Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/93/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 118/2007, 2955/2001

Προμήθεια υγειονομικού υλικού.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ. 118/2007 δεν προσδιορίστηκε στη διακήρυξη του επίμαχου πρόχειρου διαγωνισμού η προϋπολογιζόμενη δαπάνη εκάστου των επιμέρους προκηρυχθέντων ειδών, αν και οι διαγωνιζόμενοι μπορούσαν και υπέβαλαν χωριστή, ανά είδος προσφορά.Συνεπεία δε τούτου καθίσταται αδύνατος ο επιβαλλόμενος έλεγχος των τιμών κατακύρωσης εκάστου είδους ως προς τη μη υπέρβαση της προϋπολογιζόμενης γι’ αυτό δαπάνης κατά ποσοστό ανώτερο του 10%....β) Οι εντελλόμενες δαπάνες δεν ανελήφθησαν νομίμως, καθόσον, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 66 του ν. 4270/2014 και 2, 3 και 4 του π.δ. 113/2010, στις προαναφερόμενες αποφάσεις του Διοικητή του Νοσοκομείου δεν αναγράφεται το ύψος της συνολικής επιβάρυνσης που θα προκαλούνταν στον προϋπολογισμό του από την εκτέλεση των επίμαχων συμβάσεων, ούτε κατανέμεται η δαπάνη αυτή κατ’ έτος και δεν αναφέρονται τα ποσά που ενδεχομένως θα βάρυναν τους προϋπολογισμούς των οικονομικών ετών 2015 και 2016.....Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες και ως εκ τούτου αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.4/97/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι: Μη νομίμως, .. δεν προσδιορίστηκε στη διακήρυξη του ανωτέρω διαγωνισμού η προϋπολογιζόμενη δαπάνη εκάστου των επιμέρους προκηρυχθέντων ειδών οφθαλμολογικού υλικού, μολονότι στη διακήρυξη προβλεπόταν η δυνατότητα στους διαγωνιζομένους να υποβάλουν χωριστή, ανά είδος, προσφορά, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατος ο έλεγχος των τιμών κατακύρωσης ως προς την υπέρβαση ή μη, της προϋπολογιζόμενης δαπάνης για κάθε είδος χωριστά..(..)Οι συμβάσεις που καταρτίστηκαν μεταξύ του Νοσοκομείου και των αναδειχθεισών μειοδοτριών ανά είδος εταιρειών δεν αναρτήθηκαν στο Μητρώο Ηλεκτρονικής Καταχώρισης Δημοσίων Συμβάσεων, με συνέπεια η έλλειψη αυτή, .., να καθιστά μη κανονικές τις απορρέουσες από τις συμβάσεις αυτές δαπάνες.(..)Μη νομίμως τα είδη του διαγωνισμού για τα οποία υποβλήθηκε εξαρχής ή έγινε τελικά αποδεκτή μόνο μία προσφορά κατακυρώθηκαν στη μοναδική προσφέρουσα εταιρεία, κατά παράβαση του άρθρου 21 εδ. η΄ του π.δ.118/2007..(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής περιέχουν κατά ένα μέρος μη νόμιμες δαπάνες, ήτοι αυτές που αφορούν σε κατακυρωθέντα είδη για τα οποία, είτε δεν προκύπτει ότι έγινε έλεγχος εναρμόνισης με τις τιμές του Π.Τ. είτε ότι, στην περίπτωση που έχουν δεν έχουν τιμές του Π.Τ., ότι έγινε έλεγχος σε σχέση με τις τιμές που επιτεύχθηκαν από προηγούμενους διαγωνισμούς, ως εκ τούτου, δεν πρέπει για το λόγο αυτό να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Τμ.6/891/2012

