ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/32/2005
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι οι εν λόγω δαπάνες βρίσκουν νόμιμο έρεισμα στην προπαρατεθείσα διάταξη του άρθρου 218 παρ.4 εδ. β΄του Δ.Κ.Κ., καθόσον αφενός εγκρίθηκαν με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου, δηλαδή του δημοτικού συμβουλίου, σε βάρος της ως άνω εγγεγραμμένης στον οικείο προϋπολογισμό πίστωσης και αφετέρου σχετίζονται με την διοργάνωση της εκδήλωσης καθόσον συμβάλλουν στην εορταστική ατμόσφαιρα και στην επίδειξη πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου, χωρίς να υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο. Περαιτέρω δε, η διοργάνωση της επετειακής αυτής εκδήλωσης συνδέεται με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου ....... καθώς αποτελεί αφορμή για την ανάδειξη του ιστορικού και θρησκευτικού μνημείου του ιστορικού πρωτοβυζαντινού Ναού του ..., που βρίσκεται στην εδαφική περιφέρεια του Δήμου και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία του Νομού…, διότι είναι προγενέστερο των Ναών του Μυστρά και επιπλέον αποτελούσε την έδρα της Βυζαντινής Επισκοπής Έλους (βλ. υπ’αρ.5915/31.8.2005 έγγραφο του Δήμαρχου .......). Κατά τη γνώμη όμως του έχοντος αποφασιστική ψήφο Συμβούλου Γεωργίου Κωνσταντά η συγκεκριμένη εκδήλωση δεν είναι τοπική ή θρησκευτική γιορτή του Δήμου ......., κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 218 του Δ.Κ.Κ. και δεν συνδέεται με την εδαφική του περιφέρεια και, συνεπώς, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες ούτε μπορούν να θεωρηθούν ότι εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες του Δήμου ή συντελούν οπωσδήποτε στην εκπλήρωση των σκοπών αυτού. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες και, επομένως, αυτά πρέπει να θεωρηθούν
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.7/44/2006
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη βρίσκει νόμιμο έρεισμα στην προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 218 παρ.4 εδ. β΄ του Δ.Κ.Κ., καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου, δηλαδή του Δημοτικού Συμβουλίου ..., σε βάρος της ως άνω εγγεγραμμένης στον οικείο προϋπολογισμό πίστωσης, και σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε διοργάνωση πολιτιστικής εκδήλωσης, που διενεργείται στην εδαφική του περιφέρεια και στο πλαίσιο της επίδειξης του πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου, συμβάλλει δε στην πολιτιστική κυρίως προαγωγή των ενδιαφερόντων των δημοτών, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο.
ΕλΣυν.Τμ.7/70/2006
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες, διότι βρίσκουν έρεισμα στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 218 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, καθόσον προκύπτει ότι αφορούν στη διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων, καθώς και στην απονομή τιμητικών διακρίσεων σε φυσικά πρόσωπα, τα οποία συμβάλλουν στην κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη και προβολή του Δήμου. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/Τ7/105/2006
Νόμιμες δαπάνες Δήμου που αφορούν παράθεση γεύματος και προμήθεια αθλητικών ειδών, στο πλαίσιο εκδήλωσης Αθλητικής Ένωσης για τα 25 χρόνια από την ίδρυσή της, αφού ευρίσκουν νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παρ. 4 εδ. β΄ του άρθρου 218 π.δ. 410/95 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρ. 25 του ν. 3202/2003) καθόσον σχετίζονται με συμμετοχή του Δήμου σε εκδήλωση που διενεργείται από αθλητικό φορέα αυτού και στην εδαφική του περιφέρεια και δεν υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο. Μη νόμιμη όμως, η προμήθεια παιχνιδιών, προκειμένου να διατεθούν κατά την πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση του Δήμου, αφού δεν συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις, ούτε εξυπηρετούν λειτουργικές δραστηριότητες αυτού.
ΕλΣυν.Τμ.7/234/2006
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ: Με τα δεδομένα αυτά και βάσει των διατάξεων που προπαρατέθηκαν, το Τμήμα κρίνει ότι, όπως βασίμως προβάλλει η Επίτροπος, οι εντελόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, δεδομένου ότι δεν βρίσκουν έρεισμα σε καμία διάταξη νόμου, εφόσον τα πρόσωπα στα οποία απονεμήθηκαν οι ανωτέρω τιμητικές διακρίσεις δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 218 παρ. 4 περ. δ΄ του π.δ. 410/1995 (Δ.Κ.Κ.), ενώ επιπλέον αυτές (οι δαπάνες) δεν εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, ούτε συντελούν στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων από αυτόν σκοπών, δεδομένου ότι η εργασία που παρασχέθηκε στο Δήμο από τα ως άνω πρόσωπα αναγόταν στο συνήθη κύκλο των καθηκόντων τους. Συνεπώς οι εντελλόμενες για πληρωμή δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν.Τμ7/72/2007
Πολιτιστικές εκδηλώσεις Δήμων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αφορά στη φιλοξενία των μουσικών που συμμετείχαν στην ως άνω εκδήλωση βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 218 παρ. 4 εδ. α΄ του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ως άνω πολιτιστικής εκδήλωσης, η οποία συνδέεται με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου … λόγω της καταγωγής του τιμώμενου μουσικοσυνθέτη από την πόλη αυτή και συμβάλλει στην προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Αντιθέτως, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη κατά το μέρος που αφορά στη φιλοξενία δημοσιογράφων, διότι δε βρίσκει έρεισμα στην προπαρατεθείσα διάταξη του άρθρου 218 παρ.4 εδ. δ΄ του ανωτέρω Κώδικα, καθόσον από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει η συμβολή αυτών στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη και στην προβολή του Δήμου. Πλην όμως, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων..(συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν.Τμ.7/128/2006
Πολιτιστικές εκδηλώσεις Δήμων: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη το Τμήμα κρίνει ότι οι επίμαχες δαπάνες είναι νόμιμες, καθόσον βρίσκουν έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 218 παρ. 4 του π.δ. 410/1995, εφόσον το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε τη διενέργειά τους και ψήφισε σχετική πίστωση ενώ περαιτέρω η τέλεση μνημοσύνου προς τιμή των απαγχονισθέντων πατριωτών από τα Γερμανικά Στρατεύματα συνιστά πολιτιστική εκδήλωση, κατά την έννοια της προπαρατεθείσας διάταξης, καθόσον πρόκειται για εορτή ιστορικής μνήμης, η οποία σχετίζεται άμεσα με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου, όπου και υπάρχει μνημείο με τα ονόματα των αγωνιστών και συνεπώς προάγει τα πολιτιστικά ενδιαφέροντα των δημοτών..
