×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/223/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3448/2006

Διορισμός κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 3448/2006, (..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, νόμιμα διορίστηκε η φερόμενη ως δικαιούχος σε κενή οργανική θέση της Περιφέρειας ...... (Π.Ε. ......), κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 3448/2006. Και τούτο, διότι ο θάνατος του εκλιπόντος πατέρα αυτής επήλθε κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού του καθήκοντος, δεδομένου ότι: α) υφίσταται η απαιτούμενη τοπική και χρονική συνάφεια μεταξύ του θανάτου αυτού και της εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος,. β) η από 9.11.2015 προεκτεθείσα ιατρική βεβαίωση, νομίμως συμπληρώνει την αιτιολογία των εκ των υστέρων εκδοθεισών από 14.7.2016 και  από 7.102016 πορισματικών αναφορών...το Κλιμάκιο κρίνει ότι τεκμηριώνεται επιστημονικά η συνάρτηση του θανάτου του εν λόγω προϊσταμένου με την άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικώς προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθε


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/119/2014

Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών και αναδρομικών από  σε υπάλληλο, ο οποίος διορίστηκε σε κενή οργανική θέση της ανωτέρω υπηρεσίας, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 3448/2006 (ΦΕΚ A´ 57/2006), καθόσον δεν είναι νόμιμος ο διορισμός του βάσει της ανωτέρω διάταξης, με την οποία εισάγεται εξαίρεση από το ισχύον σύστημα προσλήψεων, (άρθ.103 του Συντάγματος και 14 παρ1 του ν.2190/1994), δεδομένου ότι δεν αποδεικνύεται η ύπαρξη αιτιώδους συνδέσμου μεταξύ του θανάτου του πατέρα του τελευταίου και της άσκησης του υπηρεσιακού του καθήκοντος, αφού η πορισματική έκθεση Ε.Δ.Ε, στην οποία αποκλειστικά εδράζεται η απόφαση διορισμού του, δεν είναι αιτιολογημένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη, όσον αφορά στη συνδρομή της ουσιαστικής προϋπόθεσης της εφαρμοστέας διάταξης.

ΝΣΚ/41/2008

Κληρικοί. Υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν 3448/2006, που αφορούν στην πρόσληψη στο Δημόσιο συγγενούς αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού του καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Και οι κληρικοί εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν 3448/2006, που αφορούν στην πρόσληψη στο Δημόσιο συγγενούς αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού του καθήκοντος.


ΝΣΚ/287/2014

Πρόσληψη συγγενούς υπαλλήλου, αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος - Περιλαμβάνονται ή όχι στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 18 παρ.1 του Ν. 3448/2006 οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στο ρυθμιστικό πεδίο της διάταξης του άρθρου 18 παρ.1 του Ν. 3448/2006, με την οποία προβλέπεται η κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, πρόσληψη συγγενούς υπαλλήλου, αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος, περιλαμβάνονται και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.


ΝΣΚ/60/2008

Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 18 του Ν. 3448/2006 για την πρόσληψη στο Δημόσιο τέκνου θανόντος εκπαιδευτικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η περίπτωση του Ν.Κ., του οποίου ο πατέρας, (εκπαιδευτικός αποσπασμένος στην πόλη Mannheim της Γερμανίας), απεβίωσε σε Νοσοκομείο της Στουτγάρδης, την 18/5/1986, από έμφραγμα της καρδιάς, δεν υπάγεται στην διάταξη του άρθρου 18 του Ν. 3448/2006: «Πρόσληψη στο Δημόσιο συγγενούς αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση υπηρεσιακού καθήκοντος». (πλειοψ.)