Προμήθεια αντιδραστηρίων και αναλώσιμων:Με τα παραπάνω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν προηγουμένως δεκτά, το Τμήμα κρίνει ότι: α) Η εκ παραδρομής εσφαλμένη συμπλήρωση της ως άνω ένδειξης περί της μη υποδιαίρεσης της υπό ανάθεση προμήθειας σε τμήματα, στο τυποποιημένο κείμενο της δημοσιευθείσας στην Ε.Ε.Ε.Ε. προκήρυξης, σε καμία περίπτωση δεν ήταν πρόσφορη, όπως βασίμως με την αίτηση και την παρέμβαση προβάλλεται, να επιφέρει τη συνέπεια που αναφέρει το Κλιμάκιο, να αποτρέψει δηλαδή από την κατάθεση προσφοράς προμηθευτές που θα επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό όχι για το σύνολο αλλά για μέρος μόνο των επίμαχων ειδών, ούτε άλλωστε μπορεί η εν λόγω μεμονωμένη παραδρομή να επιφέρει άνευ άλλου το δυσανάλογο αποτέλεσμα της ακύρωσης του συνόλου της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας..β) Κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 2955/2001, σύμφωνα με τα ορθώς κριθέντα από το Κλιμάκιο, δεν προσδιορίστηκε στην οικεία διακήρυξη η επιμέρους δαπάνη εκάστου προκηρυσσόμενου είδους.Περαιτέρω όμως το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει να συνεκτιμηθούν οι ειδικότερες περιστάσεις του ελεγχόμενου διαγωνισμού και συγκεκριμένα το γεγονός ότι i) ο ως άνω διαγωνισμός αφορούσε ένα ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό ειδών (εξετάσεων), τα οποία έγινε προσπάθεια να κατηγοριοποιηθούν και ομαδοποιηθούν με το κατάλληλο αναλυτικό σύστημα ανά ομάδα, για την ταυτόχρονη διεξαγωγή των εξετάσεων κάθε ομάδας,ii) η κατηγοριοποίηση σε ομάδες ήταν βασικό χαρακτηριστικό του διαγωνισμού, στον οποίο ήταν υποχρεωτική η υποβολή προσφοράς για όλα τα είδη κάθε ομάδας, τα οποία αποτελούσαν αναπόσπαστο σύνολο, ο δε μειοδότης αναδεικνυόταν βάσει της τιμής που προσέφερε για το σύνολο της ομάδας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υπήρξε υπέρβαση της προϋπολογισθείσας δαπάνης των ομάδων, iii) σύμφωνα με την απαίτηση της οικείας διακήρυξης, με τις οικονομικές προσφορές προσφέρθηκαν και αναλυτικές τιμές ανά είδος κάθε ομάδας, με αποτέλεσμα, σε επίπεδο τουλάχιστον κατακύρωσης, να υπάρχουν αναλυτικές τιμές ανά είδος και να μπορούν αυτές να ελεγχθούν είτε σε σύγκριση με τις τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών, είτε με συγκριτικά στοιχεία της αγοράς και iv) ο παρών διαγωνισμός είναι και ο πρώτος που ολοκληρώνεται επί σειρά ετών, χωρίς την υποβολή καμίας ένστασης-προσφυγής, δοθέντος ότι, σύμφωνα με τα προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση, δεν κατέστη δυνατή η τελεσφόρηση των προηγούμενων διαγωνισμών λόγων αντιδικιών των διαγωνιζομένων...Το Τμήμα, μετά από συνεκτίμηση των ανωτέρω ειδικών περιστάσεων, κρίνει ότι, παρά την ορθή διαπίστωση εκ μέρους του Κλιμακίου της παράλειψης της αναφοράς της προϋπολογισθείσας δαπάνης εκάστου είδους στην οικεία διακήρυξη, στην προκειμένη περίπτωση συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι που δικαιολογούν την άρση του σχετικού διακωλυτικού λόγου της υπογραφής των ελεγχόμενων συμβάσεων.. Δέχεται εν μέρει την αίτηση ανάκλησης του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου … «…». Δέχεται εν μέρει την παρέμβαση της εταιρίας «…..». Ανακαλεί εν μέρει την 137/2011 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..


