×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/149/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προμήθεια αυτόματων συρραπτικών(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες, ωστόσο ως προς τα είδη που αναφέρονται στη σκεψ. ΙΙΒ 1 συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη νομιμοποίηση των σχετικών δαπανών, ενώ ως προς τα είδη για τα οποία δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη νομιμοποίηση των δαπανών (σκεψ. ΙΙΒ2,3) συντρέχει περίπτωση συγγνωστής πλάνης των αρμοδίων οργάνων του Νοσοκομείου. Συνεπώς, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου έχει εκδοθεί. 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/22/2018

Προμήθεια ειδών  πληροφορικής.(,,,) Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Τα συμβατικά είδη που προμηθεύτηκε το Α.Ε.Ι…. Τ.Τ., είναι, όπως συνάγεται από την προηγηθείσα αναλυτική περιγραφή τους (βλ. σκεψ. ΙVΑ), ομοειδή κατά τη φύση τους αλλά και σύμφωνα με τα δεδομένα της κοινής πείρας και την αντίληψη των συναλλαγών με τα είδη που αναφέρονται ανωτέρω υπό στοιχεία α), β), γ) στ) ζ), η), θ), ι), ια), ιβ) και ιγ). Τούτο δε διότι, τόσο τα μηχανικά μέρη (hardware) και οι περιφερειακές συσκευές που συνδέονται με Η/Υ, καθώς και άλλες συσκευές που έχουν παρακολουθηματικό χαρακτήρα σε σχέση με τα ως άνω είδη, όσο και το λογισμικό (software), καθώς και τα συστήματα μεταφοράς εικόνας και ήχου εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία (έννοια γένους) «είδη πληροφορικής» και είδη «ηλεκτρονικών συστημάτων». Πρόκειται, επομένως, για είδη ομοειδή, τα οποία δύνανται να παρασχεθούν στο σύνολό τους από τον ίδιο κύκλο προμηθευτών, ήτοι από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα της πληροφορικής και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Σημειωτέον δε ότι τα περισσότερα από τα ανωτέρω είδη (στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η προμήθεια του συστήματος μεταφοράς εικόνας και ήχου, βλ. σκεψ IVΒ η,θ) έχουν ανατεθεί στην φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία. 

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.4/20/2018


ΝΣΚ/95/2022

Ερωτάται εάν, το αντικείμενο των διατάξεων (α) του άρθρου 26 παρ. 10 του ν. 4386/2016, και (β) του άρθρου 71 του ν. 4554/2018, σε σχέση με το άρθρο 68 του ν. 4386/2016 περιορίζεται μόνο σε υφιστάμενες κατά τη δημοσίευση αυτών καταλογιστικές πράξεις ή νομιμοποιεί εν γένει τις αντίστοιχες δαπάνες. Σε περίπτωση δε που κρίνεται ότι οι διατάξεις αφορούν τη νομιμοποίηση δαπανών και όχι τα «ποσά τα οποία έχουν καταλογισθεί, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, σε Διευθυντές Ερευνητικών Κέντρων ή Ινστιτούτων», μπορούν για τις δαπάνες αυτές να καταλογισθούν φυσικά πρόσωπα έτερα των Διευθυντών ή του ως άνω ερευνητικού προσωπικού. Τέλος, εάν η Υπηρεσία νομιμοποιείται για το σύνολο των ανωτέρω δαπανών να προχωρήσει στον καταλογισμό των αναφερόμενων στα σχετικά ευρήματα φυσικών προσώπων.(..)Οι διατάξεις του άρθρου 26 παρ. 10 του ν. 4386/2016 και του άρθρου 71 του ν.4554/2018, σε συνδυασμό με το άρθρο 68 του ν. 4386/2016 νομιμοποιούν αναδρομικά τις αναφερόμενες συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, εφόσον πληρούνται οι λοιπές προβλεπόμενες σε αυτές προϋποθέσεις. Η νομιμοποίηση συγκεκριμένων κατηγοριών δαπανών και υπό τις ειδικότερες αναφερόμενες στις ανωτέρω διατάξεις προϋποθέσεις ισχύει έναντι όλων των προσώπων, ανεξάρτητα από ιδιότητα (αχρεωστήτως λαβών, δημόσιος υπόλογος) ή οιαδήποτε ανάμιξη στη διαχειριστική διαδικασία που συνετέλεσε στη καταβολή χρημάτων (προς Διευθυντές Ερευνητικών Κέντρων ή Ινστιτούτων ή στο ερευνητικό προσωπικό). Κατόπιν αυτού, ελλείπει νόμιμη αιτία καταλογισμού των αντίστοιχων χρηματικών ποσών που έχουν καταβληθεί και η Διοίκηση δεν νομιμοποιείται να προβεί σε περαιτέρω διαδικασία καταλογισμού τους (ομόφωνα).


