (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την πράξη άρνησης θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων, δεν προκύπτει ότι η κατά τα ως άνω υπερωριακή απασχόληση εργαζομένων του Δήμου οφείλεται σε οποιαδήποτε έκτακτη ή εποχική επείγουσα ανάγκη.....στις ... αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων και κατανομής των ωρών υπερωριακής απασχόλησης, προκύπτει ότι καλύπτονται συνήθεις υπηρεσιακές ανάγκες, γίνεται δε αόριστη επίκληση ειδικών αναγκών που ανάγονται στη μορφή και το είδος των υπηρεσιών καθαριότητας και κοιμητηρίων, που δικαιολογούν, άλλωστε, την πρόβλεψη ότι λειτουργούν σε διευρυμένο ωράριο,....Ακόμα, με δεδομένο ότι πρόκειται για δημοτικές υπηρεσίες, για τις οποίες έχει θεσπιστεί ευρύ ωράριο λειτουργίας, η πραγματοποίηση υπερωριών δικαιολογείται μόνο με την προϋπόθεση ότι η εύρυθμη και συνεχής λειτουργία δεν εξασφαλίζεται με τον προγραμματισμό βαρδιών, και τούτο, τόσο για την προστασία των εργαζομένων από τυχόν μη νόμιμες υπερβάσεις στο ωράριο εργασίας τους,(..)Επομένως, λαμβανομένου υπόψη και του ότι η υπερωριακή εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου επιτρέπεται μόνο σε αναφορά προς το ημερήσιο ωράριο εργασίας, η απασχόληση των ανωτέρω εργαζομένων καθ’ υπέρβαση του ωραρίου τους κατά Κυριακές ή εξαιρέσιμες μέρες και κατά τις νυχτερινές ώρες, κατά τις οποίες δεν είχε προγραμματιστεί νομίμως βάρδιά τους είναι πλημμελής.(..)Τέλος, σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 4, η ... απόφαση του Δημάρχου που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 20.7.2016, δεν επιτρέπεται να παράγει τα έννομα αποτελέσματά της αναδρομικά.Κατ’ ακολουθία αυτών, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.

Μη ανακλητέα με την ΕλΣυν.Τμ.1/15/2017


2/23141/0026/2018

ΘΕΜΑ  :  « Παροχή απόψεων». (Σχετικά με την έκδοση των συμψηφιστικών Χρηματικών Ενταλμάτων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων Περιφερειακού Επιπέδου οικ. έτους 2017)