ΕλΣυν.Κλ.4/97/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Διακήρυξη:Μη νόμιμη η καταβολή μέρους συμβατικού τιμήματος από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια αναλώσιμου υλικού εργαστηρίων, καθόσον: α) στη διακήρυξη του διενεργηθέντος πρόχειρου διαγωνισμού, κατά παράβαση του άρθρου 2 παρ. 1 του π.δ/τος 118/2007, δεν καθορίστηκε η προϋπολογισθείσα δαπάνη ανά ζητούμενο είδος και β) το Νοσοκομείο αν και όφειλε εντούτοις δεν προέβη στη ματαίωση του διενεργηθέντος πρόχειρου διαγωνισμού, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 παρ. 3 του ν. 2955/2001, αφού η κατακυρωθείσα αξία - και μάλιστα για τρία (3) μόνο από τα ζητούμενα είδη - υπερέβαινε κατά πολύ το 10% της συνολικής προϋπολογισθείσης δαπάνης όλων των ειδών του διαγωνισμού.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/8/2018

Καταβολή ποσού 13.428,22 ευρώ στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία …ως αμοιβή αυτής για την προμήθεια λοιπού χημικού υλικού/αντιδραστηρίων (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, όσον αφορά τα είδη αντιδραστηρίων καλλιεργειών μικροβιολογίας χωρίς παραχώρηση συνοδού εξοπλισμού με αύξοντες αριθμούς 148 και 217 και το είδος αντιδραστηρίων καλλιεργειών μικροβιολογίας με παραχώρηση συνοδού εξοπλισμού με αύξοντα αριθμό 2, κατά παράβαση των οριζομένων στο άρθρο 4 παρ. 3 του ν. 2955/2001, κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του επίμαχου διαγωνισμού στις τιμές, τις οποίες προσέφερε η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος εταιρεία, διότι οι τιμές αυτές ήταν υψηλότερες από τις προβλεπόμενες στην οικεία διακήρυξη σε ποσοστό ανώτερο του 10% που ορίζει η ως άνω διάταξη, χωρίς να ζητηθεί από τη μειοδότρια εταιρεία, με έγγραφη δήλωσή της, να περιορίσει την προσφορά της και χωρίς να ασκεί επιρροή το γεγονός ότι το Νοσοκομείο μείωσε τελικώς τις κατακυρωθείσες ποσότητες, ώστε η συνολική κατακυρωθείσα αξία να μην υπερβαίνει τη συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη, δεδομένου ότι και στην περίπτωση αυτή λόγω του ποσοστού υπέρβασης υφίσταται δεσμία αρμοδιότητα της αναθέτουσας Αρχής να ματαιώσει τη διαγωνιστική διαδικασία ως προς τα είδη αυτά.(...)Επιπροσθέτως, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 38 του π.δ. 118/2007, η Επιτροπή του διαγωνισμού δεν συγκροτήθηκε με ετήσια διάρκεια, ώστε να παρέχει εγγυήσεις διαφάνειας και αμερόληπτης κρίσης, αλλά για το συγκεκριμένο και μόνο διαγωνισμό. (....)Τέλος, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο τρίτο λόγο διαφωνίας, η τριμελής Επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού δεν είχε νόμιμη σύνθεση, διότι κατά τις προπεριγραφείσες συνεδριάσεις της συμμετείχε ένα τακτικό και ένα αναπληρωματικό μέλος αυτής και ως εκ τούτου η Επιτροπή δεν είχε απαρτία. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/17/2016

Προμήθεια ραμμάτων:..Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει τις ακόλουθες ουσιώδεις πλημμέλειες:Α. Η ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί με τη σύναψη των υποβληθεισών για έλεγχο συμβάσεων, διότι, σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη ΙΙ-Α της παρούσας, η προθεσμία ολοκλήρωσης των διαδικασιών σύναψης των συμβάσεων του Π.Π.Υ.