ΝΣΚ/95/2022

Ερωτάται εάν, το αντικείμενο των διατάξεων (α) του άρθρου 26 παρ. 10 του ν. 4386/2016, και (β) του άρθρου 71 του ν. 4554/2018, σε σχέση με το άρθρο 68 του ν. 4386/2016 περιορίζεται μόνο σε υφιστάμενες κατά τη δημοσίευση αυτών καταλογιστικές πράξεις ή νομιμοποιεί εν γένει τις αντίστοιχες δαπάνες. Σε περίπτωση δε που κρίνεται ότι οι διατάξεις αφορούν τη νομιμοποίηση δαπανών και όχι τα «ποσά τα οποία έχουν καταλογισθεί, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, σε Διευθυντές Ερευνητικών Κέντρων ή Ινστιτούτων», μπορούν για τις δαπάνες αυτές να καταλογισθούν φυσικά πρόσωπα έτερα των Διευθυντών ή του ως άνω ερευνητικού προσωπικού. Τέλος, εάν η Υπηρεσία νομιμοποιείται για το σύνολο των ανωτέρω δαπανών να προχωρήσει στον καταλογισμό των αναφερόμενων στα σχετικά ευρήματα φυσικών προσώπων.(...)Οι διατάξεις του άρθρου 26 παρ. 10 του ν. 4386/2016 και του άρθρου 71 του ν.4554/2018, σε συνδυασμό με το άρθρο 68 του ν. 4386/2016 νομιμοποιούν αναδρομικά τις αναφερόμενες συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, εφόσον πληρούνται οι λοιπές προβλεπόμενες σε αυτές προϋποθέσεις. Η νομιμοποίηση συγκεκριμένων κατηγοριών δαπανών και υπό τις ειδικότερες αναφερόμενες στις ανωτέρω διατάξεις προϋποθέσεις ισχύει έναντι όλων των προσώπων, ανεξάρτητα από ιδιότητα (αχρεωστήτως λαβών, δημόσιος υπόλογος) ή οιαδήποτε ανάμιξη στη διαχειριστική διαδικασία που συνετέλεσε στη καταβολή χρημάτων (προς Διευθυντές Ερευνητικών Κέντρων ή Ινστιτούτων ή στο ερευνητικό προσωπικό). Κατόπιν αυτού, ελλείπει νόμιμη αιτία καταλογισμού των αντίστοιχων χρηματικών ποσών που έχουν καταβληθεί και η Διοίκηση δεν νομιμοποιείται να προβεί σε περαιτέρω διαδικασία καταλογισμού τους (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/17/2017

Προμήθειες υγειονομικού υλικού (..)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ, ΙΙΙ, IV, V και VI το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: 1) Μη νομίμως οι επίμαχες προμήθειες των προαναφερόμενων ομοειδών υγειονομικών υλικών, που ανήκουν στην κατηγορία των υλικών τεχνητού νεφρού (βλ. σχετ. και τα αιτήματα του Νοσοκομείου προς το Παρατηρητήριο Τιμών), ανατέθηκαν με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, καθόσον δεν διαπιστώνεται η συνδρομή καμίας από τις αναφερόμενες στις διατάξεις των παραγράφων 12 και 13 του άρθρου 2 του ν. 2286/1995 προϋποθέσεις για την επιτρεπτή προσφυγή στη διαδικασία αυτή.(..)β) δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου συγκρότηση της επιτροπής διαγωνισμού, σύμφωνα με τα άρθρα 38 του π.δ. 118/2007 και 26 του ν. 4024/2011 και ανάρτηση της πράξης αυτής στη Διαύγεια (βλ. σκεψ. ΙΙΙ), και γ) δεν έχει εκδοθεί απόφαση κατακύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού από το αρμόδιο όργανο του Νοσοκομείου(..) από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι οι τιμές των προμηθευθέντων ειδών εναρμονίζονται με τις χαμηλότερες τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών του άρθρου 24 του ν. 3846/2010, ενώ, εφόσον πρόκειται για είδη που, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Νοσοκομείου, δεν αντιστοιχίζονται με είδη που είναι καταχωρημένα στο Παρατηρητήριο Τιμών,


