Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/187/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4270/2014, 2160/1993

Διοργάνωση αθλητικής εκδήλωσης.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη σκέψη II, νομίμως ο .... ενίσχυσε οικονομικώς την ως άνω εταιρεία για την πραγματοποίηση της προπεριγραφείσας αθλητικής διοργάνωσης, η οποία έτυχε ευρύτατης συμμετοχής, ενισχύοντας, κατ’ αυτόν τον τρόπο, την τουριστική κίνηση του Δήμου ..., και μέσω της οποίας προωθήθηκε μια μορφή εναλλακτικού τουρισμού, ο αθλητικός τουρισμός, τόσο στο εσωτερικό όσο και στην αλλοδαπή, και, επιπλέον, επετεύχθη η διεθνής προβολή της Χώρας, δεδομένου ότι, όπως εκτέθηκε ανωτέρω στη σκέψη II, ο ...., στο πλαίσιο των επιδιωκόμενων από αυτόν σκοπών προώθησης και ανάπτυξης του τουρισμού, στους οποίους εμπίπτει και η εντελλόμενη δαπάνη, δύναται να ενισχύει όχι μόνο δημόσιες υπηρεσίες και Ο.Τ.Α., αλλά και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου σε σχέση με δράσεις που εξυπηρετούν τους ανωτέρω σκοπούς του, όπως η επίμαχη...(..)Εξάλλου, από τα προσκομιζόμενα στοιχεία προκύπτει ότι η συνολική δαπάνη της αθλητικής αυτής διοργάνωσης υπερέβη, σε μεγάλο βαθμό, το συμφωνηθέν με το Δήμο ... τίμημα των 24.676,00 ευρώ, ενώ, περαιτέρω, το γεγονός ότι, κατά τα προβλεπόμενα στο ως άνω συμφωνητικό, η εταιρεία δεν είχε οιαδήποτε άλλη οικονομική απαίτηση έναντι του Δήμου, πέραν της συμβατικής αμοιβής αυτής, δεν την εμπόδιζε να αναζητήσει οικονομική ενίσχυση από χορηγούς, λαμβανομένου, μάλιστα, υπόψη ότι ο Δήμος βεβαιώνει ότι τελούσε σε γνώση του το ενδεχόμενο αναζήτησης, εκ μέρους της εταιρείας, επιπρόσθετης χρηματοδότησης. Άλλωστε, η επίμαχη οικονομική συμμετοχή δόθηκε έναντι ορισμένων αντισταθμιστικών οφελών υπέρ του ...., τα οποία δεν αμφισβητείται ότι πράγματι παρασχέθηκαν. Όσα δε αντίθετα προβάλλονται με την έκθεση διαφωνίας είναι αβάσιμα και απορριπτέα.... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και μη προβαλλομένου άλλου λόγου διαφωνίας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/116/2019

Διοργάνωση Διεθνούς Συνεδρίου:..Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Η οικονομική συμμετοχή του ... στην κάλυψη των οργανωτικών εξόδων του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου για τον ... Τουρισμό μη νομίμως καταβάλλεται στις φερόμενες ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων εταιρείες. Τούτο, διότι αυτές δεν είναι ο φορέας διοργάνωσης του Συνεδρίου, ο οποίος κατέθεσε το σχετικό αίτημα χρηματοδότησης, αποκτώντας την ιδιότητα του φορέα που χρηματοδοτείται από φορέα της Γενικής Κυβέρνησης και αναλαμβάνοντας τις απορρέουσες από την ιδιότητά του αυτή υποχρεώσεις του άρθρου 41 παρ. 3 του Κ.Ν.Ελ.Συν., αλλά πάροχοι υπηρεσιών προς τον φορέα διοργάνωσης κατά την υλοποίηση των επιμέρους ενοτήτων του χρηματοδοτούμενου Συνεδρίου, που δεν προβλέπεται στο νόμο η δυνατότητα χρηματοδότησής τους από τον ... αυτοτελώς. Κατ’ ακολουθίαν τούτου, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν/Κλ7/2/2014

Δαπάνες συμμετοχής σε έκθεση.(...) Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, εφόσον στην ως άνω συνάντηση έλαβαν μέρος μονάδες παραγωγής και μεταποίησης αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, εταιρείες από τον ευρύτερο χώρο του τουρισμού καθώς και εταιρείες διαφόρων τομέων επιχειρηματικής δραστηριότητας, οι οποίες, μέσω της διοργάνωσης αυτής, προέβαλαν τα προϊόντα τους, ο προέχων χαρακτήρας της ως άνω έκθεσης ήταν εμπορικός, ανεξαρτήτως του αν η εκδήλωση αυτή εμμέσως επέδρασε και στην τουριστική προβολή του Δήμου ....