Υ. έτους 2011, εντός του οποίου είχε ενταχθεί η ελεγχόμενη προμήθεια, παρατάθηκε μεν μέχρι τις 31.12.2015, πλην η παράταση αυτή προϋπέθετε ότι είχαν προηγηθεί οι αντίστοιχες δημοσιονομικές δεσμεύσεις των οικείων φορέων από τους προϋπολογισμούς τους έτους 2015 (βλ. 3349/2015 απόφαση του Υπουργού Υγείας), προϋπόθεση που, όμως, δεν προκύπτει ότι συντρέχει εν προκειμένω. Και τούτο διότι οι προσκομισθείσες στο Κλιμάκιο δημοσιονομικές δεσμεύσεις, ούτε προέρχονται από το σύνολο των φορέων για τους οποίους προορίζεται η επίμαχη προμήθεια, ούτε μπορεί με βεβαιότητα να συναχθεί ότι επαρκούν ποσοτικά για τις προμήθειες ραμμάτων που προορίζονται γι’ αυτούς, έχοντας ληφθεί για χρηματικά ποσά ιδιαιτέρως χαμηλού ύψους, σε σύγκριση με το σύνολο της προϋπολογισθείσας δαπάνης του διαγωνισμού, που μάλλον υποδηλώνουν ανεπάρκεια των οικείων πιστώσεων, παρά διαθεσιμότητα αυτών η οποία και μόνο θα καθιστούσε δυνατή την παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης των σχετικών διαδικασιών μέχρι 31.12.2015 (για την ανεπάρκεια των πιστώσεων βλ. και την προσκομισθείσα στο Κλιμάκιο ανεπίσημη κατάσταση δαπανών ανά φορέα και εταιρία στην οποία αναγράφεται ότι «τα νοσοκομεία ... και ... είναι εκτός λόγω υπέρβασης προϋπολογισμού άνω των 50%»). Σημειωτέον, άλλωστε, ότι ακόμη και αν είχαν προσκομισθεί δημοσιονομικές δεσμεύσεις από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, δεν θα ήταν εφικτός ο έλεγχος της ακρίβειάς τους, αφού δεν περιήλθε στο Κλιμάκιο, σε εκτέλεση της 229/2015 αναβλητικής Πράξης του, κανένα στοιχείο σχετικά με την προϋπολογισθείσα δαπάνη των αναγκών εκάστου από τους φορείς αυτούς, με την εξαίρεση του Π.Γ.Ν. ..., οι ανάγκες του οποίου είχαν, κατά την έγκριση του Προγράμματος έτους 2011, προσδιορισθεί στο ποσό των 300.000 ευρώ (βλ. 4/31.1.2011 απόφαση Δ.Σ.). Κατ’ αποτέλεσμα η παράταση του ως άνω Προγράμματος μέχρι το τέλος του έτους 2015, εντός του οποίου έλαβε χώρα η οριστική κατακυρωτική απόφαση, δεν καταλαμβάνει τον ελεγχόμενο διαγωνισμό, ο οποίος έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί με τη σύναψη των οικείων συμβάσεων το αργότερο μέχρι 31.12.2014, σύμφωνα με την 5572/2013 απόφαση του Υπουργού Υγείας.(...)Οι παρατεθείσες στην προηγούμενη σκέψη πλημμέλειες παρίστανται, κατά την κρίση του Κλιμακίου, ουσιώδεις και, κατ’ επέκταση, κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο επτά (7) σχεδίων συμβάσεων.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/50/2011

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:..Από όσα προεκτέθηκαν καθίσταται κατ’ αρχήν σαφές ότι, ασχέτως του χρόνου της δωρεάς των μηχανημάτων αιμοκάθαρσης, περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 6 του ν. 2955/2001 δεν συντρέχει εν προκειμένω, καθόσον καμία από τις επίμαχες απευθείας αναθέσεις δεν ερείδεται στη μοναδικότητα της αναδόχου εταιρίας, τα δε δικαιώματα αποκλειστικότητας της  τελευταίας δεν αφορούν στη συντήρηση και επισκευή των δωρηθέντων μηχανημάτων, αλλά μόνον στην αντιπροσώπευση και διανομή των προϊόντων του οίκου κατασκευής, τα οποία, όπως επισημαίνεται από το Νοσοκομείο και δεν αμφισβητείται από την Επίτροπο, δεν είναι απαραίτητα για τη λειτουργία τους. Τούτου δοθέντος, όμως, οι απευθείας αναθέσεις επισκευής των προαναφερομένων μηχανημάτων, τόσο κατά το χρονικό διάστημα από 18.8.2008 έως 23.9.2008, όσο και κατά το χρονικό διάστημα από 24.9.2008 έως 23.10.2009, δεν παρίστανται νόμιμες, αφού, όπως προκύπτει από τις σχετικώς συναφθείσες 76/2007 και 131/2008 συμβάσεις, το κόστος των προαναφερόμενων υπηρεσιών, σε ετήσια βάση, υπερέβαινε καταφανώς το όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικής αιτιολογίας προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, και απρόβλεπτη περίσταση, κατά την έννοια του νόμου, δεν στοιχειοθετείται στη συγκεκριμένη περίπτωση, εφόσον η