ΕλΣυν.Τμ.VII/199/2009
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-Εορταστικές εκδηλώσεις Δήμων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι δεν προβλέπονται από ρητή διάταξη νόμου, ούτε υπάγονται σε κάποια από τις υποπεριπτώσεις του προπαρατεθέντος άρθρου 158 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, καθόσον, η ως άνω εκδήλωση διενεργήθηκε για την εορτή των Τριών Ιεραρχών, η οποία είναι σχολική εορτή και δεν σχετίζεται με την εδαφική περιφέρεια του συγκεκριμένου Δήμου, ούτε αποδεικνύεται ότι αφορά σε πρόσωπα τα οποία συνέβαλαν με οποιονδήποτε τρόπο στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη ή προβολή του Δήμου, ώστε να δικαιολογείται η προσφορά αναμνηστικών δώρων.(..) Πλην όμως το Τμήμα κρίνει ότι τα όργανα του Δήμου πεπλανημένως πλην συγγνωστώς και άνευ πρόθεσης καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων του νόμου, υπέλαβαν ότι η διενέργεια των κρινόμενων δαπανών συντελεί στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του..(συγγνωστή πλάνη)
Ελ.Συν/Τμ.7/40/2006
Προμήθεια κρασιών ως εορταστικών δώρων Χριστουγέννων για τους υπάλληλους του Δήμου,προμήθεια ποτών για τη δεξίωση της Πρωτοχρονιάς,προμήθεια αναψυκτικών και ποτών για διάφορες εκδηλώσεις του Δήμου προμήθεια ροδιών για την Πρωτοχρονιά και την προμήθεια αναμνηστικών (γουριών) για τη γιορτή της Πρωτοχρονιάς :(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, κατά τη γνώμη που επικράτησε στο Τμήμα, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες, σύμφωνα με το άρ. 218 παρ. 4 περ. α΄ του π.δ. 410/95, όπως αντικαταστάθηκε από το άρ. 25 παρ. 2 του ν. 3202/03, περαιτέρω δε, δεν υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο, ενόψει του μεγέθους και του πληθυσμού του Δήμου και της σπουδαιότητας της εορτής της Πρωτοχρονιάς. Συνεπώς, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα θα έπρεπε να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος εντός του οποίου αυτά είχαν εκδοθεί. Κατά τη γνώμη όμως της Συμβούλου …., οι εντελλόμενες με τα 1194, 1197 και 1205/2005 χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες, ούτε συμβάλλουν στην εκπλήρωση των σκοπών του ως άνω Δήμου, καθόσον δεν αφορούν τη διοργάνωση και πραγματοποίηση των αναγκαίων εκδηλώσεων για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αλλά αφορούν την προμήθεια κρασιών, ροδιών και γουριών αντίστοιχα, που θα προσφέρονταν ως δώρα στους υπάλληλους του Δήμου, ενώ η εντελλόμενη με το 1207/2005 χρηματικό ένταλμα δαπάνη που αφορά την προμήθεια αναψυκτικών και ποτών για διάφορες εκδηλώσεις του Δήμου δεν είναι νόμιμη, αφού δεν εξειδικεύεται σε τι συνίστανται οι εν λόγω εκδηλώσεις, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η διαπίστωση ως υπαγωγής τους σε κάποια από τις αναφερόμενες στο άρθρο 218 παρ. 4 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα περιπτώσεις.
ΕλΣυν.Τμ.7/392/2006
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 1175/2006 χρηματικό ένταλμα δαπάνη για την προμήθεια εδεσμάτων βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παρ. 4 εδ. β΄ του άρθρου 218 του π.δ.410/1995 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 3202/2003), καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε εκδήλωση, που διενεργείται από αθλητικό φορέα του Δήμου στην εδαφική του περιφέρεια – αφιερωμένη στον εορτασμό των 80 χρόνων από την ίδρυση του … Συλλόγου, συμβάλλει δε στην προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών του και κυρίως στην προαγωγή του αθλητικού ιδεώδους, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο.
ΕλΣυν/Τμ.VII/194/2007 (Γ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, κατά τη γνώμη που επικράτησε στο Τμήμα, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες, σύμφωνα με το άρθρο 218 παρ. 4 περ. α΄ του π.δ. 410/1995, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 25 παρ. 2 του ν. 3202/2003, περαιτέρω δε, δεν υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο, ενόψει του μεγέθους και του πληθυσμού του Δήμου και της σπουδαιότητας της εορτής των Χριστουγέννων. Συνεπώς, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.