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/283/2019

Καταβολή εξόδων διοργάνωσης εκδηλώσεων:..Με τα δεδομένα αυτά συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του ως άνω αθλητικού σωματείου από τον Δήμο ..., διότι η ελεγχόμενη δαπάνη καλύπτει έξοδα διοργάνωσης αθλητικών δραστηριοτήτων και σίτισης των αθλουμένων παιδιών, η οποία εντάσσεται κατά λογική και νομική αναγκαιότητα στους νόμιμα επιχορηγούμενους αθλητικούς σκοπούς.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.4/81/2014

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΩΝ: Μη κανονική η δαπάνη που αφορά στην καταβολή ποσού από τον ...σε ιδιωτική εταιρεία  ως  οικονομική συμμετοχή στο κόστος διοργάνωσης έκθεσης, καθόσον στα δικαιολογητικά του ελεγχόμενου εντάλματος δεν περιλαμβάνεται  το προβλεπόμενο στο άρθρο 3 της άνω σύμβασης πρακτικό καλής εκτέλεσης εργασιών, που επέχει θέση βεβαίωσης παραλαβής κατ’ άρθρο 38 του π.δ. 118/2007.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/103/2019

Επιχορήγηση σωματείου:..Με τα δεδομένα αυτά από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η δαπάνη διοργάνωσης ιατρικής ημερίδας είναι επαρκώς προσδιορισμένη. Ωστόσο, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη διότι η αίτηση του σωματείου προς το Δημοτικό Συμβούλιο ... για τη λήψη της επίμαχης επιχορήγησης έγινε σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των επιχορηγούμενων εκδηλώσεων των Κούλουμων στις 19.2.2018 και του εορτασμού του Αγίου Νικολάου στις 19-20.5.2018.Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/141/2017

Υπηρεσίες μεταφοράς νοσοκομειακών αποβλήτων.(..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, όπως βασίμως προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική, δοθέντος ότι, ούτε κατά την εκκίνηση της διαδικασίας του επίμαχου διαγωνισμού, στις 26.5.2016, ούτε μέχρι και τη σύναψη της επίμαχης σύμβασης, στις 13.6.2016, δεν είχε εκδοθεί απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με την οποία να δεσμεύεται το συνολικό ποσό επιβάρυνσης του οικείου Κ.Α.Ε. του προϋπολογισμού του Νοσοκομείου..(..)Εξάλλου, ο προβαλλόμενος, με το 8596/27.7.2017 έγγραφο επανυποβολής, ισχυρισμός του Νοσοκομείου, ότι έως την ολοκλήρωση του αντικειμένου της σύμβασης είχε δεσμευθεί πίστωση ισόποση με τη συμβατική δαπάνη, με την έκδοση, τμηματικά, των αναφερόμενων στο ως άνω έγγραφο αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης, είναι απορριπτέος, προεχόντως, διότι, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν, η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης πρέπει να εκδίδεται πριν την έναρξη της οικείας διαγωνιστικής διαδικασίας και πριν την υπογραφή της σχετικής σύμβασης για το συνολικό ποσό, με το οποίο επιβαρύνεται ο οικείος προϋπολογισμός, οι δε μεταγενεστέρως τυχόν εκδιδόμενες αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης δεν δύνανται να έχουν αναδρομική ισχύ..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική και, επομένως, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.7/135/2011