ανάγκη συντήρησης των μηχανημάτων και αποκατάστασης των τυχόν βλαβών τους, για την ομαλή λειτουργία της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού του Νοσοκομείου, ήταν πρόδηλη και εκ των προτέρων γνωστή στην Υπηρεσία. Ως εκ τούτου, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, όπως βασίμως, αν και με άλλη αιτιολογία, υποστηρίζεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο, και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)30/2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών συντηρήσεως αναισθησιολογικών μηχανημάτων και αναπνευστήρων, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού διότι στη διακήρυξη δεν καθοριζόταν η προϋπολογισθείσα δαπάνη για τη συντήρηση ενός εκάστου μηχανήματος κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 1 του π.δ. 118/2007 και  η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο της συμβάσεως κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 2 και 4 του π.δ/τος 113/2010. (ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΕλΣυν.Τμ.Μείζ-Επταμ.Σύνθ/1436/2012

Προμήθεια διαφόρων αντιδραστηρίων :Ζητείται η αναθεώρηση της 604/2012 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία απορρίφθηκε αίτηση του Γενικόυ Νοσοκομείου ΠΑΙΔΩΝ ….«….» για ανάκληση της 85/2011 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Επί της διαδικασίας του διαγωνισμού και των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων σύμβασης το Κλιμάκιο, με την 85/2011 Πράξη του, είχε κρίνει ότι κατά παράβαση του άρθρου 20 παρ. 2 περ. α΄ του π.δ. 118/2007 κατακυρώθηκαν: α) τα είδη του τμήματος λοιμώξεων και χημειοθεραπείας με α/α 72, 84 και 85 στην εταιρεία «….. αφού μειοδότριες για τα είδη αυτά είχαν αναδειχθεί οι εταιρείες «B….» (για το πρώτο είδος) και «….» (για τα δύο επόμενα), β) τα είδη του τμήματος λοιμώξεων και χημειοθεραπείας με α/α 61 Α, ΣΤ, Ζ και Η στην εταιρεία «….», αφού μειοδότρια είχε αναδειχθεί η εταιρεία «…..», γ) το είδος του τμήματος λοιμώξεων και χημειοθεραπείας με α/α 153 στην εταιρεία «…», αφού όπως προκύπτει από το σχετικό πίνακα αναλυτικής αξιολόγησης, η Επιτροπή δεν προέβη στην αξιολόγηση του συγκεκριμένου είδους, διότι έκρινε ότι αυτό δεν έπρεπε να συμπεριληφθεί στον ελεγχόμενο διαγωνισμό και δ) το είδος 44 του παθολογοανατομικού τμήματος στην επιχείρηση «…..», αφού για το είδος αυτό μειοδότρια είχε αναδειχθεί η εταιρεία «…..» (μετέπειτα «…E.»). Περαιτέρω, το Τμήμα με την προσβαλλόμενη απόφασή του απέρριψε ως αλυσιτελώς προβαλλόμενο τον ισχυρισμό του αιτούντος Ν.Π.Δ.Δ. περί συμμόρφωσης προς την 85/2011 πράξη του Κλιμακίου, με την αιτιολογία ότι η απόρριψη του λόγου ανάκλησης ως προς την πλημμέλεια του μη προσδιορισμού προϋπολογισθείσας δαπάνης για έκαστο των προς προμήθεια ειδών καθιστά τη διαδικασία παράνομη στο σύνολό της, χωρίς η πλημμέλεια να δύναται πλέον να θεραπευθεί με έκδοση νέας κατακυρωτικής απόφασης. Το αιτούν Ν.Π.Δ.Δ. προσκομίζει και ενώπιον του παρόντος Τμήματος απόσπασμα του πρακτικού της από 28.12.2011 τακτικής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου στην οποία αποφασίστηκε ομόφωνα η τροποποίηση της 17/17/12.7.2011 κατακυρωτικής απόφασης ως εξής: Α) Κατακύρωση του είδους του τμήματος λοιμώξεων και χημειοθεραπείας με α/α 72 στη μειοδότρια εταιρεία «….» και των ειδών με α/α 84 και 85 στη μειοδότρια εταιρεία «….». Β) Κατακύρωση των ειδών του τμήματος λοιμώξεων και χημειοθεραπείας με α/α 61 Α, ΣΤ, Ζ και Η στη μειοδότρια εταιρεία «…..». Γ) Κατακύρωση του είδους με α/α 44 του παθολογοανατομικού τμήματος στη μειοδότρια εταιρεία «…. (μετέπειτα «…..»), διότι εκ παραδρομής δεν κατακυρώθηκαν στις ανωτέρω μειοδότριες εταιρείες. Δ) Μη κατακύρωση του είδους του τμήματος λοιμώξεων και χημειοθεραπείας με α/α 152 στην εταιρεία «….». Ε) Επανακαθορισμός της δαπάνης ανά εταιρεία και εργαστήριο έτσι ώστε η συνολική δαπάνη των επιμέρους προμηθειών να ανέρχεται σε 2.029.387,92 αντί της αρχικά καθορισθείσας δαπάνης ύψους 2.496.147,14. Παράλληλα, υπέβαλε νέα αναμορφωμένα σχέδια σύμβασης σύμφωνα με την ανωτέρω απόφαση του Δ.