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/72/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Νόμιμη η καταβολή ποσού 13.523,85 ευρώ, 9.963,00 ευρώ, 3.085,44 ευρώ, 2.078,70 ευρώ και 774,90 ευρώ, αντίστοιχα, στις εταιρείες .. ως αμοιβή τους για την προμήθεια συρραπτικών μηχανών νοσοκομειακής χρήσης, ειδών ειδικής διατροφής ασθενών, βελονών αναισθησίας  και ανταλλακτικών εξαρτημάτων νοσοκομειακών μηχανών και συσκευών ...όπως προκύπτει από τις συνημμένες στα χρηματικά εντάλματα καταστάσεις του Παρατηρητηρίου Τιμών, για τα είδη των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων υπάρχει αντιστοίχιση με τις τιμές του παρατηρητηρίου της Ε.Π.Υ. και οι τιμές των επίμαχων προμηθειών συμφωνούν με τις καταχωρηθείσες στο Παρατηρητήριο τιμές, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί κατά τον κρίσιμο χρόνο. Συνεπώς πληρούνται για τα επίμαχα είδη οι προϋποθέσεις νομιμοποίησης του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011,..Αβασίμως προβάλλει δε η Επίτροπος ότι οι επίμαχες δαπάνες δεν μπορούν να υπαχθούν στις νομιμοποιητικές διατάξεις του άρθρο 66 παρ. 28 του ν. 398472011, με την αιτιολογία ότι η ισχύς της παράτασης είναι αόριστη και δεν έχει προσδιοριστεί η ημερομηνία λήξης της...Τέλος, αβασίμως προβάλλει η Επίτροπος ότι η εντελλόμενη με το 244, οικονομικού έτους 2014, χρηματικό ένταλμα δαπάνη για την προμήθεια ζωνών καρδιοτοκογράφου έπρεπε να βαρύνει τον ΚΑΕ 1439Β «Λοιπές προμήθειες ειδών συντήρησης και επισκευής μηχανικού και λοιπού εξοπλισμού», καθόσον ευλόγως η δαπάνη βάρυνε τον ΚΑΕ 1311Β «Προμήθεια υγειονομικού υλικού»,..Συνακόλουθα, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες..


ΑΕΠΠ/1034/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής που αποδέχεται τις προσφορές της παρεμβαίνουσας και της εταιρείας «……………..» για τα συγκεκριμένα είδη (31, 32, 33, 34, 35, 36, 37) της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια συρραπτικών (CPV: 30197320-5), συγκεκριμένα εργαλείων με κλιπ από κράμα τιτανίου και ανταλλακτικών κασετών για χειρουργική χρήση, με προϋπολογισμό 70.968,84 ευρώ και διάρκεια ενός έτους. Οι προσφορές κρίθηκαν με βάση την τιμή, σύμφωνα με την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.


355849/2022

«Νομιμοποίηση διανυθέντος χρόνου ασφάλισης: Ασφαλιστική τακτοποίηση προσώπων που καλόπιστα υπήχθησαν στην ασφάλιση των εντασσόμενων στον e-Ε.Φ.Κ.Α. φορέων, τομέων, κλάδων και λογαριασμών ενώ δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις» ΑΔΑ:6Χ1846ΜΑΠΣ-Ψ6Μ


ΑΕΠΠ/955/2019

Η πρώτη προσφεύγουσα αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου με αριθμό 15/4-7-2019, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της ως μη νόμιμη, καθώς και την επιστροφή του κατατεθέντος παραβόλου. Η δεύτερη προσφεύγουσα αίτησε την ακύρωση της ίδιας απόφασης ως προς τα είδη με συγκεκριμένους κωδικούς (Β1.1, Β1.2, κ.λπ.), τα οποία κρίθηκαν εκτός τεχνικών προδιαγραφών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια «Συρραπτικών Εργαλείων» για τις ανάγκες του νοσοκομείου, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 324.554,56 ευρώ χωρίς ΦΠΑ για ένα έτος. Οι προσφυγές βασίστηκαν σε θέματα τεχνικής συμμόρφωσης των προσφερόμενων ειδών, ιδίως ως προς την ένδειξη οπτικής επιβεβαίωσης σταδίων χρήσης και την ύπαρξη αγκτήρων ορθογώνιας διατομής.


ΑΕΠΠ/283/2019

Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου που έκανε δεκτές τις προσφορές συγκεκριμένων εταιρειών για την προμήθεια συρραπτικών εργαλείων (CPV 33162200-5). Ισχυρίζονται ότι οι αποδεκτές προσφορές δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, όπως για παράδειγμα η έλλειψη ισχυρών κλιπ ορθογωνίας διατομής σε ορισμένα είδη, η υποβολή εναλλακτικών προσφορών και η μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις για τεκμηρίωση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού για το Γενικό Νοσοκομείο με προϋπολογισμό 260.249,74 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).


139818 ΕΞ 2022

Προϋποθέσεις, διαδικασία και είδη δαπανών που πραγματοποιούνται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προκειμένου για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 22Ε του ν. 4172/2013 (Α’ 167), όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 86 του ν. 4941/2022 (Α’ 113).