ΝΣΚ/42/2011

Συνδρομή ή μη όλων των προϋποθέσεων του Ν 3448/2006, όπως συμπληρώθηκε με το Ν 3731/2008, για το διορισμό τέκνου αποβιώσαντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση υπηρεσιακού του καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τέκνο αποβιώσαντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας του γεγονότος αυτού δεν καταλαμβάνεται από τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 18 του Ν 3448/2006 σε περίπτωση που συγκέντρωνε τις νόμιμες προϋποθέσεις για το διορισμό πριν από την έναρξη ισχύος της διάταξης αυτής, όπως εν προκειμένω ως κύπριος υπήκοος, ούτε όμως από τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 18 του Ν 3448/2006, όταν υποβάλει την αίτηση μετά την παρέλευση της τασσόμενης από τη διάταξη αυτή ενιαύσιας προθεσμίας, ανεξαρτήτως του χρόνου εκπλήρωσης των στρατιωτικών του υποχρεώσεων. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/32/2019

Διορισμός κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 3448/2006, :Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νόμιμα διορίστηκε η φερομένη ως δικαιούχος σε θέση μόνιμου υπαλλήλου ο.τ.α. κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 3448/2006. Και τούτο διότι δεν αποδεικνύεται η ύπαρξη αιτιώδους συνδέσμου  μεταξύ του θανάτου του πατέρα της και της άσκησης των υπηρεσιακών του καθηκόντων ως αγρονόμου, αφού η ως άνω πορισματική έκθεση, στην οποία ερείδεται η απόφαση διορισμού της, καταλήγει  σε συμπερασματική και επιστημονικά ατεκμηρίωτη  κρίση  περί του αντιθέτου. Ειδικότερα, ούτε στο πόρισμα της Ε.Δ.Ε., αλλά ούτε στα στοιχεία  που ελήφθησαν σχετικώς υπόψη υπάρχει συγκεκριμένη επιστημονική τεκμηρίωση της συνάρτησης του θανάτου του πατέρα της φερομένης ως δικαιούχου με την εκτέλεση των υπηρεσιακών του καθηκόντων. Δεν αρκεί δε προς τούτο το συνοπτικότατο έγγραφο ιδιώτη ιατρού για τις συνέπειες που γενικώς προκαλούν τα φυτοφάρμακα, στα οποία υποτίθεται ότι ήταν εκτεθειμένος ο θανών λόγω της ιδιότητάς του, χωρίς παραπομπή σε συγκεκριμένα επιστημονικά στοιχεία που να  στηρίζουν το συμπέρασμα τούτο και χωρίς πάντως οιαδήποτε συσχέτιση με  την συγκεκριμένη αιτία θανάτου του ανωτέρω, κρίση στην οποία αυθαιρέτως καταλήγει ίδιος ο συντάκτης του πορίσματος της Ε.Δ.Ε χωρίς μάλιστα να διαθέτει τις απαιτούμενες ειδικές γνώσεις. Τέλος, από κανένα στοιχείο δεν  προκύπτει πως ο αυξημένος φόρτος εργασίας του θανόντος ως αγρονόμου, και αληθής υποτιθέμενος, συνδέεται  αιτιωδώς με τις παθήσεις από τις οποίες κατέληξε ή ότι επέδρασε καταλυτικά στο γεγονός του θανάτου του.  Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα  δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/375/2007

Διορισμός στο Υπουργείο Εξωτερικών συγγενών υπαλλήλων αποβιωσάντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού καθήκοντος (άρθρο 18 παρ.1 Ν 3448/2006) – Έκταση εφαρμογής – Προϋποθέσεις διορισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ.1 του Ν 3448/2006 περί διορισμού στο δημόσιο τομέα συγγενών υπαλλήλων αποβιωσάντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού καθήκοντος εφαρμόζεται μόνον προκειμένου για την πλήρωση θέσεων τακτικού διοικητικού ή βοηθητικού προσωπικού. Δεν εφαρμόζεται η διάταξη αυτή προκειμένου για την πλήρωση θέσεων υπηρεσιών, που περιλαμβάνονται στην παρ.2 του άρθρου 14 του Ν 2190/2004 και γενικότερα για θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού ή προσωπικού για την πρόσληψη του οποίου εφαρμόζονται ειδικές διαδικασίες ελέγχου της συνδρομής ειδικών και αυξημένων ουσιαστικών προσόντων. Προκειμένου περί του Υπουργείου Εξωτερικών η διάταξη αυτή εφαρμόζεται μόνον για τους κλάδους ΠΕ και ΤΕ Διοικητικού, Διοικητικών Γραμματέων και Επιμελητών. Προϋποθέσεις και απόδειξη συνδρομής δικαιώματος διορισμού.