Σ. του Νοσοκομείου, στα οποία επιπλέον περιλαμβάνεται ο όρος ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της προβλεπόμενης παράτασης δεν θα μπορεί να γίνει υπέρβαση των ποσοτήτων που καθορίζονται στη σύμβαση. Συνεπώς, το αιτούν Ν.Π.Δ.Δ. με την έκδοση νέας κατακυρωτικής απόφασης συμμορφώθηκε πλήρως προς την 85/2011 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι δε σχετικές πλημμέλειες έχουν πλέον θεραπευθεί.Αναθεωρεί την 604/2012 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ανακαλεί την 85/2011 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου αυτού.


ΕΣ/ΤΜ.4/67/2010

Προμήθεια υλικών οστεσύνθεσης-ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, αφού μη νομίμως διενεργήθηκαν οι ως άνω προμήθειες με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (απευθείας ανάθεσης), αφού αφορούν σε είδη όμοια ή ομοειδή μεταξύ τους (υλικά οστεοσύνθεσης), η συνολική αξία των οποίων υπερβαίνει το ποσό των 15.000 ευρώ για έτη 2007 και 2008. Εξάλλου, τόσο οι διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 2 του ν.2955/2001 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών κοινών υπουργικών αποφάσεων, κατ΄ εφαρμογή των οποίων διενεργήθηκαν οι ελεγχόμενες προμήθειες, όσο και αυτές του άρθρου 36 του ν.3763/2009, με τις οποίες νομιμοποιούνται οι εν λόγω προμήθειες υλικών οστεοσύνθεσης δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής στην εσωτερική έννομη τάξη, αφού παραβιάζουν τις γενικές αρχές της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας, που απορρέουν από την Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/18/2018

Προμήθεια αντιδραστηρίων (..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο δεύτερο λόγο διαφωνίας, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 1 και 2 του π.δ. 118/2007, σύμφωνα με τις οποίες οι όροι των διακηρύξεων των διαγωνισμών πρέπει να είναι σαφείς και πλήρεις, στην προκειμένη περίπτωση, μολονότι στις οικείες διακηρύξεις προβλεπόταν ρητώς, όπως εκτέθηκε ανωτέρω, η δυνατότητα υποβολής προσφορών για επιμέρους από τα συνολικώς ζητούμενα είδη εξετάσεων, εντούτοις δεν καθοριζόταν η προϋπολογισθείσα δαπάνη εκάστου των επιμέρους προκηρυχθέντων ειδών, παρά μόνο οριζόταν ο συνολικός προϋπολογισμός της επίμαχης προμήθειας. (..)η ελεγχόμενη δαπάνη δεν έχει αναληφθεί νομίμως, δεδομένου ότι, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 και των διατάξεων του π.δ. 113/2010, ..Περαιτέρω, το Νοσοκομείο αβασίμως ζητεί τη θεώρηση του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 4238/2014, δεδομένου ότι η διάταξη αυτή, καταλαμβάνουσα, όπως εκτέθηκε ανωτέρω στη σκέψη IV Α της παρούσας, υπό προϋποθέσεις, δαπάνες απορρέουσες από συμβάσεις υπηρεσιών, δεν δύναται να τύχει εφαρμογής στην κρινόμενη περίπτωση, προεχόντως διότι η επίμαχη δαπάνη απορρέει από σύμβαση προμήθειας και συνεπώς εκφεύγει του ρυθμιστικού περιεχομένου αυτής ..(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική και μη νόμιμη, πλην όμως, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017,