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ:(..)Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται, ότι οι δήμοι, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου τους, δύνανται, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, εκτός των άλλων να διαθέτουν πιστώσεις και για τη διοργάνωση πολιτιστικών ή αθλητικών εκδηλώσεων ή τη συμμετοχή τους σε αντίστοιχες εκδηλώσεις που διοργανώνουν άλλοι φορείς, εφόσον σχετίζονται με την εδαφική τους περιφέρεια και συνδέονται με την προαγωγή των κοινωνικών και οικονομικών συμφερόντων ή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων τους. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης αυτής, πέραν των απολύτως αναγκαίων δαπανών για την πραγματοποίηση των σχετικών εκδηλώσεων, νόμιμα διενεργούνται και δαπάνες φιλοξενίας υπέρ των συμμετεχόντων σε αυτές, καθόσον οι εν λόγω δαπάνες, στο βαθμό που δεν υπερβαίνουν το από τις ειδικές περιστάσεις επιβαλλόμενο μέτρο, συμβάλλουν στην επιτυχία της διοργάνωσης (βλ. και Πράξη IV Τμ. 131/2004, VΙΙ Τμ. 32/2005, 44, 62, 360/2006, 72/2007, 319/2009). (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αφορά στη φιλοξενία των προσώπων που συμμετείχαν στην ανωτέρω αθλητική εκδήλωση βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 158  παρ. 3 εδ. α΄ και β´ του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου και πρόκειται για φιλοξενία συμμετεχόντων σε αθλητική εκδήλωση, η οποία συνδιοργανώνεται με αθλητικό σωματείο της αυτής εδαφικής περιφέρειας και προάγει τα πολιτιστικά ενδιαφέροντα των κατοίκων του Δήμου. Περαιτέρω, από το προαναφερθέν έγγραφο του Σπαρτιατικού Γυμναστικού Συλλόγου, το ανωτέρω έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου εντάλματος και την ως άνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου προκύπτει ότι το συνολικό κόστος της πραγματοποιηθείσας αθλητικής εκδήλωσης ανέρχεται στο ποσό των 10.000 ευρώ, η συμμετοχή του Δήμου στο ποσό των 4.800 ευρώ, καθώς και ότι ο χρόνος διεξαγωγής του τουρνουά ήταν τα διήμερα 19 και 20.9.2009, 26 και 27.9.2009 και 10 και 11.10.2009 και τα φιλοξενηθέντα άτομα ήταν οι αγωνισθέντες αθλητές και οι συνοδοί αυτών, απορριπτομένων ως αβασίμων των σχετικών λόγων διαφωνίας της Επιτρόπου. Δεδομένου δε ότι οι αθλητικές αναμετρήσεις διεξήχθησαν μεταξύ άλλων την 10η και 11η.10.2009, από την επισυναπτόμενη στο ελεγχόμενο ένταλμα 11847/12.10.2009 απόδειξη παροχής υπηρεσιών προκύπτει ότι η παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας  και κατά την 8η και 9η.10.2009, εμπίπτει σε χρόνο εντός του πλαισίου της από 10-11-10.2009 προαναφερθείσας συνδιοργανωθείσας από το Δήμο ..... αθλητικής εκδήλωσης. Κατόπιν αυτών η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και συνεπώς το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής με το οποίο εντέλλεται η πληρωμή νόμιμης δαπάνης θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2010, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκε.