ΝΣΚ/293/2016

Συνδρομή προϋποθέσεων εφαρμογής του άρθρου 14 παρ. 20 του ν. 2266/1994 για τον διορισμό στο Δημόσιο τέκνου θανόντος υπαλλήλου και ιδίως της προϋπόθεσης της επέλευσης του θανάτου κατά και εξαιτίας εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος.(...)Δεν μπορεί να διορισθεί στο Δημόσιο τέκνο θανόντος υπαλλήλου όταν δεν αποδεικνύεται, από την εκτίμηση του συνόλου των πραγματικών περιστατικών της υποθέσεως, η συνδρομή, μεταξύ άλλων, και της προϋπόθεσης της επέλευσης του θανάτου κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού του καθήκοντος, σχετικά με την οποία το πόρισμα της διεξαχθείσας ΕΔΕ. δεν αιτιολογεί επαρκώς την ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας μεταξύ του θανάτου του υπαλλήλου και της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, κατά σχέση αιτίου - αιτιατού (ομοφ.)


ΝΣΚ/343/2009

Διορισμός στο Δημόσιο μέλους της οικογένειας υπαλλήλου που απεβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) α. Για όσους μέχρι τη δημοσίευση του Ν 3448/2006 δεν έχει παρέλθει η πενταετής προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 18 του νόμου αυτού για την υποβολή αιτήσεως διορισμού, εφαρμογή έχει η παραπάνω παρ. 1 ανεξάρτητα από τον χρόνο που έχει επέλθει ο θάνατος και συνεπώς δικαιούνται να υποβάλουν την αίτηση διορισμού εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε ετών από την ημερομηνία του θανάτου ή από τη συμπλήρωση του νομίμου ορίου ηλικίας διορισμού ή από την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων, ενώ για όσους μέχρι τη δημοσίευση του Ν 3448/2006 έχει παρέλθει η παραπάνω πενταετής προθεσμία, παρέχεται για την υποβολή αιτήσεως διορισμού η ετήσια προθεσμία της παρ. 2 του άρθρου 18 του νόμου αυτού. (ομοφ.) β. Για τη θεμελίωση δικαιώματος διορισμού απαιτείται η ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας μεταξύ της εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος και της επελεύσεως του θανάτου. Η συνδρομή ή μη της προϋποθέσεως αυτής προκύπτει από την εκτίμηση του συνόλου των πραγματικών περιστατικών της υποθέσεως και όχι μόνο από το γεγονός της τυχόν εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος του θανόντος υπαλλήλου με ευσυνειδησία και υπερβάλλοντα ζήλο, ενώ δεν είναι απαραίτητο το υπηρεσιακό αυτό καθήκον να ενέχει επικινδυνότητα αντικειμενικά λόγω της φύσης του. (ομοφ.) 2) Το πόρισμα της συνταξιοδοτικής διαδικασίας δεν υποκαθιστά την Ένορκη Διοικητική Εξέταση που πρέπει να διενεργείται από την υπηρεσία του θανόντος. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/337/2007

Πρόσληψη στο Δημόσιο συγγενούς αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση υπηρεσιακού καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Την αμετάκλητη δήλωση παραίτησης, από το δικαίωμα διορισμού, του άρθρου 18 του Ν 3448/2006 εξ ονόματος και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων αιτούσας διορισμό στο Δημόσιο, ως συζύγου αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση υπηρεσιακού καθήκοντος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού, θα υπογράψει ειδικός επίτροπος που θα διορισθεί για το σκοπό αυτό, κατ’ εφαρμογή των σχετικών διατάξεων των άρθρων 1517, 1628 και 1629 του Αστικού Κώδικα.