ΕλΣυν/Κλ.Τμ.7/151/2017

Kαταβολή αμοιβής για τη διοργάνωση και προβολή συνεδρίου των τοπικών αγροτικών προϊόντων.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η δαπάνη που αντιστοιχεί στη δεύτερη ομάδα εργασιών (προμήθεια διαφημιστικού υλικού για το συνέδριο) είναι νόμιμη, διότι από τα επισυναπτόμενα στο χρηματικό αυτό ένταλμα δικαιολογητικά προκύπτει το είδος, η ποσότητα και ο τρόπος υπολογισμού της προϋπολογιζόμενης δαπάνης αυτών, ενώ η δαπάνη που αντιστοιχεί στην πρώτη (υπηρεσίες διοργάνωσης συνεδρίου προώθησης τοπικών προϊόντων) και στην τρίτη (υπηρεσίες προβολής του συνεδρίου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης) ομάδα υπηρεσιών δεν είναι νόμιμη, διότι από τα επισυναπτόμενα στο ίδιο χρηματικό ένταλμα δικαιολογητικά δεν προκύπτει το είδος, η ποσότητα και ο τρόπος υπολογισμού της προϋπολογιζόμενης δαπάνης αυτών.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/554/2019 (Δ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η κατακύρωση του αποτελέσματος της διεξαχθείσας δημοπρασίας στην ως άνω ιδιοκτήτρια είναι νομικώς πλημμελής και εμποδίζει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης. Και τούτο, διότι το προσφερθέν ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή που χαρακτηρίζεται από το ισχύον Γ.Π.Σ. του Δήμου ..... ως «χώρος κοινόχρηστου πρασίνου», στον οποίο δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η εγκατάσταση Μεγάλου Πράσινου Σημείου, όπως συνομολογεί και ο Δήμος ..... με το 30887/19.7.2019 έγγραφο των απόψεων του σχετικά με το πολεοδομικό καθεστώς του εν λόγω ακινήτου της Διευθύντριας των Τεχνικών του Υπηρεσιών, που προσκομίστηκε σε εκτέλεση της 270/2019 αναβλητικής πράξης του Κλιμακίου. Η επικαλούμενη δε, με το ως άνω έγγραφο απόψεων, επικείμενη αναθεώρηση του Γ.Π.Σ. του Δήμου – η οποία βρίσκεται στο στάδιο της οριστικής έγκρισης της σχετικής επικαιροποιημένης μελέτης αναθεώρησης – ώστε να περιοριστεί ο χώρος κοινόχρηστου πρασίνου, όπου βρίσκεται το εν λόγω ακίνητο, περιμετρικά του νεκροταφείου ..... από τα 250 μέτρα στα 50 μέτρα (κατ’ επίκληση του άρθρου 148 του ν. 4495/2017) και ο, κατ’ αποτέλεσμα του περιορισμού αυτού, χαρακτηρισμός της περιοχής του εν λόγω ακινήτου ως χώρου «αστικών υποδομών κοινής ωφέλειας» κατ’ εφαρμογή του άρθρου 12 του π.δ. 59/2018, στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης του οποίου περιλαμβάνεται η δημιουργία πράσινων σημείων, δεν δύναται να άρει την πλημμέλεια της κατακυρωτικής απόφασης, δεδομένου ότι πρόκειται για μία διαδικασία η οποία δεν έχει επί του παρόντος ολοκληρωθεί, χωρίς, μάλιστα, να αρκεί το γεγονός ότι κατά το στάδιο της κατακύρωσης του διαγωνισμού υφίσταται σχετική δυνατότητα αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. (πρβλ. VI Τμ. 735/2019). Και τούτο, διότι, στην προκειμένη περίπτωση, η προς οριστική έγκριση μελέτη αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. συναρτάται με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Κ.Υ.Α. 107017/28.8.2006 – Β΄ 1225) – η οποία την συνοδεύει – ως προαπαιτούμενο για την τροποποίηση του συγκεκριμένου Γ.Π.Σ., λόγω της θέσης σε εφαρμογή μέσω αυτής του Τοπικού Σχεδίου Αποκεντρωμένης Διαχείρισης Αποβλήτων του Δήμου και των χώρων που προβλέπονται για την υλοποίησή του, ώστε να κριθεί τελικά κατά την έγκριση της αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. η πλήρης εναρμόνισή της με την απόφαση έγκρισης της εν λόγω Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ήτοι να τεκμηριώνεται, μεταξύ άλλων, ότι ο προτεινόμενος εν προκειμένω αποχαρακτηρισμός του επίμαχου γηπέδου και η αλλαγή της χρήσης γης που θα επέλθει για την εξυπηρέτηση οχλούσας δραστηριότητας (πράσινο σημείο) δεν θα επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο οικιστικό περιβάλλον. Επομένως, το γεγονός ότι το εν λόγω ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή που χαρακτηρίζεται από το ισχύον Γ.Π.Σ. ως χώρος κοινόχρηστου πρασίνου, στον οποίο δεν επιτρέπεται η δημιουργία Μεγάλου Πράσινου Σημείου συνιστά κώλυμα, που επιβάλλει την απόρριψη αυτού από την επιτροπή δημοπρασιών, ως ακατάλληλου για τον σκοπό για τον οποίο επιχειρήθηκε η δημοπράτηση της επίμαχης αγοράς. ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1759/2019

 
 

ΕΣ.ΚΠΕ.ΤΜ.7/111/2019

Εκπόνηση τοπογραφικής μελέτης: Με δεδομένα τα ανωτέρω κρίνεται ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, διότι μετά την πρώτη Α-562 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, κατά  το οικονομικό έτος 2012, της πίστωσης για την εκπόνηση της ως άνω μελέτης,   η εκτέλεση της οποίας αποφασίστηκε από την Οικονομική Επιτροπή του  Δήμου ....., και μέχρι τις 6.2.2018, οπότε εκδόθηκε η Α-250 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης που συνοδεύει το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, δεν εκδόθηκαν, κατά τα οικονομικά έτη που μεσολάβησαν, αποφάσεις ανατροπής της δεσμευμένης πίστωσης και αντίστοιχες αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι το ποσό στο οποίο αφορά η συνολική αμοιβή της μελέτης είχε αρχικώς αναληφθεί, περιλαμβανόταν στον προϋπολογισμό των οικονομικών ετών που μεσολάβησαν καθώς και στα τεχνικά προγράμματα των ετών αυτών, κρίνεται ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου ..... συγγνωστώς, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, υπέλαβαν ότι μπορούσαν να εκδώσουν την απαιτούμενη απόφαση ανάληψης υποχρέωσης όταν θα έπρεπε, σύμφωνα με το νόμο, να καταβληθεί μέρος της αμοιβής του αναδόχου. Ο λόγος δε διαφωνίας σχετικά με τη μεγάλη καθυστέρηση για την περαίωση της μελέτης, η οποία ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, αν και ο χρόνος παράδοσης προβλεπόταν σε τέσσερις (4) μήνες από τον ορισμό του επιβλέποντα μηχανικού, προβάλλεται αορίστως, καθόσον δεν προσδιορίζεται πως η παράταση του χρόνου εκπόνησης της μελέτης υπαγόμενη στο πραγματικό συγκεκριμένου κανόνα δικαίου συνεπάγεται μη νομιμότητα της ελεγχόμενης δαπάνης.